![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.403
|
![]() Citaat:
Ik haalde die info van het internet net als jij zeker. Hier en dat is nog maar via de autoroute tot in Barcelona. Bedankt. Ik ga mijn benzine toch nog maar wat bijhouden. Ik ga voor het rijplezier en doe nog wel graag iets anders dan zitten piekeren of ik wel tot aan het volgende laadpunt geraak waar zich dat bevindt en hoelang ik er ga moeten aanschuiven zie wachten. https://www.nu.nl/auto/5952375/met-d...goed-plan.html Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juni 2020 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Bovendien wie een Tesla koopt heeft daar zeker geen kopzorgen over, want eigen laadpunten die daar wslk al niet bijstaan, want niet openbaar voor andere merken. Spanje heeft 7 openbare laadpalen per 100 km hoofdweg. En voor elke 10 Spaanse stekkerwagens een openbaar laadpunt. (dus ook de plug-in hybrides) bron: https://www.eafo.eu/countries/spain/...re/electricity En wslk laadt 95% altijd thuis of op het werk bij. De PEVs (17.852 YTD) die in Spanje gekocht werden in 2019, de BEV in het blauw: ![]() 7 van de top 10 zijn BEV, toch al een teken dat de Spanjaarden er geen drama van maken. Ze kopen eerder BEV dan PHEV. Neemt men nu Zweden gaat men andere verkoopcijfers zien, ttz andere verhouding tussen BEV en PHEV, of veel meer PHEV (6 van de top 10): ![]() En met het aantal laadpunten heeft het weinig te maken... want daar staat Zweden er al veel beter voor ondertussen, maar hebben ze ook veel meer PEVs. https://www.eafo.eu/countries/sweden...re/electricity 69 laadpunten per 100 km hoofdweg (Spanje slechts 7 per 100 km) Maar wel reeds 18 PEV per laadpunt. (Spanje 10 PEV per laadpunt) Uiteraard spelen andere parameters ook een rol. Zweden is pakweg 5 maal minder dichtbevolkt dan Spanje. Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.403
|
![]() Citaat:
Jij lijkt me net één van die verkopers van waspoeders......die stelden het ook altijd veel witter voor dan het eigenlijk was. ![]() Ik concludeer dat door het binnenland van Spanje toeren geen sinecure of aanrader is met een EV. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juni 2020 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
saya tidak mau.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Hoe snel, hoe ver ... wie weet het? Ik niet en gij zeker niet en de Mic nog minder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 juni 2020 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Indonesië doet me denken aan NL. Het Nederlandse tankpro was halfweg 2016 al aan het janken dat er toen al 3 maal zoveel openbare EV-laadpunten als tankstations waren. Dat de vuile tankstations verder verminderen was toen al evident. Citaat:
Dat is dan bijna 15 maal meer als tankstations. Bron, NL-overheid per 31 mei 2020: https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...-zaken/cijfers Het aantal private laadpunten wordt zeker geschat op 200.000: https://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Tankpro.nl doet al van die rare enquetes om de stemming te keren: https://www.tankpro.nl/brandstof/201...n-dieselautos/ Soit in 2030 moet het nieuwe wagenpark 37,5% minder CO2 uitstoten, dat compromisakkoord is al gestemd. https://www.autogids.be/autonieuws/e...in-europa.html Euh zonder massaal pure EV en degelijke PHEV is dat onmogelijk. Autogids schatte het aandeel op 30%. Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 16:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Mag elke type voertuig zijn behalve een E-Bike. Ben dus vriendelijk, mag auto zijn, mag boot zijn, mag moto zijn, mag vrachtwagen zijn, mag zelfs een elektrische brommer zijn. En ja, je hebt gelijk dat ik spreek over gebieden waar geen of weinig verharde wegen zijn. In de stad heb ik geen voertuig nodig, noch aan de kust, daar gebruik ik het openbaar vervoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Je kunt zelfs geen diesel of benzine raffineren zonder electriciteit. Vuilste keus: duidelijk diesel. ![]() En diesel heb je niet nodig als je electriciteit hebt. Diesel is sowieso overbodig in personenwagens. De uitvinder wou het zelfs niet gebruiken in zijn zelfontbrander. Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.403
|
![]() Citaat:
Ik ben een paar tienduizenden auto's vracht en bestelwagens gespot maar met de beste wil van de wereld .....ik heb geen enkele EV kunnen spotten .....geen enkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Zelfs niet aan een Porsche Taycan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En ik denk, ben niet zeker dat Coca-Cola E-vrachtwagens gebruikt voor sommige toeren. De vuilkarren in sommige steden zijn ook E-vrachtwagens. Dus allemaal voertuigen die na hun taak gewoon terug naar hun stelplaats rijden en een beperkte afstand afleggen. Maar in de rest van het baantransport worden geweerd. Ze zouden na hun dagrit gewoon niet kunnen opladen ergens op een parking, in de eerste plaats omdat de parkings te klein zijn voor het huidige baantransport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.452
|
![]() Citaat:
De capaciteit van het laden wel. Zet eens in een tabel hoeveel wagens er geladen kunnen worden (in optimale omstandigheden) / dag en hoeveel wagens er getankt kunnen worden / dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Een ICE heeft geen stroom nodig om te starten, een benzine kan daarna zijn eigen benodigede stroom opwekken en een diesel zelfs niet om te blijven draaien. En je kan de branstof van een ICE zelf maken zonder daarvoor stroom te moeten gebruiken. Een Benzine motor kan ook om alcohol draaien, je moet dan gewoon enkel aanpassingen doen. Citaat:
Je mag zelfs de speelgoed drone van je kinderen en kleinkinderen inbrengen als ervaring. Maar ge zijt een Greta en een Anuna, de mensen vanalles verwijten, de mensen allerlij normen opdringen, maar zelf naar de normen leven, dat is te veel gevraagd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ja, kan door mijn leeftijd dan ook niet meer zo snel met zware jerrycans. Laat ze dan ook in hun houders hangen en moet wat meer lopen tijdens het tanken aan een pomp. Maar ik geraak dan wel 8 tot 10 uur verder zonder terug naar een tankstation of oplaadpunt te moeten. Maar Micele heeft nog steeds niet door de een EV enkel geschikt is voor mensen die rond hun kerktoren rijden en thuis de ruimte hebben om zelf een laadstation te plaatsen. Liefst op zonnepanelen en met een batterijpack. Alles samen kost dat vandaag voor een kleine stads EV +/- 25 000€, voertuig inbegrepen. |
|
![]() |
![]() |