![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We ZIJN in een situatie met een groeiende mix in aandrijfsystemen voor personenwagens,niet meer het "duopoly" dat er een decennium geleden was....
Bemerken we ook dat "benzine E10" ondertussen tot 10% ethanol kan bevatten en diesel een lange lange weg van "ontzwaveling" heeft afgelegd. Mijn wagen (gekocht begin 2018) zou gegarandeerd zwaar in de problemen gekomen zijn moest ik daar benzine uit mijn "beginjaren autorijden",jaren 80,in poefen....."benzine" is niet meer "benzine" van indertijd....het gaat snel... Los van de discussies over hoe ver de EV uiteindelijk de markt zal overnemen ben ik niet meer zo zeker dat we nog wel weten wat "de markt" eigenlijk wel zal zijn.Het is helemaal niet zeker dat het "persoonlijk bezit" van een wagen ,zeker in Europa,nog wel zo gewoon zal zijn als nu.....Mijn indruk is dat autofabrikanten dat ook niet meer zo zeker zijn.In een systeem van "deelwagens" of "semi-openbaar-wagens" is de EV zelfs een no-brainer....(het huidige virus-probleempje is natuurlijk weer een forse domper op dergelijke plannen...) Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2020 om 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ethanolbenzine is vluchtiger dan loodbenzine. Je injectie zou dus ook snel in de fout gaan. Citaat:
Maar de IT-wereld wil juist van de chauffeur af en zelfrijdende taxi's verplicht voor iedereen. Sommige zogezegde groene dachten dat de deelauto een oplossing zou bieden en een succes zou worden, grote investeringen, maar het succes bleef uit. Veel deelnemers grepen na enkele slechte ervaringen terug naar een eigen wagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zoals de meeste mensen denk ik. Zelf heb ik ook niks tegen EV maar laat het plezier om er mee te rijden ( tot nu toe) toch liever over aan anderen. Iedereen wil wel een mooi milieu maar de initiatieven of opofferingen ervoor laten we maar al te graag over aan anderen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2020 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dacht dat een benzine was , type dacia. Zelf gebruik ik elektrische buitenboordmotors, juist omdat die stil, zuinig, licht en goedkoop zijn. En je mag ze op veel meer plaatsen gebruiken dan de ICE buitenboordmotors. Mijn schoondochter rijd met een EV, maar die rijd enkel rond de kerktoren. Een vriendin van mij rijd sinds een paar weken met een E-brommer, ze rijd toch amper en dan nog geen 20km ver. Denk dat ik ondertussen al meer km met haar brommer heb gedaan dan zijzelf. Maar we moeten en gaan ook naar een gecombineerde samenstelling van ons voertuigenpark. En we schijnen het sommige niet aan hun verstand te krijgen dat een voertuig moet voldoen aan het bedoelde gebruik. Ik zie de krijgsmachten als bezig met EV. Midden in een gevecht gaan die dan even zeggen tegen de vijand dat de gevechten moeten stoppen, want dat ze eerst hun voertuig moeten gaan opladen. Of ik zie een transportbedrijf al bellen naar zijn klant, 't Ja, uw goederen zullen een paar uur later komen, want de vrachtwagen kon niet opladen tijdens de nacht, want de oplaadpunten waren allemaal bezet. Citaat:
Zelfs als die opladen aan 1kWh is dan 7 042 677 kWh dat word afgenomen. Meer dan 7 MWh Komt op 56 341 416kWh per nacht ( 8 uur) of op 20 564 616 840kWh dat er 's nachts afgenomen word om voertuigen op te laden. +20,5GWh Wel extra bij te tellen bij het huidige elektriciteitsverbruik. En dat terwijl we in Belgie amper 16,1% van onze huidige 90TWh opwekken met milieuvriendelijk en hernieuwbare energiebronnen. Laatst gewijzigd door Jantje : 19 juni 2020 om 08:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht tot ze hoort hoeveel dit gaat kosten en de Vlaamse begroting moet opgemaakt worden. De Lijn moet nu al besparen om niet te diep in het rood te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* ![]() Zelfs de naakte NEDC-cijfers geven al een CO2-evenwicht op basis van het gelijk vermogen (150 PK) van dezelfde wagen (Golf 7, beide 150 PK, dus ~ prestaties) ![]() https://www.transportenvironment.org...rol-cars-study En het is algemeen geweten dat het praktijkverbruik van de dieselversie meestal meer afwijkt van de NEDC dan bij een benzineversie. De WLTP zal al wat correcter zijn. Soit korter verhaal nu, nemen we toch voor de verandering de T-Roc van VW een compacte SUV (4,23 m), diesel versus benzine beide 150 PK max, beide identieke prestaties, de CO2-uitstoot zal in de regel hoger zijn bij de diesel dan bij de benzine. En well to wheel nog wat slechter voor de dieselversie. ADAC zal wel een testverbruik hebben van beide brandstoftypes, wie weet ook de volledige test-pdf ervan. Yup. Citaat:
De benzine krijgt terecht wat betere punten en 1 ster beter dan de diesel (hoe lager het cijfer hoe beter) QED van compactSUV VW T-Roc, 150 PK: Diesel 150 PK: CO2 158 g/km (WTW* 189 g/km) Benzine 150 PK: CO2 152 g/km (WTW* 180 g/km) Laatst gewijzigd door Micele : 19 juni 2020 om 18:53. |
|||
![]() |
![]() |