Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2021, 17:36   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat niet om het willen opleggen van maatregelen, die zou iedereen liefst zien wegvallen of toch minimaliseren.
Nochtans is uw eis voor nog meer dwingelandij, hier betreffende sanitair totaal zinloze vaccinatie, niet echt in de richting van minder maatregelen he.

Citaat:
Maar men kan de rol niet lossen zolang er niet-gevaccineerde virusfabriekjes blijven rondlopen.
Nee. Je gelooft dat toch niet, dat het enkel niet gevaccineerden zijn die virus fabriekjes zijn ? Komaan. Je hebt toch gezien dat het Belgie des te harder rond ging, des te meer men gevaccineerd was. En dat was met een vaccin dat nog een heel klein beetje iets deed. Vanaf nu gaan we vaccins hebben die niks meer doen in het beste geval, en nefast zullen zijn in het slechtste.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:37   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En trouwens, O'Leary heeft gelijk : er is geen enkele reden om een niet-gevaccineerde nog toe te laten in de supermarkt, apotheek, kliniek enz enz.
Ik vind hetzelfde over iemand die geen radiotherapie gevolgd heeft. Jij niet ?
Oud 20 december 2021, 17:38   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Behalve dat het wel degelijk de wappies en de antivaxxers zijn, die de nieuwe nazi's en gestapo's zijn.
Dat ze die criminelen eens naar een rechtbank en naar een gevangenis sturen.
Welke misdaad begaan zij dan ? Ze geven het virus minder door dan gevaccineerden !
Oud 20 december 2021, 17:38   #64
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve dat het wel degelijk de wappies en de antivaxxers zijn, die de nieuwe nazi's en gestapo's zijn.
Dat ze die criminelen eens naar een rechtbank en naar een gevangenis sturen.
Wacht.. waart gij niet degene die zijn buren zou verklikken als er tijdens de lockdown een persoon teveel in hun woonkamer zat? Juist ja.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:40   #65
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Bewust verkeerde voorstelling van zaken, typisch...

Het gaat niet om het willen opleggen van maatregelen, die zou iedereen liefst zien wegvallen of toch minimaliseren. Maar men kan de rol niet lossen zolang er niet-gevaccineerde virusfabriekjes blijven rondlopen. Tot in de rusthuizen en klinieken toe, godverdomme.
Anti-vaxxers moeten ofwel gedwongen worden (een keuze die men niet wil maken), of men moet ze het leven onmogelijk maken zodat wij er geen last meer van hebben.

En trouwens, O'Leary heeft gelijk : er is geen enkele reden om een niet-gevaccineerde nog toe te laten in de supermarkt, apotheek, kliniek enz enz.
Dit forum is het beste bewijs, naast de vele reacties op HLN, dat de vette zin onzin is. De rest van uw reacties zijn van hetzelfde allooi.
Oud 20 december 2021, 17:40   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Wacht.. waart gij niet degene die zijn buren zou verklikken als er tijdens de lockdown een persoon teveel in hun woonkamer zat? Juist ja.
Natuurlijk zal ik die nazi verklikken!
Dat is de taak van de nieuwe witte brigades.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:43   #67
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je al een niet-gevaccineerde geweten die verklikte..? Juist ja.
De maatregelen komen van de nazi-partij. Hoe ge 't ook draait of keert.
Oud 20 december 2021, 17:49   #68
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bewust verkeerde voorstelling van zaken, typisch...

Het gaat niet om het willen opleggen van maatregelen, die zou iedereen liefst zien wegvallen of toch minimaliseren. Maar men kan de rol niet lossen zolang er niet-gevaccineerde virusfabriekjes blijven rondlopen. Tot in de rusthuizen en klinieken toe, godverdomme.
Anti-vaxxers moeten ofwel gedwongen worden (een keuze die men niet wil maken), of men moet ze het leven onmogelijk maken zodat wij er geen last meer van hebben.

De nieuwe cijfers zeggen dat juist de gevaccineerden virus fabriekjes zijn met de omicron variant. DUs vanaf nu mogen de gevaccineerden niet meer buitenkomen?? Misschien kun je uw ergens laten onvaxxen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:59   #69
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

En dat is dan de redenatie van de gevacci

Maar waarom dat Portugal dan nog altijd maatregelen moet treffen met 98% gevaccineerd kunnen ze niet uitleggen. Of bedoelen ze tot letterlijk de laatste man op aarde is gevaccineerd?

„Weil es noch zu viele Ungeimpfte gibt, müssen sich die Geimpften weiter einschränken“

https://www.welt.de/vermischtes/arti...einlicher.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 18:01   #70
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En dat is dan de redenatie van de gevacci

Maar waarom dat Portugal dan nog altijd maatregelen moet treffen met 98% gevaccineerd kunnen ze niet uitleggen. Of bedoelen ze tot letterlijk de laatste man op aarde is gevaccineerd?

„Weil es noch zu viele Ungeimpfte gibt, müssen sich die Geimpften weiter einschränken“

https://www.welt.de/vermischtes/arti...einlicher.html
Jazeker.. enkel dan kunnen we terug als vrije mensen leven..
Enfin, 'vrij' maar met dezelfde maatregelen als nu, want er kan altijd plots een variant de kop opsteken die sterker is als het vaccin.. en we kunnen maar beter voorzichtig zijn eh..
Oud 20 december 2021, 18:20   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je aan persoon a een vraag stelt, en persoon b meent die te moeten beantwoorden zonder boe of ba,
dan is dat redelijk onbeschoft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 18:37   #72
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar men kan de rol niet lossen zolang er niet-gevaccineerde virusfabriekjes blijven rondlopen.
Maar wel-gevaccineerde virusfabriekjes is geen probleem?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 18:44   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwar niet met de zwarte he. Destijds dachten die ook dat de Joden de vijanden waren die verklikt moesten worden.
Oud 20 december 2021, 22:12   #74
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, wat is jouw pronostiek daarover?
Hoeveel jaar nog?
Pronostiek: binnen dit en een jaar.

- Iedereen realiseert zich nu dat de vaccins geen wonderoplossing geweest zijn en besmettingen niet tegenhouden.
- De eerste cijfers ivm de boosters lijken aan te geven dat deze hun efficientie (tegen besmetting) nog sneller verliezen dan de initiele vaccinatie. Dit in tegenstelling tot wat onze vriend Pierre een aantal weken terug nog aan het proclameren was.
- Nieuwe varianten duiken op die minder ziektemakend lijken te zijn.
- Er komen geneesmiddelen aan die in de USA al gebruikt worden met groot succes. Als die worden uitgerold in Europa dan gaat men bij de volgende golf niet meer dezelfde angstpsychose kunnen losweken in de bevolking

Enfin: het ziet er niet goed uit voor zij die teren op de angstpsychose of een heilige oorlog aan het uitvechten zijn tegen "de ongevaccineerden".
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 22:17   #75
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Pronostiek: binnen dit en een jaar.

- Iedereen realiseert zich nu dat de vaccins geen wonderoplossing geweest zijn en besmettingen niet tegenhouden.
- De eerste cijfers ivm de boosters lijken aan te geven dat deze hun efficientie (tegen besmetting) nog sneller verliezen dan de initiele vaccinatie. Dit in tegenstelling tot wat onze vriend Pierre een aantal weken terug nog aan het proclameren was.
- Nieuwe varianten duiken op die minder ziektemakend lijken te zijn.
- Er komen geneesmiddelen aan die in de USA al gebruikt worden met groot succes. Als die worden uitgerold in Europa dan gaat men bij de volgende golf niet meer dezelfde angstpsychose kunnen losweken in de bevolking

Enfin: het ziet er niet goed uit voor zij die teren op de angstpsychose of een heilige oorlog aan het uitvechten zijn tegen "de ongevaccineerden".
Ik zou toch de macht van de propaganda niet onderschatten. Nog elke dag verbaas ik me erover hoe ver we al gekomen zijn, ook naar aanleiding van alledaagse dingen: zo moest ik overstappen in Brussel 's avonds na 11 uur en ik wou snel een wafel eten, tot ik eraan herinnerd werd dat wafels kopen na 11 uur niet kan in de strijd tegen het virus. Er was daar ook een voorziening om bij de kerstmarkt BUITEN een CST-badge te dragen, terwijl die in Gent überhaupt is afgeschaft. En dat allemaal voor iets wat nu al gereduceerd is tot een zware griep en wat omicron betreft misschien zelfs een lichte griep.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 december 2021 om 22:18.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 23:03   #76
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik zou toch de macht van de propaganda niet onderschatten. Nog elke dag verbaas ik me erover hoe ver we al gekomen zijn, ook naar aanleiding van alledaagse dingen: zo moest ik overstappen in Brussel 's avonds na 11 uur en ik wou snel een wafel eten, tot ik eraan herinnerd werd dat wafels kopen na 11 uur niet kan in de strijd tegen het virus. Er was daar ook een voorziening om bij de kerstmarkt BUITEN een CST-badge te dragen, terwijl die in Gent überhaupt is afgeschaft. En dat allemaal voor iets wat nu al gereduceerd is tot een zware griep en wat omicron betreft misschien zelfs een lichte griep.
Je hebt gelijk, maar ik probeer optimistisch te blijven.

Maar ik ben ook omvergeblazen door het gemak waarmee totalitaire gedachten en principes kunnen geintroduceerd worden binnen een maatschappij die schijnbaar volledig vrij en gezond is. Dat in combinatie met (of waarschijnlijke mede veroorzaakt door) het gebrek aan intelligentie en/of kritische geest bij de modale medemens (inclusief pers, politiek en academische wereld). Alles hangt natuurlijk aan elkaar vast, het is als medicus niet evident om een dissidente stem te zijn als je weet dat het je baan kan kosten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 23:18   #77
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kans is veel groter dat hij er nog een extra lap zou opgeven denk ik. Is helemaal niet het type dat zich weg steekt achter verontschuldigingen.
Inkomsten primeren. 'Dat' is het type...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 23:29   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Inkomsten primeren. 'Dat' is het type...
Geld van Wappies en andere idioten weigeren is niet bepaald inkomsten laten primeren.
Oud 20 december 2021, 23:36   #79
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geld van Wappies en andere idioten weigeren is niet bepaald inkomsten laten primeren.
Jij hebt het weer niet begrepen merk ik.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 02:23   #80
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Het mooie aan deze epidemie is dat de autoritaire drek snel komt boven drijven. En hier zitten een paar serieuze drollen van formaat.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be