Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2021, 10:50   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
TBF, als Pierre Carette op de BRT mag komen, mag Noel slangen dat ook.
Nope. Pierre Carette mag ook niet op TV en niemand gaat met hem op een TV praatprogramma met hem aan tafel zitten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 10:53   #62
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart De Wever is een enorme zak. Al tien jaar weigert hij om zijn verantwoordelijkheid te nemen en in een regering te gaan zitten.

Hij is niet veel beter dan het VB. Langs de lijn staan roepen en zich verstoppen in zijn gemeentehuis.
Ik denk eerlijk gezegd dat partijvoorzitters hoe dan ook beter niet in een regering zitten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:17   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Zijde nu voor of tegen “de maatregelen?”
Ik heb hier op dit forum de laatste maanden niet anders gedaan dan mijn gedacht te zeggen over "de maatregelen".

Ik ben pro intelligente maatregelen, aangepast aan het soort virus dat ons bedreigt, dus anders dan van voor delta bijvoorbeeld.
Die intelligente maatregelen moeten dan strikter toegepast worden.

Ik durf zelf ook bijdraaien.
Prof. Goossens zei bijvoorbeeld dat vooraleer we -12 jarigen zouden vaccineren, we eerst de algemene vaccinatie-verplichting zouden moeten invoeren, en kijken wat dat geeft.
Maar ja, de Geldverbrander heeft de kindervaccins al besteld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:24   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik in de discussie over het aantal verkeersdoden nog nooit het argument horen opwerpen van de "overbelasting van de ziekenhuizen". U vindt iets uit.
Edit: oeps, ik ben niet de eerste verontwaardigde over deze misopvatting van Jan.

Als je over de laatste 30 jaar bekijkt hoeveel nieuwe of strengere verboden er in het verkeersreglement geïntroduceerd zijn, dan piep je wel anders.

Van verplichte gordeldracht, tot minder alcohol (toen ik mijn rijbewijs kreeg: 1,5 promille, dan werd het 0.8, en nu 0.5 ...), tot snelheidsbeperkingen en moeilijker rijbewijs bekomen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 december 2021 om 13:26.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:29   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Prof. Goossens zei bijvoorbeeld dat vooraleer we -12 jarigen zouden vaccineren, we eerst de algemene vaccinatie-verplichting zouden moeten invoeren, en kijken wat dat geeft.
Niks want die clown lijkt zelfs niet te weten dat in Vlaanderen 95 % van de mensen die kunnen worden gevaccineerd gevaccineerd zijn.

Hij zou beter voor een algemeen voetbal stadion verbod hebben gepleit. Maar daar zal waagt hij zich liever niet aan zeker ? Dus niks aan de hand.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2021 om 13:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:48   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je over de laatste 30 jaar bekijkt hoeveel nieuwe of strengere verboden er in het verkeersreglement geïntroduceerd zijn, dan piep je wel anders.
Ik heb nooit gehoord dat men scholen heeft gesloten, of dat men mensen huisarrest heeft gegeven, of mensen verboden heeft van te feesten, om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te halen.

Dat werkt nochtans ook. Als mensen zich minder kunnen verplaatsen, minder doelen hebben om zich te verplaatsen en zich minder op straat mogen begeven als voetganger, dan gaan er minder verkeersslachtoffers zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 13:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 14:01   #67
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier op dit forum de laatste maanden niet anders gedaan dan mijn gedacht te zeggen over "de maatregelen".

Ik ben pro intelligente maatregelen, aangepast aan het soort virus dat ons bedreigt, dus anders dan van voor delta bijvoorbeeld.
Die intelligente maatregelen moeten dan strikter toegepast worden.

Maar ja, de Geldverbrander heeft de kindervaccins al besteld.
Mss dat ie binnen enkele jaren opnieuw smeergeld gaat moeten verbranden.
Van een Pfizer - affaire.

Laatst gewijzigd door stab : 6 december 2021 om 14:02.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 14:24   #68
discuz
Minister

Standaard

"Sabotage" van N-VA volgens vicepremier Gilkinet

Volgens vicepremier Gilkinet in ‘Le Soir’ is verhaal rond de Sinterklaasshows in Antwerpen waarheidsgetrouw. Het gerucht doet sinds vrijdag de ronde in Franstalige media dat Jambon aan de federale regering vroeg om een Overlegcomité te organiseren om grote binnenactiviteiten vóór het weekend te verbieden. Dat op vraag van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Daardoor zou die als burgemeester van Antwerpen de evenementen niet op het laatste nippertje moeten annuleren. Op die manier duizenden kinderen teleurstellen, zou politiek slecht uitkomen.

“De houding van de N-VA in verband met het bestrijden van de coronapandemie is compleet onverantwoordelijk. Het is die partij die ons ervan weerhoudt om op bepaalde momenten de nodige maatregelen te treffen. Zo stonden ze op de rem toen er meer vaccinaties in Vlaanderen waren. Hun houding heeft het hele Overlegcomité beïnvloed, waardoor we niet op een optimale manier kunnen handelen”, zegt Gilkinet bij ‘Le Soir’, waar hij zelfs spreekt van “sabotage”.

https://www.hln.be/binnenland/sabota...oeit~a3144726/

Paljas De Wever is zowel zijn sjerp als het voorzitterschap onwaardig, bah!
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 14:26   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
“De houding van de N-VA in verband met het bestrijden van de coronapandemie is compleet onverantwoordelijk.
Niemand komt op het idee om iets te doen aan het gegeven dat gepensioneerden de IZ teisteren ?

Enkel kinderen pesten mag ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 14:27.
Oud 6 december 2021, 14:43   #70
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Sabotage" van N-VA volgens vicepremier Gilkinet

Volgens vicepremier Gilkinet in ‘Le Soir’ is verhaal rond de Sinterklaasshows in Antwerpen waarheidsgetrouw. Het gerucht doet sinds vrijdag de ronde in Franstalige media dat Jambon aan de federale regering vroeg om een Overlegcomité te organiseren om grote binnenactiviteiten vóór het weekend te verbieden. Dat op vraag van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Daardoor zou die als burgemeester van Antwerpen de evenementen niet op het laatste nippertje moeten annuleren. Op die manier duizenden kinderen teleurstellen, zou politiek slecht uitkomen.

“De houding van de N-VA in verband met het bestrijden van de coronapandemie is compleet onverantwoordelijk. Het is die partij die ons ervan weerhoudt om op bepaalde momenten de nodige maatregelen te treffen. Zo stonden ze op de rem toen er meer vaccinaties in Vlaanderen waren. Hun houding heeft het hele Overlegcomité beïnvloed, waardoor we niet op een optimale manier kunnen handelen”, zegt Gilkinet bij ‘Le Soir’, waar hij zelfs spreekt van “sabotage”.

https://www.hln.be/binnenland/sabota...oeit~a3144726/

Ge hebt het precies niet zo begrepen op den NVA.
Oud 6 december 2021, 14:52   #71
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ge hebt het precies niet zo begrepen op den NVA.

Er zijn vast mandatarissen bij de N-VA die het vertrouwen van de kiezer waard zijn. Maar als je kijkt naar de mensen aan de top, De Wever, Jambon, Weyts en Louis Droplet, dan is het toch armoe troef.

En dat straalt gewoon erg negatief af op alle anderen, de top van de partij is een liability geworden.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 14:57   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edit: oeps, ik ben niet de eerste verontwaardigde over deze misopvatting van Jan.

Van verplichte gordeldracht, tot minder alcohol (toen ik mijn rijbewijs kreeg: 1,5 promille, dan werd het 0.8, en nu 0.5 ...), tot snelheidsbeperkingen en moeilijker rijbewijs bekomen ...
De logica van de fans van de corona-maatregelen zou neerkomen op het verbod op feesten omdat er wel eens iemand dronken achter het stuur zou kunnen kruipen.

We gaan niet de dronken bestuurders bestraffen. Neen, we bestraffen iedereen.
Oud 6 december 2021, 14:58   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De logica van de fans van de corona-maatregelen zou neerkomen op het verbod op feesten omdat er wel eens iemand dronken achter het stuur zou kunnen kruipen.

Dat is een goed voorbeeld
Oud 6 december 2021, 14:59   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn vast mandatarissen bij de N-VA die het vertrouwen van de kiezer waard zijn. Maar als je kijkt naar de mensen aan de top, De Wever, Jambon, Weyts en Louis Droplet, dan is het toch armoe troef.

En dat straalt gewoon erg negatief af op alle anderen, de top van de partij is een liability geworden.
Ik zie dat het weer heel populair is om op de boodschapper te schieten. De boodschap zelf, daar valt dus waarschijnlijk niet veel tegen in te brengen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 15:01   #75
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat niet over onze gezondheid, maar wel over controle.

Dus inderdaad, we straffen iedereen.
Oud 6 december 2021, 15:04   #76
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het gaat niet over onze gezondheid, maar wel over controle.

Dus inderdaad, we straffen iedereen.
Het is ook geen 'straf' he. Het is een veiligheidsmaatregel.

"Hey, 6-jarige... zet verdorie je mondmasker eens op! Wil jij je bomma dood misschien?"
Oud 6 december 2021, 15:18   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, we gaan eens een experimentje wagen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 15:20   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was u dus voor het laten doorgaan van de grote evenementen in het Sportpaleis?
Oud 6 december 2021, 15:21   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook geen 'straf' he. Het is een veiligheidsmaatregel.

"Hey, 6-jarige... zet verdorie je mondmasker eens op! Wil jij je bomma dood misschien?"
Wat is dat voor onzin, net alsof iedere zesjarige besmet rondloopt en de intentie heeft om de grootouders de kling over te jagen.
Oud 6 december 2021, 15:22   #80
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom, kom. Ik denk dat er weinig politici rondlopen met een meer heldere geest en meer reotrisch talent dan BDW. Ik denk dat zelfs de politieke tegenstanders dat niet gaan ontkennen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be