![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dat best geloven. Heb me verleden week op 2 plaatsen laten testen opdat ik daartoe verplicht werd om te mogen vliegen en ik had op de 2 plaatsten mijn resultaat binnen de 12 uren ondanks men in de media rondstrooide dat men tot 4 of 5 dagen moest wachten. Dus de media gaat niet altijd vrijuit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Survival of the fittest. Maar anderzijds toch geen lachertje als je de pech hebt het serieus zitten te hebben.
Het is een minderheid maar als het u of mij te beurt valt zal het lachen ons wel snel vergaan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het straffe koffie dat jij gaat reizen en dat je tegelijkertijd pleit voor lockdowns. Veel schurftiger kan het niet worden he. Je begrijpt blijkbaar totaal niet wat ik zeg: ik zit ook in een grijze zone, en ik let ook verdraaid goed op. Maar ik juich het toe dat jongeren zich besmetten, want ik weet dat zij daardoor zullen zorgen dat mijn kans op besmetting afneemt nadien. Ik heb schrik dat jongeren zich te weinig besmetten, en dus een risico factor blijven. Ik zou de eerste zijn om van het aanbod gebruik te maken om mij te isoleren voor 2 maanden, in het kader van een politiek die maakt dat het nadien voorbij is. Wat ik hier van in het begin totaal idioot vond, was van een politiek te voeren die gedoemd is om te mislukken - waarvan een duidelijker bewijs vandaag moeilijk te vinden is. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u het niet goed begrijpt: dit virus zal onze economie ten onder doen gaan. De rest gaat dan ook definitief naar de knoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind De Croo een hele verademing.....en VDB mag er ook zijn. Ik zie niet in wie we momenteel als betere hadden kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote verschil tussen: 1) sluit iedereen 2 maanden op, belet besmettingen en 2) sluit 60+ 2 maanden op, laat waaien is dat na 1) we net even ver staan als daarvoor, met zware kosten en na 2) de zaak grotendeels geklonken is met kleinere kosten en minder doden. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De economie heeft het in gans de wereld nu moeilijk dus iedereen moet stapje terugzetten dus op dat vlak staan we gelijk wat uiteindelijk punt nummer 1 is. Economie kan je terugwinnen levens niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Levensjaren zijn slechter als je ze met slechtere economische omgeving moet doorbrengen. Het is dus idioot van te zeggen dat de economie rechtgrabbelt als argument om te zeggen dat het "levens zou redden". We redden geen levens met de huidige aanpak, in tegendeel. We verspreiden de vele doden langer over de tijd maar ze zullen allemaal vallen. Doden die er niet hadden moeten zijn. Want in dit geval is het zo dat deze ziekte fantastische eigenschappen heeft; veruit de meeste mensen die hierdoor bedreigd zijn hebben 100% DE MOGELIJKHEID OM NIET ZIEK TE WORDEN, ze moeten zich gewoon maar afzonderen. Enkel economisch actieve mensen zijn min of meer gedwongen blootgesteld, en daarvan lopen de meesten een heel klein risico. Voor die mensen is er niet echt een probleem, en die mensen gaan ook de ziekenzorg niet overrompelen. HET ALLERENIGSTE PROBLEEM DAT WIJ NU HEBBEN IS DAT GEPENSIONEERDEN ZICH NIET WILLEN ISOLEREN en leuk voortdoen met hun leventje. En nadien oproepen dat alle anderen op onmogelijke manier zouden moeten stoppen met dat virus door te geven, zodat zij het niet zouden betrappen als ze zich, uit puur recreatieve bezigheden, overal gaan begeven. Het is 100% mogelijk om de gepensioneerden totaal te vrijwaren van ziek te worden. En zelfs al is het 99%, die ene % zal verzorgd kunnen worden. Hiervoor eisen die dat gans de maatschappij economisch zwaar gaat bloeden, met een protocol dat niet eens werkt. Uiteindelijk gaan er evenveel zieken vallen, en is het risico voor 60+ samen VEEL EN VEEL GROTER gemaakt, dan indien die zich 2 maanden zouden afzonderen, of aan strikte protocollen gehoorzamen (FFP2 masker en gelaatskap, niet gaan eten met naasten en vrienden en dergelijke). Dat is dubbel dom. Ze maken het voor zich: 1) veel gevaarlijker 2) veel lastiger (ze zullen zelf ook vele lockdowns ondergaan) Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorstel is niet om boetes te geven aan 60+ die toch hun kinderen zien en zo. Mijn voorstel is om hen zelf hun gok te laten wagen. Een aantal 60+ zitten in een situatie waar ze contact niet kunnen vermijden. Die hun namen worden op een lijst genomen. Die hebben "recht op verzorging". Alle andere 60+ vallen daar dus buiten, en moeten maar zien dat ze zich niet besmetten. Worden ze toch ziek, dan zijn ze "tweede-rangs", en vallen in triage als het vol ligt. Ligt het niet vol, dan worden ze uiteraard verzorgd. Niks boete, niks controle. Neem uw eigen risico. Ik denk dat velen met den daver thuis zouden blijven. En die paar die gaan feesten, wel, die doen maar he. Deel genereus FFP2 maskers en plexi gelaatskappen uit. Voorzie tijden in winkels voorbehouden aan 60+. Doe alles wat hen het leven zo gemakkelijk mogelijk maakt en zo veilig mogelijk. Dan doen ze zelf maar wat ze willen, maar ze weten dat ze eventueel geen verzorging zullen hebben als er moet gekozen worden tussen een jongere of een samenwonende 60+ en zij, die de mogelijkheid hadden om niet ziek te worden. Eens de piek voorbij is, speelt het geen rol meer, want er zal plaats genoeg zijn voor iedereen. Kost zo goed als niks, en die 60+ hebben niet meer last dan nu, in tegendeel Het is maar 1 lockdown voor hen, en ze zijn veel veiliger. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen begint de lijst van zaken die mogen open blijven bekend te raken en het valt eigenlijk allemaal best mee....Het is absoluut niet als de vorige keer.....
Enkel de timing van de publicatie van zo een lijst is nog een puntje van verbetering,want de kudde begon gisteren in paniek te raken....Laat ons zeggen dat "volgende keer",golf 3, het beter zou zijn het papierwerk klaar te hebben en DAN de "presentatie" te doen,zoals in de bedrijfswereld gebruikelijk is..... ![]() Als er dan persé "maatregelen" moeten genomen worden dan heeft men blijkbaar al geleerd van de vorige keer ... Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2020 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zoals in Frankrijk. Het enige dat weer niet meer mag, is gaan fietsen op zondag met mijne kleine. Dat steekt mij dik tegen. En ik mag officieel geen boodschappen meer doen voor mijn oudste die in 't stad met zijn vriendin woont. Maar daar gaan we een mouw aan passen. Voor de rest verandert mijn leven niet, behalve dat ik nu telkens een formulier moet invullen als ik buiten ga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb deze week regelmatig met de auto op weg geweest en het aantal vrachtwagens en camionettes waren niet te tellen. Ik merkte weinig van een kapotte economie. Zoals hier als iemand schreef...als voor U het plaatselijke café of onze coiffeur om de hoek onze economie moet voorstellen dan heb je een punt. Maar ook daar moet je je geen zorgen maken.....Een vriendin van me met een klein kapsalonnetje heeft nog nooit zoveel verdiend als dit jaar 4400 euro voor een maand zonder een klop te doen. Uiteraard gaat die haar vreugde niet komen uitkramen voor een camera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel grappig hoe jij "solidariteit" eist van gans de gemeenschap, maar voor U de lokale middenstander of de student wiens toekomst naar de vaantjes is, zonder blozen maar moet opgeofferd worden omdat 60+ willen dat anderen mee in idiote isolatie gaan, he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk is een zo mogelijk nog "ambtelijker" staat dan Belgie blijkbaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou zeggen dat de Belg eerder een "ondergrondse sjoemelaar" is, en de Fransman een sjoemelaar met opgeheven hoofd is ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |