Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2021, 22:46   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kunnen die prentjes echt niet iets kleiner.
Bij mij helpt het om eens de pagina te herladen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:52   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er zijn maandag 19000 ! besmettingen geweest, dat is ongeveer de piek van de tweede coronagolf, bijna recordwaarde is dat.

Het voordeel van de vaccinatie (50% minder besmettelijkheid) is weggeveegd door de veel besmettelijker variant (2 a 3 x besmettelijker).

In feite zitten we gewoon in hetzelfde schuitje als vorig jaar, alleen nu met veel te soepele maatregelen, waardoor deze golf veel te lang gaat duren.

We moeten deze golf met harde maatregelen breken, via een korte maar krachtige lockdown. Daarna moet er massaal gevaccineerd worden met een derde prik. En daarna moeten er gekeken worden voor nieuwe versie van coronavaccin die tegen veel meer varianten effectief is en een langere werkingsduur heeft.
Die massale vaccinatie met 3e prik is gepland om te lopen tot april 2022, het duurt 4-5 maanden om iedereen te prikken. Er moet ook minstens 6 maanden zitten tussen je 2e en 3e prik.

Dus een korte maar krachtige lockdown van 5 maanden?
Oud 17 november 2021, 23:01   #63
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We moeten deze golf met harde maatregelen breken, via een korte maar krachtige lockdown. Daarna moet er massaal gevaccineerd worden met een derde prik.
Integendeel. We moeten deze golf zo weinig mogelijk in de weg leggen zodat we er op een zo kort mogelijke tijd vanaf zijn. De korte pijn.

Citaat:
En daarna moeten er gekeken worden voor nieuwe versie van coronavaccin die tegen veel meer varianten effectief is en een langere werkingsduur heeft.
Ah ja, want men weet nu pas dat men daar naar moet beginnen kijken en binnenkort kunnen we die nieuwe vaccins gewoon van het schap pakken? Ze spreken al maanden over aangepaste vaccins maar ze komen niet. Het lukt blijkbaar niet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:05   #64
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus een korte maar krachtige lockdown van 5 maanden?
2 keer per jaar een korte lockdown van 5 maanden.

niet toevallig is ook de max een bejaarde.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:05   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad is een van de vele draden die vlug vol gegoten worden door wappies:
Amai mijn kloten.
Stel je eerst eens de vraag wie dan de wappie is.
Niemand verplicht je te argumenteren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:07   #66
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat we nu zien is het gevolg van de feestjes en bacchanalen en onverantwoord gedrag vanaf 1 oktober.
Neen, wat we nu zien is doodnormaal. Het is een fenomeen dat we vanaf nu ieder jaar gaan meemaken.

Wat niet normaal was dat was het naïeve geloof in de vaccins als toverrmiddel. Wat niet normaal is dat is men de maatschappij weer half op slot gooit omdat de ziekenhuizen weer wat voller beginnen te lopen terwijl men ondertussen al 1,5 jaar de tijd heeft gehad om die ziekenuizen aan te passen aan deze nieuwe realiteit.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:07   #67
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Integendeel. We moeten deze golf zo weinig mogelijk in de weg leggen zodat we er op een zo kort mogelijke tijd vanaf zijn. De korte pijn.

Ah ja, want men weet nu pas dat men daar naar moet beginnen kijken en binnenkort kunnen we die nieuwe vaccins gewoon van het schap pakken? Ze spreken al maanden over aangepaste vaccins maar ze komen niet. Het lukt blijkbaar niet.
De immuniteitsverschillen tussen de huidige vaccins en de updates zijn te klein, en dus is het economisch en medisch niet opportuun om het productieproces aan te passen
Oud 17 november 2021, 23:07   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet ook minstens 6 maanden zitten tussen je 2e en 3e prik.

Leugens.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:11   #69
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Leugens.
EMA:

Citaat:
On the basis of this data, the Committee concluded that booster doses may be considered at least 6 months after the second dose for people aged 18 years and older.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 17 november 2021 om 23:11.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:11   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij helpt het om eens de pagina te herladen
Juist. Dit gebeurt dan automatisch.
De HTML (5) past de grootte wel aan aan je scherm.
Het is een kleine moeite om niet te grote afbeeldingen te gebruiken.
Met de gratis tools binnen ieder besturingssysteem mag dit geen probleem zijn.
Het is een kwestie van gemakzucht of niet.
Dit terzijde.
Oud 17 november 2021, 23:12   #71
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wat we nu zien is doodnormaal. Het is een fenomeen dat we vanaf nu ieder jaar gaan meemaken.

Wat niet normaal was dat was het naïeve geloof in de vaccins als toverrmiddel. Wat niet normaal is dat is men de maatschappij weer half op slot gooit omdat de ziekenhuizen weer wat voller beginnen te lopen terwijl men ondertussen al 1,5 jaar de tijd heeft gehad om die ziekenuizen aan te passen aan deze nieuwe realiteit.
ik vraag mij af waarom bij zoveel mensen hier de troll-radar defect lijkt te zijn.

een duidelijker voorbeeld van een troll dan dadee bestaat haast niet, en toch blijven er hier mensen reageren als er ooit eens een ernstige discussie zou uit kunnen voortkomen.
morgen verzint hij gewoon weer een nieuw belachelijk provocerend standpunt hoor.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:15   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Het is een dikke vette leugen. Er is in Belgie geen 6 maanden vereist om een derde prik te krijgen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 november 2021 om 23:19.
Oud 17 november 2021, 23:21   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leugens.
Jeezes

Initieel heb je gelijk dat het foutief is:

In de praktijk zullen er meestal een zestal maanden tussen zitten. In overleg met de vaccinologen is beslist dat er minstens vier weken tussen de tweede en de derde prik moeten zitten.”
https://www.hln.be/mijn-gids/wanneer...agen~acfdfb3b/

maar:

"De tijd tussen de basisvaccinatie met AstraZeneca (2 prikken) en Janssen (1 prik) en de boostervaccinatie is minstens 4 maanden. Bij wie gevacceerd werd met een Pfizer- of Moderna-vaccin geldt een tussentijd van minstens 6 maanden."
https://www.laatjevaccineren.be/volg...natiestrategie

En ik las dat het niet veel nut heeft minder dan 6 maanden in de links die ik toen vond, het onderzoek spreekt van 6-8 maanden.

"Toch zitten er nog wel voorwaarden aan wanneer je in aanmerking komt voor een boosterprik. Zo moet er zes maanden tussen de laatste vaccinatie en de boostervaccinatie zitten. Wanneer je corona hebt gehad, moet er ook minimaal zes maanden tussen zitten."
https://www.tipsenweetjes.nl/actueel...de-vaccinatie/

In het onderzoek naar de Moderna-booster is een halve dosis (van 50 microgram) 6-8 maanden na de basisserie gegeven.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccina...stervaccinatie

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 november 2021 om 23:23.
Oud 17 november 2021, 23:22   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een dikke vette leugen. Er is in Belgie geen 6 maanden vereist om,een derde prik te krijgen.
Nu vertel je een leugen.
En zeg nu niet dat het binnen uw kring, derde prik, vroeger kon. Er zijn anderen.
Uw leefwereld is niet dat van een ander.

Of is dit enkel sarcastisch bedoeld. Zo ja, dan zet ik je op mijn negeerlijst.
Oud 17 november 2021, 23:22   #75
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Bekijk de 2 filmpjes in de volgende link eens.

-In 1918 konden ze blijkbaar wel noodhospitalen bouwen.
-ook zonder vaccin stopte de Spaanse griep epidemie
-de Spaanse griepepidemie was van dodelijkheid een factor 10 erger
-hij praat daar over quarantaine, maar hij vergeet er wel bij te zeggen dat zieken in quarantaine werden gezet en niet de gezonde mensen.

https://rega.kuleuven.be/cmt/jn
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:25   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een dikke vette leugen. Er is in Belgie geen 6 maanden vereist om een derde prik te krijgen.
Dat ze in België nutteloze prikken willen zetten twijfel ik niet aan, het wordt maar nuttig na 6 maanden, eventueel 4 maanden bij J&J.
Oud 17 november 2021, 23:28   #77
Victor Magnus
Schepen

Standaard Je bent gevaccineerd en voelt zich compleet opgelicht! Welk gevoel overheerst?

Je hebt alle richtlijnen en oproepen van de overheid nauwgezet opgevolgd en bent dus (domweg) volledig gevaccineerd... Je bent opgelicht!
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 17 november 2021 om 23:28.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:31   #78
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Je hebt alle richtlijnen en oproepen van de overheid nauwgezet opgevolgd en bent dus (domweg) volledig gevaccineerd... Je bent opgelicht!
Ik denk bij de schoof en dadees allemaal, vooral omdat er nog kindjes rondlopen die niet gevaccineerd zijn.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 november 2021 om 23:31.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:36   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nu vertel je een leugen.
En zeg nu niet dat het binnen uw kring, derde prik, vroeger kon. Er zijn anderen.
Uw leefwereld is niet dat van een ander.

Of is dit enkel sarcastisch bedoeld. Zo ja, dan zet ik je op mijn negeerlijst.
Ik zeg gewoon dat er derde prikken geweest zijn zonder zes maanden tussen. Dat is gewoon zo.
Het is gewoon een leugen dat er hier in Belgie zes maanden tussen de 2e en 3e prik moet zitten.

Maar als ik een link krijg waar staat dat er in Belgie 6 maanden moet zitten tussen de tweede en derde prik ga ik hier zonder probleem mijn ongelijk toegeven.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 november 2021 om 23:36.
Oud 17 november 2021, 23:37   #80
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat er derde prikken geweest zijn zonder zes maanden tussen. Dat is gewoon zo.
Het is gewoon een leugen dat er hier in Belgie zes maanden tussen de 2e en 3e prik moet zitten.

Maar als ik een link krijg waar staat dat er in Belgie 6 maanden moet zitten tussen de tweede en derde prik ga ik hier zonder probleem mijn ongelijk toegeven.
Immuunincompetente mensen kunnen die derde prik zelfs krijgen 28 dagen na hun tweede

Citaat:
EMA’s human medicines committee (CHMP) has concluded that an extra dose of the COVID-19 vaccines Comirnaty (BioNTech/Pfizer) and Spikevax (Moderna) may be given to people with severely weakened immune systems, at least 28 days after their second dose
En uit de wetenschappelijke bijsluiter:

Citaat:
Bij personen van 18 jaar en ouder kan ten minste 6 maanden na de tweede dosis een boosterdosis (derde dosis) van Comirnaty intramusculair worden toegediend. De beslissing over wanneer en voor wie een derde dosis Comirnaty moet worden geïmplementeerd, moet genomen worden op basis van beschikbare effectiviteitsgegevens van het vaccin, waarbij rekening moet worden gehouden met beperkte veiligheidsgegevens

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 17 november 2021 om 23:41.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be