Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2020, 11:08   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nuanceren aub. Bij mij komt er nogal wat volk op mijn erf maar ik heb nog nooit iemand afgeknald. Echter...iemand ongewenst en met (zeer)slechte bedoelingen, die maakt wel kans.
Die kleine wou mischien meneer de zwarte buur pesten door over zijne plouse te rijden met zijne tractor, euh 'fiets', aangezet door zijne racistische papa...Nee sorry, onvergeeflijke daad, zelfs moest hier ook maar iets van aan zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:10   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De dood van Floyd is wel degelijk relevant omdat het zoveelste voorbeeld is va politiegeweld. Dat is iets wat wij hier niet kennen: willekeurige arrestaties, nodeloos geweld op burgers, liegende politiemensen, gedwongen bekentenissen,...

Het is eigenlijk zeer spijtig dat dit voorgesteld wordt als een conflict blank-zwart.
Ze hebben alle beelden weergegeven van die arrestatie en dan is het overduidelijk dat daar wel een fout is gebeurd maar veel minder grof dan men het wil doen overkomen...
Gewoon al het feit dat men de werkelijkheid zoveel mogelijk heeft willen inkleuren maakt dat men de bal totaal mis slaat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:11   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de vier politiemensen vroeg zelf aan Chauvin om het kalmer aan te doen.
Als de politie je tegenhoudt, dan schik je je daarnaar, zo eenvoudig is dat.
Als ik dat filmpje zo bekijk, dan vind ik dat die flikken nog héél véél geduld hebben gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:11   #64
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
"Wie op mijn erf komt knal ik af" is anders een standaard rechtse gedachte.
Ik dacht dat de aarde van iedereen was en iedereen van de aarde? Nu ja, territorium gedrag is niet enkel bij rechts terug te vinden. Heel dat links rechts gedoe zo absurd als dat Kamala Harris zwart is.
Oud 14 augustus 2020, 11:11   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of tot wat voor extremen een 'Get of my property' mentaliteit kan leiden. Ik zie geen aanleiding in de media om te denken dat het een racistische daad was.
Neen, neen, een zwarte die een blank jongetje doorschiet kan niets met racisme te maken hebben... Als het omgekeerde gebeurt staat het natuurlijk als een paal boven water...
Oud 14 augustus 2020, 11:14   #66
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die een gebeurtenis uit de media oppikken om te zeggen dat de media het verzwijgen.

Ik zou een boompje over privébezit van vuurwapens kunnen opzetten. Maar die invalshoek mag niet zeker?
Hier in ons land??? Dus wij mogen niet weten waar de djihadi's hun wapens vandaan halen???
Oud 14 augustus 2020, 11:15   #67
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Overdreven politie-geweld ?? Wat een grap.
Indien hij onmiddellijk was uitgestapt op de vraag vd politie, was er niks gebeurd. Maar nee, "meneerke" zou even gaan tegenwringen. Eigen schuld dikke bult, dus.

https://www.youtube.com/watch?v=XkEG...ctr=1597400797
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:18   #68
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben wit noch zwart; ik ben blank, dus ik kan hierover onpartijdig schrijven.

Als het is zoals je schrijft, dan is dit ene geval natuurlijk wel wat meer aandacht waard dan als het een alleenstaand geval zou zijn. Tot voor kort, zo heb ik herhaaldelijk gelezen, waren de slachtoffers van zwarte misdadigers zelf ook zwart.

En er is meer witteboordcriminaliteit dan zwarteboordcriminaliteit, hè. Bij alle ophef over dit geweld, mogen we niet vergeten wat de centrale en andere banken voor ons in petto houden. Als daar geen miljarden doden bij vallen, zullen het er toch wel miljoenen zijn, en eigenlijk is het moorden allang bezig, in Irak, Syrië, Lybië, en binnenkort bij u om de hoek.
En allemaal het gevolg van witte boordcriminelen die nu met hun zogezegde hetse tegen racisme op geweldige manier de bevolking weer afleiden van de oorzaken van alle problemen...
Als je dat nog niet door hebt... Heel dat links gedoe speelt regelrecht in de kaarten van de allerrijksten; maar sttt... dat mogen we niet weten...
Oud 14 augustus 2020, 11:19   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als de politie je tegenhoudt, dan schik je je daarnaar, zo eenvoudig is dat.
Als ik dat filmpje zo bekijk, dan vind ik dat die flikken nog héél véél geduld hebben gehad.
Ik denk dat we door een overdosis extreem politieoptreden in series en films stilaan ongevoelig geworden zijn voor politiegeweld (alsof het ook maar enigszins normaal te noemen is dat die uw deur intrappen en een wapen op u richten of effe doorduwen op uw nek), en dat alzo een politiestaat meer en meer een realiteit wordt. Het is maar goed dat de burgers in de VS genoeg beginnen krijgen van een gemilitariseerde politie die hen als vijandelijke krachten behandelt. De racistische context is in het licht hiervan bijzaak.

Ik hoop dat mensen in Europa niet zoals u doet dit soort van gedrag normaal beginnen vinden. Trouwens...geweld creëert geen vrede maar contra geweld. Waar u onbewust vermoed ik op aanstuurt is een meer gewelddadige maatschappij.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2020 om 11:20.
Oud 14 augustus 2020, 11:19   #70
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
"Wie op mijn erf komt knal ik af" is anders een standaard rechtse gedachte.
Oei, uitvlucht gevonden???
Oud 14 augustus 2020, 11:21   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:21   #72
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
BLM wordt gefinancierd door Soros (nee dat is geen conspiracy theorie maar feit). ALM door niemand. Dat verklaart het verschil in rellen meer dan effectief geïnstitutionaliseerd racisme in de VS. Anderszijds zie je ook in dit geval pogingen tot politieke recuperatie door deze zaak in een rassen context te willen plaatsen (zie titel draad).

Europa zou er goed aan doen te stoppen de VS te imiteren op dit gebied. Schrappen dat rassen gezeik én de cancel culture, zaken die meer problemen creëren dan dat ze oplossen. Dit lijkt wel op verdeel en heers zelfs. Verdeel de bevolking tussen zwart en wit, tussen links en rechts, tussen legaal en illegaal,...en de machthebbers lachen in hun vuistje.

Idem la Belgique; verdeel onder Vlamingen en Walen
Oud 14 augustus 2020, 11:23   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we door een overdosis extreem politieoptreden in series en films stilaan ongevoelig geworden zijn voor politiegeweld, alsof het ook maar enigszins normaal te noemen is dat die uw deur intrappen en een wapen op u richten, en dat alzo een politiestaat meer en meer een realiteit wordt. Het is maar goed dat de burgers in de VS genoeg beginnen krijgen van een gemilitariseerde politie die hen als vijandelijke krachten behandelt. De racistische context is in het licht hiervan bijzaak.

Ik hoop dat mensen in Europa niet zoals u doet dit soort van gedrag normaal beginnen vinden. Trouwens...geweld creëert geen vrede maar contra geweld. Waar u onbewust vermoed ik op aanstuurt is een meer gewelddadige maatschappij.
Hier werden geen deuren ingetrapt, hier werd iemand (met een strafblad van hier tot in Tokyo) aangemaand om uit zijn wagen te stappen. En dat was blijkbaar al "teveel gevraagd".

Citaat:
Oud 14 augustus 2020, 11:24   #74
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BLM wordt gefinancierd door Soros (nee dat is geen conspiracy theorie maar feit). ALM door niemand. Dat verklaart het verschil in rellen meer dan effectief geïnstitutionaliseerd racisme in de VS. Anderszijds zie je ook in dit geval pogingen tot politieke recuperatie door deze zaak in een rassen context te willen plaatsen (zie titel draad).

Europa zou er goed aan doen te stoppen de VS te imiteren op dit gebied. Schrappen dat rassen gezeik én de cancel culture, zaken die meer problemen creëren dan dat ze oplossen. Dit lijkt wel op verdeel en heers zelfs. Verdeel de bevolking tussen zwart en wit, tussen links en rechts, tussen legaal en illegaal,...en de machthebbers lachen in hun vuistje.
Grassroots vs. astroturfing. Zelfde geschiedenis als de klimaatmarsen, kort samengevat.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:24   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hetzelfde als nu.
Komaan seg.

Ik zal er, uit schrik voor banpunten, niet bijschrijven wat ik denk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:24   #76
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, neen, een zwarte die een blank jongetje doorschiet kan niets met racisme te maken hebben... Als het omgekeerde gebeurt staat het natuurlijk als een paal boven water...
Ja ja blanken zijn dan ook systematisch slachtoffer van discriminatie niet?

Ik zou er een gratis klaagmuur bij geven.
Oud 14 augustus 2020, 11:25   #77
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Anderszijds zie je ook in dit geval pogingen tot politieke recuperatie door deze zaak in een rassen context te willen plaatsen (zie titel draad).
Daar word je helaas toe gedwongen. Geef mij een manier om van dat BLM gedoe af te komen. Ik zie eerlijk gezegd geen andere mogelijkheid om te werk te gaan als de topicstarter. Niets doen en toekijken hoe er voor je ogen ramp voltrekt waarin maand in maand uit gezeurd wordt over Floyd, recent geen zwarte Pieten meer gepost mogen worden op Facebook, etc, etc, is allesbehalve een optie. Ik weet eigenlijk niet wat ons nog meer te wachten staat.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 11:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:26   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja blanken zijn dan ook systematisch slachtoffer van discriminatie niet?

Ik zou er een gratis klaagmuur bij geven.
Er is dermate veel discriminatie tegen zwarten, dat ieder weldenkend mens zich afvraagt hoe een zwarte acht jaar president is kunnen zijn.

Citaat:
Oud 14 augustus 2020, 11:27   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Komaan seg.

Ik zal er, uit schrik voor banpunten, niet bijschrijven wat ik denk.
De enige reden waarom het in het nieuws komt is omdat het over een blanke en een zwarte gaat. Wie wie neerschiet heeft hierbij geen belang.
Voorlopig lijkt dat gewoon een ‘blijf van mijn erf’ burenruzie.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 augustus 2020 om 11:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:32   #80
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Fact check: Misleading bar graph presents distorted interpretation of black and white murder rates
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be