Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2021, 21:49   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Jazeker, bestuurders van vrachtwagens of bussen hebben een nog grotere verantwoordelijkheid met hun gevaarte. Vandaar dat minimaal een A1 diploma ( hoge school van het korte type of hoger ) tegenwoordig noodzakelijk is om in aanmerking te komen dergelijk voertuig te besturen.
En een treinbestuurder?

Citaat:
https://www.antwerpen.be/info/5de698...-diploma-nodig

Chauffeurs rijbewijs C (geen diploma nodig)

7 juni 2021

Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2021 om 21:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 22:07   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Van mij mogen alle banen gewoon rechte kale verharding zijn.
Geen rijstroken, geen lijnen, geen verkeerslichten, geen verkeersborden, geen verkeersregels, geen drempels, geen paaltjes en geen politie.
Een beetje zoals in huis, maar groter.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 22:10   #63
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En een treinbestuurder?
Staatsjobkes hebben een nul referentiewaarde.
De job bestaat maar als excuus voor loon, diplomas zijn totaal overbodig, enkel mak en tam ja zeggen tegen de baas. Als ge dat kunt ben je geslaagd.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 01:45   #64
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De kerel die me aanreed was zelfs niet gekwetst en zijn oude fiets was ook niet beschadigd enkel mijn auto had wat schrammen.
Maar hij was niet verzekerd en geld had hij ook al niet dus ik was de pineut terwijl hij op het voetpad niets te zoeken had.

Juist dat er bij de automobilisten ook duistere zielen zitten die beter uit het verkeer zouden gehaald worden.
Drugs, alcohol maar die vindt je ook op de fietsen en bij de voetgangers terug.
Op automobilisten is echter controle, fietsers en voetgangers hebben vrijgeleide en een hoop misbruiken dat.
Oud 12 augustus 2021, 02:00   #65
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En vrachtwagens zijn zwaarder dan SUV's en SUV's zwaarder dan limousines en limousines zwaarder dan stadautootjes.

Ik denk dat Bleu Sky één van die gevaarlijke auto hatende wielerterroristen is die hier zijn grote gelijk wil halen?
Weet je wel, uitgedost als "Tour" renners vindend dat het verkeer moet stoppen voor hen.
Als ze maar even moeten inhouden zijn ze al aan het vloeken en schelden en o weh als ze met meerderen zijn dan tellen reglementen en verkeersborden niet meer.
Hoffelijkheid al helemaal niet meer, dat wordt dan agressieviteit.
Oud 12 augustus 2021, 02:29   #66
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jazeker, bestuurders van vrachtwagens of bussen hebben een nog grotere verantwoordelijkheid met hun gevaarte. Vandaar dat minimaal een A1 diploma ( hoge school van het korte type of hoger ) tegenwoordig noodzakelijk is om in aanmerking te komen dergelijk voertuig te besturen.

Diploma's, goed en wel maar het blijft de ervaring en de "mens" die "handelen".
Een zot of zatlap met een diploma is daarom niet minder zot of zat.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 12 augustus 2021 om 02:39.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 06:37   #67
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Bleu Sky één van die gevaarlijke auto hatende wielerterroristen is die hier zijn grote gelijk wil halen?
Weet je wel, uitgedost als "Tour" renners vindend dat het verkeer moet stoppen voor hen.
Als ze maar even moeten inhouden zijn ze al aan het vloeken en schelden en o weh als ze met meerderen zijn dan tellen reglementen en verkeersborden niet meer.
Hij is niet zo erg als Vandenberghe, maar ik kan me nog ergens herinneren dat hij juigde toen een bende agressieve wannabe Tom Boonekes een chauffeur het ziekenhuis insloegen omdat hij op een jaagpad reed waar hij mocht rijden om tot aan zijn huis te komen...
Oud 12 augustus 2021, 07:46   #68
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hij is niet zo erg als Vandenberghe, maar ik kan me nog ergens herinneren dat hij juigde toen een bende agressieve wannabe Tom Boonekes een chauffeur het ziekenhuis insloegen omdat hij op een jaagpad reed waar hij mocht rijden om tot aan zijn huis te komen...

Ik ben voor kordaat optreden en zaken in de kiem smoren teneinde ze niet te laten ontsporen. Helaas is door het totale gebrek aan controle en straffeloosheid het omgekeerde waar. En dan zijn burgers geneigd of worden ze gedwongen zelf het recht in eigen handen te nemen natuurlijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171004_03112840

Ik heb trouwens geen weet dat die man daar reed om naar zijn huis te gaan en daar mocht rijden.

https://www.hln.be/zutendaal/18-maan...laan~adf91267/
Oud 12 augustus 2021, 08:15   #69
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben voor kordaat optreden en zaken in de kiem smoren teneinde ze niet te laten ontsporen. Helaas is door het totale gebrek aan controle en straffeloosheid het omgekeerde waar. En dan zijn burgers geneigd of worden ze gedwongen zelf het recht in eigen handen te nemen natuurlijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171004_03112840

Ik heb trouwens geen weet dat die man daar reed om naar zijn huis te gaan en daar mocht rijden.

https://www.hln.be/zutendaal/18-maan...laan~adf91267/
Ik was bezig over deze draad.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=172971

Jij bent dus een fan van een lynch mob. De KKK zou trots op je zijn geweest...
Oud 12 augustus 2021, 08:34   #70
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik was bezig over deze draad.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=172971

Jij bent dus een fan van een lynch mob. De KKK zou trots op je zijn geweest...
Niet lynch mob, wel een pedagogische tik. Nu als de man daar mocht rijden omdat hij daar woont, dan is het geen probleem natuurlijk. Wellicht is er in het voorbeeld heel wat meer gebeurd en gaat er ook vanalles aan vooraf waarvan niets vermeld wordt.
Oud 12 augustus 2021, 09:42   #71
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken dat jaagpad, in de omgeving van Stalille en effectief daar moet je als fietser zelfs niet in de weg rijden van die "Tommekes" met of zonder pilleke. ....
Oud 12 augustus 2021, 09:51   #72
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet lynch mob, wel een pedagogische tik. Nu als de man daar mocht rijden omdat hij daar woont, dan is het geen probleem natuurlijk. Wellicht is er in het voorbeeld heel wat meer gebeurd en gaat er ook vanalles aan vooraf waarvan niets vermeld wordt.
En dan klaag jij over een niet onopzettelijke "pedagogische tik" van een automobilist als je hem weer eens uitdaagt .....

Wat er waarschijnlijk aan vooraf ging is dat de fietsers hem niet door lieten maar dat hij dat dan wat pedagogisch "forceerde".
Zelfs als normaal fietser kan je daar meppen krijgen als je niet vlug genoeg aan de kant bent voor die "macho's".
Langs de Dender is het ook zo triestig gesteld met die charlatans en al die bochten daar.
Ze komen gewoon naast mekaar door de bocht en jij kan in de Dender springen om ze door te laten.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 12 augustus 2021 om 09:56.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 10:11   #73
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan klaag jij over een niet onopzettelijke "pedagogische tik" van een automobilist als je hem weer eens uitdaagt .....
Pedagogisch in de zin dat je iemand een tik geeft wanneer deze de wet overtreedt door afwezheid van degene die erop zou moeten toezien. Iemand een tik geven "omdat die hem uitdaagt" valt onder de noemer van verkeersagressie en een tik met een auto is eerder een moordaanslag gezien de gevolgen die dit kan hebben en dus vooral bijzonder dom.

Citaat:
Wat er waarschijnlijk aan vooraf ging is dat de fietsers hem niet door lieten maar dat hij dat dan wat pedagogisch "forceerde".
Deze reactie getuigt wederom van een vooringenomenheid, net zoals uw andere posts hieromtrent.
Oud 12 augustus 2021, 10:46   #74
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pedagogisch in de zin dat je iemand een tik geeft wanneer deze de wet overtreedt door afwezheid van degene die erop zou moeten toezien. Iemand een tik geven "omdat die hem uitdaagt" valt onder de noemer van verkeersagressie en een tik met een auto is eerder een moordaanslag gezien de gevolgen die dit kan hebben en dus vooral bijzonder dom.

Deze reactie getuigt wederom van een vooringenomenheid, net zoals uw andere posts hieromtrent.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=210887

Is dit ook een pedagogische tik volgens jou? Je bent zelf zo vooringenomen met je auto haat dat je die balk in je eigen ook maar niet kan zien...
Oud 12 augustus 2021, 11:30   #75
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=210887

Is dit ook een pedagogische tik volgens jou? Je bent zelf zo vooringenomen met je auto haat dat je die balk in je eigen ook maar niet kan zien...
Nee, dat ging over vandalen die een steen vanaf een brug door de voorruit van een auto smeten. Die jongeren hadden misschien beter eerder een pedagogische tik gekregen.
Oud 12 augustus 2021, 11:47   #76
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat ging over vandalen die een steen vanaf een brug door de voorruit van een auto smeten. Die jongeren hadden misschien beter eerder een pedagogische tik gekregen.
De titel en het topic, door u aangemaakt, doet anders vermoeden...
Oud 12 augustus 2021, 12:31   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vooral de zondag ochtend is dat schering en inslag. Onlangs daalde ik een straat af waar de snelheid is beperkt tot 30 per uur. Een peloton vol schuimende bekken kwam me voorbijgevlogen met zwaaiende armen en gestes naar mijn persoon toe. Ja zij kunnen het zich permitteren om sneller te rijden dan toegelaten want geen nummerplaat.

Een vriend van mij is wielertoerist en die zegt me dat ze tegen de 30 gemiddeld gaan. Dat wil zeggen dat ze regelmatig 50 gaan en meer.

Een hedendaagse fietser heeft niks meer te maken met fietsers zoals mijn grootouders er waren.

Auto's rijden steeds trager maar fietsers moeten steeds sneller kunnen. Hier klopt iets niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2021 om 12:32.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 12:32   #78
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent zelf zo vooringenomen met je auto haat dat je die balk in je eigen ook maar niet kan zien...
Er zijn nu eenmaal mensen die niet bekwaam genoeg zijn om een rijbewijs te halen. En die lopen dus heel hun leven gefrustreerd rond te kankeren op al die slechte auto's die in de weg van hun fietsje rijden.

Verzuurde mensen vindt je natuurlijk overal, maar toch opvallend veel in die groep.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 13:11   #79
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vooral de zondag ochtend is dat schering en inslag. Onlangs daalde ik een straat af waar de snelheid is beperkt tot 30 per uur. Een peloton vol schuimende bekken kwam me voorbijgevlogen met zwaaiende armen en gestes naar mijn persoon toe. Ja zij kunnen het zich permitteren om sneller te rijden dan toegelaten want geen nummerplaat.
Alé, al een geluk dat onze automobilisten zich zo voorbeeldig houden aan de 30 km/h snelheidslimiet.

Citaat:
Een vriend van mij is wielertoerist en die zegt me dat ze tegen de 30 gemiddeld gaan. Dat wil zeggen dat ze regelmatig 50 gaan en meer.
Wielertoeristen vormen een aparte groep binnen de fietsers.

Citaat:
Een hedendaagse fietser heeft niks meer te maken met fietsers zoals mijn grootouders er waren.

Auto's rijden steeds trager maar fietsers moeten steeds sneller kunnen. Hier klopt iets niet.
Tijden veranderen nu eenmaal de de vooruitgang staat niet stil. Logisch dat fietsen sneller zijn geworden daar ze steeds meer gebruikt worden als vervanging van de wagen bij woon - werkverkeer en dergelijke.
Oud 12 augustus 2021, 13:18   #80
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal mensen die niet bekwaam genoeg zijn om een rijbewijs te halen. En die lopen dus heel hun leven gefrustreerd rond te kankeren op al die slechte auto's die in de weg van hun fietsje rijden.

Verzuurde mensen vindt je natuurlijk overal, maar toch opvallend veel in die groep.
Ook bij automobilisten zijn er bestuurders die nooit een rijbewijs gehaald hebben.

Wat betreft het frustratieniveau is het algemeen geweten dat de automobilist de meest gefrustreerde weggebruikers is. Wat ook logisch is als je van drempel naar drempel hobbelt, van verkeerslicht naar verkeerlicht en overal moet aanschuiven om dan ook nog eens het en der geflitst te worden. Zo stijgt de bloeddruk en frustratieniveau steeds maar verder bij sommige automobilisten tot de emmer overloopt.

Fietsen daarentegen is sporten en is net rustgevend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be