Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2021, 01:36   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad tijd om de vaccins te verplichten, en desnoods de anti-vaxxers huilend en schreeuwend over de grond uit hun huizen te slepen om ze te vaccineren. Er is genoeg geduld geweest met dat allooi
Ze gaan het enkel voor die watjes verplicht maken.

Ze worden wel geblinddoekt want als ze de spuit zien doen ze in hun broek.
Dat is niet netjes en het stinkt ook nog.

Ze gaan de prikcentra beetje anders moeten inrichten denk ik. Meer verluchting en ook nog kotszakjes of zo.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 01:38   #62
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is het dus maar verplicht voor 2% van de volwassenen.

En waaraan is het dan te zien in Portugal dat het niets uithaalt? Zit jij in de sector begrafenisondernemer? Dan kasseer je duidelijk minder.

Het is zelfs 98% boven de 12 jaar.
Aan het feit dat ze er, ondanks hun 98%, de restricties weer hebben afgekondigd. Ik kan u de onwetendheid zelfs niet verwijten aangezien er, in tegenstelling tot al de media aandacht toen het nog goed ging, uiteraard met geen woord over gerept wordt in onze media.

Portugal reimposes rules as COVID-19 cases rise

Laatst gewijzigd door alpina : 2 december 2021 om 01:40.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 01:40   #63
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is het dus maar verplicht voor 2% van de volwassenen.

En waaraan is het dan te zien in Portugal dat het niets uithaalt? Zit jij in de sector begrafenisondernemer? Dan kasseer je duidelijk minder.

Het is zelfs 98% boven de 12 jaar.
Met een artikel van 10 november afkomen, proficiat.

Intussen is de situatie daar geheel anders. Nee, Portugal is geen voorbeeld.
Oud 2 december 2021, 01:45   #64
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Vraagje: is uw coronapas rood geworden?

(vandaag iemand gesproken die besmet was, en coronapas bleef groen. Persoon zei zelf dat die hiermee als besmet persoon iedereen kon ziek maken, en dat het ganse systeem met de coronapas, waardeloos is.)
.
Uiteraard is heel dat CST systeem waardeloos. Men ging er vanuit dat men na vaccinatie langdurig beschermd was. Dat men niet meer besmet kon worden, laat staan besmettelijk zijn. Daar was heel de strategie op gebaseerd maar men is dat schijnbaar al vergeten.

In alle geval: uw QR code bevat info over welk vaccin je wanneer hebt gekregen, inclusief een "vervaldatum". En aangezien iemand die besmet is gewoon die initiële QR code kan blijven gebruiken zal die ook nog altijd groen zijn. Bij de app zit het mogelijk anders in elkaar aangezien ik vermoed dat die ergens periodiek een refresh doet van die code.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:11   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bij mij ook, een jaarlijkse gewoonte, en ik heb mij nooit afgevraagd wat er exact in die spuit zit.
Een beetje vertrouwen in de wetenschap mag wel.
Dat is een contradictorisch concept. "een beetje vertrouwen in scepticisme mag wel".

Velen snappen dat niet. Ze denken dat de wetenschapper de pastoor vervangt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:17   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
In alle geval: uw QR code bevat info over welk vaccin je wanneer hebt gekregen, inclusief een "vervaldatum". En aangezien iemand die besmet is gewoon die initiële QR code kan blijven gebruiken zal die ook nog altijd groen zijn. Bij de app zit het mogelijk anders in elkaar aangezien ik vermoed dat die ergens periodiek een refresh doet van die code.
Inderdaad, ik heb het Belgische (en Nederlandse) appje eens afgeladen voor de lol, en ik kan mij nu inbeelden waarom men daar niet snapt hoe het echt werkt, omdat je je appje moet verbinden met je e-health dossier. Dat kan dus op elk moment gerefreshed worden.

Het Franse appje werkt anders: het is een appje waar je GEEN persoonlijke gegevens invoert. Het heeft toegang tot uw camera en je kan daar dus papieren corona pasjes mee flashen. Ik heb op mijn telefoon alle QR codes van mensen in de familie geflashed, waaronder de mijne, die van mijn vrouw, van mijn oudste zoon, van mijn schoonma en zo voort. Ik heb dus gewoon een "boekje" met al die QR codes. (ik vraag mij af of ik daar andere dan Franse QR codes mee kan flashen, vandaar mijn vraag: zou iemand het Franse appje kunnen afladen, en daar zijn Belgische QR code eens mee kunnen flashen, om te zien of die ook kan opgeslagen worden ?).

Het Franse appje heet "tousanticovid".

En daar besef je dus dat dat gewoon een statisch beeld is. Een dat onmogelijk kan veranderen als je ook een positieve test zou hebben.
Oud 2 december 2021, 07:17   #67
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan hebt u toch een vrij bizarre invulling van "normaal denkend"... Schijnbaar is de Europese burger dan niet meer vrij over zijn eigen lichaam. Nadat de eurocraten het politiek correct denken verheven hebben tot staatsreligie, wil de EU nu ook controle over het lichaam van haar burgers. Ongewild glijden we verder naar een totalitaire staat naar het voorbeeld van een bepaalde periode uit de Duitse (en Oostenrijkse) geschiedenis. Is het toevallig dat die geluiden weer ook die richting uitkomen?
Je zou gaan geloven van niet, eh.
Oud 2 december 2021, 07:20   #68
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Uiteraard is heel dat CST systeem waardeloos. Men ging er vanuit dat men na vaccinatie langdurig beschermd was. Dat men niet meer besmet kon worden, laat staan besmettelijk zijn. Daar was heel de strategie op gebaseerd maar men is dat schijnbaar al vergeten.

De app die scant geeft rood scherm bij geregistreerde besmetting, ook al is je eigen scherm groen of werk je met papier.

als-gevaccineerde-toch-positief-getest-11-dagen-lang-rood-scher/

Citaat:
Als de QR-code van de volledige vaccinatie wordt ingescand, op de app of op papier, zal er een rood scherm verschijnen als je de voorbije 11 dagen een PCR-test of snelle antigeentest ondergaan hebt met een positief testresultaat.

Als je in de app zelf wil checken of je toegang hebt tot een evenement, zal er wel nog een groen scherm te zien zijn. Maar daaronder staat een waarschuwing dat er bij het scannen van het certificaat toch een rood scherm zal worden getoond als je de voorbije 11 dagen een PCR-test of snelle antigeentest hebt ondergaan met een positief resultaat.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:23   #69
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En daar besef je dus dat dat gewoon een statisch beeld is. Een dat onmogelijk kan veranderen als je ook een positieve test zou hebben.
Je loopt een paar maanden achter. De app die QR code checkt zal rood geven bij gerigstreerde besmetting.
Oud 2 december 2021, 07:49   #70
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Je loopt een paar maanden achter. De app die QR code checkt zal rood geven bij gerigstreerde besmetting.
Kleurt inderdaad rood. Ook screenshots van de code die ik al voor mijn besmetting had genomen. Dus de scan app zal af en toe updaten naar een database.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:51   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Duitsers.
Toch een speciaal volk.
(Oostenrijkers zijn in feite ook Duitsers , dit terzijde.)
Von der Leyen wil blijkbaar niet dat Duitsland (en dus ook Oostenrijk) alleen staan in de Westerse wereld.
Und morgen die ganze Welt
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:57   #72
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik heb het Belgische (en Nederlandse) appje eens afgeladen voor de lol, en ik kan mij nu inbeelden waarom men daar niet snapt hoe het echt werkt, omdat je je appje moet verbinden met je e-health dossier. Dat kan dus op elk moment gerefreshed worden.

Het Franse appje werkt anders: het is een appje waar je GEEN persoonlijke gegevens invoert. Het heeft toegang tot uw camera en je kan daar dus papieren corona pasjes mee flashen. Ik heb op mijn telefoon alle QR codes van mensen in de familie geflashed, waaronder de mijne, die van mijn vrouw, van mijn oudste zoon, van mijn schoonma en zo voort. Ik heb dus gewoon een "boekje" met al die QR codes. (ik vraag mij af of ik daar andere dan Franse QR codes mee kan flashen, vandaar mijn vraag: zou iemand het Franse appje kunnen afladen, en daar zijn Belgische QR code eens mee kunnen flashen, om te zien of die ook kan opgeslagen worden ?).

Het Franse appje heet "tousanticovid".

De QR code is altijd hetzelfde want je kan het ook uitprinten, de online controle gebeurt bij het scannen. Dat neem ik toch aan want anders is het al helemaal een grap.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 09:05   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Met een artikel van 10 november afkomen, proficiat.

Intussen is de situatie daar geheel anders. Nee, Portugal is geen voorbeeld.
Proficiat dat je met helemaal niets afkomt.
Enkel uw natte duim.
Oud 2 december 2021, 09:09   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan het feit dat ze er, ondanks hun 98%, de restricties weer hebben afgekondigd. Ik kan u de onwetendheid zelfs niet verwijten aangezien er, in tegenstelling tot al de media aandacht toen het nog goed ging, uiteraard met geen woord over gerept wordt in onze media.

Portugal reimposes rules as COVID-19 cases rise
En hoeveel Covid doden hebben ze nu?
Evolutie ofzo.

Of heb je die niet?

Ik plak ff uit die link:

Portugal reported 3,773 new cases on Wednesday, the highest daily figure in four months, before dropping to 3,150 on Thursday. Deaths, however, remain far below levels seen in January, when the country faced its toughest battle against COVID-19.

Meer bevestiging had ik ook niet verwacht.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2021 om 09:17.
Oud 2 december 2021, 09:23   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De QR code is altijd hetzelfde want je kan het ook uitprinten, de online controle gebeurt bij het scannen.
Nee.

Doe de test: zet de covidscanBE app op uw telefoon, en zet die in vliegtuig modus. Die kan dan evengoed scannen en een resultaat geven.
Oud 2 december 2021, 09:24   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel Covid doden hebben ze nu?
Maar blijkbaar heeft dat lagere aantal doden niet het minste belang: men gaat toch weer maatregelen. Je zou denken dat men nu tevreden is met zo weinig doden, maar het blijkt nu dat minder doden helemaal geen probleem oplost.
Oud 2 december 2021, 09:45   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ze maar haast maken met de verplichting.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 09:49   #78
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee.

Doe de test: zet de covidscanBE app op uw telefoon, en zet die in vliegtuig modus. Die kan dan evengoed scannen en een resultaat geven.
link

Citaat:
De CovidScanBE app controleert deze lijst met ongeldige certificatennummers dagelijks zodat de app rood kan kleuren als één van deze certificaten gescand wordt.
Even op vliegtuigstand zetten zal niet werken. Je moet hem dan al vol continu offline houden. Probeer dit eens voor meer dan 24 uur. Kan je dan nog geldig scannen?

Laatst gewijzigd door Ferre : 2 december 2021 om 09:51.
Oud 2 december 2021, 10:44   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat ze maar haast maken met de verplichting.
Wat gaat dat veranderen denk je ?
Oud 2 december 2021, 10:51   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Dat is wel merkwaardig dan. Het wil dus zeggen dat buitenlanders bevoordeligd worden. Het gaat ook vierkant in tegen de EU directieven van de Green pass.

Dit is dus Schindler's list.

Is er ergens een server adres voor die lijst van slechte certificaten ?

Ik vraag mij af of die beschrijving klopt. Want ik vraag mij af of ze het daar niet hebben zonder het te beseffen over SLEUTEL certificaten, niet over pasjes-nummers. Zoals je ook andere public-key certificaten kan revoken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2021 om 10:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be