Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2021, 14:30   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Kopen? Je beseft toch dat papier geld niets meer waard is dan? Alles zal beheerst worden door war-lords die om de paar jaar vervangen zullen worden, Afghanistan in het groot.
Heerlijk gewoon. Hijg !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 14:41   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heerlijk gewoon. Hijg !
Waarom ga je niet eens op vakantie naar Afghanistan, een tijdreis naar de toekomst.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 14:46   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Je vergeet dat 99% van de wagens, wegen, telecom, water enz enz dan ook overbodig is geworden...

Alles wat jij noemt is bedoeld om een exponentieel groeiende wereldbevolking van vele miljarden bezig te houden (en van een levensonderhoud te voorzien). Dat is er ook de oorzaak van dat de planeet naar de vaantjes gaat.

De elite met brains wil simpelweg die oorzaak wegnemen... Als je de wereld bezit heb je er helemaal geen behoefte meer aan om te pronken met overbodige spullen of economische voordelen om je te onderscheiden van de armoedige rest van de bevolking... (als die bevolking er dan immers niet meer is in mijn scenario).

Van de volgebouwde wereld weer een ongerept paradijselijk oord maken met slechts een paar menselijke enclaves is hét droombeeld van deze elite die zich nu voor haar eigen veiligheid moet verschuilen achter hoge hekken met prikkeldraad en camera's...

En nee, er is helemaal niet zoveel behoefte aan personeel zoals jij je dat inbeeldt: tegenwoordig is er heel veel mogelijk dankzij automatisering en robotica.
Doe je er nu om? Of begrijp je het echt niet? Wie gaat wagens bouwen voor die 1%, wie gaat alle telecommasten onderhouden voor die 1%, wie gaat hun privejets in de lucht houden en hun luchthavens draaiende houden? Wie gaat alle kerncentrales in de wereld blijven onderhouden? Wie gaat hun avocodas importeren uit zuid Amerika? Wie gaat hun huis poetsen? Wie gaat voor hen koken? Wie gaat hun zwembad kuisen? Kortom, wie gaat er voor zorgen dat hun welvaart bestendigd blijft? Jij hebt echt niet door dat de 1% het gepeupel gebruikt om rijk te blijven en dat de 1% geen enkele incentive heeft om hun 99% slaafjes te gaan uitmoorden?

Die gasten kunnen doen wat ze willen, ze hebben van niets of niemand last en iedereen springt als ze iets willen. Waarom zouden ze zich dan in godsnaam tevreden stellen met een enclave waar ze zelf weer van alles zouden moeten doen om in hun levensonderhoud te voorzien. Je hebt werkelijk geen idee van de machtsverhoudingen in de wereld hé. Als je alle macht in handen hebt en een wereld aan uw voeten, dan heb je geen enkele incentive om die wereld te vernietigen. Integendeel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 november 2021 om 14:52.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 15:38   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Kopen? Je beseft toch dat papier geld niets meer waard is dan? Alles zal beheerst worden door war-lords die om de paar jaar vervangen zullen worden, Afghanistan in het groot.

Wie zegt dat?

Degene die dit al dan niet plannen voorzien heus wel controle en een aanzienlijk legertje lijfwachten.

Zoals in bepaalde films met het eind ter tijden waarin enkel geselecteerde mensen in komen.

En eerlijk gezegd een paar procenten mensen is nog steeds een redelijk aantal.
Oud 17 november 2021, 16:30   #65
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie zegt dat?

Degene die dit al dan niet plannen voorzien heus wel controle en een aanzienlijk legertje lijfwachten.
En na de ontvolking zijn die lijfwachten natuurlijk de baas en kan de miljardair slaafje spelen.

Yep, klinkt als een goed plan.
Je heb 't niet helemaal doorgedacht he.
Dat krijg je als je zomaar onzin overneemt van kanalen met complotnonsens.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 november 2021 om 16:31.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 16:37   #66
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Stel dat dit allemaal waar zou zijn…

…dan ben ik heel blij gevaccineerd te zijn. Stel je voor, in een wereld leven met alleen maar multi-miljardairs en samenzweringsfantasten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:04   #67
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Stel dat dit allemaal waar zou zijn…

…dan ben ik heel blij gevaccineerd te zijn. Stel je voor, in een wereld leven met alleen maar multi-miljardairs en samenzweringsfantasten.
Als dat allemaal waar zou zijn - dan zijn het geen samenzweringsfantasten he!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:05   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht

"and he disappeared in a puff of logic"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:37   #69
denkimi
Banneling

Standaard

Om de huidige westerse levensstandaard op peil te houden heb je een paar honderd miljoen werkkrachten nodig.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:41   #70
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Één zwaluw maakt de lente niet.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:48   #71
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In het spel Sid Meier's Alpha Centauri heb je ook een christenfundamentalistische factie die inderdaad uit religieuze zotten bestaat en geremd is in haar progressie. Later wordt de wereld veel cynischer en komen ze eruit als de enige sceptici in een steeds meer ontmenselijkende, onvrije, transhumanistische wereld en het dichtste bij onze moraliteit. Waarschijnlijk ook wat in de echte wereld zal gebeuren.

De 'zotten' van gisteren als de 'rationelen' van morgen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 november 2021 om 17:50.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 18:37   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worried.civilian Bekijk bericht
Interessante alu-hoedje theorie.
Echt knettergek. Natuurlijk moet Bill Gates het weer eens ontgelden. Nog even geduld en weldra zullen er ook nog wel met andere namen en duistere complot-theorieën gegooid worden. De verbeelding slaat op hol, we zijn vertrokken…
Oud 17 november 2021, 18:37   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En na de ontvolking zijn die lijfwachten natuurlijk de baas en kan de miljardair slaafje spelen.

Yep, klinkt als een goed plan.
Je heb 't niet helemaal doorgedacht he.
Dat krijg je als je zomaar onzin overneemt van kanalen met complotnonsens.
Bijlange niet.

Alles draait door zoals nu maar veel meer minder mensen en veel meer konijnen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 november 2021 om 18:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:28   #74
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bijlange niet.

Alles draait door zoals nu maar veel meer minder mensen en veel meer konijnen.
Maar allez, je snapt dus totaal niets van de wereld he?
Wie macht en geld heef, heeft dat alleen maar onder de huidige omstandigheden en hij of zij kan dat gebruiken en toepassen omdat de maatschappij dat toelaat en omdat er schaarste is. Mensen willen geld verdienen.

Verander de omstandigheden en machtsposities verkruimelen en geld wordt waardeloos.
Dat is echt pol en soc infomoment 1, minuut 1 tot 2, simpeler dan dat wordt het niet.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 november 2021 om 20:29.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:57   #75
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Eurosceptic, zie je nu zelf niet in dat dit een extreem kinderlijk naieve kijk op de dingen is?
Je kan dat toch echt alleen maar denken als je nog niet veel ervaren en gezien hebt in de echte wereld.

Sorry, maar als je incapabel bent om door dergelijke simplistische complotnonsens door te kijken, dan ben je een gelovige die in een tunnelvisie zit.
Ik weet natuurlijk al uren op voorhand dat jij dit gaat schrijven.
Noem mij maar een gelovige als je dat wil. Ik geloof in belangen van grote bedrijven, in het miljardairsclubje waar de openingspost over gaat, ik geloof in globalisten die een world government willen, en ik geloof dat de "vaccins" niks met het beschermen van anderen te maken hebben.

Uit je voorgaande posts maak ik op dat jij grenzeloos in de politiek en de media gelooft. Like I said, put your money where your mouth is.
Laat jij je maar vaccineren, liefst nog met Pfizer. Ik laat me nog liever ondersteboven onderdompelen in een beerput, dan dat ik me laat inenten met Pfizer.

Je hoort gewoon niet bij de slimme ongevaccineerden waar TS het over heeft. Over enkele jaren zit jij aan shot 13 en is je immuunsysteem totaal om zeep geholpen. Zelfs dan zul je het niet beseffen, en waarschijnlijk de schuld bij ongevaccineerden leggen

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 november 2021 om 21:58.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:03   #76
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Doe je er nu om? Of begrijp je het echt niet? Wie gaat wagens bouwen voor die 1%, wie gaat alle telecommasten onderhouden voor die 1%, wie gaat hun privejets in de lucht houden en hun luchthavens draaiende houden? Wie gaat alle kerncentrales in de wereld blijven onderhouden? Wie gaat hun avocodas importeren uit zuid Amerika? Wie gaat hun huis poetsen? Wie gaat voor hen koken? Wie gaat hun zwembad kuisen? Kortom, wie gaat er voor zorgen dat hun welvaart bestendigd blijft?
Robots. Zeker met het niveau van AI waar we nu al aan zitten. De zelfrijdende auto is nog een kwestie van weinig tijd

Citaat:
Jij hebt echt niet door dat de 1% het gepeupel gebruikt om rijk te blijven en dat de 1% geen enkele incentive heeft om hun 99% slaafjes te gaan uitmoorden?
Van de 9 miljard mensen op de planeet zijn er geen 8.9 miljard slaven nodig. En het feit dat Afrika alleen al binnen enkele decennia aan 5 miljard kan geraken, wordt door sommigen geïnterpreteerd als bedreigend. Zoals Bill Gates het zei, it is not sustainable

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 november 2021 om 22:04.
Oud 17 november 2021, 22:06   #77
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Echt knettergek. Natuurlijk moet Bill Gates het weer eens ontgelden. Nog even geduld en weldra zullen er ook nog wel met andere namen en duistere complot-theorieën gegooid worden. De verbeelding slaat op hol, we zijn vertrokken…
Ik ben er vrij zeker van dat de Joden dit vroeger tegen elkaar zeiden, toen Hitler ze naar de douches stuurde.
"Die argwanende angsthazen toch, met hun complottheorieën altijd"

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 november 2021 om 22:06.
Oud 17 november 2021, 22:21   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar allez, je snapt dus totaal niets van de wereld he?
Wie macht en geld heef, heeft dat alleen maar onder de huidige omstandigheden en hij of zij kan dat gebruiken en toepassen omdat de maatschappij dat toelaat en omdat er schaarste is. Mensen willen geld verdienen.

Verander de omstandigheden en machtsposities verkruimelen en geld wordt waardeloos.
Dat is echt pol en soc infomoment 1, minuut 1 tot 2, simpeler dan dat wordt het niet.
Dat klopt niet.
Kijk naar de oude adel bv de Pruisen die enorme landgoederen bezat zo groot dat al hun inwoners schatplichtig aan hun waren. Ze regeerden als koningen en dat was hun toegestaan door hun titels.
Ook in Frankrijk had je dat en in Engeland en feitelijk overal wel, de Saksen Goburg komt ook uit zo een familie. België was een cadeau trouwens. Een landverdeling onder de oude rijken. Of de oude Russische adelstand, onmetelijke fortuinen en paleizen . Allemaal weg nu.

Pas later door oorlog zijn ze veel kwijtgeraakt onder dwang, hun titels moeten afgeven en zo. Rijk begon arm te worden. De bevolking begon hard te groeien en lonen stegen tot zelfs de rijken geen huispersoneel meer kon betalen.
Tegenwoordig zijn ze genoodzaakt om met een dienstencheque een kuisvrouw 3 uur te laten komen of ze kunnen ze niet betalen.

Nu is geld voor rijken voornamelijk aandelen en grote kredieten, bedrijven bezitten is eindig en feitelijk ook meestal niet echt veel waard. Je kan een miljard omzet hebben en toch 100 miljoen verlies lijden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 november 2021 om 22:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:14   #79
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zoals Bill Gates het zei, it is not sustainable
kijk wat er in de natuur gebeurt.

een populatie groeit en groeit, tot de dag dat alle beschikbare voedsel of water op is. en dan krijg je massale sterfte, tot er een nieuw evenwicht is.

voor de industriele revolutie waren regelmatige hongersnoden de norm, en daar gaan we gewoon terug naartoe.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:16   #80
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Doe je er nu om? Of begrijp je het echt niet? Wie gaat wagens bouwen voor die 1%, wie gaat alle telecommasten onderhouden voor die 1%, wie gaat hun privejets in de lucht houden en hun luchthavens draaiende houden? Wie gaat alle kerncentrales in de wereld blijven onderhouden? Wie gaat hun avocodas importeren uit zuid Amerika? Wie gaat hun huis poetsen? Wie gaat voor hen koken? Wie gaat hun zwembad kuisen? Kortom, wie gaat er voor zorgen dat hun welvaart bestendigd blijft? Jij hebt echt niet door dat de 1% het gepeupel gebruikt om rijk te blijven en dat de 1% geen enkele incentive heeft om hun 99% slaafjes te gaan uitmoorden?

Die gasten kunnen doen wat ze willen, ze hebben van niets of niemand last en iedereen springt als ze iets willen. Waarom zouden ze zich dan in godsnaam tevreden stellen met een enclave waar ze zelf weer van alles zouden moeten doen om in hun levensonderhoud te voorzien. Je hebt werkelijk geen idee van de machtsverhoudingen in de wereld hé. Als je alle macht in handen hebt en een wereld aan uw voeten, dan heb je geen enkele incentive om die wereld te vernietigen. Integendeel.
De echte rijken zijn zelfvoorzienend, zoals Epstein met zijn privé-eiland en zijn drie man personeel. De rest komt in orde met robotica en AI. Je bent echt naïef en denkt dat de vooruitgang ter plaatse heeft staan trappelen. De supermachtigen hebben revolutionaire spullen, technieken en toestellen die voor ons niet beschikbaar zijn.

Vergelijk het met de GSM, toen die voor ons "gewone mensen" op de markt kwam waren anderen daar al pakweg 30 jaar mee actief...

De vraag bijvoorbeeld: wie gaat hun villa's bouwen? Wie gaat hun vlees kweken? is belachelijk.

Huizen kunnen tegenwoordig zichzelf bouwen, op basis van een AI ontwerp en vlees kan zichzelf artificieel kweken. Dat die kennis voor jou vooralsnog verborgen is gebleven (blijft) is bijzonder sneu voor jou maar daar moet ik eens goed mee lachen...

Het is niet omdat jij het vandaag in je lokale supermarkt niet aantreft dat het niet bestaat hé...! Voor de supermachtigen wel dus...

En de opmerking die ik hier regelmatig zie voorbijkomen dat de superrijken de "gewone mensen" niet kwijt willen omdat ze anders niemand meer hebben om zich voor hen in het zweet te werken en hun fortuin te vergroten is te belachelijk voor woorden...

Als je als elite clubje de wereld onder elkaar kan verdelen is geld en economie totaal van geen betekenis meer... "Verlost worden" van 99% van de wereldbevolking (die het voortbestaan van hun planeet bedreigt...!) is hen veeeeeeeel meer waard dan een miljardje meer of minder.

Als je denkt dat deze supermachtigen empathie hebben voor ons gewone stervelingen laat ik jullie dan verlossen uit jullie humanistische droom: wij zijn in hun ogen even hinderlijk en irritant als pakweg een dichte wolk muggen dat voor ons is...
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be