Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer stopt de mondmaskerdwang voor gewone burgers ?
In september 0 0%
Met nieuwjaar. 2 8,33%
Volgende zomer 0 0%
Einde 2022 0 0%
Ergens in 2023 of 2024 2 8,33%
Ergens tussen 2025 en 2027 (voor Fred) 1 4,17%
Rond 2030 1 4,17%
Na 2035 2 8,33%
Nooit meer 16 66,67%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2021, 10:02   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat het enkel werkt bij anderen, niet bij henzelf.

Net zoals het vaccin. Zelf zijn ze niet beschermt, maar ze vinden wel dat anderen zich moeten laten vaccineren om hen te beschermen.

Je hoeft er geen logica achter te zoeken, die is er niet. Het is religie.
dit
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 11:32   #62
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu geef je me gelijk. Volgens jou is de ‘massa’ dus inderdaad hersenloos. Ze lopen met steeds hetzelfde mondmasker rond ipv het regelmatig te vervangen. Zouden die ook wekenlang in dezelfde onderbroek rondlopen?
Wat ik denk: Als ze het zelf nuttig vinden een onderbroek te dragen wel, anders dragen ze geen onderbroek en indien het verplicht zou zijn een onderbroek te dragen zouden ze het inderdaad wekenlang in dezelfde onderbroek lopen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 12:36   #63
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik doe het opzettelijk, zoals velen.

Als je de massa niet kan verplichten om de maskers correct te gebruiken hebben ze geen zin, dat is het eindpunt.
Daar gaat het niet over. De regering wil de indruk wekken dat ze iets doen. Mondmaskerplicht weer invoeren past perfect in dat plaatje. Het kost niets en is heel gemakkelijk te doen. Politici houden van dergelijke simplistiche "signalen".
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 13:08   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. De regering wil de indruk wekken dat ze iets doen. Mondmaskerplicht weer invoeren past perfect in dat plaatje. Het kost niets en is heel gemakkelijk te doen. Politici houden van dergelijke simplistiche "signalen".
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 14:27   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik doe het opzettelijk, zoals velen.

Als je de massa niet kan verplichten om de maskers correct te gebruiken hebben ze geen zin, dat is het eindpunt.
Onlangs ging ik (in het Brusselse) een koffie drinken met gebakje. Het dienstmeisje stond voortdurend langs haar neus aan haar afzakkende mondmasker te trekken.
Ik vroeg me af of het niet veiliger zou zijn mocht die bedienen zonder dat mondmasker. Wat is me daar nog veilig aan ???
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 14:29   #66
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onlangs ging ik (in het Brusselse) een koffie drinken met gebakje. Het dienstmeisje stond voortdurend langs haar neus aan haar afzakkende mondmasker te trekken.
Ik vroeg me af of het niet veiliger zou zijn mocht die bedienen zonder dat mondmasker. Wat is me daar nog veilig aan ???
Daar gaat het niet over. Zij was/werd gedwongen te bidden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 14:30   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent gewoon nergens "veilig" voor corona, en dat heeft niks met maskers en zo te maken. Enkel als je totaal afgezonderd leeft ga je "veilig" zijn. Deze versie van corona is zodanig besmettelijk dat het volstaat dat iemand met masker wat deeltjes uitademt aan de andere kant van het lokaal en ge hebt kans dat ge wat van die virusdeeltjes binnenkrijgt.

IEDEREEN gaat vroeg of laat corona opdoen. Het concept "veilig" bestaat niet in die context.
Oud 25 oktober 2021, 14:31   #68
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Zij was/werd gedwongen te bidden.
Zou men nu echt de bevolking nog een derde keer meekrijgen? Wat moet er in vredesnaam gebeuren voordat de bevolking 'nee' zegt? Is de inflatie nog niet hoog genoeg? De schade aan het onderwijs? De faillissementen? Wat is er nodig?
Oud 25 oktober 2021, 14:35   #69
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zou men nu echt de bevolking nog een derde keer meekrijgen? Wat moet er in vredesnaam gebeuren voordat de bevolking 'nee' zegt? Is de inflatie nog niet hoog genoeg? De schade aan het onderwijs? De faillissementen? Wat is er nodig?
Tuurlijk, allez ik bedoel kijk rond u...

75% van de mensen vandaag in de supermarkt zet da gewoon terug spontaan op. Het personeel ook.
Er is een constante brainwashing bezig op alle media.
Plus, vergeet niet, de mensen die 2 maal het vaccin namen, gaan zich ergens op moeten afreageren he, en dat zijn diegene die niet meegaan in het narratief want die gaan nu ook da masker niet opzetten he.
Die Wochenschau werkt hoor.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 25 oktober 2021, 14:39   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zou men nu echt de bevolking nog een derde keer meekrijgen?
Hoe lang heeft de Roomse kerk hier haar zottigheden niet laten slikken ? Dat geeft een idee he.
Oud 25 oktober 2021, 16:12   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

In UGent geldt een mondmaskerplicht terwijl de studenten buiten feesten zonder mondmasker.
De geloofwaardigheid bevindt zich onder het vriespunt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 16:22   #72
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In UGent geldt een mondmaskerplicht terwijl de studenten buiten feesten zonder mondmasker.
Nee, dat is in de nieuwe religie normaal.
En jij stond hier vanaf het begin voor te juichen.
Ik begin meer en meer voor de euthansie van bejaarden te zijn.
Oud 25 oktober 2021, 16:31   #73
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat veel erger is dat is dat die studenten dat gewoon braaf volgen. Vroeger waren studenten rebelse vrijdenkers, tegenwoordig zijn het blijkbaar niet-nadenkende marionetten.

Een duidelijk signaal dat er inderdaad iets serieus verkeerd is gelopen met ons onderwijs.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 16:34   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat veel erger is dat is dat die studenten dat gewoon braaf volgen. Vroeger waren studenten rebelse vrijdenkers, tegenwoordig zijn het blijkbaar niet-nadenkende marionetten.

Een duidelijk signaal dat er inderdaad iets serieus verkeerd is gelopen met ons onderwijs.
Die tijd is al zeer lang voorbij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 16:59   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetzelfde met dat CST. Ga je op je stoeltje zitten in een voetbalstadion moet je je CST tonen. Na de wedstrijd met honderden buiten staan en pinten pakken terwijl ze zingen springen tieren en brullen mag zonder CST.

Hebben ze die duizenden klimaat betogers verleden week gevraagd naar hun CST ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2021 om 17:01.
Oud 25 oktober 2021, 17:04   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Nu dromen studenten in de eerste plaats over met welke salariswagen ze gaan mogen rijden.
Oud 25 oktober 2021, 17:08   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die tijd is al zeer lang voorbij.
Waar is de tijd

Naam: images.jpg
Bekeken: 313
Grootte: 10,1 KB
Oud 25 oktober 2021, 17:15   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Nee, dat is in de nieuwe religie normaal.
En jij stond hier vanaf het begin voor te juichen.
Ik begin meer en meer voor de euthansie van bejaarden te zijn.
Wel, toen er nog sprake was van een echte golf zonder vaccinatie was ik inderdaad voorstander.
Ondertussen zie ik de relevantie er niet meer van in. Ik heb geen probleem met wie voorzichtig denkt te moeten zijn en er toch een opzet, wat ik trouwens de laatste tijd vaststel.
Wat die gasten van UGent bezielt snap ik niet. Het leven speelt zich niet enkel af binnen de universiteit.

Morgen komt het overlegcomité vervroegd bijeen. Wedden dat ze de mondmaskerplicht in de winkels gaan invoeren. En dat terwijl we op café kunnen feesten dat de stukken er vanaf vliegen.
Het is lachwekkend.

Woensdag komen de onderwijsmensen bijeen, als ik me niet vergis. Wedden dat ze de mondmaskers terug gaan invoeren, tot in de lagere school.
Het is gewoonweg niet coherent. Er zijn te veel tegenstrijdigheden.
Oud 25 oktober 2021, 17:20   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In welke mate beschermt een oud masker de anderen minder dan een vers masker ? Wat het toch moet doen is dat je niet in hun gezicht uw druppels hoest he. Dat was toch de uitleg.

Toon eens die studies. Je weet wel, die studies die aangeven hoeveel maskers nu epidemieen tegenhouden, en hoe enkel verse maskers dat doen, en geen oude. We gaan toch aan echte geneeskunde doen en niet aan kwakzalver vertelselkes he. Waar zijn die studies ? Je weet wel, van betere kwaliteit dan die van ivermectine waar men nog zit op te wachten.
Ik denk dat er in mijn oude maskers, die ik steeds opnieuw uit mijn armsteunbakje grabbel, zodanig veel microben zitten dat ze een muur vormen tegen corona.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:25   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde met dat CST. Ga je op je stoeltje zitten in een voetbalstadion moet je je CST tonen. Na de wedstrijd met honderden buiten staan en pinten pakken terwijl ze zingen springen tieren en brullen mag zonder CST.

Hebben ze die duizenden klimaat betogers verleden week gevraagd naar hun CST ?
Het is overduidelijk dat CST enkel dient om de vaccinatiegraad op te drijven. Dat hoor je politici en experten luidop zeggen. Voor de rest heeft het geen enkel nut.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be