![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Neger is nooit een beledigend woord geweest. Dat maken mensen als jij die overal racisme willen inzien ervan. Het beledigende woord voor 'neger' is 'nikker'.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"neger" kan net zoals "allochtoon" pejoratief worden gebruikt in de omgangstaal. En dit terwijl er een duidelijke definitie bestaat. De omgangstaal, de interpretatie, het huidig gebruik, wordt momenteel blijkbaar belangrijker aanzien dan de definitie. Vreemde tendens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() teleur, waarom. Mij gaat het puur om een vaststelling.
Een vaststelling waar ik niet bepaald gelukkig mee ben. Ik vind het zelfs een gevaarlijke trend. Je legt de nadruk op kinderboeken. Ik stel mij ondertussen ook de vraag voor wie het "label" bedoeld is: Voor de ouders die boeken halen in de bibliotheek voor hun kindjes ? Of, voor de kindjes die zelf een boek ontlenen ? Wat kinderen betreft weten we wat verboden of niet aangeraden is soms toch zo leuk kan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb je deze draad die ik gestart heb over ‘Gangreen’ gemist? https://forum.politics.be/showthread...light=Gangreen
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik er nog wil aan toevoegen:
Dit "label" doet mij denken aan de tijd toen op de eerste pagina van een boek (in de bibliotheek) een cijfertje werd geschreven, in Romeinse cijfers, die de leeftijdscategorie van de ontlener specificeerde. Als kind, tiener, kon je geen boeken met cijfer I of II lenen. Toegegeven, dat systeem had doorgaans met het erotiek en/of geweld gehalte van het boek te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gangreen 1 heb ik gelezen, ook de andere. Er bestaat ook het boek "Ik ben maar een neger" van Jef Geeraerts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Zeg niet: de negerhut van Oom Tom
Zeg wel: de niet-menstruerende persoon met hoog melaninegehalte-hut van Oom Tom (vooropgesteld dat het personage in het boek van Harriet Beecher-Stowe zich niet vrouw voelde en derhalve Tante Tammy zou hebben geheten) Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 januari 2021 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Het spreekt voor zich dat covers van boeken ofwel een pak groter zullen worden ofwel gaat men heel klein letterfont gebruiken.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 januari 2021 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.stamboomforum.nl/wiezoek...en.php?q=neger https://www.openarch.nl/search.php?name=neger Dus , dit lijkt me wel een goede reden ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 februari 2021 om 01:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal u ook een vraag stellen: Ben jij van oordeel dat mensen niet zelf in staat zijn om verhalen/woorden in de juiste context (hier tijdsgeest) te plaatsen? Want gesproken over 'beledigend', ... het kan ook tellen.
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tijd om hut te vervangen door huis of villa.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af waar Ome Toms "Roots" zijn. Je zou het ook: "de kraal van Ome Tom" kunnen noemen.
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.bruzz.be/culture/expo/ta...uis-2018-09-04 We zitten dus bij "Het huis van oom Tom" voorlopig. Kunnen we "oom" ook niet schrappen eigenlijk? Dat is zo paternalistisch. Simpelweg "Tom's Huis". Teletubbie niveau. Laatst gewijzigd door Bach : 2 februari 2021 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() woning