![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() enige argumenten om dat te staven ?
Neen uw denkbeelden zijn zo eng dat die geen argumenten nodig hebben. U zet liever aan tot haat. Laatst gewijzigd door stuyckp : 12 juni 2021 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 12 juni 2021 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch beter dan de facto slavernij zou ik denken?
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben ons gefaald maar zichzelf niets te kort gedaan.
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand houdt een pistool tegen de mensen hun kop om Chinese brol te kopen, dat doen ze uit eigen beweging.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze generatie zorgde er zelfs voor dat gewassen (de natuur) gepatenteerd werd en boeren afhankelijk zijn van steriele gmo zaden. Ik zoek een batterij voor mijn kodak dat niet made in China is, ik zoek al 3 jaar.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, de tijd die ge nodig hebt om ze water te geven en onkruid te winden kunt ge niet naar youtube filmpjes kijken.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik wildplant krijg ik flikken op mijn dak, plant ik op mijn dak de huisbaas. Waar moet ik mijn groenten dan plaatsen voor een heel jaar als ik mijn vensterbank maar voor een maand kan vullen?
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Waarom woon je in het stad? Toch ook uit gemakzucht. Voor de lagere huurprijs zal het niet zijn. Niks persoonlijk, je bent niet de enige, integendeel, de niet gemakzuchtige is de uitzondering.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je natuurlijk een Action of Primark zijt en ge komt af met een lastenboek die rock the bottom is met de goedkoopste materialen dan krijg je waar je voor betaald hebt. "Chinese brol" is een mythe en foutief. 40 jaar geleden sprak men ook van Japanse brol, nu is Japan synomiem van kwaliteit en op de koop toe zijn die hun fabrieken ook in China nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je natuurlijk een Action of Primark zijt en ge komt af met een lastenboek die rock the bottom is met de goedkoopste materialen dan krijg je waar je voor betaald hebt. "Chinese brol" is een mythe en foutief. 40 jaar geleden sprak men ook van Japanse brol, nu is Japan synomiem van kwaliteit en op de koop toe zijn die hun fabrieken ook in China nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ken dus bedrijven actief in de tuinbouw, landbouw en veeteelt die mensen tegen het minimuumloon tewerkstellen. Veel van die werknemers hebben een diploma, sommige zelfs een bachelor of master. Domme kloten zijn dat dus niet, maar ze hebben een diploma in de verkeerde richting en zijn voor de industrie te hoog geschoold om de jobs die ze wel kennen, in te vullen. Maar binnen de industrie zitten er ook geschoolden aan het minimuumloon te werken. Want hoewel vele denken dat bediende beter betaald zijn dan arbeiders, werken veel baliebedienden aan het minimuumloon. Binnen de transport werken vele aan slechts 11€ per uur of 1 750€ bruto per maand als ze slechts 38uur per week werken. In de horeca is het al niet beter. In de verzekeringssector werken veel vertegenwoordigers tegen een minimuumloon + hun premie op de verkoop. Vaak word vergeten dat slechts 40% van de Belgen netto meer dan 2000€ per maand hebben en dat 10% zelfs bruto niet aan de 2000€ komt. Ga je naar de 2500€ netto dan blijft er slechts 20% over. 480 300 werkenden van de 4 803 000 werkenden in België hebben bruto dus minder dan 2 000€ per maand en slechts 1 921 200 hebben meer dan 2 000€ netto per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Als je X jaar van je leven investeert in een diploma mandenvlechten, om dan na die X jaar tot het inzicht te komen dat niemand zit te wachten op een bachelor of master mandenvlechten, ben je dan echt verstandig?
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grond is schaars en het westen gaat gebukt onder waterschaarste. De droogte in Amerika leidt er al toe dat er amper watertoevoer is voor de agricultuur. Deze plandemie was nog niets tegen wat nu voor de deur staat. De droogte zal meer dan een toiletpapier tekort veroozaken: mark these words.
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eindelijk nog iemand die het nodige verstand in zijn kop heeft. We zitten met een jeugd die bedankt om zelf gezonde groenten te kweken. Nog een paar jaren de grote droogte zoals we gewend zijn en Demir gaat woestijnwater importeren. In mijn streek; het Demer-bekken dus; hebben we reeds voor veertig jaar terug betoogd tegen de verdroging. Geen hond die er gevolg aan gaf. Daar werd hij niet voor betaald. En neem daarbij het leger werklozen die niet mogen werken en de overbevolking en iedereen zal op zijn kin mogen kloppen. De Chineze toestanden komen er aan. Maar dezen onder ons die verwittigen zijn toch oude zeuren. Het heeft geen zin om er over te praten. Wie trouwens zoekt hier in het Westen nog achter werk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die 5 000m² moet je niet horizontaal hebben. En de waterschaarste kan je in België opvangen door regenwater te verzamelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe vaak eten we vlees wat perfect wat minder kan, maar rijker aan seizoensgroenten en champignons. Een land moet voor de volle 100% zelfvoorzienend zijn qua voeding en lokale producten laten primeren. Het is nu tijd dat beleid haar burgers eerst plaatst en zich niet voorbereid alleen zichzelf in te dekken. Ook de NV-A en VB dansen mee met de beursduivel als puntje bij paal komt. Want de economie...
![]() |