Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2021, 16:48   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat vooral over "geloven" en niet meer nadenken en zien dat het niet logisch ineen steekt.
Dat vind ik van een algemene snelheidsbeperking op snelwegen ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 19:27   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat vind ik van een algemene snelheidsbeperking op snelwegen ook.
Jij gelooft die snelheidsbeperkingen, je weet niet of die toepasselijk zijn ?

Je had in een kwaliteitskrant gelezen dat je op de snelweg 250 km/u mocht, dus geloofde je dat ? In plaats van naar de verkeersborden te kijken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 19:31   #63
discuz
Minister

Standaard

Effect van vaccinatie op mensen met long Covid. "We hope to understand how vaccines are helping some long haulers and not others." Booster dus maar?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 19:31   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het gaat er hem vooral om natuurlijk om mijn gezondheid te beschermen en dat men de covid naar een punt te brengt dat ik weer normaal kan functioneren
Maar het is niet covid die belet dat men normaal kan functioneren, het zijn de maatregelen he. Ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt. Dat is een beetje als zeggen dat ze wat vaart moeten maken met het vergassen van Joden he, zodat de nazi's content zijn en ons voor de rest niet meer lastig vallen.

Citaat:
toch niet als ge teveel zevert over lantaarnpalen en executeren
Daar heb ik geen bronnen voor, daar ben IK de bron van

Citaat:
. Maar het is onvoorstelbaar dat dezelfden die de grootste kolder van internet riolen geloven en linken hier op het forum smijten of naar refereren en andere stigmatiseren dat ze onbetrouwbare media volgen.
Ja, als gij niet door hebt dat er hier een paar propagandisten zitten die die enorme kolder vertellen, juist om alle normale kritiek mee belachelijk kunnen te maken, dan zijt ge ook een beetje naief he.
Oud 10 oktober 2021, 19:51   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is niet covid die belet dat men normaal kan functioneren, het zijn de maatregelen he. Ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt. Dat is een beetje als zeggen dat ze wat vaart moeten maken met het vergassen van Joden he, zodat de nazi's content zijn en ons voor de rest niet meer lastig vallen.

Daar heb ik geen bronnen voor, daar ben IK de bron van

Ja, als gij niet door hebt dat er hier een paar propagandisten zitten die die enorme kolder vertellen, juist om alle normale kritiek mee belachelijk kunnen te maken, dan zijt ge ook een beetje naief he.
Om het vliegtuig naar Azië te kunnen nemen zet ik een roze onderbroek op mijn kop als dat een verplichting wordt. Dat zou ik echt doen, wat zou ik dan lullen over een derde of vierde spuitje als dat een nodige covid-pass betekend?
Wat kan mij nog schelen dat een extra spuit 3 maand of slechts 3 weken effectief zou zijn. Ik wil weer weg en een leven dat voor mij normaal is, niet uw leven of dat van een of één of andere fantast van dit forum. Nee MIJN leven en daarvoor ben ik tot alles bereid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 20:16   #66
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Vreemd toch. Want voor zo'n benadering van het virus pleit jij toch altijd, Patrick? Niks doen, wie eraan sterft of blijvende schade van ondervindt heeft pech gehad, dat is natuurlijke selectie.

In het verleden was die attitude altijd erg populair omdat levens goedkoop waren. Maar dat heeft wel tot toestanden als de pest geleid. We hebben daarvoor 'geselecteerd', als het ware. Een op drie overleed ongeveer, was het niet?

Maar het feit dat de populaties zo uitgedund werden had zelfs toen al grote en onomkeerbare gevolgen, gewone mensen kregen meer macht, de rek was er een beetje uit. Dus zelfs al doe je bijna niets, toch zie je dat zo'n gebeurtenissen de wereld fundamenteel kunnen veranderen.

We zitten nu in een situatie waarbij innovaties in de life sciences een enorm deel van de economische groei vertegenwoordigen. Het probleem voor de komende tijd is dit: tegelijk mensen vol vergif pompen via een groeiende industrie, hen meer en meer stressen en langer aan het werk en langer in leven houden. Wetenschappers doen wel graag of ze kunnen toveren, maar het zijn ook maar gewone mensen, geen magiërs. Die strategie is niet houdbaar. We zijn wel rekbaar, maar op een zeker moment is de rek eruit. Natuurlijke evolutie kost tijd.

Als je dan in een situatie terecht komt waarbij je je als maatschappij financieel volledig afhankelijk maakt van het rechthouden en oplappen van steeds meer mensen die dat allemaal niet meer aankunnen, dan wordt de groep van de zorgbehoevenden op den duur groter dan de anderen, wordt de zaak verlieslatend en stuikt je business-case helemaal in elkaar.

Op dit moment hopen op een tabula rasa binnenkort, miljarden doden en dan gewoon herbeginnen met de komedie is één ding, maar de praktische kant is niet te onderschatten. Een nucleaire winter is een optie, men was daar dicht bij tijdens de Koude Oorlog, maar bleek ook niet zo plezant vooruitzicht te zijn voor wie een plekje in de bunker zou kunnen bemachtigen.

Ik heb het al vaak gezegd, competitiviteit gespiegeld aan de natuur, sociaal Darwinisme, de wet van de sterkste, is een houding die ondanks zijn enorme succes in het verleden helaas naar de toekomst toe niet meer zal volstaan om dit allemaal vol te houden. Het is geen kwestie van of maar wanneer dat doorsijpelt bij de champagnedrinkers van vandaag.
Oud 10 oktober 2021, 20:35   #67
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Vreemd toch. Want voor zo'n benadering van het virus pleit jij toch altijd, Patrick? Niks doen, wie eraan sterft of blijvende schade van ondervindt heeft pech gehad, dat is natuurlijke selectie.
Wat vreemd is is dat jij de schade veroorzaakt door de "maatregelen", totaal buiten beschouwing laat, alsof die heilige iconen zijn waar niet aan mag worden getornd. Terwijl het bvb OVERDUIDELIJK is dat NIET dit virus de economie en de handel en de samenleving platlegde.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 20:40   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het vliegtuig naar Azië te kunnen nemen zet ik een roze onderbroek op mijn kop als dat een verplichting wordt. Dat zou ik echt doen, wat zou ik dan lullen over een derde of vierde spuitje als dat een nodige covid-pass betekend?
Wat kan mij nog schelen dat een extra spuit 3 maand of slechts 3 weken effectief zou zijn. Ik wil weer weg en een leven dat voor mij normaal is, niet uw leven of dat van een of één of andere fantast van dit forum. Nee MIJN leven en daarvoor ben ik tot alles bereid.
Uiteraard, maar daarom moeten we er nog niet mee akkoord gaan. Ik hoop dat alles vlug terug normaal wordt voor jou.

Voor ons is het bijna terug normaal omdat we niet veel op reis gaan, voorlopig dan toch. Het probleem zit 'm vooral in wat andere landen doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 20:46   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Roze onderbroeken liggen op het cosmetische vlak.
Doping, en de gevolgen ervan, daarentegen,...
Vaccins zijn nuttig voor mensen wiens keuze beperkt is tot dat of erger.
Iedereen vaccineren, is virussen willen uitroeien, wat niet lukt, en in het proces van falen, de "gemakkelijke" vervangen door "moeilijke". Een straatje zonder eind, aan een kost die de baten ver overstijgt, ook in dodental.
De enig leefbare, en ook de "normale" gang van zaken, is die van streven naar een middenweg, een situatie waarin meer levensjaren worden gered dan andere, en ook nuttiger, worden opgeofferd.
Wat jij 'normaal leven' noemt, is het leven van een junkie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 21:36   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Roze onderbroeken liggen op het cosmetische vlak.
Doping, en de gevolgen ervan, daarentegen,...
Vaccins zijn nuttig voor mensen wiens keuze beperkt is tot dat of erger.
Iedereen vaccineren, is virussen willen uitroeien, wat niet lukt, en in het proces van falen, de "gemakkelijke" vervangen door "moeilijke". Een straatje zonder eind, aan een kost die de baten ver overstijgt, ook in dodental.
De enig leefbare, en ook de "normale" gang van zaken, is die van streven naar een middenweg, een situatie waarin meer levensjaren worden gered dan andere, en ook nuttiger, worden opgeofferd.
Wat jij 'normaal leven' noemt, is het leven van een junkie.
In de jaren 1600 was Vatel de meesterkok van de Prince de Condé. Louis XIV met zijn gevolg was geinviteerd om op het kasteel te komen eten. Helaas de vis en schaaldieren die van de kust moet komen had vertraging opgelopen. Vatel kon de druk en het gebrek aan controle op zijn toevoer niet meer aan en zelfmoorde zich in zijn kamer toen de gasten op het festijn zaten te wachten. Helaas op dat moment rolden de koeten met de vis en crustaces binnen net te laat. Hij had geen andere keuze dan zichzelf te vermoorden omdat hij een professioneel was gedreven van zijn werk.

Was hij een junkie? Nee een man die leefde voor zijn werk en die de controle had verloren omdat hij de productie, kwaliteit en toevoer niet kon opvolgen.
Oud 10 oktober 2021, 21:51   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn personeel en leveranciers vinden me allesbehalve een sympathieke opa. Op het einde van de dag ben ik kapot ja omdat ik over een normale limiet ga voor iemand van mijn ouderdom. Tijdens de normale werkuren zal je hier trouwens nooit een bijdrage van mij vinden, daarvoor ligt mijn werk ethiek te hoog. Ik eis veel van anderen maar ook van mezelf.
Dat mag maar vergeet vooral niet en zeker niet op uw leeftijd ...Door te vertragen win je tijd.

Uiteindelijk komen we overal op dezelfde plaats terecht.

Maar ik begrijp dat wel. Veel oudere mensen storten zich op hun taken als bezetenen want dat is een uitstekende remedie om niet te moeten stilstaan bij het feit dat hun appel hier ver is geschild

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2021 om 21:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 21:55   #72
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat vreemd is is dat jij de schade veroorzaakt door de "maatregelen", totaal buiten beschouwing laat, alsof die heilige iconen zijn waar niet aan mag worden getornd. Terwijl het bvb OVERDUIDELIJK is dat NIET dit virus de economie en de handel en de samenleving platlegde.
Zelfs zonder maatregelen blijven mensen thuis als ze niet meer uit hun bed kunnen. Ze veranderen ook hun gedrag als er een pandemie woedt. Je kan dat irrationeel vinden, maar we zijn nu eenmaal mensen, geen machines. En de meeste mensen apen gewoon anderen na. Dat men eeuwen geleden al besefte dat quarantaine werkte, was niet zozeer ingegeven uit menslievendheid maar uit bittere noodzaak.

Schouderophalen werkt niet bij heel wat medische problemen. Een kusje van mama die zegt 'alles komt goed' dat werkt vast wel tegen een geschaafde knie, maar niet tegen alles.

Maar vooral: niet iedereen heeft economische schade geleden, de rijksten zijn er nog serieus op vooruitgegaan. Ik snap echt niet dat mensen die zweren bij competitie daar lastig over zijn.

Had je in een andere branche of op een hoger niveau gezeten of de juiste mensen gekend, dan had je vast wel heel veel geld kunnen binnen harken. Jammer maar pech gehad, er kunnen alleen maar winnaars zijn als er ook verliezers zijn, "that's life" volgens de logica van de survival of the fittest dan toch, nietwaar?
Oud 10 oktober 2021, 22:03   #73
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Om het vliegtuig naar Azië te kunnen nemen zet ik een roze onderbroek op mijn kop als dat een verplichting wordt.
Maar zijn die vluchten dan ooit gestopt, behalve dan naar Australië en Nieuw-Zeeland voor buitenlanders? Misschien kon je niet rechtstreeks, maar het is onder meer door de link India-UK dat Delta zich zo snel kon verspreiden vorig jaar.
Oud 10 oktober 2021, 22:27   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat mag maar vergeet vooral niet en zeker niet op uw leeftijd ...Door te vertragen win je tijd.

Uiteindelijk komen we overal op dezelfde plaats terecht.

Maar ik begrijp dat wel. Veel oudere mensen storten zich op hun taken als bezetenen want dat is een uitstekende remedie om niet te moeten stilstaan bij het feit dat hun appel hier ver is geschild
Dat vind ik nu toch wel wat storend.

Ik heb zeer veel respect voor oudere actieve mensen.
En zeer weinig respect voor vroegtijdige zetelende niksdoeners.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 oktober 2021 om 22:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 22:47   #75
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zijn die vluchten dan ooit gestopt, behalve dan naar Australië en Nieuw-Zeeland voor buitenlanders? Misschien kon je niet rechtstreeks, maar het is onder meer door de link India-UK dat Delta zich zo snel kon verspreiden vorig jaar.
In Australië is het ook geraakt.

Je hebt maar 1 besmetting nodig om een landsgrens over te gaan, varianten ontwikkelen zich ook gelijkaardig omdat het in verschillende landen dezelfde situatie is, dezelfde PCR tests en dezelfde vaccins. Dan gaan varianten onafhankelijk van elkaar ook wel dezelfde oplossing kweken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2021, 05:59   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar begrijp jij niet dat direct mee willen doen met dat circus, er juist mede voor zorgt dat het gemaatregel gaat blijven ?

Denkt gij echt dat rap toegeven aan onnozelaars-dwingelanden en naar hun pijpen dansen, hun dwingelandij honger gaat stillen ?

Denkt gij ook dat als er een haai naar U toegezwemd komt, het beste is van die rap uw linker been te voederen, zo zal die U voor de rest wel gerust laten ?
Oud 11 oktober 2021, 06:04   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke mate komt dat overeen met waar jij van beweert dat ik pleit ?

Ik zeg juist dat het gemaatregel een aanfluiting is van die natuurlijke selectie, jij zegt dat het een vorm is van natuurlijke selectie.

Citaat:
In het verleden was die attitude altijd erg populair omdat levens goedkoop waren. Maar dat heeft wel tot toestanden als de pest geleid. We hebben daarvoor 'geselecteerd', als het ware. Een op drie overleed ongeveer, was het niet?
Levens zijn nog nooit zo goedkoop geweest. Er is nog nooit zo een gigantisch overaanbod geweest. Destijds stelde het een probleem, dat een derde van de bevolking dood viel, nu zou dat een zegen zijn.

Citaat:
Maar het feit dat de populaties zo uitgedund werden had zelfs toen al grote en onomkeerbare gevolgen, gewone mensen kregen meer macht, de rek was er een beetje uit. Dus zelfs al doe je bijna niets, toch zie je dat zo'n gebeurtenissen de wereld fundamenteel kunnen veranderen.
Juist, en destijds was dat in de goede zin, nu zou dat nog veel beter in de goeie zin zijn.

Maar je kan covid niet vergelijken met de pest. Zoals je zegt, heeft de pest een derde van de bevolking afgemaakt. Covid is heel ver van 2 miljard mensen te kunnen doden. Dat zou een goeie zaak zijn, maar het gaat niet gebeuren.

Citaat:
We zitten nu in een situatie waarbij innovaties in de life sciences een enorm deel van de economische groei vertegenwoordigen. Het probleem voor de komende tijd is dit: tegelijk mensen vol vergif pompen via een groeiende industrie, hen meer en meer stressen en langer aan het werk en langer in leven houden. Wetenschappers doen wel graag of ze kunnen toveren, maar het zijn ook maar gewone mensen, geen magiërs. Die strategie is niet houdbaar. We zijn wel rekbaar, maar op een zeker moment is de rek eruit. Natuurlijke evolutie kost tijd.
Al dat gezever heeft niks te maken met het gegeven dat covid een minuscuul epidemietje is, waar wij gigantisch veel niet-werkende kwakzalverij voor aan de dag gelegd hebben die enorm veel meer schade heeft veroorzaakt aan sterke mensen, dan de ziekte aan zwakken zou veroorzaakt hebben.
Oud 11 oktober 2021, 06:08   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dit moment hopen op een tabula rasa binnenkort, miljarden doden en dan gewoon herbeginnen met de komedie is één ding, maar de praktische kant is niet te onderschatten. Een nucleaire winter is een optie, men was daar dicht bij tijdens de Koude Oorlog, maar bleek ook niet zo plezant vooruitzicht te zijn voor wie een plekje in de bunker zou kunnen bemachtigen.
Dat is nochtans de normale gang van zaken. Feesten - kreperen - feesten - kreperen.

Ik zie trouwens het probleem niet: als het plekje in de bunker U niet aanstaat, kunt ge altijd er zelf een einde aan maken he. Liefst door veel anderen mee op te blazen. De dood is onvermijdelijk, en kan een keuze zijn. Wie de film niet graag ziet, kan altijd de zaal verlaten he.

Citaat:
Ik heb het al vaak gezegd, competitiviteit gespiegeld aan de natuur, sociaal Darwinisme, de wet van de sterkste, is een houding die ondanks zijn enorme succes in het verleden helaas naar de toekomst toe niet meer zal volstaan om dit allemaal vol te houden. Het is geen kwestie van of maar wanneer dat doorsijpelt bij de champagnedrinkers van vandaag.
Maar natuurlijk zal dat systeem het blijven volhouden. Alles is eindig, alles komt aan zijn einde, behalve de competitiviteit zelf he. Het lijkt er wel op dat jij denkt dat wij ergens een soort van eindpunt zijn in gans dat verhaal, terwijl wij gewoon maar een stapje zijn. En na ons komen er uiteraard andere stapjes. Wij zijn gewoon een onderdeel in dat enorme algoritme. Denken dat wij daar een soort van eindpunt van zijn is even waanzinnig als de kwallen die dachten dat zij het eindpunt waren he.

Waar ik voor pleit is dat de weinige jaren dat we hier rondlopen, we zo veel mogelijk fun beleven. En ons niet aantrekken, noch wanneer we ermee zullen stoppen, noch wat er na ons komt. En dat we alles wat die tijdelijke fun belemmert, afmaken, tenzij dat afmaken zelf onze fun beleving in gevaar zou brengen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2021 om 06:09.
Oud 11 oktober 2021, 11:20   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan vliegen naar Azië maar dan heb je quarantaine aan je been van 1 of 2 weken. Verplicht in een hotel die de overheid oplegt en je kan je kamer niet verlaten. Ik vrees dat je dat toch zou doen pakweg in China dat men u voor langere tijd gaat opsluiten in een ander soort hotel.

Als je zo 4 of 5 landen in Azië bezoekt hebt ge vlug een kleine 2 maand quarantaine aan uw been.
Oud 11 oktober 2021, 11:52   #80
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
1. Ik heb er te weinig bij te winnen, het risico om zwaar af te zien van Covid is laag voor mij. Geen comorbideit, niet in een leeftijdsgroep die zwaar geraakt wordt. We weten nu dat die vaccins maar een beperkte werkzaamheid hebben. Ik heb het er gewoonweg niet voor over om mij 4 keer per jaar (of meer) een spuit te laten zetten.

Ik heb bv ook nooit een griepvaccin laten zetten.

2. Als een soort idiologisch verzet: ik heb genoeg van het totalitaire karakter waarmee deze crisis wordt aangepakt. Als er mogelijkheden zijn om dat te boycotten dan doe ik dat graag.
Mee eens. Zoals de meesten heb ik mij laten vaccineren om van de coronamaatregelen af te zijn. Nu het duidelijk wordt dat we er nooit vanaf zullen zijn weiger ik om dit nog eens te doen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be