![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wet dient toch het belang van zij die haar stemmen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Yup, als die lockdown er komt zal ook dat te wijten zijn aan dat deel van de bevolking die covid minimaliseren en de regels niet volgen. Op die manier bekopen de goeden het dus met de slechten, zoals zo vaak in onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot wanneer ze hun ouders en grootouders besmetten, dan is het weer van " wir haben es nicht gewusst" en zijn ze een zielig hoopje ellende.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 oktober 2020 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En toch. Ook bij haar is niet duidelijk waar men naar toe wil. Groepsimmuniteit? Waarom dan zo paniekerig doen over infecties in scholen? De ziekte uitbannen zoals pokken? Ik dacht dat dit niet mogelijk is. Besmettingen uitstellen tot er een vaccin is? Dat men dat dan toch helder formuleert. Er zijn altijd 2 zaken : het virus en de receptor. Met de ervaring die men thans heeft vind ik dat men toch meer zou mogen focussen op de receptor. Vitamine D, ionisatie van de lucht, bescherming door mondkapjes, .... het wordt dikwijls zo lapidair afgedaan. zo met "alles of niks" terwijl zeker dat in de geneeskunde een verkeerde benadering is. De variatie is te groot.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Daarin heb je zeker gelijk. Maar zijn de huidige maatregelen op lange termijn hiervoor het beste? Men moet zich inderdaad meer focussen op de kwetsbaren maar is het dan niet nuttig zoveel mogelijk niet-kwetsbaren te laten antistoffen opbouwen. Ik blijf het moeilijk hebben met de strategie van de deskundigen. Het feit dat praktisch alle landen gelijkaardig handelen geeft mij het gevoel dat ik iets niet zie. Dat men mij niet zegt wat, vind ik vervelend.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een strategie vereist al minstens een doel, zelfs dat heb ik nog niet gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken een ziekenhuis in West-Vlaanderen, waar een kleine afdeling (4 bedden) van het IC gebruikt wordt om nu alle covid-19 patiënten op te vangen. Als er meer dan 4 gevallen zouden zijn, dienen ze een aparte vleugel te openen. Ze brengen het kleine overtal aan patiënten liever onder in een ander ziekenhuis. Slechts als het aantal te groot wordt en men ze niet elders kan overbrengen, gaat die speciale Covid-19 afdeling terug open.
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10253884.html
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waaruit ik concludeer dat het oftewel mensen zijn die geen Nederlands verstaan, of totaal niet geïnteresseerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die nu echt zooooooo moeilijk de regel: zolang er géén goed werkend vaccin is tegen het virus zal het gevaar blijven en dat kan zelfs nog laaaaaaang duren.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze bekopen het met "maatregelen". Niet met "sanitair voordeel".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men kan daaruit afleiden, dat als hetgeen in bepaalde ziekenhuizen in West-Vlaanderen plaats vindt, er sprake is van weinig gevallen en dat men geen onderscheid maakt i.v.m. de ernst van de ziekte zolang men geen aparte Covid-19 vleugel dient te openen. Ook zal deze werkwijze de statistiek van de zogenaamde IC-gevallen vervalsen. Iedere opname in het IC is niet noodzakelijk een ernstig geval maar kan ook iemand zijn met milde klachten.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeg of laat gaan ze het toch betrappen. Dat is het punt juist, dat valt niet te vermijden. Je kan het een tijdje pogen te vermijden, en daarvoor heel veel kosten maken en heel veel ongeluk rondstrooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik hebben wij aan de maatschappij al meer kosten aangedaan dan het redden van 150 000 levens waard is. Welnu, covid gaat geen 150 000 doden veroorzaken in Belgie, wat men ook doet. We hebben dus al meer kosten gemaakt dan covid-19 in "levens" had kunnen kosten. Waarschijnlijk 10 keer meer, want waarschijnlijk hebben wij zelfs geen 15 000 levens gespaard met deze poespas. Een levensjaar is 40 000 Euro maatschappelijke kost waard, niet meer. Dat besteden we ook niet aan andere zieken. We kiezen van hen te laten sterven, eerder dan 40 000 Euro uit te geven om hen een jaar langer laten te leven. Waarom zouden covid-19 levens zoveel meer waard zijn dan kankerpatienten ? Maar het ergste van al is dat die kosten VOOR NIKS gemaakt zijn. Wij gaan nooit ver van groepsimmuniteit kunnen blijven "tot er een vaccin komt" dat zodanig veel gekost zal hebben. Een epidemie raast uit. Dat is nu eenmaal zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 5 oktober 2020 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar waar het binnen de medische wereld omgaat, is dat er is gesproken geweest om per distriek 1 ziekenhuis volledig in te richten voor besmettelijke ziektes. Dit is nog steeds niet gebeurd en nu is men vanuit de medische wereld dus bezig dat af te dwingen. En nee, het mag niet gaan om een bestaand ziekenhuis, dat geen niet-besmettelijke patiënten meer mag behandelen, het gaat over nieuwe ziekenhuizen die moeten gebouwd worden en waar het personeel extra vergoedingen moet krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang er wordt verondersteld dat er geen vaccin zou komen, dan is alles, alle vormen van beschermingsmaatregelen, niet meer dat wat uitstel. Inderdaad. Maar. Als we kunnen hopen op een efficiënt vaccin, dan loont het uitstel misschien wel de moeite. In zekere zin pleit ik wel voor een minimum aan optimisme, zonder aan dromerij te doen. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 oktober 2020 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |