![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb er uiteindelijk hartproblemen aan overgehouden, stress is een dooddoener. Als slachtoffer ben je de pineut. Eenmaal hadden we 's nachts inbraakalarm, de overval politie was reeds aanwezig als ik er aan kwam maar ik moest eerst binnen gaan, ongewapend na mij kwam dan de politie gewapend. (dit tel ik niet mee als overval dat was een extratje) Zeker tot 5 jaar na de zaak te hebben overgelaten liep ik als een zombie over straat, steeds alert op mogelijk gevaar rondom mij.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 11 juli 2020 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opgesloten in een kluis, niet geladen en de munitie apart in een doosje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen zijn nog niet racistisch, ze zijn gewoon realist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moesten ze nu verkiezingen "durven" houden ben ik benieuwd hoeveel gelovigen in de NVA ze nog overhouden? Overlevingsdrang gebied hen zoveel mogelijk vaste posten bij de overheid te bemachtigen, die blijven trouw aan hun broodheer.
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens als je realist bent en niet racistisch wordt heb je iets gemist onderweg. Zeer zeker heb ik toffe vreemdelingen ontmoet maar bij de Magreb en Moslim attributen is dat echt de uitzondering.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoeveel feiten van gebruik van wapens? Zelfs van de Bende van Nijvel weet men nog niets over de daders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ikzelf ben tegen het vergunnen van wapens. Het strafste wapen dat legaal voor privaat bezit zou toegelaten mogen zijn, vind ik de pijltjes van de vogelpik. Vanzelfsprekend zou dit gepaard moeten gaan met een enorme verzwaring van straffen voor illegaal bezit, dragen, handelen, gebruik .. van gevaarlijke wapens. (en telkens proportioneel te straffen, met veel oog voor de mogelijke criminele bedoelingen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groot is hij met zijn kostuumschoenen aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De moraal van Twitter is nu niet direct een voorbeeld van hoe het zou moeten/kunnen zijn in respect voor alles en iedereen.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verhaal van Beke is wat tragisch. Verstandig man, die het met de samenleving niet slecht voorheeft. Begon in de politiek als ondervoorzitter, waar hij zich jaren kon uitleven in studiewerk en ideologische standpunten. Typisch studaxenwerk, waar hij sterk in is.
Dan even tijdelijk voorzitter ad interim in 2008 en 2 jaar hoofd van de studiedienst. Als een vis in het water. Dan in 2010 partijvoorzitter. Slopende jaren met de moeilijke regeringsvormingen in 2011 en 2014 en de verkiezingscampagnes waar de partij voortdurend in het defensief zat. Omwille van de slechte uitslag in 2019 en omdat 9 jaar partijvoorzitterschap hem veel energie hadden gekost gekozen voor een post van minister in de Vlaamse regering. Welzijn, een moeilijke sector, maar door en door gekend in de partij en een kans om goed samen te werken met de mensen van de eigen zuil in die sector. En dan komt die coronacrisis waar je geen mensen nodig hebt die diep en lang nadenken over principiële problemen, maar mensen van de actie, die snel knopen weten door te hakken. Mijn indruk is dat hij met de beste bedoelingen geen ondoordachte beslissingen wou nemen en daardoor uiteindelijk te lang heeft getwijfeld om de impact van corona in de woonzorgcentra beter in te dijken.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom.
Meer uitleg mogelijks in een draad met het juiste onderwerp.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft verkeerd ingeschat wanneer je zeer veel naar het werkveld moet luisteren (in crisistijd ..bla bla ..), en wanneer je daar veel minder naar moet luisteren (in rustige tijden, wanneer je dingen ten goede wilt wijzigen, zeker wanneer daarbij sommige heilige huisjes moeten sneuvelen). Wat natuurlijk niet belet dat hij aangeschoten wild is. Nog niet aangeschoten intern de regering of meerderheid, maar wacht op de polls over de populariteit van politici, en wacht op zijn persoonlijke electorale score. En ja, hij behoort niet tot mijn voorkeurspartij, dus ik schiet wel mee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 juli 2020 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Beke heeft eindelijk eens zelf aan den lijve ondervonden wat zijn zuil al decennia lang heeft gecreëerd in de zorg, een onoverzichtelijk en log kluwen van stucturen met bijhorende baasjes.
Enkel goed voorbereid om geldstromen te beheren en te kanaliseren. De zorg van mensen? Bijkomstig.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2020 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw diagnose is beter dan van veel dokters.
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zijn behandeling trekt op geen kloten.
![]() |
![]() |