Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2021, 22:19   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wel, ik hoor veel mensen zeggen dat ze zich geen derde keer gaan laten vaccineren. Dat zijn mensen die in het begin zeiden dat ze zich niet zouden laten vaccineren, dat vervolgens wel hebben gedaan en er in sommige gevallen nog goed ziek van waren ook. Het zou grappig zijn als die weerom allemaal gaan opdraven voor een nieuwe prik om toch maar van de herwonnen vrijheid voor pasjeshouders te kunnen genieten.

Ezel = 3e keer dezelfde steen?

Absoluut.
Oud 26 juli 2021, 23:27   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In mijn tijd heb ik ook staan muilen, brullen en vogelen tegen de sterren op. Maar toen was er geen corona. Alleen maar de "vuile ziekte" waar ge vanaf waart met een paar pilletjes
Wat die jeugd daar onlangs in Spanje is gaan uitsteken en insteken is niet heel verstandig, vooral als ze daarna zo onverantwoord zijn om op een vlucht te stappen. Als ge prijs hebt dan zijt ge tenminste konsekwent maar ga dan andere mensen op een vlucht niet gaan besmetten.
Er zijn alle dagen mensen die twee uren per dag in trein metro bus of tram zitten om te gaan werken.
In hoeverre bent U zeker dat er op uw metro of bus geen jongeren zitten die besmet zijn ?
In hoeverre weet U wat die jongeren op uw bus of trein zijn gaan uitsteken of insteken ?
Zouden we de mensen die met de bus of tram en trein gaan werken dan niet beter thuis laten ? Weet U wel welk risico die mensen alle dagen nemen om te gaan werken ?
Het blijft me verbazen dat blijkbaar alleen wie in een vliegtuig zit besmettelijk kan zijn ....Een trein bus of tram is nochtans veel minder hygiënisch. Maar het is een beetje zoals met het voetbalverhaaltje .....een feestje mag niet maar duizenden voetbalgekken die mekaar liggen af te likken en te bepotelen zijn blijkbaar geen probleem voor besmettingen.

Ziet u een beetje het absurde in van al die verhaaltjes ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 23:27   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wel, ik hoor veel mensen zeggen dat ze zich geen derde keer gaan laten vaccineren. Dat zijn mensen die in het begin zeiden dat ze zich niet zouden laten vaccineren, dat vervolgens wel hebben gedaan en er in sommige gevallen nog goed ziek van waren ook. Het zou grappig zijn als die weerom allemaal gaan opdraven voor een nieuwe prik om toch maar van de herwonnen vrijheid voor pasjeshouders te kunnen genieten.
Net een grappige gehoord.

Een Amerikaans netwerk vroeg aan iemand van een vaccin firma (ik denk phizer) of die 3e spuit geen money grab was.

Zijn antwoord ging ongeveer als volgt:
"we willen nu enkel de zwakke mensen van de eerste ronde een 3e spuit geven om hun immuniteit terug op peil te brengen, dat gaat over 20-30 miljoen dosissen in de VS. Dat valt in het niets bij de 4 miljard dosissen die we volgend jaar wereldwijd gaan leveren, dus dit is geen ordinaire money grab."

Ik laat dit even inzinken
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 23:45   #64
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Heeft louter met het gedrag van de betrokkenen te maken. Gevaccineerd zijn is geen vrijgeleide om alle remmen los te gooien. Al zullen er ook mensen zijn die niet gevaccineerd zijn en hetzelfde gedrag vertonen. De kans dat je van deze laatste besmet wordt is weliswaar groter dan een gevaccineerde die hetzelfde gedrag vertoont.
Je laat hier uitschijnen dat het oplopen van een besmetting de schuld is van een ander die "alle remmen los gooit". Ik vind dat geheel absurd:
1. Dit is een infectieziekte, de schuldvraag zou hier niet mogen spelen, er is hier geen opzet in het apel.
2.Als er dan toch op verantwoordelijkheden gewezen moet worden dan toch vooral die van de eigen verantwoordelijkheid: er zelf voor zorgen dat je niet besmet geraakt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 00:42   #65
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het 'normale' leven?

"Blijf in uw kot, blijf in uw eigen land? (<- dat laatste voegde ik er zelf aan toe)"

p.s.

Advocaat Reiner Fuellmich: ‘Het ging nooit om gezondheid, altijd om eugenetica en genocide’

De Delta variant ...
https://www.google.com/search?q=nine...hrome&ie=UTF-8

IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 07:58   #66
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Je laat hier uitschijnen dat het oplopen van een besmetting de schuld is van een ander die "alle remmen los gooit". Ik vind dat geheel absurd:
1. Dit is een infectieziekte, de schuldvraag zou hier niet mogen spelen, er is hier geen opzet in het apel.
2.Als er dan toch op verantwoordelijkheden gewezen moet worden dan toch vooral die van de eigen verantwoordelijkheid: er zelf voor zorgen dat je niet besmet geraakt.
Nope, geldt in beide richtingen. Als persoon A zich netjes aan de regels houdt en persoon B die de bescherming van God geniet tegen covid dat niet doet en deze hoest en niest in de nek van persoon A of rond diens nek gaat hangen, dan kan persoon A ook besmet worden - door het gedrag van iemand anders.
Oud 27 juli 2021, 08:11   #67
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, geldt in beide richtingen. Als persoon A zich netjes aan de regels houdt en persoon B die de bescherming van God geniet tegen covid dat niet doet en deze hoest en niest in de nek van persoon A of rond diens nek gaat hangen, dan kan persoon A ook besmet worden - door het gedrag van iemand anders.
Als persoon a besmet wordt dan heeft hij zich ofwel niet aan de regels gehouden, ofwel werken de regels niet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:18   #68
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het gros van de gevallen heb je geen flauw idee waar je de besmetting hebt opgelopen. En dat is niet erg omdat we daar tot nog toe nooit schuldigen voor hebben aangewezen. Het zou bijzonder triest zijn als we dat vanaf nu wel zouden beginnen doen.

Voor mij is het simpel: als je je ziek voelt blijf je binnen, en anders leef je gewoon (covid maakt daarbij niks uit).

Laatst gewijzigd door alpina : 27 juli 2021 om 08:19.
Oud 27 juli 2021, 08:21   #69
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het gros van de gevallen heb je geen flauw idee waar je de besmetting hebt opgelopen. En dat is niet erg omdat we daar tot nog toe nooit schuldigen voor hebben aangewezen. Het zou bijzonder triest zijn als we dat vanaf nu wel zouden beginnen doen.

Voor mij is het simpel: als je je ziek voelt blijf je binnen, en anders leef je gewoon (covid maakt daarbij niks uit).
Wat u vindt is irrelevant. Er zijn regels die gelden voor iedereen en die duidelijk zijn. Helaas hebben sommige Belgen nogal eens problemen met het naleven van algemene regels.
Oud 27 juli 2021, 08:29   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Erg hé.
We mogen nog altijd ons huis niet uit.
Mogen niet op café gaan, geen terraske doen, niet naar de winkel, mag niet naar mijn lief gaan, mag mijn vrienden niet meer zien, mag niet op bezoek gaan bij mijn ouders, niet op restaurant, niet op verlof gaan....

Heel onze maatschappij is op slot.
Ja, dat was hier wel zo in Frankrijk. Wij mogen de deur niet uit, tenzij met een toelating. 1 uur mochten we op 1 km van ons domicilie vertoeven. We moeten een formulier invullen met het uur van verlaten van domicilie, onze identiteitskaart, ons domicilie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:30   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ze zijn ook niet verplicht om naar "rode landen" te reizen.
Dat ze thuis blijven, tot de bui over is.
Het kan ook verboden worden om er naar toe te reizen.
Dus nog 40 jaar of zo ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 09:20   #72
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u vindt is irrelevant. Er zijn regels die gelden voor iedereen en die duidelijk zijn. Helaas hebben sommige Belgen nogal eens problemen met het naleven van algemene regels.
Ja, draag een roze hoedje. En iedereen die geen roze hoedje draagt is een moordenaar.

Bent u toevallig gepensioneerd?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 09:36   #73
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als regels debiel zijn dan ga ik die inderdaad niet volgen. Ik heb geen hersenen gekregen om de capriolen van anderen blind op te volgen!

Laatst gewijzigd door alpina : 27 juli 2021 om 09:58.
Oud 27 juli 2021, 09:57   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regels die ingaan tegen onze burgerrechten moeten niet nageleefd worden. Dat u zich als een schaapje wenst te gedragen is uw goed recht, maar je moet niet verwachten dat iedereen dat gaat doen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 10:15   #75
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Regels die ingaan tegen onze burgerrechten moeten niet nageleefd worden. Dat u zich als een schaapje wenst te gedragen is uw goed recht, maar je moet niet verwachten dat iedereen dat gaat doen hé.
Ik vermoed dat heldendom darwinistisch gezien niet echt veel positieve resultaten oplevert.
Oud 27 juli 2021, 10:17   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Net een grappige gehoord.

Een Amerikaans netwerk vroeg aan iemand van een vaccin firma (ik denk phizer) of die 3e spuit geen money grab was.

Zijn antwoord ging ongeveer als volgt:
"we willen nu enkel de zwakke mensen van de eerste ronde een 3e spuit geven om hun immuniteit terug op peil te brengen, dat gaat over 20-30 miljoen dosissen in de VS. Dat valt in het niets bij de 4 miljard dosissen die we volgend jaar wereldwijd gaan leveren, dus dit is geen ordinaire money grab."

Ik laat dit even inzinken
Het is dus een buitengewone money grab.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 10:48   #77
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als regels debiel zijn dan ga ik die inderdaad niet volgen. Ik heb geen hersenen gekregen om de capriolen van anderen blind op te volgen!
Vandaar dat men een systeem heeft van bestraffing en boetes, omdat mensen veelal - doorgaans zonder enige kennis van zaken en niet in het minst in België - hun eigen gedacht hebben en menen dat ze regels naar eigen goeddunken en selectief kunnen volgen.

Net zoals om de weg overigens.
Oud 27 juli 2021, 10:52   #78
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat men een systeem heeft van bestraffing en boetes, omdat mensen veelal - doorgaans zonder enige kennis van zaken en niet in het minst in België - hun eigen gedacht hebben en menen dat ze regels naar eigen goeddunken en selectief kunnen volgen.

Maw befehl ist befehl.

Ik snap niet waarom er dan zo'n spel werd gemaakt van de nazi-aanhangers die ook gewoon de regels opvolgden.

De leider had toch beslist dat alle joden vergast moesten worden, en regels dienen om gevolgd te worden. Dus joden die hun verzet hebben tegen hun vergassing werden met recht en rede bestraft. De regels gelden voor iedereen.
Oud 27 juli 2021, 11:18   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet klakkeloos geloven wat onze forumhelden van zichzelf beweren. Doorgaans zijn het de grootste boekschijters die alleen maar een grote muil hebben achter hun veilig klavier.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 11:34   #80
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet enkel tegen de burgerrechten maar zelfs onwettig en die hoeven zeker niet gevolgd te worden.
En alle maatregelen zijn nog steeds onwettig want er werd nog steeds geen medische noodzaak door de regering aangetoond met wetenschappelijk bewezen feiten om noodmaatregelen te MOGEN nemen.

Als gevolg van ongeoorloofde, onwettige maatregelen zijn de boetes, enkel om gehoorzaamheid te kunnen afdwingen, dan ook ONWETTIG en zijn rechters dan ook verplicht om die boetes te vernietigen...wat ze dan ook doen trouwens!!!...en ze kunnen ook niet anders want er werd immers geen enkele WET overtreden, énkel ongeoorloofde, onwettige regeltjes.

Uit angst voor boetes en slaafs onwettige regeltjes gehoorzamen die niet beboet kunnen worden, dat hebben psychopaten mooi uitgekiend, dat moeten we ze nageven..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be