Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2022, 08:06   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat een hoop onzin: Nazi’s zijn ook maar mensen.

Inderdaad, pedofielen zijn ook maar mensen. Moordenaars zijn ook maar mensen.
Het is de schuld van ‘het systeem’.

Bah, walgelijk.
Het is juist een hoop onzin om te doen alsof zij geen mensen zijn.
Jodenhaat was alomtegenwoordig, niet alleen in Europa, maar in heel de wereld, het is daarop dat de nazi's zich geënt hebben.
Het idee van de eugenetica is ook geen idee dat de nazi's uitgevonden hebben, het kwam zelfs van de Britten.

Het klopt volledig dat het gevaarlijk is om te doen alsof wat de nazi's deden iets eenmaligs is, en waar alle 'normale' mensen boven staan.
Door hen te ontmenselijken geven we de indruk dat het niet meer opnieuw kan gebeuren.
Ik denk dat bepaalde feiten in Bosnië getoond hebben, dat dit soort feiten wél opnieuw kan gebeuren.
Dat in een klimaat van angst veel mensen heel veel kunnen slikken, dat ze anders nooit zouden verdragen.
Daar zit inderdaad een gevaar achter.
Het is beter dat we niet blindelings geloven in een Overheid die het beste met ons voor heeft, want we hebben al genoeg gezien wat voor leugenaars er aan de top staan.
Oud 27 januari 2022, 08:14   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als u denkt in deze discussie dergelijke aberante vergelijkingen te moeten maken, moet u dat vooral doen. Vrije meningsuitng, ziet u. En waar het hart van vol is stroomt de pen van over.

Maar wie u wil overtuigen met dergelijke aberrante taal zie ik niet zitten. Buiten in het hielen tegen elkaar klakkende groepje armstrekkers lijkt zulke taal mij niet echt op applaus te worden onthaald.

Wat u ermee wil bereiken is mij nog minder duidelijk, behalve mocht u de bedoeling hebben de mening van dhr Bart De Wever over extreem rechts te willen illustreren.

Dergelijjke vergelijkingen brengen voor mij persoonlijk niets bij in het debat en wijzen mij erop dat vanuit dergelijke hoek niets constructiefs wordt bijgebracht aan een voor mij zinnige politieke discussie. Wat mij al langer duidelijk was natuurlijk. Daarvoor hoefde er geen covid te komen.
Kom, volgens u is het dus "aberrant", "niet constructief". Maar waarom? Ik lees het alvast nergens.

Misschien daarom dat niemand van de dwangvaxers de tekst van de Nederlander Gerrit Veldman ook maar enigszins inhoudelijk durft aan te vallen. De reacties beperken zich tot "walgelijk", "verschrikkelijk"... met hier en daar zelfs de eerlijke toegeving "ik heb de tekst niet gelezen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 08:16   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden dat de ongevalsstatistieken vol zitten met mensen die toch een rijbewijs hebben.
Het rijbewijs maar afschaffen ?
Het CST werd verkocht als een middel om de epidemie in te dijken. Dat is als beweren dat een rijbewijs dient om motorpech onmogelijk te maken.
Oud 27 januari 2022, 08:19   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het criteria om te voldoen voor een gele ster was niet of ge een praktiserende Jood was. Er werd verschillende generaties teruggerekend en als er niet voldoende 'Duits bloed' voorhanden was dan was het linea recta richting gaskamer. Zowel Joden met pijpenkrullen als atheïstische Joden vergingen zonder onderscheid tot as.
En te merken aan de vele rechtse tot extreemrechtse reacties hier op het forum als buiten in de maatschappij is een linkje naar een al dan niet vergane moslimachtergrond genoeg om een vermeende moslimterrorist te zijn. Iets wat natuurlijk totaal van de pot gerukt is.
Er was helemaal geen "linea recta richting gaskamer". Bij de invoering van de Jodenster was het een middel om de segregatie visueel te maken en de controle gemakkelijker te maken. Op bepaalde plaatsen waren Joden immers niet meer toegelaten. Zo valt ook te lezen in de politieverordering die samenging met de invoering van de Jodenster. Dat was nog voor de oorlog.
Oud 27 januari 2022, 08:22   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is juist een hoop onzin om te doen alsof zij geen mensen zijn.
Jodenhaat was alomtegenwoordig, niet alleen in Europa, maar in heel de wereld, het is daarop dat de nazi's zich geënt hebben.
Het idee van de eugenetica is ook geen idee dat de nazi's uitgevonden hebben, het kwam zelfs van de Britten.
En de Fransen waren ook heel actief in het onderzoek naar het verband tussen schedelvorm en intelligentie.
Oud 27 januari 2022, 08:24   #66
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kom, volgens u is het dus "aberrant", "niet constructief". Maar waarom? Ik lees het alvast nergens.

Misschien daarom dat niemand van de dwangvaxers de tekst van de Nederlander Gerrit Veldman ook maar enigszins inhoudelijk durft aan te vallen. De reacties beperken zich tot "walgelijk", "verschrikkelijk"... met hier en daar zelfs de eerlijke toegeving "ik heb de tekst niet gelezen".
Ik heb al meermaals het verschil tussen een vaccinatiekeuze met maatschappelijke consequenties en de nazistische maatregelen zonder keuze.
Maar soit, zoals ik al mocht vaststellen rijden extreem rechtsen zich liever vast in zulke vergelijkingen, in plaats van een constructief debat te voorzien van echte argumenten.

En die tekst...Jehova's willen mij ook overtuigen de bijbel te lezen omdat daar verklaringen zouden instaan voor alle maatschappelijke problemen. En zelfs oplossingen. Ook onbegonnen werk om dat te weerleggen. In deze dito. Die Velleman is doodsimpel een spreekbuisje van de aberante meningen in dit debat. Niet het lezen waard...maar ik heb het, tot mijn spijt achteraf toch gedaan.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 januari 2022 om 08:27.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 08:28   #67
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

We mogen ook niet vergeten dat het klimaat van angst dat voorafging aan de 2e wereldoorlog veel Duitsers zich deed aansluiten bij de nazipartij.
Wie toen geen lid was van die partij was 'verdacht' en kon wel eens een vijand van het regime zijn.
Idem ditto voor die Duitsers die hun kinderen niet naar de Hitler Jugend stuurden.
En dat is dus wat een klimaat van angst kan tewerkstelligen.

Kun je je bijvoorbeeld indenken dat je vijf jaar geleden zou aanvaard hebben dat als je naar het frietkot gaat je je identiteitskaart aan de uitbater moet tonen, en nog een ander bewijs?
We zouden dat toen nooit aanvaard hebben, als het nu wel kan is het puur omdat die angst er is, angst om besmet te raken.
Met het CST staan we dicht bij een maatschappij zoals die van de Stasi, waarin iedereen een verklikker kon zijn, en mensen elkaar in de gaten hielden in opdracht van het regime.
Oud 27 januari 2022, 08:42   #68
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er was helemaal geen "linea recta richting gaskamer". Bij de invoering van de Jodenster was het een middel om de segregatie visueel te maken en de controle gemakkelijker te maken. Op bepaalde plaatsen waren Joden immers niet meer toegelaten. Zo valt ook te lezen in de politieverordering die samenging met de invoering van de Jodenster. Dat was nog voor de oorlog.
Het eindresultaat is dat er in 1945 6 miljoen getermineerde Joden waren. Dat is wat mij betreft linea recta. Ik vind het toch wel onpasselijk hoe gij met dit bericht aan minimalisatie doet. Het 'juiste' bloed kruipt precies waar het niet gaan kan.
Oud 27 januari 2022, 09:07   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Uw advies als prominent forumviroloog in verband met het ontlasten van de zorg kan helaas niet gevolgt worden wegens gebrek aan consistentie.
Enerzijds pleit u voor een gezonde leefwijze maar anderzijds raad u oud worden af.
Juist. Men dient niet noodzakelijk oud te worden en dat is toch niet de reden voor een gezonde levenswijze. Men heeft de indruk dat men 60 jaar van zijn leven verdoet met te "sparen" voor "die wondere jaren als ouderling". Nee, dat zijn grotendeels overbodige en nutteloze jaren he. Pas op, wat ge er nog kunt van pakken, waarom niet. Maar de bedoeling van uw gans leven is niet om "enkele fantastische jaren als ouwe pee" te leven he. Terwijl men de indruk heeft dat alles daarrond draait.

Men kan best perfect gezond en goed leven de eerste 60 jaar van zijn leven, en dan zoals het hoort in een ravijn springen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:08   #70
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eindresultaat is dat er in 1945 6 miljoen getermineerde Joden waren. Dat is wat mij betreft linea recta. Ik vind het toch wel onpasselijk hoe gij met dit bericht aan minimalisatie doet. Het 'juiste' bloed kruipt precies waar het niet gaan kan.
Die "minimalisatie" is wat gij er gretig van maakt, want het klopt dat die sterren al lang waren ingevoerd, nog voor er sprake was van vergassen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:13   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. Men dient niet noodzakelijk oud te worden en dat is toch niet de reden voor een gezonde levenswijze. Men heeft de indruk dat men 60 jaar van zijn leven verdoet met te "sparen" voor "die wondere jaren als ouderling". Nee, dat zijn grotendeels overbodige en nutteloze jaren he. Pas op, wat ge er nog kunt van pakken, waarom niet. Maar de bedoeling van uw gans leven is niet om "enkele fantastische jaren als ouwe pee" te leven he. Terwijl men de indruk heeft dat alles daarrond draait.

Men kan best perfect gezond en goed leven de eerste 60 jaar van zijn leven, en dan zoals het hoort in een ravijn springen he.
kijk dan wel eerst even of er niemand beneden staat voor ge springt.

de spetters van uw miezerige resten op die mens zijn schoon kostuum dat is niet plezant.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:47   #72
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die "minimalisatie" is wat gij er gretig van maakt, want het klopt dat die sterren al lang waren ingevoerd, nog voor er sprake was van vergassen.
Vergassen was enkel één van de methodes, de fysieke eliminatie maakte deel uit van het proces vanaf het begin.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:05   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie met dergelijke grafieken schermt moet mij eens uitleggen hoe men ertoe komt
1° met een dagelijks gemiddelde IZ opnamendat voor volledig geïmmuniseerden even hoog (18-64) jarigen of veel hoger (65+) (Grafiek links)
Omdat de proportie niet-gevaccineerden in de 18-64 jaar groep groter is dan in de groep 65+. Maw, die niet-gevaccineerden in de 65+ groep komen uit een veel kleiner groepje.

Citaat:
2° tot een 14 cumulatieve incidentie IZ opnamen komt waarbij de totaal geimmuniseerde mensen en kleine minderheid van de opnames uitmaakt.
Welja, omdat de incidentie genormaliseerd is op de groepen mensen in die toestand (leeftijd + vaccinatie status).

De grote groep 65+ gevaccineerde IZ gangers is ook gedeeld door een grote groep gevaccineerde 65+ in de bevolking, dat geeft dus een kleiner getal.

Er zijn maar weinig niet-gevaccineerde 65+, dus dat kleinere aantal IZ gangers wordt genormaliseerd op een veel kleinere groep en geeft dus een grotere incidentie.

Blijkbaar zijn er hier dus mensen die al van in het begin die twee grafieken niet begrijpen ??

Citaat:
ofwel
heeft de linkse tabel niets met de rechtse te maken (vandaar allicht de zeer verwarrende titel boven de linkse)
ofwel
toont de linkse een momentopname totaal uit zijn context gerukt.
Nee, de linkse plot zijn de werkelijke opnames per groep, per dag. De rechtse plot zijn de INCIDENTIES per groep, ttz, "de kans per 100 000 personen van die groep op 14 dagen om een opname te hebben".

Om van de linkse naar de rechtse plot te gaan, moet je de dagelijkse opnames delen door de grootte van die groep in de bevolking, en vermenigvuldigen met 14 en met 100 000.

Citaat:
Maar als men ervan uitgaat dat een 14 daags gemiddelde een meer accuraat beeld geeft dan een daggemiddelde, dan is uw (de sciensano) grafiek het PERFECTE argument voor een verplichte vaccinatie.
Hoezo ? Het toont gewoon de efficientie aan van het vaccin. Het is niet omdat een vaccin niet totaal onwerkend is dat het moet verplicht worden.

Wat je daaruit kan afleiden is dat in de groep 18-64 de efficientie van het vaccin een goeie factor 5 is voor IC opname ; in de 65+ groep, is dat een factor 4 ongeveer.

Maar dat is geen reden om het te verplichten, dat is gewoon een reden om vaccinatie niet te VERBIEDEN wegens perfect nutteloos.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2022 om 10:06.
Oud 27 januari 2022, 10:06   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden dat de ongevalsstatistieken vol zitten met mensen die toch een rijbewijs hebben.
Het rijbewijs maar afschaffen ?
Het wil gewoon zeggen dat voldoende mensen een rijbewijs hebben en dat het gaan jagen op die paar die dat niet hebben, niet significant iets gaat veranderen aan de ongeval statistieken.
Oud 27 januari 2022, 10:09   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het criteria om te voldoen voor een gele ster was niet of ge een praktiserende Jood was. Er werd verschillende generaties teruggerekend en als er niet voldoende 'Duits bloed' voorhanden was dan was het linea recta richting gaskamer.
Juist, maar dat is niet wat belangrijk is in dit gebeuren. Dit was gewoon de particulariteit van de keuze van een SPECIFIEKE doelgroep als zondebok. Dat zijn details.

De echte les is dat als overheden op basis van valse beweringen, zondebokken gaan aanwijzen en die officieel willen gaan pesten (in 't begin) met ze van bijvoorbeeld restaurants uit te sluiten, we in hetzelfde mechanisme zitten.

Of dat mechanisme nu zondebokken aanduidt op basis van overtuiging, ethniciteit, gedrag of weet ik veel, is bijkomstig.

En of dat mechanisme nu lang genoeg aangehouden wordt om tot massa slachtingen te komen, is bijkomstig.

Wat telt is het mechanisme.
Oud 27 januari 2022, 10:10   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al meermaals het verschil tussen een vaccinatiekeuze met maatschappelijke consequenties en de nazistische maatregelen zonder keuze.
De "keuze" is niet de essentie. De valselijk beschuldigde zondebok, en het officieel van staatsweze "pesten" is de essentie.
Oud 27 januari 2022, 10:14   #77
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Jodenster werd in Duitsland ingevoerd in september 1941, ongeveer op het moment dat men zyklon-B ging gebruiken omdat kogels te duur en inefficiënt waren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:21   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Jodenster werd in Duitsland ingevoerd in september 1941, ongeveer op het moment dat men zyklon-B ging gebruiken omdat kogels te duur en inefficiënt waren.
Tiens ja, ge hebt daar gelijk. Ik dacht dat het vanaf 1936 was.
Oud 27 januari 2022, 10:24   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht 1938 (na kristalnacht)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:27   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Polen in ‘39. Dacht ik, waarschijnlijk een ‘proefproject’.

Die Polen waren ook notoire Jodenhaters.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 januari 2022 om 10:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be