Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2022, 18:11   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb jij een brandverzekering bij de mini-omnium van je plofwagen(s)?

Ik wel hoor, zelfs 2 keer.

Zeker en vast ook op de oude ICE die in zijn 33e jaar gaat. Alhoewel 5 jaar geleden alles mogelijke vervangen werd waar bepaalde ontvlambare vloeistoffen door liepen.

Wie weet hebben de verzekeringen angst gekregen dat mensen met een EV geen brandverzekering meer nemen na enkele jaren. Of allerlei gebouwenverzekeringen gaan minder omzet hebben met meer EVs.

Dat is de basis van je draad maar je beseft het nog niet.

Heb je de berekening al gedaan met 1.530 ICEs per 100k die in vlammen opgaan? Was je dat niet van plan?

Ze pakken er voortdurend mee uit dat het brandrisico in een EV kleiner is en vooral het overleven in een EV veel groter is (EVs onderling sowieso) dan bij een ICE enkel door de factor brand bij een ICE. Of negeer jij al die doden?
Ik heb met geen enkele van al de auto's die ik gehad heb, en dat zijn er aardig wat, een brandgeval gehad, .... op één na, een XM Ciroën waarvan er een kortsluiting in de bekabeling is ontstaan een week na dat ik een lek had aan een hydrauliek leiding. Echt brand is er niet door ontstaan, wel was de computer naar de kl...... en ik heb er domweg niet aan gedacht aanspraak te maken op mijn verzekering die ook brand dekte.

Ik heb gewoon een nieuwe gaan halen.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 januari 2022 om 18:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 18:14   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb met geen enkele van al de auto's die ik gehad heb, en dat zijn er aardig wat, een brandgeval gehad, .... op één na, een XM Ciroën waarvan er een kortsluiting in de bekabeling is ontstaan een week na dat ik een lek had aan een hydrauliek leiding. Echt brand is er niet door ontstaan, wel was de computer naar de kl...... en ik heb er domweg niet aan gedacht aanspraak te maken op mijn verzekering die ook brand dekte.

Ik heb gewoon een nieuwe gaan halen.
Jawadde.

Brand vind ik het belangrijkste in een omnium. Want auto is in de regel altijd per totale.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 18:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 18:22   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Berekening al gemaakt? Begrijp je het mooi tekeninkje niet waar de brandweerman probeert een wagen te blussen?

Bij de cijfers mag je gerust een nul weglaten.

https://www.google.com/search?q=tesl...&bih=955&dpr=1
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 18:29   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En hoe is de berekening? Iets ingetrokken?

Hoe slapjes toch:

Busbrand in Bulgarije leidt tot 45 doden, waaronder 12 kinderen.

Door een busongeval in Bulgarije zijn zeker 45 mensen, onder wie twaalf kinderen, om het leven gekomen.

De bus is volledig uitgebrand. Zeven reizigers zijn met ernstige brandwonden overgebracht naar het ziekenhuis.

Hun toestand is stabiel. Het ongeval vond in de nacht van maandag op dinsdag plaats op een snelweg bij Bosnek, ongeveer 40 kilometer ten zuiden van Sofia.

Het lijkt er volgens Bulgaarse autoriteiten op dat de bus een vangrail raakte, maar het is niet duidelijk of dit gebeurde voor of nadat het voertuig in brand vloog. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. De autoriteiten denken aan een menselijke fout of technisch falen.

23 nov. 2021

https://www.hln.be/buitenland/zware-...wond~a6e1355f/

- - - -

In China rijden meer dan 500.000 electrische bussen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2022 om 18:36.
Oud 18 juli 2022, 22:32   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alweer eentje:

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220717_96565376

Vrouw krijgt foutmelding in BMW, niet veel later staat die in lichterlaaie op afrit E313 in Diepenbeek

Op de afrit Diepenbeek is zondag even voor 20 uur een BMW X5 in brand gevlogen. De chauffeur - een vrouw die richting Antwerpen reed - kreeg een foutmelding op haar dashboard en stopte op de afrit. Ze verliet samen met haar kind op tijd het voertuig. Niemand raakte gewond.

De brandweer kwam ter plaatse om de vlammen te doven. De auto was volledig vernield. Op de afrit was er even verkeershinder

BMW roept auto's terug

Controleer uw BMW hieronder op een openstaande terugroepactie:

Citaat:
https://www.bmw.be/nl/topics/offers-...formation.html

BMW Terugroepacties.

Hier kan u raadplegen of uw voertuig betrokken is bij een technische actie of een Recall.

Om uw voertuig te controleren op openstaande terugroepacties, kan u hier het 17-stellige chassisnummer ingeven

Geef het chassisnummer in [ ....................]

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 22:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be