![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Russische invasie van de Oekraïne? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
35 | 61,40% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
22 | 38,60% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me politiek een heel stuk realistischer dan te gaan verwachten dat 30 lidstaten een multilateraal akkoord geen sluiten met rusland. Dat is niet meer of minder dan een capitulatie vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zodat de NAVO niet uitklaar gespeeld wordt door Poetin. EU Landen die dat niet willen , vertrekken maar uit de EU en uit de NAVO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit klinkt als propaganda...
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Strategische punten uiteraard.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zijn vragenlijstje is idd onbereikbaar hoog. Een tacticus zoals Lavrov weet dat natuurlijk ook, zo kan men gaandeweg bepaalde eisen 'laten vallen'. Rusland weet heel goed dat bv de klok terugdraaien in Polen en daar de Nato wapens weghalen nooit zal gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Geopolitiek willen vatten in 'nationale soevereiniteit' is overigens onzinnig. En als het dat niet is, komt men af met 'mensrechten' als men binnen die 'soevereiniteit' iets doet wat de globalisten niet bevalt - die overigens ook ONZE concrete soevereiniteit ondermijnen via het Compact voor Migratie, CETA etc. 'Nationale autonomie' heeft maar zin in een kader van vredevolle relaties met garanties tegen (verdoken) imperialisme en van een concrete greep van alle bevolkingen op hun eigen socio-economische condities.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat in 2022 anders liggen ? Als er géén consensus is over uitbreiding, blijft de alliantie gewoon bij haar bestaande leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() In tijden van Tomahawk kruisraketten en ICBM's? Betekenisloos.
Het gaat om imperialisme en vooral om de Russische bevolking zelf geen kans te geven om te ontdekken dat er betere regeringsvormen mogelijk zijn naast de Putin-kleptocratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is trouwens het probleem met het migratiepact of CETA op vlak van soevereiniteit? Zolang de landen in kwestie de vrije keuze hebben om al dan niet deel te nemen, is er sprake van soevereiniteit. Als ik met jou een contract afsluit dat zowel voor jou als voor mij bepaalde verplichtingen oplegt, dan is dat geen inperking van onze soevereiniteit hé. Integendeel, het feit dat wij vrij kunnen kiezen om bepaalde contracten aan te gaan, is net een uiting van soevereiniteit. Als land A voor land B gaat beslissen dat land B geen vriendjes mag worden met land C, dan is er wel een probleem qua soevereiniteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 januari 2022 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar het bij de gewezen atlantici en nu globalistische oligarchen om gaat, is gewoon vrije toegang voor het kapitaal (en om die vrijheid, ook naar de eigen stedelijke westerse bevolking toe, 'fashionable' te maken ondersteunen ze woke-waanzin) en natiestaten die enerzijds het volk onder controle kunnen houden maar anderzijds geen dam opwerpen tegen de oligarchische roofbouw zelf. Weerbare staatslieden als Poetin lopen daarbij in de weg, zelfs al zijn die zelf verre van 'communistisch'.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 januari 2022 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn huis verhuur aan u, is het feit dat ik dat huis tijdelijk niet meer mag gebruiken geen inperking van mijn soevereiniteit hé. Het feit dat ik mijn huis mag verhuren aan u, is net een uiting van mijn vrijheid om te kiezen wat ik doe met mijn eigendom. Citaat:
Maar ik vraag me gewoon af wat de link is met (het gebrek aan) soevereiniteit van de buurlanden van Rusland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is er meer Oligarchische roofbouw dan in Rusland? Poetin een "Weerbaar staatslied" noemen is wel de mop van het jaar. De man is verantwoordelijk voor georganiseerde massamoord, steunt massa-foltering (in Syrie, Tjsetsjenie en Wit-Rusland) en is een ultra-kleptocraat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
CETA creëert een manier om aan de nationale jurisdictie te ontkomen en maakt zelfs de overheid ondergeschikt aan een economisch akkoord. Verder is het leugenachtig, want Amerikaanse en Mexicaanse bedrijven kunnen een filiaal openen in Canada en hebben zo een achterpoortje om zich aan regelgeving te onttrekken.
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 januari 2022 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk heeft trouwens niet veel in de pap te brokken, want die zijn pas sinds 2009 terug militair lid van de NATO. Want hoewel ze oprichtendlid waren, trokken ze zich in 1966 militair terug uit de NATO. De reden waarom het Europese Nato hoofdkwartier in 1966 van Frankrijk naar België verhuisde. Duitsland wil de Russische grens zo ver mogelijk van haar grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin heeft nogal wat tegenstanders binnen Rusland en om een volk achter he te houden,moet je dat volk een vijand geven. Want als je de vraag stelt wat Poetin heeft te winnen bij een oorlog in Oekraïne, is het antwoord dat hij er enkel bij kan verliezen. De fabel dat hij er NATO-raketten wil weg houden voor de veiligheid van Moskou? De NATO heeft raketten die elke stad in Rusland kunnen raken van waaruit dan ook. De NATO heeft Oekraïne niet nodig om Moskou te kunnen vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Oekraine binnenvallen is zoals de VS Mexico zou binnenvallen