Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2021, 08:14   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat weten we al erg lang en quasi nooit wordt dat gemeld door onze TV-virologen.
Dat is een van de andere redenen waarom het gewoon niet waar is dat de overheid (en een deel van het volk) "alles" wil doen om zoveel mogelijk levens te redden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 08:38   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gaf geen argument, ik gaf een feitelijkheid.

Ik ga niet aan jou en niet aan niemand dingen uitleggen die niet in mijn vakdomein liggen, tenzij wat gesimplifieerde algemeenheden, .
En zelfs in mijn vakdomein weet ik dat er veel meer collega's zijn die het stukken beter weten dan ik.

Voil?* zie zo laat de Schoof zich gaan.
Het goed kunnen uitleggen, hard kunnen roepen, beweren dat je een expert in het vak bent, valse oplossingen aanbieden, zijn geen zaken die je gelijk geven.
Zo'n kleine 90 jaar geleden waren er ook mensen die de oplossingen voor de problemen wisten.
En hun oplossingen leken de eerste jaren doeltreffend te zijn. De mensen volgde die roepers en beleidsmakers blindelings, ook al stortte die roepers en beleidsmakers heel Europa, Afrika en west-Azië in een vernietigingsoorlog.

Maar vele hebben ondertussen nog steeds niet geleerd dat ze experten en beleidsmakers hun opmerkingen en bepalingen moeten toetsen aan de werkelijkheid.
Vele lopen nog steeds blind achter de roepers eens ze in een moeilijke situatie komen die ze niet kennen en waarvoor ze zelf geen oplossingen hebben.

Door hun blinde angst voor het onbekende worden ze volgzame schapen, die blindelings in de ravijn lopen op bevel van hun schaapsherder en zijn drijfhonden.

De vrijgegeven feitelijkheden zijn immers zelden de volledige waarheid.
Vertel ons anders maar eens, waarom er nu na een jaar vaccineren en hervaccineren, plots nog een 5de vaccin moet aangekocht worden.

Vertel ons eens waarom men nu plots begint te verkondigen dat we rekening moeten houden met de belasting van de eerste zorgslijn,
Terwijl die eerste zorglijn al jaren met een patiënten stop werkt.
Terwijl die eerste zorglijn al sinds april 2020 enkel nog op afspraak werkt.
Terwijl die eerste zorglijn al vanaf het begin van de pandemie, iedereen die symtomen van corona heeft, doorverwijst naar de testcentra en spoeddiensten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 09:00   #63
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
jazeker zink, vitamine D, heel belangrijk tegen covid19 weerstand
conditie
genoeg bewegen
krachtvoer
rust
En quercetine (2 keer 1,5 gram per dag) zodra je symptomen voelt.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 december 2021 om 09:01.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 21:53   #64
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Die 19% hebben we hier alvast bij benadering nooit behaald. Dat zou op sommige dagen 4000 hospitalisaties betekend hebben.

In Noorwegen verwachten ze tegen Driekoningen 100.000 tot 400.000 besmettingen per dag. 1700 tot 7000 hospitalisaties per dag dus ?

Naar het schijnt speelt de natuurlijke immuniteit in ZA ook een rol, hebben we die hier met onze hoge vaccinatiegraad ook ?

Just relax, over 10 dagen weten we het in Denemarken en GB ook.
Even een update : nog 4 dagen om aan die 100.000 infecties per dag te komen, momenteel zitten ze aan 3000..

Weer ergens een modelletje dat niet bleek te kloppen.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 04:55   #65
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een update : nog 4 dagen om aan die 100.000 infecties per dag te komen, momenteel zitten ze aan 3000..

Weer ergens een modelletje dat niet bleek te kloppen.
Straf dat ze zoveel waarde blijven hechten aan al die doom en gloom modelletjes die er telkens flagrant naast zitten.

Zweden heeft ook nog zo'n 85.000 doden te gaan vooraleer Ferguson zijn voorspellinkje uitkomt.
Oud 3 januari 2022, 09:16   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Straf dat ze zoveel waarde blijven hechten aan al die doom en gloom modelletjes die er telkens flagrant naast zitten.

Zweden heeft ook nog zo'n 85.000 doden te gaan vooraleer Ferguson zijn voorspellinkje uitkomt.
Men moet vanuit de politiek en de medische wereld met die voorspellingsgrafieken blijven werken.
Men moet de mensen een vals angstgevoel blijven aanpraten.

De dag dat men daarmee stopt, zal de bevolking gaan inzien dat de coronapandemie niets verschild van alle andere pandemieën en dat die na een tijd net zoals andere pandemieën van zelf verdwijnt.
Zelfs de zwarte dood( pestpandemie van 1347 tot 1352 ) is vanzelf terug verdwenen.
Buiten de derde pestpandemie (van1895 tot1912) in Azië, is er geen enkele pandemie die het langer dan 5 jaar heeft volgehouden.

Beeld he dus nu maar eens in, welke problemen de huidige bewindvoerders gaan krijgen als in maart 2024 de pandemie vanzelf is verdwenen.
Bij de verkiezen van 2024 zijn alle jongeren van 14 tot 18 jaar, de scholieren van vandaag dus, stemgerechtigd.

En veel van hun oudere kiezers zijn tegen dan overleden.
Want vergeet niet dat de meeste van de coronadoden +75 waren, dus kiezers van de tradies.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 17:24   #67
Yolanda
Schepen

Standaard

3 weken geleden werd er in Noorwegen op Driekoningen 100.000 tot 400.000 besmettingen voorspeld. Een ruime marge lijkt me.

In werkelijkheid waren het er net geen 8000 gisteren.

De kans dat mensen zich niet laten testen voor een verkoudheid is natuurlijk bestaande.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 19:45   #68
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3 weken geleden werd er in Noorwegen op Driekoningen 100.000 tot 400.000 besmettingen voorspeld. Een ruime marge lijkt me.

In werkelijkheid waren het er net geen 8000 gisteren.

De kans dat mensen zich niet laten testen voor een verkoudheid is natuurlijk bestaande.
Tis eens iets anders dan koningen die goud, mirre en wierook komen brengen. Nu brengen ze omikron.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be