![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat partijvoorzitters hoe dan ook beter niet in een regering zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier op dit forum de laatste maanden niet anders gedaan dan mijn gedacht te zeggen over "de maatregelen".
Ik ben pro intelligente maatregelen, aangepast aan het soort virus dat ons bedreigt, dus anders dan van voor delta bijvoorbeeld. Die intelligente maatregelen moeten dan strikter toegepast worden. Ik durf zelf ook bijdraaien. Prof. Goossens zei bijvoorbeeld dat vooraleer we -12 jarigen zouden vaccineren, we eerst de algemene vaccinatie-verplichting zouden moeten invoeren, en kijken wat dat geeft. Maar ja, de Geldverbrander heeft de kindervaccins al besteld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je over de laatste 30 jaar bekijkt hoeveel nieuwe of strengere verboden er in het verkeersreglement geïntroduceerd zijn, dan piep je wel anders. Van verplichte gordeldracht, tot minder alcohol (toen ik mijn rijbewijs kreeg: 1,5 promille, dan werd het 0.8, en nu 0.5 ...), tot snelheidsbeperkingen en moeilijker rijbewijs bekomen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 december 2021 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zou beter voor een algemeen voetbal stadion verbod hebben gepleit. Maar daar zal waagt hij zich liever niet aan zeker ? Dus niks aan de hand. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2021 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werkt nochtans ook. Als mensen zich minder kunnen verplaatsen, minder doelen hebben om zich te verplaatsen en zich minder op straat mogen begeven als voetganger, dan gaan er minder verkeersslachtoffers zijn he. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van een Pfizer - affaire.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 6 december 2021 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() "Sabotage" van N-VA volgens vicepremier Gilkinet
Volgens vicepremier Gilkinet in ‘Le Soir’ is verhaal rond de Sinterklaasshows in Antwerpen waarheidsgetrouw. Het gerucht doet sinds vrijdag de ronde in Franstalige media dat Jambon aan de federale regering vroeg om een Overlegcomité te organiseren om grote binnenactiviteiten vóór het weekend te verbieden. Dat op vraag van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Daardoor zou die als burgemeester van Antwerpen de evenementen niet op het laatste nippertje moeten annuleren. Op die manier duizenden kinderen teleurstellen, zou politiek slecht uitkomen. “De houding van de N-VA in verband met het bestrijden van de coronapandemie is compleet onverantwoordelijk. Het is die partij die ons ervan weerhoudt om op bepaalde momenten de nodige maatregelen te treffen. Zo stonden ze op de rem toen er meer vaccinaties in Vlaanderen waren. Hun houding heeft het hele Overlegcomité beïnvloed, waardoor we niet op een optimale manier kunnen handelen”, zegt Gilkinet bij ‘Le Soir’, waar hij zelfs spreekt van “sabotage”. https://www.hln.be/binnenland/sabota...oeit~a3144726/ Paljas De Wever is zowel zijn sjerp als het voorzitterschap onwaardig, bah! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel kinderen pesten mag ? Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() Er zijn vast mandatarissen bij de N-VA die het vertrouwen van de kiezer waard zijn. Maar als je kijkt naar de mensen aan de top, De Wever, Jambon, Weyts en Louis Droplet, dan is het toch armoe troef. En dat straalt gewoon erg negatief af op alle anderen, de top van de partij is een liability geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan niet de dronken bestuurders bestraffen. Neen, we bestraffen iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Dus inderdaad, we straffen iedereen.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, we gaan eens een experimentje wagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat voor onzin, net alsof iedere zesjarige besmet rondloopt en de intentie heeft om de grootouders de kling over te jagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |