![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op spoed in normale omstandigheden is er altijd plaats. De prioriteit op basis van letsel heeft enkel te maken met de snelheid die nodig is om tussen te komen. Ik heb dat ook meegemaakt, met een afgescheurde teennagel, dat ik 6 uur kon wachten, want de zwaar verongelukten gingen voor. Maar ik KON ook zonder problemen 6 uur wachten met mijn afgescheurde teennagel. Plezant was anders, maar er was geen medische dringendheid, ik ben normaal verzorgd geworden. Met corona zijn wij tegen een limiet gebotst die wij allang niet meer kenden: overvraag van zorg. Dat heeft niks te maken met terugbetalen en zo. Dat heeft te maken met een verkeerd gedimensioneerde zorg voor die situatie. En dan, en enkel dan, MOET je keuzes maken. Ik heb dat al een paar keer gezegd, op dat ogenblik moet je GANS DE GROEP die voor overlast zorgt, uitsluiten. Of dat nu die groep zijn schuld is of niet, heeft daar niks mee te maken. Dat is de groep die de gezondheidszorg voor GANS DE REST VAN DE MAATSCHAPPIJ in het gedrang brengt, en die moet dan maar opgeofferd worden, meer is daar niet aan. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 oktober 2021 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |