Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2021, 22:57   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ahja, en gij weet natuurlijk beter dan mij wat goed is voor de bevolking?

Weet ge wat goed is voor de bevolking? Iedereen zo veel mogelijk vrij laten en zijn eigen keuzes laten maken en verantwoordelijkheden laten nemen. Zoals we dat eigenlijk in alle eeuwen voor deze Covid grap altijd gedaan hebben.
HO is voorstander van verlicht despotisme: een regering met leden die niet verkozen zijn en gestuurd door "experten". Voor het overige moet het volk zwijgen. Het volk weet immers niet wat goed is. Enkel de politici en de "experten" weten dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 23:39   #62
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goed, we zullen dit doen. En u gaat dan maar als compensatie in de volgende maanden erna op de covid-afdeling, intensieve, in de ziekenhuizen werken als verpleegster. En niet slechts voor één dag natuurlijk.
Graag. Toch gene zak te doen.
Oud 11 december 2021, 02:20   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe weet jij dat er geen gevallen meer zijn ginder ?
Omdat ik denk en omdat de feiten uit mijn omgeving hier blijkbaar correcter blijken dan de ontkenningen waarvan jullie, diep-gelovigen, me van ver religieus pogen te overtuigen, Patrick.
'DE waarheid' blijven pogen inpompen via herhalen van je verhaal, steeds opnieuw, da's zo vorige-eeuws fluistert mijn historisch geheugen me in.

Maar nogmaals: geloven is je recht.
Niet mijn ding als bewuste ongelovige: mijn recht.
Ne vous en déplaise, Patrick.
-Einde Verhaal-

P.S. Verduidelijkend: dit neemt niet weg dat een aantal van jouw stellingen zeer terecht en waardevol zijn naar mijn mening.
Ik bedoel hiermee niet louter als amusementswaarde.
Oud 11 december 2021, 09:55   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Nu ook binnen NVA kritiek op Jojo Jan. Bart moet zijn ‘schoothondje’ ter hulp snellen.

https://www.demorgen.be/nieuws/ook-b...rbij~b47bf6f4/

Citaat:
Het gezwalp leidde vorige week al tot een kritische discussie in een interne WhatsApp-groep van de partij, waarbij ook een aantal parlementsleden zich roerden. Ze konden niet begrijpen hoe de Vlaamse regeringsleider de ene dag het totaal tegenovergestelde leek te communiceren dan de andere. Uiteindelijk nam partijvoorzitter Bart De Wever de verdediging van Jambon op zich. Iets wat hij, zo lijkt het, steeds vaker moet doen.

Behalve ‘Jojo-Jambon’ heet de regeringsleider sinds kort ook het ‘schoothondje van De Wever’. Vicepremiers Pierre-Yves Dermagne (PS) en Georges Gilkinet (Ecolo) beschuldigen hem ervan het Overlegcomité louter op vraag van De Wever te hebben samengeroepen, omdat die laatste niet zelf De Grote Sinterklaasshow in het Antwerpse Sportpaleis durfde te annuleren. Het kabinet-Jambon ontkent dat verhaal, maar het beeld is toch gezet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 12:18   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu ook binnen NVA kritiek op Jojo Jan. Bart moet zijn ‘schoothondje’ ter hulp snellen.

https://www.demorgen.be/nieuws/ook-b...rbij~b47bf6f4/
Het is me wat binnen de NVA. Ge moet niet vragen wat het zal worden met de NVA als Bartje vertrekt.

Het NVA-huis na het vertrek van Bartje.

https://www.youtube.com/watch?v=87DeiAABtrs

Edoch, er is nog een gewettigde hoop voor de NVA: Bartje zal misschien nooit vertrekken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 december 2021 om 12:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 12:23   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 december 2021 om 12:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 14:11   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Omdat ik denk en omdat de feiten uit mijn omgeving hier blijkbaar correcter blijken dan de ontkenningen waarvan jullie, diep-gelovigen, me van ver religieus pogen te overtuigen, Patrick.
Wel, er moet toch ergens een verklaring zijn waarom alles onder Chinees bewind totaal anders verloopt op sanitair vlak dan in gans de rest van de wereld, niewaar. Men heeft een beetje moeite te denken dat er op fysisch/sanitair vlak zo een enorm verschil zou zijn tussen Chinezekes en al de andere volkeren.

Nergens, zelfs in het hermetisch afgesloten eiland Australie niet, is men erin geslaagd zo een "prestatie" neer te zetten. Dan wordt die een beetje moeilijk geloofwaardig.

Zoals steeds is de uitleg met de minste aannames en de meeste coherentie de meest aannemelijke. Gezien China van in 't begin gelogen heeft over corona, is er geen reden waarom ze dat niet blijven doen he.

En gezien corona iets is dat zo goed als niet merkbaar is door de gewone burger, is het perfect mogelijk om daarover blijven te liegen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 14:13   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verhaaltje kennen we. Maar De Croo ging toen door op de mening van de experts. Jan Jambon gaat door op mogelijke stemmenrecuperatie door voor de feesten te pleiten voor versoepeling.
Wel, gezien De Croo hierbij dus weet hoeveel de mening van experts waard is geconfronteerd met de realiteit, was onze rots in de branding dus geschoeid op een verkeerde fundering

En ja, Jambon heeft natuurlijk gelijk met feesten belangrijker te vinden dan een paar honderd afgeleefden die hijgend de zorg in problemen brengen.
Oud 11 december 2021, 14:15   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, we zullen dit doen. En u gaat dan maar als compensatie in de volgende maanden erna op de covid-afdeling, intensieve, in de ziekenhuizen werken als verpleegster. En niet slechts voor één dag natuurlijk.
Ik zou dat ook graag doen, en heb mijn diensten al aangeboden. En na 1 dag interventies is het probleem daar opgelost als ik mijn medisch gereedschap, een voorhamer, mag meenemen.
Ik wil dus best langer blijven, maar na 1 dag denk ik dat het werk geklaard is.

PS: caveat: tenzij ik mijn schouder verrek, en ik niet kan verderwerken, natuurlijk...

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2021 om 14:16.
Oud 11 december 2021, 14:15   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de politiekers zijn niet voor de bevolking. De politiekers zijn voor het goed van de bevolking. En volop gaan feesten tijdens de kerst en nieuwjaar is nu niet precies in het belang of voor het goed van de bevolking.
Toch wel. Dat is altijd al in het belang geweest van 99% van de bevolking.
Oud 11 december 2021, 14:17   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?
Wat begrijp je niet aan die evidentie ? Voor iedereen die niet op IC beland, is het beter van te kunnen feesten he. En dat is een gigantische meerderheid.

Wat begrijp jij niet aan "het feesten van 100 is belangrijker dan het leven van 1" ?
Oud 11 december 2021, 14:20   #72
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan die evidentie ? Voor iedereen die niet op IC beland, is het beter van te kunnen feesten he. En dat is een gigantische meerderheid.

Wat begrijp jij niet aan "het feesten van 100 is belangrijker dan het leven van 1" ?
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik heb altijd een hele week uitgekeken tot het terug weekend is om te feesten. Werken door de week is enkel een middel om goed te kunnen feesten, niet het doel op zich zelf.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 16:09   #73
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gezien corona iets is dat zo goed als niet merkbaar is door de gewone burger, is het perfect mogelijk om daarover blijven te liegen.
Hard blijven geloven Patrick en herhalen, veel blijven herhalen.
Anderen deden het je voor.

Ondertussen zie ik de realiteit hier in Hong Kong voor mijn ogen: 1 bevestigd import geval vandaag. Een net gelande uit de Filipijnen als ik me niet vergis. Dat is een verdubbeling sinds de nul van gisteren, verdomme.
We zitten hier echt in de problemen.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 december 2021 om 16:11.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 16:36   #74
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

@patrick, wie zou u nu allemaal graag zien hangen.?
Voor mijn part in de NVA bdw, Jan hesp, ben weyts en Peter Wouters.
Bij de liberalen de croo en de poedel.
Bij de sossen Kathleen van Brempt
Bij de tjeven Wouter Beke
Bij het VB en de PvdA niemand gezien die niks in de pap te brokken hebben.

Uiteraard is dit lijstje niet volledig. Ik probeer zoveel mogelijk onzijdig te zijn, maar grote nullen vliegen eruit.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 18:28   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
@patrick, wie zou u nu allemaal graag zien hangen.?
Voor mijn part in de NVA bdw, Jan hesp, ben weyts en Peter Wouters.
Bij de liberalen de croo en de poedel.
Bij de sossen Kathleen van Brempt
Bij de tjeven Wouter Beke
Bij het VB en de PvdA niemand gezien die niks in de pap te brokken hebben.

Uiteraard is dit lijstje niet volledig. Ik probeer zoveel mogelijk onzijdig te zijn, maar grote nullen vliegen eruit.
Je begrijpt dat het totaal onmogelijk is voor mij om in die simpele val te trappen natuurlijk.

Ik verklaar mij nader: mocht ik 1 zo een naam noemen, dan zou men mij kunnen vervolgen he. En het is trouwens niet aan mij om namen te noemen.

Ik stel heel in het algemeen dat ik vind dat mensen die verantwoordelijk zijn door hun bestuursdaden, om zo gigantisch veel schade met dwingelandij aan hun eigen volk berokkend te hebben, ter dood mogen veroordeeld worden, zoals men mensen die veel minder erge dingen deden na WO II zonder pardon heeft veroordeeld. Het is dan natuurlijk aan een volkstribunaal om de concrete staffen uit te spreken, en zolang ik daar geen rechter van ben ga ik natuurlijk niet zo idioot zijn om enige concrete intentie ter zake hier zelfs maar te suggereren he. Ik kan bovenstaande stelling gewoon als algemeenheid aanhouden, omdat die in het belang van het volk is om toekomstige bestuurders te kalmeren om nog zo een streken uit te halen, zoals men destijds ook collaborateurs heeft geexecuteerd om aan te geven dat collaboratie met de vijand geen goed idee is.
Maar ik ben natuurlijk niet gek genoeg om die algemeenheden hier concreet met wat goeie wil om te vormen tot wat men een oproep tot moord zou kunnen bestempelen he. Mijn beschouwingen blijven uiteraard vrijblijvend en filosofisch, en zijn op generlei wijze interpreteren als een aanzet tot actie ter zake.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2021 om 18:36.
Oud 11 december 2021, 18:29   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hard blijven geloven Patrick en herhalen, veel blijven herhalen.
Anderen deden het je voor.
Welke is anders het mirakelspul dat Chinezekes totaal anders maakt dan niet-Chinezekes ?

Citaat:
Ondertussen zie ik de realiteit hier in Hong Kong voor mijn ogen: 1 bevestigd import geval vandaag. Een net gelande uit de Filipijnen als ik me niet vergis. Dat is een verdubbeling sinds de nul van gisteren, verdomme.
We zitten hier echt in de problemen.
Australie probeert dat ook. Het lukt hen niet. Hoe komt dat ?
Oud 11 december 2021, 18:45   #77
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke is anders het mirakelspul dat Chinezekes totaal anders maakt dan niet-Chinezekes ?

Australie probeert dat ook. Het lukt hen niet. Hoe komt dat ?
Omdat ze zo dom zijn om er over te spreken en in Hongkong niet. Daar heb je een snotvalling, hier ben je een wandelende tijdbom
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 18:54   #78
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt dat het totaal onmogelijk is voor mij om in die simpele val te trappen natuurlijk.

Ik verklaar mij nader: mocht ik 1 zo een naam noemen, dan zou men mij kunnen vervolgen he. En het is trouwens niet aan mij om namen te noemen.

Ik stel heel in het algemeen dat ik vind dat mensen die verantwoordelijk zijn door hun bestuursdaden, om zo gigantisch veel schade met dwingelandij aan hun eigen volk berokkend te hebben, ter dood mogen veroordeeld worden, zoals men mensen die veel minder erge dingen deden na WO II zonder pardon heeft veroordeeld. Het is dan natuurlijk aan een volkstribunaal om de concrete staffen uit te spreken, en zolang ik daar geen rechter van ben ga ik natuurlijk niet zo idioot zijn om enige concrete intentie ter zake hier zelfs maar te suggereren he. Ik kan bovenstaande stelling gewoon als algemeenheid aanhouden, omdat die in het belang van het volk is om toekomstige bestuurders te kalmeren om nog zo een streken uit te halen, zoals men destijds ook collaborateurs heeft geexecuteerd om aan te geven dat collaboratie met de vijand geen goed idee is.
Maar ik ben natuurlijk niet gek genoeg om die algemeenheden hier concreet met wat goeie wil om te vormen tot wat men een oproep tot moord zou kunnen bestempelen he. Mijn beschouwingen blijven uiteraard vrijblijvend en filosofisch, en zijn op generlei wijze interpreteren als een aanzet tot actie ter zake.
Uiteraard moeten die niet echt hangen, ik had duidelijker moeten zijn.
Ik had ze graag met een strop rond hun nek in nachtgewaad, aan elkaar verbonden met een touw, door de straten van Brussel zien lopen.
Zoiets in de trend van keizer Karel met de Gentenaars, maar dan aan elkaar hangend.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 18:57   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat ze zo dom zijn om er over te spreken en in Hongkong niet. Daar heb je een snotvalling, hier ben je een wandelende tijdbom
Dat lijkt mij inderdaad ook de simpele uitleg waar Jay-P niet voor te vinden is.
Oud 12 december 2021, 01:10   #80
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Hoeveel mensen stemden er juist voor Frank VDB?
België is geen democratie maar een parlementaire democratie. Dit wil zeggen dat wij volksvertegenwoordigers kiezen, geen ministers.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be