![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het 3de, 6de en 9de jaar mocht men vanuit beide kanten het contract opzeggen zonder opgave van reden, maar daar tussenin niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het perfecte huwelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Algemener dan: erken jij dat een oprecht engagement op dit vlak bijdraagt tot de waarde van 'een goede relatie' of zie jij geen bezwaar bij de redenering 'wat niet weet, niet deert' (wat enkel maar zo is als men dan zonder wroeging bij een vrouw zou terugkeren, haar in een waan laten terwijl men er zelf elke dag mee geconfronteerd wordt, met het wezen dat men bedriegt of bedrogen heeft maar voor wie men, op wellicht kinderen na, de belangrijkste persoon in het leven vormt)? Of is zelfs in het geval dat men daar geen 'last' bij ervaart, bij een dergelijk simulacrum van vertrouwen, net dat het bewijs dat er dan iets fundamenteels zou ontbreken, wat er bij een echt doorleefde relatie wel is? (Natuurlijk heb je overigens ook hier weer cynici die dan zeggen dat het 'sowieso een illusie is', dat 'het leven nu eenmaal complex is' etc. om aan zulk zelfonderzoek te ontkomen met een gemakkelijk, de zaak naar 'buiten' toe projecterend excuus).
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 februari 2022 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echter (behalve uit oude Darwinistische overwegingen die nu geen rol meer spelen) de exclusiviteitseis van het seksuele vermaak nooit begrepen. Dat is toch zoals andere manieren om plezier te hebben, zoals een pint pakken en zo he. Dat heeft niks bijzonders. Toen het nog gekoppeld was met voortplanting, erfelijkheid en zo, kan men dat perfect begrijpen, dat men niet wil investeren in de bastaarden van anderen, maar het fun aspect is toch gewoon maar dat: een fun aspect. Ik kan eventueel wel begrijpen dat seksueel plezier aanleiding kan geven tot interesse in een andere persoon, en dat ZOIETS uiteindelijk de goesting om uw getrouwde relatie nog voort te zetten gaat ondermijnen. Kortom, dat seks gewoon de manier was om iemand anders uiteindelijk ook op andere vlakken interessant beginnen te vinden, en uiteindelijk te overwegen om de daadwerkelijke inhoud van een huwelijk, namelijk het "blinde wederzijdse vertrouwen ten aanzien van organisatorische en materiële overwegingen" op losse schroeven beginnen te zetten. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2022 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los van die 'lagere' motieven kan men zich afvragen of seksualiteit zonder genegenheid niet 'leeg' is (aangezien de taal van de seksualiteit in principe net nabijheid uitdrukt, bij 'beschaafde' mensen toch, en a fortiori bij de meeste vrouwen, hoe vluchtig die genegenheid verder ook mag zijn - ik verdedig geen 'enkel seks in het huwelijk' of zo), en of je dan niet gauw ook polyamorie moet dulden (min of meer wat je zegt in je tweede paragraaf, al benadruk jij meer het 'praktische').
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 februari 2022 om 01:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, mensen gaan nogal verre engagementen aan en steken zich niet zelden tot over hun oren in de schulden om toch maar aan het maatschappelijk en politiek correcte ideale plaatje te voldoen. Niet zo evident om dan na x jaar de stekker eruit te trekken.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zegde, een huwelijk is een administratieve formaliteit die ergens staat voor het DEKKEN van het ECHTE engagement dat men neemt als men kinderen maakt he. Een huwelijk kan ongedaan gemaakt worden door een scheiding, maar men mag de kinderen niet afmaken he. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is net het probleem? U kan over alles zo nihilistisch doen natuurlijk. Waarom vieren mensen hun verjaardag? Het enige dat er is gebeurd sinds de vorige verjaardag, is dat de aarde nog eens een keer rond de zon is gedraaid. Waarom vieren we kerst, waarom vieren we nieuwjaar,...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben heel blij dat ik ben getrouwd. Ik vond het een mooi symbool voor het feit dat ik: 1) veel van mijn vrouw hou 2) de bedoeling heb met haar de rest van mijn leven te delen Uiteraard weet ik dat punt 2 totaal niet zeker is. Maar waarom zou me dat in hemelsnaam moeten weerhouden te trouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/showbizz/tesla-ce...rouw~af28cd12/ Citaat:
In mijn optiek maak je deze dan beter niet. Ofwel maak je een belofte en hou je u daaraan, ofwel maak je er geen als je de uitkomst niet weet. Dat is de hypocrisie van het huwelijk dus.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 februari 2022 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik merkwaardig vind, is dat je lijkt te fulmineren tegen een contractuele bevestiging van de bedoeling om iets duurzaams op te zetten, maar dat je niet fulmineert tegen het gegeven dat als je een kind maakt, je in elk geval een engagement hebt van een 20-tal jaren he. Wat zou je denken van een engagement van 3 jaar "ouderschap" als je een kleine maakt, dat nadien gewoon ten einde loopt en je kan overwegen om dat nog eens te verlengen met 3 jaar, oftewel die kleine in de gracht te mogen gooien ? Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2022 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan dit:
Stel hij/zij is in zijn/haar jeugdige jaren enorm verliefd geraakt op iemand waar hij/zij voor meer dan 100% zijn verdere leven wil met delen. En dan loopt die relatie om de één of andere reden toch fout af. Hij/zij is door het dolle heen en maakt dan meestal de cruciale fout om snel iemand anders als liefje te nemen er zelfs met te huwen. Toch blijft de vorige relatie in zijn/haar hoofd hangen wat volgens mijn bescheiden mening niet het beste uitgangspunt is voor de nieuwe relatie. Foute boel?¿ ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2022 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het beter een pauze te nemen na een lange relatie. Maar het is niet zo abstract. Vaak zijn koppels al uit elkaar voor ze echt uit elkaar gaan. Alleen is het niet eerlijk tegenover je nieuwe liefde als uw hart elders zit. Daarom is celibatair leven nog zo slecht niet. Mensen weten niet meer wat ze willen en vanaf gij hun te hard wilt, hebben ze bevestiging elders nodig om nieuwe dopamines als een vind ik leuk knop op te wekken. The Jezebel spirit...
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |