![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een gezond lichaam verminken en levenslang hormonen slikken...
het blijft me verbazen dat de geneeskunde hieraan meewerkt
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, er zijn uitzonderlijke biologische gevallen waarbij een lichaam niet echt in te delen is in "man" of "vrouw", zoals er mongolen zijn, en dergelijke. Maar hier hebben we het over mensen met een NORMAAL lichaam van een man of een vrouw die zich inbeelden in een ander lichaam moeten te zitten. Dat is gewoon gestoord zijn, en als we dan toch in een ander lichaam willen zitten, dan is er geen principieel verschil meer om in het lichaam van Napoleon, Superman, de kat van de buren, of een kip te willen zitten he. Ik heb het hier dus niet over biologisch rare gevallen. Ik heb het over normale lichamen, die heel duidelijk een man of een vrouw zijn, maar waarvan het ingebeelde door de persoon overeenkomt met iets anders. Dat is ten eerste van alle tijden (velen zijn niet tevreden met hun lichaam, en zouden er een ander willen uit ijdelheid he) en, als dat serieus genomen wordt, gewoon gestoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in de grond onmogelijk om "in een ander lichaam willen te zitten" maar het is nu eenmaal een gekte omdat men denkt dat hersenen of de geest apart is van het lichaam. Die persoon zou gewoon niet BESTAAN zonder dat lichaam. Zijn gans wezen is verbonden met dat lichaam. Maar men kan zich inderdaad inbeelden dat uw sociale positie anders zou zijn mocht je een ander lichaam hebben, of tot een andere groep behoren. Maar nog eens, dat is hetzelfde als denken dat het plezanter is om als kat of kip door het leven te gaan: dat is een kinderfantasie he. Citaat:
Hersenen zijn nu eenmaal letterlijk onlosmakelijk met een zeker lichaam verbonden, en zeggen dat dat het "foute lichaam" is, is gewoon absurd. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 06:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Naast het feit dat 'hersenen' vaak een slecht argument zijn: de hersenen van een zot zijn ook 'anders', door de zotternij namelijk. En de patronen in de hersenen beginnen zich al vroeg te vormen, eventueel precies door 'kinderfantasieen'. Het ziekelijke is dan om die kinderen lichamelijke verminking aan te praten. (Of volwassenen overigens, want die Van Spilbeeck zei zelf dat zijn beslissing mee bepaald werd door het volgen van b/vlogs erover, waardoor hij het steeds meer als een reele optie ging zien.) Overigens zijn er wel degelijk ook psychologische oorzaken voor homoseksualiteit denkbaar: fascinatie voor de mannelijke rivaal die wordt omgezet in begeerte; afwijzing van het vaderlijke en bij uitbreiding het mannelijke model, ook qua begeren; compensatie voor een mindere positie onder mannelijke hetero's in een parallelle begeertewereld etc.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zeer controversieel. Citaat:
Citaat:
dat is ook vrij controversieel vrees ik ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 29 maart 2021 om 07:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, transgender zijn heeft te maken met het "in een ander lichaam willen zitten". Zoals ik reeds stelde, het staat iedereen vrij om met zijn lichaam te bricoleren natuurlijk. Wie graag zijn armen en benen afkapt om daar vinnen in de plaats voor te zetten, ma foi, waarom niet he. Maar nog eens, eens je ervan uit gaat dat men "in een ander lichaam willen zitten" serieus moet genomen worden (DAAR gaat het over), dan moeten we de zot die een kip wil zijn, ook serieus nemen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu goed, zonder de hype denk ik toch echt dat sarah bettens gewoon lesbisch was gebleven. zelfs na 40j man zijn heb ik nog steeds geen idee hoe het voelt om man te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Transgenders krijgen wel (een deel) terugbetaling voor hun operatieve kosten, mits enkele artsen dit 'goedkeuren' Ik ben geen gelovig besje, ik erken dat de natuur een foutmarge heeft waardoor een deel mensen met (mentale) afwijkingen geboren worden. Dat iemand zich daarom van een doorsnee man/vrouw wil laten transfereren naar een misbaksel snap ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. De private medische wereld is ongetwijfeld verheugd over het transgender fenomeen. In plaats van te helpen wordt het uitgebuit en verstrekt. Laatst gewijzigd door Bach : 29 maart 2021 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eigenaardige is van met de gestoorde geest mee te gaan, en niet de gestoorde geest te verzorgen, want het impliceert dat men een zot die zich voor een kip houdt, zijn lichaam in dat van een kip zou moeten veranderen, in plaats van hem diets te maken dat hij geen kip is. Tenminste, voor zover die persoon daar problemen mee heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat zijn de meetbare resultaten van dit soort chirurgie? de wens op voorhand is een volledige aanvaarding door de omgeving/maatshcappij maar alles wat ik daarover tegenkom is zelden positief. depressie blijft even hoog, suicidepogingen blijven even hoog, de beschuldigende vinger richting maatshcappij blijft en hoeveel van hen zouden hun chirurgie ongedaan willen maken omdat het gewenste resultaat, die volledige aanvaarding, niet bereikt werd? lijkt me een geweldig grote blinde/dode hoek binnen de gehele transgendergemeenschap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er dus bij de ontwikkeling van de foetus iets misgaat kan het gebeuren dat de hersenen zich niet ontwikkelen om bij het biologische geslacht te passen. Net zoals het kan gebeuren dat er een chromosoom te veel is, een arm te weinig of een klompvoet. Een man kan dus geboren worden met hersenen die niet volledig mannelijk zijn, en een vrouw met hersenen die niet volledig vrouwelijk zijn. Dat zie je bij homo's ook, die gedragen zich vaak opvallend vrouwelijk, terwijl lesbiennes zich dan weer vaak mannelijk gedragen. Dat is inderdaad gestoord, gezien het een stoornis in de ontwikkeling is. Hun hersenen zijn gewoon niet gegroeid zoals ze dat hadden moeten doen. Maar dat is nog iets anders dan mensen die denken dat ze een kat of jezus zijn, dat is een totaal andere orde van stoornis. Dat zijn waanideeën. Op zich is het hetzelfde, de hersenen die niet werken zoals ze zouden moeten. Maar dat is als vergroeide tenen vergelijken met het ontbreken van een been. Beide zijn lichamelijke afwijkingen, maar toch niet vergelijkbaar. Het jammerlijke voor hen is alleen dat de hersenen van transgenders ook niet dezelfde zijn als die van het andere geslacht. Zelfs na hormonen en operaties zullen ze zich nooit normaal voelen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hanteer jij nog de definitie van geneeskunde van de vorige eeuw?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |