![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin je weet dat maar als het te laat is natuurlijk.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een onderofficier kwam daar nog eens 5 000Bfr bij en als je dan nog eens een attest van heli-piloot, duiker, ontmijner en/of para ging halen, kreeg je nog eens 5 000Bfr extra. Als onderofficier para kon je dus meer dan 50 000Bfr per maand verdienen. Als onderofficier heli-piloot 40 000Bfr Als onderofficier duiker-ontmijner 45 000 Bfr. Plus al je vergoedingen voor maneuvers, wachtdiensten, weekendwerk, en in Duitsland kwamen daar nog eens je marken bij. Mijn schuld niet dat jij te lomp was om te zorgen dat je betaald werd om je dienstplicht te vervullen. Het grappig is, dat het gemiddelde loon voor een 18 jarige toen slechts 23 000Bfr per maand was. En er een economische crisis was, waardoor er veel jongeren werkloosheid was en in die tijd trok je nog geen dop als schoolverlater. Je moest toen nog eerst 75 dagen gewerkt hebben en je kreeg dan 15 000Bfr de eerste 6 maanden, daarna nog 6 000Bfr en je moest 2 keer per dag naar het doplokaal. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 december 2021 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn er nog geen alcoholiekers genoeg ??
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij leefde onder de constante bedreiging van een atoomaanval en/of een Russische inval. Wij behaalde vaak geen diploma en vele onder ons konden zelfs amper lezen en schrijven. Wij kende hoge werkloosheidscijfers. Wij zagen veel van onze vrienden vroegtijdig sterven door ongevallen of ziektes. Wij mochten vrij naar de kantine of naar café. Wij bedreven de liefde zonder grenzen en zonder gevaren op soa's. Wij konden vrij beroep doen op artsen en verpleegkundigen. Wij kregen geen gas-boetes. Wij konden maar onze lieven in de weekends. Je moest als 18 jarige enkele maanden dienen voor de vrijheid en veiligheid van andere, dat klopt, maar stop met te verkondingen dat het een verloren jaar van opsluiting, omgangsbeperking en opleidingsperking was. Moesten wij in onze jeugd dergelijke beperkingen hebben opgelegd gekregen hebben, dan hadden we heel de boel kort en klein geslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gek dat er vandaag niet minder alcoholiekers zijn dan 40 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje zijn laatste posten kan ik enkel maar beamen. 2
(dit als 40 jaar ervaringsdeskundige) Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2021 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee maar serieus, zei je onlangs niet net dat je zelf dan wél van de 'goedheid' van anderen gebruik zou maken? Wat is het nu, opportunisme of schaamte en zelfisolatie 'tot in april'?
![]()
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in volle coronatijd komt de jeugd hier vragen om de mobilhome te mogen gebruiken om uit te gaan, zodat ze niet dronken naar huis moeten komen. En je moet eens gaan kijken in de studentensteden, daar lopen ze 's avonds ook zo zat rond. En vertel eens, als jullie tijdens jullie dienstplicht geen geld hadden, hoe konden jullie dan al die zuip bekostigen? Een drank kostte toen ook geld. En van de 20bfr/dag soldij die je kreeg kon je slechts 4?*5 pinten betalen op café zelfs maar 2 of 3. Te weinig om je coma te zuipen. We kunnen dus stellen dat de bejaardenbond hier veel verzonnen verhaaltjes zit te vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had natuurlijk zelf eigen geld, het zou triestig zijn van op deze belachelijke soldij te teren. Ik ging soms over de schreef maar de meeste boefers en officieren dronken zich dagelijks te pletter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik boefer af was ging ik bij Peugeot werken.... 23000bfr. Ik dacht dat dit mijn voorschot was ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook gemakkelijk om met de juiste cijfers te werken als je wat opzoek werk doet en veel kan terugvinden in de papieren van je familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beroeps liepen vaak dronken rond en dat ga ik niet ontkennen of weerleggen. Maar het waren wel enkel de beroeps uit bepaalde eenheden, want in de meeste eenheden hadden ook de beroeps dagelijkse training en werden ze gecontroleerd op dronkenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ben ik al zolang dit draadje bestaat aan het uitzoeken hoe de (reeds in de vorige eeuw afgeschafte-) dienstplicht weer juist past in het kader van de gaande Covids-aangelegenheden.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |