Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2021, 07:55   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Net zoals het dragen van een mondmasker de gelovigen vd ongelovigen scheidt.
Als drager bevestig je je onderdanigheid tegenover de Overheid.
Ja, behalve dat het geen vrij teken is, en wie de tegengestelde "mening" wil uiten, een boete krijgt of zelfs na enkele herhalingen, de gevangenis in mag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 08:01   #62
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, ja
Maar je moet ook beseffen dat ik dan misschien wel denk zoals u, maar dat de meeste mensen daar fysiek niet toe in staat zijn.

De meeste mensen laten zich leiden door emoties. Voor die mensen zijn rationele uitspraken zoals dat iedereen toch dood gaat niet gewoon onbegrijpelijk, maar zelfs shockerend. Velen kunnen niet bevatten dat u echt meent wat u schrijft. Voor hen lijkt u harteloos.

Dat is de vloek van de psychopaat. Je kunt rationeel denken, maar je bent je hele leven omringt door irrationele mensen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 08:34   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar zo gaat het dus niet. Het gaat al lang niet meer om het ontlasten van de ziekenhuizen, daar is al maandenlang alles onder controle.

De initiële begrijpelijke bezorgdheid om een totale instorting van onze zorg is ondertussen omgeslagen in "een oorlog tegen het virus". En zo'n oorlog moet gewonnen worden natuurlijk, daarvoor moet alles ondertussen wijken. Zolang dezelfde experts het beleid blijven sturen en blind blijven focussen op covid slachtoffers gaat er niets gelost worden, er zal altijd een risico zijn en dat zal altijd voldoende zijn om de zotste maatregelen te verdedigen.

Vanuit een eenzijdige visie waarbij enkel Corona slachtoffers van tel zijn is dat een zeer begrijpelijke strategie. Men zegt ondertussen wel dat men ook belang hecht aan de gevolgen van de maatregelen maar buiten wat goedkope woorden zie ik hier niets van, de angst voor het virus overheerst alles.
Fake: we zitten opnieuw en Fase 1B. 'Gewone' ingrepen worden uitgesteld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210316_96036527

Citaat:
Ziekenhuizen moeten opschalen naar fase 1B, niet-COVID-zorg wordt opnieuw uitgesteld
Oud 17 maart 2021, 08:46   #64
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar je moet ook beseffen dat ik dan misschien wel denk zoals u, maar dat de meeste mensen daar fysiek niet toe in staat zijn.

De meeste mensen laten zich leiden door emoties. Voor die mensen zijn rationele uitspraken zoals dat iedereen toch dood gaat niet gewoon onbegrijpelijk, maar zelfs shockerend. Velen kunnen niet bevatten dat u echt meent wat u schrijft. Voor hen lijkt u harteloos.

Dat is de vloek van de psychopaat. Je kunt rationeel denken, maar je bent je hele leven omringt door irrationele mensen.
Fysiek denken, hoe doe je dat?

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 08:47   #65
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Er is inderdaad iets fake. Maar wat?
- Er zijn de afgelopen 20 jaar nog nooit zo weinig ziekenhuisbedden bezet geweest in januari als in januari 2021.
- De laatste weken is het aantal covid19-patiënten in de ziekenhuizen inderdaad aan het stijgen, maar zeker in Vlaanderen ligt het nog altijd onder het niveau van januari.

Laatst gewijzigd door gertc : 17 maart 2021 om 08:47.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 08:50   #66
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er is inderdaad iets fake. Maar wat?
- Er zijn de afgelopen 20 jaar nog nooit zo weinig ziekenhuisbedden bezet geweest in januari als in januari 2021.
- De laatste weken is het aantal covid19-patiënten in de ziekenhuizen inderdaad aan het stijgen, maar zeker in Vlaanderen ligt het nog altijd onder het niveau van januari.

In UZ Leuven liggen er terug 32 personen ipv 28. Leg het hele ziekenhuis stil nu!!
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 08:56   #67
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Er is nu een jaar dat we weten dat we 2000 IC bedden hebben. Telkens we nu een lichte golf krijgen schieten ze nu steeds bij nog lagere bezetting in hun angst kramp, terwijl ze 3 maanden tijd hebben gehad om er iets aan te doen.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 maart 2021 om 08:56.
Oud 17 maart 2021, 09:00   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In UZ Leuven liggen er terug 32 personen ipv 28. Leg het hele ziekenhuis stil nu!!
https://www.hln.be/medisch/nog-voldo...rgen~ab3536fd/

Citaat:
Dankzij deze inspanningen zijn er nu in theorie 2.831 bedden beschikbaar op intensieve zorgen.

In theorie, want in de praktijk worden 1.504 van de 2.831 bedden al gebruikt door personen die niet besmet zijn met het coronavirus, maar wel in een kritieke toestand verkeren.
Oud 17 maart 2021, 09:00   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom ik voorstander ben om enkel die 1% laten te overleven Ik zou mij beter in mijn vel voelen, ziet ge, en dat is ook iets waard
Oud 17 maart 2021, 09:02   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Fysiek denken, hoe doe je dat?
Dat staat daar niet. Daar staat "fysiek niet toe in staat". Gewoon anatomisch verkeerd bedraad, kom

"mijn rekenmachine is fysiek niet in staat om vermenigvuldigingen uit te voeren want de "X" knop is niet gemonteerd.
Oud 17 maart 2021, 09:02   #71
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is nog dubbel zoveel kans dan als je Russische roulette speelt met een revolver tegen uw kop. Je moet nu maar bang zijn van 1 op 3 gevaccineerde.
Inderdaad. Als er 1 miljoen toeristen naar Spanje reizen, maakt het voor de verspreiding van de epidemie eigenlijk niet uit of er 50.000 of 150.000 besmettelijke mensen bij zijn. Het enige dat echt verschil maakt, is hoeveel mensen in Spanje immuun zijn. Want dat getal bepaalt de R-waarde.
Oud 17 maart 2021, 09:04   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
want in de praktijk worden 1.504 van de 2.831 bedden al gebruikt
Met andere woorden, daar worden 1327 bedden LEEG gemaakt. Daarvoor worden dus mensen belet van verzorgd te worden voor andere dingen, zodat er bijna evenveel bedden leeg staan als vol.

Kijk, ik zie dat overal rondom mij ook: dat sanitaire is een gigantisch excuus om niet moeten te werken.
Oud 17 maart 2021, 09:17   #73
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier onder een artikel uit UK, met wat voor schade dat ze maken met hun onnozele toeren om reguliere zorg uit te stellen.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ver-Covid.html
Oud 17 maart 2021, 09:32   #74
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Een Brits bedrijf dat de vaccins levert en een Britse universiteit hebben toevallig als eerste ontdekt dat het vaccin voor 2/3 minder besmettelijk maakt. Als dat niet toevallig is... Laat me raden: het oorspronkelijk artikel komt uit een Britse krant?
Dit stukje gaat niet over een vaccin of over corona, maar geeft wel een ontluisterend beeld over de betrouwbaarheid van onderzoek in de farma-industrie:
Citaat:
Ongeveer twee decennia geleden ontwikkelde men griepremmers als oseltamivir (Tamiflu®) en zanamivir (Relenza®). Het eerste middel, gekend onder de merknaam Tamiflu, werd in Nederland gebruikt en onderzocht. Aanvankelijk hebben onderzoekers van Cochrane, onder leiding van Tom Jefferson, in vertrouwen het onderzoek van de fabrikant van het medicijn, Roche, als waar aangenomen. Dit onderzoek stelde dat Tamiflu beschermt tegen de griep. Na een tijd rezen er echter kritische vragen bij de onderzoekersgroep, en vroegen ze bijkomende onderzoeksresultaten aan Roche. Maar het bedrijf wilde ze niet geven.

Er volgden procedures, met name de British Medical Journal zette zich sterk in, om Roche toegevingsgezinder te maken. Na inzage van de bijkomstige gegevens concludeerde de Cochrane groep in 2014, elf jaar na hun eerste conclusie, dat Tamiflu eigenlijk vrijwel niets doet. In het beste geval ben je een halve dag eerder van je klachten af. Voorts is er geen enkel bewijs dat het de transmissie of overdracht van virussen remt noch dat het preventief werkt, noch voorkomt het complicaties en ziekenhuisopnames. Al bij al dus een vrij zinloos medicijn. Zeker als je er tegenover stelt dat het weleens ernstige bijwerking kan hebben.
Oud 17 maart 2021, 10:02   #75
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat staat daar niet. Daar staat "fysiek niet toe in staat". Gewoon anatomisch verkeerd bedraad, kom

"mijn rekenmachine is fysiek niet in staat om vermenigvuldigingen uit te voeren want de "X" knop is niet gemonteerd.
Het zijn dus wat draden die verkeerd verbonden zijn. En ik die dacht dat het een kwestie was van 'jaren te oefenen'.
Wat is het nu? Weet je het zelf nog?

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 10:26   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We hebben al 3 maanden minder doden dan gewoonlijk, die fase 1B vanaf 22 maart is omdat ze denken dat het terug zal stijgen.

En dat zal het ook want hoe meer je vaccineert hoe meer besmettingen, er zit echter genoeg immuniteit in de bevolking dus ik verwacht geen overspoeling van de ziekenhuizen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 10:30   #77
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
We hebben al 3 maanden minder doden dan gewoonlijk, die fase 1B vanaf 22 maart is omdat ze denken dat het terug zal stijgen.

En dat zal het ook want hoe meer je vaccineert hoe meer besmettingen, er zit echter genoeg immuniteit in de bevolking dus ik verwacht geen overspoeling van de ziekenhuizen.
Dus ik ben ook van mening dat de huidige stijging aan de vaccinaties zelf ligt. Maar ook ik ben van mening dat deze niet heel hoog zal gaan en niet zo veel slachtoffers zal vergen, tenminste als men nu de ouderen die nog niet gevaccineerd zijn hun nog een paar weken kunnen beschermen. En dan bedoel ik de ouderen die wel de leeftijd hebben maar nog niet in het rusthuis zitten.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 maart 2021 om 10:30.
Oud 17 maart 2021, 10:32   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik ben ook van mening dat de huidige stijging aan de vaccinaties zelf ligt. Maar ook ik ben van mening dat deze niet heel hoog zal gaan en niet zo veel slachtoffers zal vergen, tenminste als men nu de ouderen die nog niet gevaccineerd zijn hun nog een paar weken kunnen beschermen. En dan bedoel ik de ouderen die wel de leeftijd hebben maar nog niet in het rusthuis zitten.
Ja, wat ze nu moeten doen is enkel die ouderen inenten en de rest met rust laten, dan pas gaan we hieruit geraken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 10:35   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het zijn dus wat draden die verkeerd verbonden zijn. En ik die dacht dat het een kwestie was van 'jaren te oefenen'.
Wat is het nu? Weet je het zelf nog?
Door te oefenen verander je de bedrading he.
Oud 17 maart 2021, 10:36   #80
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, wat ze nu moeten doen is enkel die ouderen inenten en de rest met rust laten, dan pas gaan we hieruit geraken.
Ja en met de ouderen, hadden ze eerst alle 85 jarige moeten inenten en niet enkel de 25% die in een rusthuis zit. Deze groep was niet zo groot en toch komt daar 80% van de doden uit.

Daarom ben ik ook van mening dat je beter iets langer kunt wachten met beginnen vaccineren zodat je genoeg in stock hebt, zodat je deze groepen snel achtereen kunt vaccineren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be