Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2020, 17:45   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat kan ik best geloven. Dan heb je veel geluk gehad. Of ongeluk met de dure bril.
Als er zo'n vijsje loskomt doe ik er wat secondelijm op. Komt nooit meer los.
De beste leesbrillen om voor de computer te zitten, vind ik, zijn deze met nogal grote glazen. Momenteel 2.0.
Fijn voor de opticien. Dan kan je nooit meer nieuwe glazen in je montuur laten zetten. Loctite is beter om schroeven vast te zetten. Na verwarmen kan de schroef nog los.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 17:53   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je zou dan evengoed kunnen zeggen dat te veel boeken lezen slecht is voor de ogen. Of studeren.
Laat vallen. Het zijn fabeltjes.
Vroeger vond ik dat helemaal niet erg dat ik 'n bril nodig had. Ik had toen maar één bril en dat ging heel goed. Nu heb ik twee verschillende brillen nodig. Tot nu toe ging dat heel goed. Soms viel het voor dat ik mijn vertebril op had en toch achter te computer ging zitten. Maar dat was eigenlijk geen probleem. Ik merkte meteen dat ik wazig zag, stond gewoon recht en veranderde van bril. Ik hoefde alleen maar de éne bril af te doen en de andere bril op te zetten.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 18:50   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Stop met trollen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:28   #64
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Bedankt voor de informatie. Ik dacht dat het feit dat ik vroeger als kind graag strips las (Jommeke, Suske en Wiske...) en ook het feit dat ik naar school moest en mijn huiswerk moest maken, de oorzaak was van het feit dat ik 'n vertebril nodig heb. 'n Tijd geleden hebben ze in 't nieuws gewaarschuwd: Wanneer kinderen te veel op 'n tablet of smartphone zitten te tokkelen, dan is dat slecht voor de ogen. Ook voor volwassenen kan dat schadelijk zijn, naar 't schijnt.
Dat een tablet of smartphone schadelijk kan zijn, zeker voor jonge kinderen, wil ik best geloven.
Maar hoe een stripverhaal schade aan de ogen kan aanbrengen, moet u mij eens uitleggen. Dat gaat er bij mij niet in.
Oud 4 september 2020, 17:01   #65
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat een tablet of smartphone schadelijk kan zijn, zeker voor jonge kinderen, wil ik best geloven.
Maar hoe een stripverhaal schade aan de ogen kan aanbrengen, moet u mij eens uitleggen. Dat gaat er bij mij niet in.
Wel, ik ben geen expert, maar 't zou dus gaan om de afstand. Als kind werd ik gewaarschuwd dat ik niet met mijn neus te dichtbij mocht komen, want dat zou slecht zijn voor de ogen. Afgelopen vrijdag heb ik dat dan toch gedaan en mijn ogen waren zeer vermoeid. Dat was 'n zeer naar gevoel. Nu heb ik beslist om op "inzoomen" te klikken. Had veel eerder moeten doen.
Oud 5 september 2020, 09:54   #66
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben geen expert, maar 't zou dus gaan om de afstand. Als kind werd ik gewaarschuwd dat ik niet met mijn neus te dichtbij mocht komen, want dat zou slecht zijn voor de ogen. Afgelopen vrijdag heb ik dat dan toch gedaan en mijn ogen waren zeer vermoeid. Dat was 'n zeer naar gevoel. Nu heb ik beslist om op "inzoomen" te klikken. Had veel eerder moeten doen.
Dan is gewoon lezen dus ook schadelijk voor de ogen. Neen, dat van die stripverhalen daar geloof ik geen barst van. Plaatjes met contrasterende kleuren, teksten in aparte ballonnetjes, dat is net gemakkelijk om zien. En wie plakt er nu met zijn neus tegen zo'n tekeningetje, dan zie je het geheel toch niet?
Welk stripverhaal hebt u vrijdag nog gelezen?
Oud 5 september 2020, 16:55   #67
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan is gewoon lezen dus ook schadelijk voor de ogen. Neen, dat van die stripverhalen daar geloof ik geen barst van. Plaatjes met contrasterende kleuren, teksten in aparte ballonnetjes, dat is net gemakkelijk om zien. En wie plakt er nu met zijn neus tegen zo'n tekeningetje, dan zie je het geheel toch niet?
Welk stripverhaal hebt u vrijdag nog gelezen?
Wel, als kind las ik dat graag, maar tegenwoordig steek ik veel tijd in het nieuws volgen en lezen over de politiek. Daarnet las ik over de formatie van de nieuwe federale regering.

Ik ben dus geen expert, maar het zou gaan om enkele centimeters. En ja, lezen zou inderdaad belastend zijn voor de ogen, heb ik gehoord. Ik hield vroeger soms mijn boek of mijn schrift, of mijn stripalbum redelijk dicht bij mijn neus. Maar ja, ik weet natuurlijk niet om hoeveel cm. dat juist ging.
Oud 5 september 2020, 17:43   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, als kind las ik dat graag, maar tegenwoordig steek ik veel tijd in het nieuws volgen en lezen over de politiek. Daarnet las ik over de formatie van de nieuwe federale regering.

Ik ben dus geen expert, maar het zou gaan om enkele centimeters. En ja, lezen zou inderdaad belastend zijn voor de ogen, heb ik gehoord. Ik hield vroeger soms mijn boek of mijn schrift, of mijn stripalbum redelijk dicht bij mijn neus. Maar ja, ik weet natuurlijk niet om hoeveel cm. dat juist ging.
Het aantal centimeters is belangrijk nochtans.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 08:49   #69
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik verslond stripverhalen maar ook gewone boeken als kind, tiener, jonge vrouw ...
De stripverhalen minderen natuurlijk als men volwassen wordt. Maar toen mijn dochters die begonnen te lezen, las ik ze duchtig mee. Ik kocht voor hen 's middags in de Fnac één of ander stripverhaal en 's avonds op de bus naar huis las ik het Dan had ik het eerst gelezen, we maakten toch altijd ambras over wie de nieuwe strip eerst mocht lezen
Ik draag nu een bril sinds mijn 26 jaar ongeveer.
Mijn zus zag scheel toen ze kind was, zij moest dus brillen, ze las evenveel als ik. Als volwassene had ze geen bril meer nodig. Vanaf dat we op middelbare leeftijd zijn, begon zij nog veel meer te lezen dan ik. Zij had wat problemen een 5-tal jaar geleden, cataract, ze werd geopereerd en leest nu weer zonder problemen een tweetal boeken per week. Zij is 73.
Oud 6 september 2020, 09:00   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verslond stripverhalen maar ook gewone boeken als kind, tiener, jonge vrouw ...
De stripverhalen minderen natuurlijk als men volwassen wordt. Maar toen mijn dochters die begonnen te lezen, las ik ze duchtig mee. Ik kocht voor hen 's middags in de Fnac één of ander stripverhaal en 's avonds op de bus naar huis las ik het Dan had ik het eerst gelezen, we maakten toch altijd ambras over wie de nieuwe strip eerst mocht lezen
Ik draag nu een bril sinds mijn 26 jaar ongeveer.
Mijn zus zag scheel toen ze kind was, zij moest dus brillen, ze las evenveel als ik. Als volwassene had ze geen bril meer nodig. Vanaf dat we op middelbare leeftijd zijn, begon zij nog veel meer te lezen dan ik. Zij had wat problemen een 5-tal jaar geleden, cataract, ze werd geopereerd en leest nu weer zonder problemen een tweetal boeken per week. Zij is 73.
Uw jongere zus mag zich gelukkig achten. Ik bril sinds mijn 45ste. Eerst alleen lezen, later de rest en 't ziet er niet naar uit dat het nog gaat veranderen.
Oud 8 september 2020, 17:40   #71
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik ben opnieuw naar de optiek geweest. Ik heb nu 'n leesbril, maar geen computerbril. Ik kan nu boeken lezen, maar ik denk dat ik 'n derde bril ga kopen om op de computer te werken. Zal nog zien.
Oud 9 september 2020, 19:14   #72
Stefanie
Minister-President

Standaard

Heb nu voor maandag 'n nieuwe afspraak bij de oogarts. Voor de derde keer.
Oud 9 september 2020, 20:16   #73
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb nu voor maandag 'n nieuwe afspraak bij de oogarts. Voor de derde keer.
Join the club, ik heb een dagdagelijkse bril, een computerbril, een leesbril, een zonnebril op sterkte en een lege portemonnee
Oud 9 september 2020, 20:27   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Join the club, ik heb een dagdagelijkse bril, een computerbril, een leesbril, een zonnebril op sterkte en een lege portemonnee
Soms stel ik mij de vraag waarom die dingen zo veel geld moeten kosten.
Het is toch routine.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 08:20   #75
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch routine.
Mijn brillen zijn maatwerk. De combinatie van de sterkte die ik nodig heb, de asrichting van de glazen, mijn oogafstand, de hoogte van mijn ogen...is uniek. Dat geldt voor veel mensen. Die glazen worden op bestelling gemaakt in de groothandel, en door de opticien geslepen op mijn maat en in de door mij gekozen montuur geplaatst.
Maatwerk is duur.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 10:14   #76
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Als je nu 2 dildo's met een zuignap op die brilglazen plakt en ge marcheert trots door de straat, komt ge dan in de krant?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 11:31   #77
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik ondervond toen ik ongeveer 48j was dat ik bij boeken lezen troebel
begon te zien.
Ook bij forummen.
Ik heb mij toen een leesbrilletje aangeschaft, ik denk dat het bij Colruyt was.
Dat kostte 2,5 euro.
Thuis uitgeprobeerd en yes!!!!!!!!! ik kon terug alles perfect lezen.
Daarna heb ik er nog 2 bijgekocht.
Ik heb nu dus 1 leesbril in de auto liggen, 1 bril bij mijn moeder en 1 bril hier thuis wanneer ik "forum".
Perfect voor mij!
Het is echt alleen om te lezen want van ver zie ik alles perfect nog.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 12:33   #78
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch routine.
Ik vraag me vooral af waarom de mutualiteit zo weinig terugbetaalt
Oud 10 september 2020, 12:41   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toen ik de eerste keer ging pissen met mijn eerste en nieuwe leesbril nog op, was ik aangenaam verrast: hij was flink gegroeid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 12:44   #80
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Gij brilde sinds de uitstoot?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be