Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2021, 13:30   #61
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er zijn zoveel koppels die geen kind kunnen krijgen. In Amerika kunnen zwangere vrouwen dan zelf betrokken worden bij de keuze waar het kind terecht zal komen. Dus geen weeshuis maar rechtstreeks bij een gezin.
En er bestaan ook ongewenste zwangerschappen. Wat ga je dan doen? Het eigen schuld, dikke bult principe toepassen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 13:32   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En er bestaan ook ongewenste zwangerschappen. Wat ga je dan doen? Het eigen schuld, dikke bult principe toepassen?
Ja een moeder die haar kind voor adoptie afstaat is hoogstwaarschijnlijk ongewenst zwanger he.

Wij hebben al jaren seks zonder de pil zonder accidentjes. Het kan dus he, maar dat vereiste wat minder me time en inlezen in de ovulatie. Prachtig proces trouwens.
Oud 3 januari 2021, 14:20   #63
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ok, maar dat was de vraag niet.

ben u religieus? bent u aanhanger van 1 van de grote godsdiensten?
Wat doet dat ertoe? Wil u mijn mening enkel afketsen op basis van wat ik al dan niet geloof? Maar laat ik toch maar antwoorden: ik kom wel uit een katholiek nest maar ik ben hooguit een ietsist of een deïst.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 14:33   #64
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat doet dat ertoe? Wil u mijn mening enkel afketsen op basis van wat ik al dan niet geloof? Maar laat ik toch maar antwoorden: ik kom wel uit een katholiek nest maar ik ben hooguit een ietsist of een deïst.
Nou, er is een zeer sterke correlatie tussen religieus zijn en tegenstander zijn van abortus. Ik vraag mij gewoon af of dat hier ook het geval is, of of u de uitzondering bent.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 14:41   #65
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Oud 3 januari 2021, 14:49   #66
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar kunnen we het reduceren tot een gebeurtenissen waarbij we gaan juichen op straat?
Men zou dat gejuich verkeerd interpreteren indien men het ziet als gejuich over het doden van leven. Abortus plegen is niemands hobby. Het is bijna steeds een traumatische ervaring, een beslissing waartoe men niet lichtzinnig komt. De omstandigheden waarin deze wet tot stand kwam is een half miljoen illegale abortussen per jaar in Argentinië met jaarlijks tientallen overlijdens van de vrouw omwille van de onveilige omstandigheden waarin dat gebeurd net omwille van die illegaliteit. De wet heet daarom ook de 'VEILIGE abortus wet'. De problemen veroorzaakt door de criminalisering van de vrouw die abortus pleegt heeft geleid tot deze wet. Abortus wordt hierbij toegestaan maar niet zonder limieten te plaatsen op het tijdstip.

Citaat:
De houding als mens mag toch iet wat ethisch bepaald worden ongeacht de levensovertuiging. Mensenrechten moeten net waarborgen dat moeders niet tot een abortus moeten overgaan. Dat ze alle comfort hebben. Of waar mensen bewust zijn van hun keuzes en verantwoordelijk seksen om accidentjes te voorkomen. Als we in een wereld leven die tot abortus leidt, vraag ik me af of we abortus moeten uitbreiden of de samenleving van iets moeten genezen.
De ethische dimensie van het abortus vraagstuk kan niet los gezien worden van het sociale vraagstuk. In een ideale maatschappij zou abortus niet snel als een oplossing voor een probleem gezien worden. Een veilige abortuswet vangt problemen op die onze maatschappij creëert voor de zwangere vrouw maar betekent niet dat we die maatschappelijke problemen dan niet meer dienen aan te pakken om tot preventie van abortussen te komen. Een van die maatschappelijke problemen die verder dienen aangepakt is het nog steeds bestaande machismo dat onder andere oorzaak is van vele tienerzwangerschappen.

Citaat:
Ik ben niet anti abortus in bepaalde omstandigheden, maar 14 weken is al lang hoor. Sensibilisering zoals gratis condooms zou ook welkom zijn dat zijn oplopende kosten voor sommige mensen.
De 14 weken grens is artificieel. Een soort van compromis om te vermijden zwangere vrouwen en kinderen te verplichten baby's te baren waarvoor ze zich niet klaar voelen, of hen te criminaliseren indien ze hun zwangerschap onderbreken.

Condooms uitdelen dat is een klein onderdeel van de maatschappelijke oplossing om abortussen te vermijden. Het kan moeilijk als een doorslaggevend argument gebruikt worden om abortussen te verbieden. Het lijkt me eerder een gemakkelijksargument. De problematiek verdient meer diepgang dan dat. Zo toont men ook respect voor het leven.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 januari 2021 om 14:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 14:54   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Met de nodige voorzorgen is een abortus zelfs niet nodig.
Je trapt en blijft maar open deuren intrappen.
Wat je zegt, wordt door niemand betwist.

Maar toch gebeurt het.
En als het dan gebeurt, dan is er maar één die baas is in eigen buik. Gij dus niet. Duidelijk niet. En de paus van Rome ook niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 14:58   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Klopt. Autochtonen gaan terug naar hun roots. In 2019 was ik naar een kerstpreek in een kathedraal gegaan. De kerk zat stampvol met jongeren onder de 35 jaar. De leeftijd tussen 45 en 65 jaar was zo goed als niet aanwezig. Een bevestiging wat ik recent op Tv docu VPRO tegenlicht zag.
De kathedraal van Cannabis zeker?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 15:01   #69
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja een moeder die haar kind voor adoptie afstaat is hoogstwaarschijnlijk ongewenst zwanger he.

Wij hebben al jaren seks zonder de pil zonder accidentjes. Het kan dus he, maar dat vereiste wat minder me time en inlezen in de ovulatie. Prachtig proces trouwens.
Zomaar:

Sommig sperma is van mindere kwaliteit. Het bederft eerder, heeft minder plakvermogen, kan niet goed zwemmen, er zijn te weinig 'zwemmers'. Zuurtegraad van de vrouw kan ook meespelen. Als het vagina vocht een te laag ph waarde heeft dan worden er meisjes geboren. Idem, bepaalde ph waarde kan sperma langer in 'leven' houden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2021 om 15:02.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 15:07   #70
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kathedraal van Cannabis zeker?
Domkerk Utrecht.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2021 om 15:34.
Oud 3 januari 2021, 15:07   #71
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Wij hebben al jaren seks zonder de pil zonder accidentjes. Het kan dus he, maar
Ja. En die heeft een hele zwangerschap afgelegd en mogelijks een hele lastige bevalling zodat iemand anders een kind kan opvoeden. Een kind dat zich later gaat afvragen waarom zijn/haar mama hem/haar niet wilde hebben.

Maar, zoals dr Frankenstein het stelde, it's alive!
Oud 3 januari 2021, 15:48   #72
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. En die heeft een hele zwangerschap afgelegd en mogelijks een hele lastige bevalling zodat iemand anders een kind kan opvoeden. Een kind dat zich later gaat afvragen waarom zijn/haar mama hem/haar niet wilde hebben.

Dus voor u is de oplossing simpel, ......vermoord het en gooi het bij het medisch afval.
Sorry maar ik griezel van uw geweten. Iemand die dat kan zou ik de rug niet durven toekeren en zeker de nacht niet willen mee doorbrengen...Honderden vrouwen gaan een kind halen bij een spermabank, adopteren het uit een weeshuis, of kopen het bij een draagmoeder... dus waarom het niet afstaan aan een hopeloze vrouw die het met liefde gaat grootbrengen. Zij gerust dat kind zal haar dat niet kwalijk nemen...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 16:10   #73
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dus voor u is de oplossing simpel, ......vermoord het en gooi het bij het medisch afval.
Sorry maar ik griezel van uw geweten. Iemand die dat kan zou ik de rug niet durven toekeren en zeker de nacht niet willen mee doorbrengen...Honderden vrouwen gaan een kind halen bij een spermabank, adopteren het uit een weeshuis, of kopen het bij een draagmoeder... dus waarom het niet afstaan aan een hopeloze vrouw die het met liefde gaat grootbrengen. Zij gerust dat kind zal haar dat niet kwalijk nemen...
Weet u waar ik nog meer van griezel? Van een vader die zijn 1,5 jaar oud dochtertje bewerkt met een strijkijzer omdat ze staat te bleren terwijl hij met Playstation bezig is.

Maar het doet me plezier dat u met mij de nacht niet wil doorbrengen
Oud 3 januari 2021, 16:12   #74
Elio di Supo
Banneling

Standaard

En voor de rest het typisch verloop van een abortusdebat. Veel emo-zever dus.
Oud 3 januari 2021, 16:37   #75
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan zal ze het wel afleren onverantwoord te vrijen. Foutjes rechtzetten met moord en dan blaren over mensenrechten is met geen pen te rechtvaardigen.

Een ongeboren mens vermoorden onder het mom van mensenrechten, zo feministisch en liberaal. Laten we maar blijven zoals het goed was.
Oud 3 januari 2021, 16:40   #76
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal ze het wel afleren onverantwoord te vrijen. Foutjes rechtzetten met moord en dan blaren over mensenrechten is met geen pen te rechtvaardigen.

Een ongeboren mens vermoorden onder het mom van mensenrechten, zo feministisch en liberaal. Laten we maar blijven zoals het goed was.
Dat is nu het mooie aan de utopische samenleving he. Mensen bij het handje houden en leringen en straffen. Teveel vrijheid is niet goed voor de mens. Er zijn er nu eenmaal onder ons die het veel beter weten. Die lopen meestal rond in gewaden zoals kazuifels en dragen malle hoedjes zoals mijters.
Oud 3 januari 2021, 16:50   #77
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men zou dat gejuich verkeerd interpreteren indien men het ziet als gejuich over het doden van leven. Abortus plegen is niemands hobby. Het is bijna steeds een traumatische ervaring, een beslissing waartoe men niet lichtzinnig komt. De omstandigheden waarin deze wet tot stand kwam is een half miljoen illegale abortussen per jaar in Argentinië met jaarlijks tientallen overlijdens van de vrouw omwille van de onveilige omstandigheden waarin dat gebeurd net omwille van die illegaliteit. De wet heet daarom ook de 'VEILIGE abortus wet'. De problemen veroorzaakt door de criminalisering van de vrouw die abortus pleegt heeft geleid tot deze wet. Abortus wordt hierbij toegestaan maar niet zonder limieten te plaatsen op het tijdstip.

De ethische dimensie van het abortus vraagstuk kan niet los gezien worden van het sociale vraagstuk. In een ideale maatschappij zou abortus niet snel als een oplossing voor een probleem gezien worden. Een veilige abortuswet vangt problemen op die onze maatschappij creëert voor de zwangere vrouw maar betekent niet dat we die maatschappelijke problemen dan niet meer dienen aan te pakken om tot preventie van abortussen te komen. Een van die maatschappelijke problemen die verder dienen aangepakt is het nog steeds bestaande machismo dat onder andere oorzaak is van vele tienerzwangerschappen.

De 14 weken grens is artificieel. Een soort van compromis om te vermijden zwangere vrouwen en kinderen te verplichten baby's te baren waarvoor ze zich niet klaar voelen, of hen te criminaliseren indien ze hun zwangerschap onderbreken.

Condooms uitdelen dat is een klein onderdeel van de maatschappelijke oplossing om abortussen te vermijden. Het kan moeilijk als een doorslaggevend argument gebruikt worden om abortussen te verbieden. Het lijkt me eerder een gemakkelijksargument. De problematiek verdient meer diepgang dan dat. Zo toont men ook respect voor het leven.
Beter voorstel. Iedere vrouw is verantwoordelijk over haar eigen vruchtbaarheid en we verbieden abortus tenzij uitzonderingen. Zoals gevaar.

U zegt zelf dat de grens artificieel is. Er zijn reeds mensen die aborteren omdat het geslacht van hun kind ze niet aanstaat. De termijn blijft verhoogd worden en zelden bepleit omlaag te halen. In die daad wordt het leven steeds meer en meer gedegradeerd. Staten die termijn verlagen worden belaagd door fake news.

We moeten dat zien, niet alleen bespreken. Die wereld daarachter is reeds ontmaskerd door undercovers en ik vind dat alles behalve menselijk. In het andere onderwerp deelde ik zulk materiaal maar daar wordt over gegaan alsof het nooit gedeeld werd. Het is geen lichtzinnige zaak waarvoor gejuicht moet worden. Mensen willen gewoon iets voelen zonder eens naar de daad en de wereld erachter te kijken. Ze willen hun gelijk behouden zonder eens naar dat grote gelijk te kijken. De eed van Hippocrates is dood.
Oud 3 januari 2021, 16:56   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu het mooie aan de utopische samenleving he. Mensen bij het handje houden en leringen en straffen. Teveel vrijheid is niet goed voor de mens. Er zijn er nu eenmaal onder ons die het veel beter weten. Die lopen meestal rond in gewaden zoals kazuifels en dragen malle hoedjes zoals mijters.
Ze belonen met een abortus is juist fout gedrag stimuleren.
Er bestaan dus vrouwen waar hun abortussen niet meer op 1 hand te tellen zijn he. Dat is geen after conceptie, toch kan iemand vandaag abortus probleemloos ondergaan maar kunnen niet alle kankerpatienten geholpen worden.

Er mag best een ander beeld ontstaan.

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 januari 2021 om 16:58.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:04   #79
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze belonen met een abortus is juist fout gedrag stimuleren.
Er bestaan dus vrouwen waar hun abortussen niet meer op 1 hand te tellen zijn he. Dat is geen after conceptie, toch kan iemand vandaag abortus probleemloos ondergaan maar kunnen niet alle kankerpatienten geholpen worden.

Er mag best een ander beeld ontstaan.
Hoe kun je dat eigenlijk als een beloning zien? Jij vind dus dat als jij een jou totaal onbekende vrouw zelf laat beslissen over wat er in haar lichaam gebeurt, een beloning als ze daravoor niet jou toestemming nodig heeft?
Oud 3 januari 2021, 17:09   #80
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

@CUFI

Stel je bent een ongeschoolde vrouw in de 3e wereld. Brazilië. Je man komt te overlijden in een auto-ongeluk. Je hebt 1 dochter bij hem gekregen, een tweede is op komst. Deze vrouw woonde met haar partner, die inmiddels dood is, in een huurhuis. De huur is 250 USD, inbegrepen water en elektra, betreft een armoedige boel in een metropool. Het inkomen van haar partner, 600 USD, is weggevallen. Ze staat er nu alleen voor. Kan niet terugvallen op familie. Zij is sinds 18e wees en is momenteel 23 jaar oud.

Haar keuze:
Oudste kind afstaan ter adoptie, jongste kind laten uitbroeden. Ook afstaan ter adoptie. Vergeten. Opnieuw beginnen en nu maar bidden dat ze partner die niet onder een auto belandt.

Beiden kinderen houden. Betekent ongeschikt voor de huwelijksmarkt. Hoeft niet zozeer op lange termijnMaar kosten zijn hoog en er moet brood op de plank komen. Huur betaald worden. Schoolgeld moet betaal worden. Zoniet: pech gehad voor de kinderen, worden analfabeet. Elke maand dat er geen geld binnen komt is een ramp.

De oudste afstaan aan een oppas meisje. De zwangerschap onderbreken. Abortus is er niet. Dus dan maar pilletjes gebruiken. Als prostituee op de goudvelden werken en geld opsturen. In de hoop genoeg te sparen voor een eigen huis — zodat deze kosten tenminste weggaan.

We zijn er niet: Pilletjes slikken dus in de hoop dat het kind niet geboren wordt. Kind wordt toch geboren. Heeft een spraakproblemen, ledematen zijn te kort. Maw huwelijkskskansen zijn nu nagenoeg kompleet verkeken op korte termijn voor het vinden van een goede partner.

Ik kan doorgaan als u wil..

Tis allemaal niet zo piepsimpel als een TV dominee ons voorspiegelt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2021 om 17:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be