Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2020, 09:32   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ah, dus omdat er ooit eens een zwarte president in Amerika is geweest worden zwarten er niet onderdrukt?
Da's ook een vorm van logica ja...
Daarbij, Obama is lichtbruin.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 09:40   #62
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is ook mijn conclusie dat de bRT alweer probeerde de kijkers te misleiden met omzwachtelde bewoordingen.

En dit versterkt mijn opinie over staatstelevisie. Wij hebben die evenveel nodig als staatsdagbladen, staatsweekbladen, staatsmagazines, staats lokale of nationale radiozenders ... dus : helemaal niet nodig.
Ik heb meer vertrouwen in een staatstelevisie die door de democratisch verkozen overheid betaald en gecontroleerd wordt dan in een privéstation dat moet leven van reclamegeld en privé-sponsers.

Ik heb de indruk dat VTM/HLN alsmaar meer vanuit een bepaalde politieke hoek opgedrongen krijgt wat ze moeten schrijven en publiceren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 09:50   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Eindelijk iemand die het selectief en gekleurd nieuws van de VRT durft aanklagen.

VRT Journaal zeer zwaar onder vuur: "Volgens hen waren de plunderingen na de betoging in Brussel het werk van enkelen"
https://www.nieuws365.be/news/vrt-jo...rk-van-enkelen
Je bedoelt ‘selectief luisteren naar vrt nieuws’?

Hier vind je een volledig verslag van de vrt compleet met films van de plunderingen:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...en-wereldwijd/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 09:54   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Daarbij, Obama is lichtbruin.
Maar MET een Nobelprijs voor de vrede.
En daar, DAAR moet ge wel ietske voor doen, of minstens Jambon kennen!
Oud 11 juni 2020, 09:59   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maar MET een Nobelprijs voor de vrede.
En daar, DAAR moet ge wel ietske voor doen, of minstens Jambon kennen!
Na minder dan een jaar presidentschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 10:57   #66
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Hier vind je een volledig verslag van de vrt compleet met films van de plunderingen:

Ze gebruiken 8 keer rellen, 3 keer incidenten, 0 keren schermutselingen, 2 keer onlusten, 3 keer Relschoppers, 2 keer geplunderd enz enz.

Het probleem zit overduidelijk tussen hun twee oren, misschien vinden ze daar ooit medicatie voor.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 juni 2020 om 11:07.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:23   #67
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Na minder dan een jaar presidentschap.
Omwille van zijn huidskleur kreeg hij een nobelprijs, niet omwille van een of andere bijdrage aan vrede. Wat Obama trouwens allesbehalve deed. Geen dag ging de VS zonder oorlog door het leven onder zijn beleid. Hij startte meer oorlogen dan Trump tot nu toe.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:42   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Omwille van zijn huidskleur kreeg hij een nobelprijs, niet omwille van een of andere bijdrage aan vrede. Wat Obama trouwens allesbehalve deed. Geen dag ging de VS zonder oorlog door het leven onder zijn beleid. Hij startte meer oorlogen dan Trump tot nu toe.
Ik hoor hem nog zeggen, als ik president wordt dan sluit ik het gevangenenkamp Guantanamo Bay.

Hahahahahah.
Oud 11 juni 2020, 11:58   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

Ze gebruiken 8 keer rellen, 3 keer incidenten, 0 keren schermutselingen, 2 keer onlusten, 3 keer Relschoppers, 2 keer geplunderd enz enz.

Het probleem zit overduidelijk tussen hun twee oren, misschien vinden ze daar ooit medicatie voor.
TS heeft misschien gehoorproblemen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 12:02   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

]
Vraag dat aan Segers die het artikel schreef.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:33   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Amerika toonden ons de negatieve gevolgen van ongecontroleerde immigratie en wat heeft Europa daarmee gedaan??? .
Slavenhandel gelijkstellen met ongecontroleerde immigratie...

Echt?
Oud 11 juni 2020, 16:37   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik ook, maar wij zijn Amerika niet en zoals wij andere lessen die wij uit de Amerikaanse geschiedenis konden trekken, lessen die ons konden behoeden om dezelfde desastreuze toestanden niet bij ons te laten groeien; welke lessen wij braaf naast ons neer gelegd hebben; zie ik echt niet in dat we nu opeens zo de straat opmoeten...
Amerika toonden ons de negatieve gevolgen van ongecontroleerde immigratie en wat heeft Europa daarmee gedaan??? Niets, twee, tien, honderd en nog meer maal niets... Dus kom dan nu niet zagen over de verloedering van de maatschappij als juist velen van diegene die mee zijn gaan betogen mee aan de wieg van de hedendaagse problemen van dit land liggen...

De hoeveelheid zwarten die vanuit Afrika naar de VS werden gevoerd op slavenschepen, was zeer gecontroleerd hoor.

Het was een lucratieve business. Men wist perfect hoeveel 'goederen' er werden geïmporteerd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:45   #73
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herhaal, niet in coronatijden... vooral omdat wat er in Amerika gebeurt al een jarenlang feit is en er dus alles behalve hoogdringendheid in het spel was...
Da's nog eens een idee.
Als je via een betoging een actueel onrecht wil aanklagen moet je daar voortaan een afspraak voor maken.
Dan kan de overheid even kijken wanneer die betoging het beste aankomt.

Citaat:
Bovendien werd het feit van de dood van Floyd, en weet maar dat ik die voor de volle 100%, als het geen 200% is afkeur hier misbruikt om zogezegde andere problemen in dit land aan te kaarten... Problemen die zwaar en dan zeg ik zelfs heel zwaar overroepen worden...
Tsja, als racisme voor u een zwaar overroepen probleem is, is dat maar zo.
Voor mij (en al degenen die er momenteel tegen protesteren) is het dat alvast niet.

Citaat:
Links moet stoppen met overal de slachtofferrol te spelen; links moet stoppen met overal nieuwe armen te gaan introduceren en zo de hele samenleving, arme het eerste de dieperik in te regeren...
Links moet vooral doen wat ze willen doen.
Wie ben jij eigenlijk dat je meent het recht te hebben wat de linker- dan wel rechterzijde wel of niet mag doen?

Citaat:
Links Wallonië heeft genoeg aangetoond dat haar zogenaamde linkse pamperpolitiek niet werkt... Het enige dat ze opbrengt is juist meer armoede, meer afhankelijkheid, meer leed... Dus stopt ermee...
We hadden het over een betoging tegen racisme in Brussel en een paar posts later heb jij het al over links en Wallonië.

Citaat:
Zelfs blinden konden weten dat zelfs al betoogen er maar honderd mensen Bruxelles zelfs geen woeligen nodig heeft om in koele bloeden van de toestand te gaan profiteren en de boel weer eens leeg te plunderen...
Net mijn punt.
De overheid had dat kunnen zien aankomen en maatregelen treffen.
Dat hebben ze niet gedaan.
Zij zijn minstens even schuldig aan het gedoe.

Citaat:
en dat heeft dan niets maar dan ook helemaal niets te maken met rotgefrustreeden of het moet zijn dat ze hun dagelijkse dosis geweld en misdaden in Bruxelles missen...
Wakker geworden?
Tuurlijk is dat zo. En zo lopen er bij elke betoging wel rond.
Mensen die elke betoging aangrijpen om rel te gaan schoppen.
Waarschijnlijk zaten er waarschijnlijk bij die niet eens wisten waar de betoging over ging.
Een stel paljassen dus.
En jij grijpt het doen en laten van die paar paljassen aan om alle betogers over dezelfde kam te scheren en hun aangekaarte problemen te minimaliseren.
Maar ondertussen wel roepen dat links moet stoppen met dit en dat en heel politiek correct even tussen de lijntjes meegeven dat je helemaal niet akkoord bent met de moord op Floyd.

Je verwijt de relschoppers dat ze de betoging aangrijpen om rel te schoppen en zelf doe je hetzelfde; de betoging (en vooral de rellen) om racisme te minimaliseren en alle betogers over dezelfde kam te scheren.
Fraai hoor.
Oud 11 juni 2020, 16:57   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's nog eens een idee.
Als je via een betoging een actueel onrecht wil aanklagen moet je daar voortaan een afspraak voor maken.

.
Daar gaat het niet over.
Elk massa evenement is verboden, zonder onderscheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 17:12   #75
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer ja.
Al had ik het wel voornamelijk over Amerika als ik het had over eeuwenlange onderdrukking.
Slavenhandel enzo, weet je wel.
Is die niet al sedert 1864 afgeschaft door Lincoln ? (13de amendement)

Feit is dat er meer armoe onder de zwarten heerst.
Is dat nog een gevolg van de slavenhandel anderhalve eeuw geleden ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 17:16   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Is die niet al sedert 1864 afgeschaft door Lincoln ? (13de amendement)

Feit is dat er meer armoe onder de zwarten heerst.
Is dat nog een gevolg van de slavenhandel anderhalve eeuw geleden ?
Ik heb de indruk dat bepaalden in de zwarte gemeenschap zich blijven wentelen in dat verleden om de eigen verantwoordelijkheid te ontvluchten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 17:17   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb meer vertrouwen in een staatstelevisie die door de democratisch verkozen overheid betaald en gecontroleerd wordt dan in een privéstation dat moet leven van reclamegeld en privé-sponsers.

Ik heb de indruk dat VTM/HLN alsmaar meer vanuit een bepaalde politieke hoek opgedrongen krijgt wat ze moeten schrijven en publiceren.
Welke politieke hoek? En welke tekenen ziet u daartoe?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 21:19   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Slavenhandel gelijkstellen met ongecontroleerde immigratie...

Echt?
Wat wil je zeggen dat er in la Belgique slavenhandel is???
Dus wie wil de gevolgen van ongecontroleerde immigratie gelijkstellen met slavenhandel???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 21:33   #79
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De hoeveelheid zwarten die vanuit Afrika naar de VS werden gevoerd op slavenschepen, was zeer gecontroleerd hoor.

Het was een lucratieve business. Men wist perfect hoeveel 'goederen' er werden geïmporteerd.
Het gaat niet om wel of niet slavenhandel... Het gaat zelfs niet om wel of niet gecontroleerder immigratie... Het gaat er om dat Amerika een zogezegd multi-kultureel land is en de de problemen daar zijn huizenhoog...
Dus la Belgique en bij uitbreiding heel Europa wisten dat multikul veel problemen mee zouden brengen en dus hadden ze in plaats van de grenzen zo maar open te gooien en iedereen hier zo maar binnen te laten, hun eigen huishouding stevig in orde moeten brengen en de wetten zodanig uitschrijven dat ze voor iedereen klaar en duidelijk gelden...
Nieuwkomers zijn welkom maar zij moeten zich aan ons aanpassen en niet andersom... Onze wetgeving steunt op de rechten van de mens en dus kan men hier niet afkomen met schijnracisme en zogezegde onverdraagzaamheid omdat het niet naar de zin van de allochtonen zou zijn...
Oud 11 juni 2020, 21:39   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's nog eens een idee.

Tsja, als racisme voor u een zwaar overroepen probleem is, is dat maar zo.
Voor mij (en al degenen die er momenteel tegen protesteren) is het dat alvast niet.

Links moet vooral doen wat ze willen doen.
Wie ben jij eigenlijk dat je meent het recht te hebben wat de linker- dan wel rechterzijde wel of niet mag doen?

We hadden het over een betoging tegen racisme in Brussel en een paar posts later heb jij het al over links en Wallonië.

Net mijn punt.
De overheid had dat kunnen zien aankomen en maatregelen treffen.
Dat hebben ze niet gedaan.
Zij zijn minstens even schuldig aan het gedoe.

Wakker geworden?
Tuurlijk is dat zo. En zo lopen er bij elke betoging wel rond.
Mensen die elke betoging aangrijpen om rel te gaan schoppen.
Waarschijnlijk zaten er waarschijnlijk bij die niet eens wisten waar de betoging over ging.
Een stel paljassen dus.
En jij grijpt het doen en laten van die paar paljassen aan om alle betogers over dezelfde kam te scheren en hun aangekaarte problemen te minimaliseren.
Maar ondertussen wel roepen dat links moet stoppen met dit en dat en heel politiek correct even tussen de lijntjes meegeven dat je helemaal niet akkoord bent met de moord op Floyd.

Je verwijt de relschoppers dat ze de betoging aangrijpen om rel te schoppen en zelf doe je hetzelfde; de betoging (en vooral de rellen) om racisme te minimaliseren en alle betogers over dezelfde kam te scheren.
Fraai hoor.
Ik minimaliseer niets en zeker niet racisme... Maar verdomme ik zie het niet overal zoals sommige mensen die als je hen nog maar durft aan te kijken je gaan uitmaken voor racist...
Ik matig mij niets aan; ik zeg alleen dat links zich zogezegd achter linkse idealen schaart om diezelfde idealen te corrumperen... en een wereld van verdeeldheid te scheppen waar iedereen die het niet met hen eens is uitgemaakt wordt voor racist, extreem rechts en wat weet ik meer...
Links onderkruipt de democratie en stevent regelrecht af op een dictatuur met waar iedereen die nog maar een beetje eigen initiatief wil of durft nemen aan de klaagmuur wordt geplaatst; want hij volgt hun groot gelijk niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be