![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soms krijgt men de indruk dat het rookprobleem ook dient om de aandacht van de millieuproblemen af te wentelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alcohol drinken is trouwens niet ongezond; alcohol zuipen daarentegen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
De milieuproblemen zijn heel wat groter dan dit 'probleempje'. De milieuproblemen zijn zelfs immens groot; alleen jammer dat niet iedereen dit wil erkennen. Maar dat is weer een andere discussie. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijkt u eens rond in een zaak waar het meeste mensen zitten, in de rokerszone of bij de niet rokers? Geen enkele wet verbiedt de uitbater om de toegang aan rokers te weigeren denk ik. Een gat in de markt dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In de meeste zaken zijn trouwens geen verschillende zones afgebakend. Ik denk ook niet dat de rook zo braaf is om zich door een bordje te laten tegenhouden. Dit moet van hogerhand geregeld worden (liefst op Europees niveau); de rokers zijn namelijk helemaal niet begaan met de gezondheid en het geluk van hun medemens .
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet die momenteel al van kracht is voor alle openbare gebouwen, hoeft niet gewijzigd te worden maar er mag heel wat strenger toegezien worden op de naleving ervan, desnoods met fikse boetes voor hen die deze wet aan hun laars lappen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik het met u eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
De negatieve aspecten worden door de anti-rook lobby heel erg eenzijdig danwel niet volledig in beeld gebracht. Uitgebreid onderzoek, uitgevoerd voor de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), en tevens één van de grootste roken-tegenstanders, vindt geen statistisch significant verband tussen meeroken en longkanker. Het WHO is toch wel iets objectiever en minder eenzijdig dan STIVORO. Roken heeft overgens ook positieve effecten op de gezondheid. Rokers hebben 50% minder kans op ouderdomsziekten als Alzheimer en Parkinson, ze verwerken informatie beter en sneller, hun motoriek is beter, hebben doorgaans een lager lichaamsgewicht, veel minder last van tandplak, minder last van hoge bloeddruk, enzovoorts, enzovoorts. Maar daar hoor je die anti-rook lobby natuurlijk nooit over!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andromeda1968, tuurlijk hebben rokers minder last van ouderdomsverschijnselen. Mijn eigen moeder is gestorven aan roken gelateerde kankers, op haar 49 jaar. Goeie reden om geen ouderdomsverschijnselen te hebben he.
Het lagere gewicht , en de relatie met bloeddruk komt doordat vele rokers geen smaak meer hebben in hun eten.Minder eten=minder negative gevolgen van eten. Daarom ook dat stoppende rokers bijkomen, ze eten met meer smaak. De betere informatieverwerking. Dat kan je op dezelfde basis schoeien als het effect van cocaine op de mens, egoboostend. Maar na een tijd geen drol effect meer, tenzij negatief. Oftewel, roken blijft ongezond, en het inademen van 2de hands rook is voor mij direct gevaarlijk, als astma patient. Toch heb ik nog een beetje respect voor mijn rokende medemens, en als dat wederzijds is, dan heb ik er geen probleem mee. MAAR, een standaard vraag van me aan een vervelende roker, "het stoort toch niet als ik eet terwijl U rookt?"
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik wil de schadelijkheid van roken, zowel voor de roker zélf als de 'passieve' roker, helemaal niet minimaliseren. Maar:
Als uw en mijn grootste zorg inderdaad uw, mijn, onze, kortom: 'de volksgezondheid' is, moeten we onze pijlen dan niet eerst en vooral richten op de veeeeel ernstiger en wijdverbreider luchtvervuiling door -verkeer -industrie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Bijlange niet, eet u maar verder! " Of " kan u niet buiten gaan eten?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Open verdomme een topic over verkeer, dit is er eentje over rokers, zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Roken is een begrip geworden, een aanvaarding als 'normaal gedrag'. Dit terwijl het niet zo normaal is. Eten, dat is normaal. Kakken, dat is normaal. Drinken (en begin niet over alcohol te zeiken, dat bedoel ik niet), dat is normaal. Roken, dat is een activiteit die helaas zo veralgemeend is, dat de schadelijke gevolgen niet meer aanvaard worden door de rokers. Get real, het is ongezond, maar uw keuze. Niet komen 'kankeren' als ik uw stank niet hebben wil, ik kak ook niet in uw bord. Gij wilt roken, fine! Niet in mijn buurt, niet op de kosten van MIJN gezondheidszorg. Dus, de kosten van de algemene gezondheidszorg naar beneden. Rokers een pak meer laten betalen voor hun gezondheidszorg. Sigaretten minstens de helft goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus wat komt gij hier over verkeer zagen als rokers er meer afhankelijk van zijn! |
|
![]() |
![]() |