Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2020, 14:53   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een kind is doodgeschoten, in een rechtstaat moet zulks onderzocht worden en moet de schutter verantwoording afleggen.

Tenzij je me wil wijsmaken dat in de rechtstaat kinderen ongestraft mogen worden afgeschoten.
2!
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 14:58   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettemin ging het om een voertuig met minstens één kind er in dat door de politie weldegelijk doodgeschoten is.

We zouden eigenlijk van de politie uitsluitsel moeten kunnen krijgen over het aantal kinderen die in het voertuig zaten. Tenslotte heeft de politie, nadat het voertuig gestopt is, iedereen ondervraagt waarna ze - iedereen in het voertuig - terug mochten vertrekken.
Die illegalen werden niet opgepakt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 14:59   #63
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik denk dat die mens moreel gezien al kapot is, nu de ouders nog mentaal kapot krijgen om hun kind zo op het spel te zetten, fuck everybody die kleuters als pasmunt gebruikt, hadden ze godverdomme niet kunnen wachten met kweken tot ze op (veilig) hun bestemming waren ?

ALLE reacties op hln zijn éénsluidend negatief, NIEMAND begrijpt ouders die peuters op roekeloze avonturen meenemen
Niemand van de reageerders op HLN zat dan ook in de omstandigheden waarin die ouders verkeerden.
Vanuit mijn luie warme zetel, omgeven door alle luxe die we ons kunnen veroorloven, begrijp ik ook niet dat mensen op zoek gaan naar een beter leven.
En vanachter een veilig klavier, waar niet eens het risico bestaat dat Jack Bosmuis u komt lastig vallen, is het dan wel heel gemakkelijk om uw onbegrip de vrije loop te laten.
Oud 24 november 2020, 15:01   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Niemand van de reageerders op HLN zat dan ook in de omstandigheden waarin die ouders verkeerden.
Vanuit mijn luie warme zetel, omgeven door alle luxe die we ons kunnen veroorloven, begrijp ik ook niet dat mensen op zoek gaan naar een beter leven.
En vanachter een veilig klavier, waar niet eens het risico bestaat dat Jack Bosmuis u komt lastig vallen, is het dan wel heel gemakkelijk om uw onbegrip de vrije loop te laten.
Op zoek gaan naar een beter leven moeten ze op een wettelijke manier doen, niet via illegale weg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:05   #65
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind is doodgeschoten, in een rechtstaat moet zulks onderzocht worden en moet de schutter verantwoording afleggen.

Tenzij je me wil wijsmaken dat in de rechtstaat kinderen ongestraft mogen worden afgeschoten.
Heel objectief bekijk je de feiten toch niet vind ik.

'De schutter?'
'kinderen afschieten?'

Het zijn in de eerste plaats de ouders die hun kind in direct gevaar hebben gebracht, door zich met mensensmokkelaars in te laten. Dit proces zou wel eens precedent kunnen worden: Wanneer je wordt tegen gehouden door de ordediensten, neem je kans en vlucht. Agenten zullen het risico niet nemen je te achtervolgen, want indien het verkeerd afloopt, zijn zij verantwoordelijk.

Dat in combinatie met hoe ordediensten te pas en te onpas worden aangevallen, hoeft dit er echt niet bij te komen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:10   #66
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een ex-roker en ik ken geen enkele ex-roker die zijn ziekte/beperkingen wil verhalen op de tabaksindustrie, simpel omdat men zich al jaren bewust is van de risico's
Transmigranten zijn schorem, zij willen alles behalve verantwoordelijkheid voor hun eigen beslissingen, end of story..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:11   #67
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

volledig akkoord, maar IEDEREEN moet zijn verantwoordelijkheid daarin nemen, en die van de agent is minimaal
Oud 24 november 2020, 15:16   #68
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft het recht op zoek te gaan naar een ander/beter leven.
Iedereen die dat wenst, dient de procedures te volgen. Er zijn immers mensen die echt op de vlucht moeten. Echte vluchtelingen aldus. Het is door mensen (die dit proces nu voeren), dat er bij het publiek minder en minder begrip ontstaat voor mensen die wel degelijk in nood verkeren. Ze worden één voor één over dezelfde kam geschoren. Vluchtelingen (en dan heb ik het echt over 'vluchtelingen') moeten geholpen worden. Economische vluchtelingen moeten procedures volgen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:21   #69
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
ze hebben 'GEGOKT' en verloren, net als die duizenden anderen die verzuipen in een oceaan...

Wie heeft het proces gevoerd van het kind dat op de turkse stranden aangespoeld is ? NOBODY !! de hypocrisie van linkiewinkies ten voeten uit !

Laatst gewijzigd door edwinp : 24 november 2020 om 15:22.
Oud 24 november 2020, 15:24   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op zoek gaan naar een beter leven moeten ze op een wettelijke manier doen, niet via illegale weg.
2 !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:28   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zet uw, al dan niet gegronde en verstaanbare, haat tegenover de flikken even aan de kant en bekijk het gegeven dan nog eens objectief. Een camionette met x-aantal illegalen aan boord wil niet stoppen en blijft maar doorrazen. Moet je die gewoon zijn tocht verder laten zetten of uiteindelijk drastische middelen inzetten om die toch tot stilstand te krijgen?
Vraag u af of de dood van het kind gerechtvaardigd is, gezien het gegeven dat, nadat ze gestopt zijn, de politie een PV heeft opgemaakt en ze direct daarna heeft laten gaan.

Wat was dan hun verschrikkelijke misdaad als men ze niet eens opgepakt heeft?
Oud 24 november 2020, 15:29   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volledig akkoord, maar IEDEREEN moet zijn verantwoordelijkheid daarin nemen, en die van de agent is minimaal
Laat ons wachten op de uitspraak van de rechtbank.
Oud 24 november 2020, 15:31   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze hebben 'GEGOKT' en verloren, net als die duizenden anderen die verzuipen in een oceaan...

Wie heeft het proces gevoerd van het kind dat op de turkse stranden aangespoeld is ? NOBODY !! de hypocrisie van linkiewinkies ten voeten uit !
volledig akkoord !
de ouders hebben de gevaren van hun gedrag onderschat.
mensensmokkelaars zijn gewetenloze schurken: DIE moeten aangepakt worden en heel streng gestraft, liefst met jarenlange opsluiting.
Oud 24 november 2020, 15:31   #74
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik ben een ex-roker en ik ken geen enkele ex-roker die zijn ziekte/beperkingen wil verhalen op de tabaksindustrie, simpel omdat men zich al jaren bewust is van de risico's
.
Niet goed geïnformeerd ?
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...baksindustrie/
https://www.humo.be/nieuws/anne-mari...ient~bfa6e442/
https://www.nytimes.com/2014/07/20/b...king-case.html
https://radio1.be/ziekenhuis-klaagt-...-uit-te-helpen

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 november 2020 om 15:33.
Oud 24 november 2020, 15:32   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die illegalen werden niet opgepakt?
Inderdaad, men heeft een verhoor afgenomen, PV opgesteld waarna men heeft hen laten gaan om hun reis verder te zetten.

Dus ja, wat moeten we ons dan voorstellen qua verschrikkelijke misdaad die zogezegd het verantwoord maakte om een kind af te schieten.
Oud 24 november 2020, 15:33   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag u af of de dood van het kind gerechtvaardigd is, gezien het gegeven dat, nadat ze gestopt zijn, de politie een PV heeft opgemaakt en ze direct daarna heeft laten gaan.

Wat was dan hun verschrikkelijke misdaad als men ze niet eens opgepakt heeft?
De politie moet niet oordelen over schuld of onschuld.
De mensensmokkelaars begingen een verschrikkelijke misdaad.
Oud 24 november 2020, 15:40   #77
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De politie moet niet oordelen over schuld of onschuld.
Neen, dat doen de extreem rechtsen op diverse fora wel !
Oud 24 november 2020, 15:45   #78
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat doen de extreem rechtsen op diverse fora wel !
OK maar soms doen extreem linksen dat ook een beetje.
Oud 24 november 2020, 15:48   #79
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons wachten op de uitspraak van de rechtbank.
in PS gebied ? laat ons hopen, de walgelijke advocatuur wil de racismekaart uitspelen
Oud 24 november 2020, 15:50   #80
edwinp
Banneling

Standaard

heb er totaal geen affiniteit mee..het staat al 30 jaar op de pakjes..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be