Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 22:16   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar wie zegt u dat ze zoveel schrik hebben?
Vrijwel alle politieke journalisten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 22:29   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarom hebben de vivaldi loosers dan zoveel schrik van verkiezingen?
EEN ding is zeker: op de lachspieren werkt het vooruitzicht van de volgende verkiezingen de machthebbers niet. Hoe stoer hun fanatieke aanhang ook uit de hoek blijft komen.
Daar bestaat een spreekwoord voor. Fluiten in het donker.
Oud 10 februari 2022, 22:32   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar wie zegt u dat ze zoveel schrik hebben?
Even aan Magnette en Bouchez vragen?
Oud 11 februari 2022, 02:58   #64
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Ik belde met een N-VA parlementslid en vroeg of er kans is dat de N-VA het Cordon Sanitaire in 24 ging breken.

Zijn antwoord was nee, omdat als een VB/N-VA coalitie het goed doet, in 29 de kiezers zeggen, kijk met het VB werd het anders en dan stemmen ze nog massaler VB.

Mocht het VB een bende prutsers zijn dan verliest de N-VA ook omdat ze heel het establishment tegen zich krijgen omdat ze het Cordon doorbroken hebben.

De N-VA verliest dus altijd in 29 als ze met het VB regeren, daarom gaat de N-VA ook het Cordon Sanitaire niet breken en blijft een stem op het VB dus zinloos!
Nochtans zou het VB opnieuw met N-VA in zee moeten, of gaat het echt puur om postjes?
Oud 11 februari 2022, 05:14   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik maak mij daar geen zorgen in.
Het VB zal daar geen stem extra aan hebben.
Die mensen stemmen al jaren VB, om zo hun stem totaal nutteloos achter een cordon te vergooien.
Vandaar dat de regeringsvormingen altijd zo goed gaan als het VB (en de N-VA als ze ook niet mee mag doen) groot is he

Kijk, die stem is niet nutteloos. Die zorgt voor moeilijke regeringsvormingen, ingewikkelde coalities, en slecht(er) bestuur. En ik zag dat het goed was.

Vivaldi is toch een droom zou ik zeggen, en het succes van het VB (en de afkeer van de N-VA) zit daar voor veel tussen. Hadden al die nutteloze stemmen "nuttig" uitgebracht geweest, dan zouden we een gemakkelijker coalitie vorming gehad hebben en een minder slecht ineengedraaid cabinet, wat dus te vermijden is.

We willen zo slecht en klungelachtig mogelijk bestuur, zodat de bevolking zo wrevelig mogelijk maakt. Nu heb ik wel tot mijn grote spijt moeten vaststellen dat men in Vlaanderen de grootste idioten mag hebben in het bestuur, Vlamingen zijn zo een makke onnozelaars dat ze toch braaf gehoorzamen, dus met dat volkske mag het den dieperik in. Maar dan moeten we dat ook zo hard mogelijk den dieperik induwen he.

Er moet gewoon slecht bestuur komen. Dan gaan de mensen die een beetje eer hebben, die aan een vleeshaak hangen - wat toch de uiteindelijke bedoeling is he - of anders maar gelijk de grootste onnozelaars dat slechte bestuur ondergaan, wat de verdiende straf is voor zo een labbekakken te zijn. Wat ten alle prijze moet vermeden worden, is een bestuur dat een beetje op iets trekt. En door op het VB te stemmen, helpt ge dat laatste te vermijden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 06:51   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat de regeringsvormingen altijd zo goed gaan als het VB (en de N-VA als ze ook niet mee mag doen) groot is he

Kijk, die stem is niet nutteloos. Die zorgt voor moeilijke regeringsvormingen, ingewikkelde coalities, en slecht(er) bestuur. En ik zag dat het goed was.

Vivaldi is toch een droom zou ik zeggen, en het succes van het VB (en de afkeer van de N-VA) zit daar voor veel tussen. Hadden al die nutteloze stemmen "nuttig" uitgebracht geweest, dan zouden we een gemakkelijker coalitie vorming gehad hebben en een minder slecht ineengedraaid cabinet, wat dus te vermijden is.

We willen zo slecht en klungelachtig mogelijk bestuur, zodat de bevolking zo wrevelig mogelijk maakt. Nu heb ik wel tot mijn grote spijt moeten vaststellen dat men in Vlaanderen de grootste idioten mag hebben in het bestuur, Vlamingen zijn zo een makke onnozelaars dat ze toch braaf gehoorzamen, dus met dat volkske mag het den dieperik in. Maar dan moeten we dat ook zo hard mogelijk den dieperik induwen he.

Er moet gewoon slecht bestuur komen. Dan gaan de mensen die een beetje eer hebben, die aan een vleeshaak hangen - wat toch de uiteindelijke bedoeling is he - of anders maar gelijk de grootste onnozelaars dat slechte bestuur ondergaan, wat de verdiende straf is voor zo een labbekakken te zijn. Wat ten alle prijze moet vermeden worden, is een bestuur dat een beetje op iets trekt. En door op het VB te stemmen, helpt ge dat laatste te vermijden.
De nagel op de kop!

Ik voorspel trouwens al jaaaaaaren dat het na elke verkiezing moeilijker wordt om een WERKBARE regering te vormen. De kans groeit met de dag dat het onmogelijk is om er nog een op de been te krijgen. Binnen Vivaldi wordt er gekibbeld en gedreigd, maar niemand durft er uit te stappen van schrik voor de volgende verkiezingen. "Men" spreekt al openlijk over een tsunami in 2024.
En toch temperen de belgicistjes hun pretentitieuze grote bek niet.

Vivaldi II komt er aan! En als het verlies van de kibbelpartijtjes zo groot wordt dat er geen regering meer op poten geraakt blijven de partijtjes die de verkiezingen grandioos verloren gewoon verder "regeren".
Democratie op zijn Belgisch!

Enfin. Er wordt toch al rekening mee gehouden dat de Vivaldi-losers, ondanks dat ze rammel krijgen gelijk hooi, blijven zitten waar ze zitten en zichzelf tot Vivaldi II dopen.
Het Belziekske is gered, jongens!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2022 om 06:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 06:51   #67
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De gevolgen heten Vandenbroucke en de kernuitstap. Nee dank u.

Een coalitie N-VA-VB-VLD-PVDA-MR-CDH-PTB moet mogelijk zijn (85/150 zetels). CDH kan zelfs nog wegvallen, maar de Walen zijn kritischer over het CST.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 februari 2022 om 06:53.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 06:59   #68
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Overigens, wat jullie 'strategie' betreft, nog los van het immorele ervan: vergeet niet dat er in dit land voor een groot deel elektronisch gestemd wordt.
Oud 11 februari 2022, 07:05   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Vandenbroucke, dat is nog zoiets. Hij werd door geen kat verkozen, maar deelt desalniettemin de federale lakens uit. Enfin, dat probeert hij toch. Zonder resultaat.
Beseffen die ezels nog altijd niet dat ze zélf verantwoordelijk zijn voor de doodstrijd van het Belziekske? En dat het fascistische uitsluitingsmechanisme genaamd cordon sanitaire daar de oorzaak van is?
Oud 11 februari 2022, 07:06   #70
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat zal de volgende keer niet beter worden dat is zeker.
Maar is dat erg ?
Vivaldi als dimissionair kabinet voor lange tijd...altijd beter als rechtse rotzooi.

Als N-VA federaal wil meedoen, zal het moeten plooien. Anders blijven we heel lang met een ontslagnemende Vivaldi regering. Wat door de geschiedenis al bewezen is niet eens een slechte zaak te zijn.

Het VB zal in deze geen rol spelen...nutteloos wezen zoals altijd.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 07:07   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een coalitie N-VA-VB-VLD-PVDA-MR-CDH-PTB moet mogelijk zijn (85/150 zetels).
Juist ja. Alle oppositiepartijen te hoop. Maar de "liberalen" zijn er wél bij!
Oud 11 februari 2022, 07:08   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is dat erg ?
Vivaldi als dimissionair kabinet voor lange tijd...altijd beter als rechtse rotzooi.

Als N-VA federaal wil meedoen, zal het moeten plooien. Anders blijven we heel lang met een ontslagnemende Vivaldi regering. Wat door de geschiedenis al bewezen is niet eens een slechte zaak te zijn.

Het VB zal in deze geen rol spelen...nutteloos wezen zoals altijd.
Ik zal jouw voorspelling INKADEREN.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2022 om 07:13.
Oud 11 februari 2022, 07:15   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=66
Oud 11 februari 2022, 07:21   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als N-VA federaal wil meedoen, zal het moeten plooien.
Moeten staat op stal.

Ik ben benieuwd welke partij bereid zal zijn om wat rest van haar kiezers kwijt te spelen.
Oud 11 februari 2022, 07:38   #75
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zal jouw voorspelling INKADEREN.
Uw kadertjes periode is terug zie ik
Maar in deze zeker doen zou ik zo zeggen.
Dan kunt u, als u naar dat kadertjes kijkt, tussen de eindeloos andere kadertjes, elke keer denken tedju Willem had gelijk.
Wij zitten met een lange periode van een regering in lopende zaken, want zo noemen ze dat in België. En dat zal een lopende Vivaldi zaak worden.

Oud 11 februari 2022, 07:43   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Juist wel. Dat soort idiotie is wat nodig is. En nog veel en veel meer, nog veel en veel erger. Hoe meer brokken ze maken, hoe beter. Natuurlijk, met een slaafs volkje als Vlamingen moeten de brokken gigantisch zijn voor ze die aan een lantaarnpaal hangen he, dit is dus blijkbaar bijlange nog niet erg genoeg geweest. Er moet dus nog veel meer geklungel komen.
Oud 11 februari 2022, 07:43   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is dat erg ?
Het is te hopen

ooit gaat het toch genoeg brokken maken dat mensen echt kwaad worden he...

Toegegeven, het is een heel teleurstellend volk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2022 om 07:44.
Oud 11 februari 2022, 07:52   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist wel. Dat soort idiotie is wat nodig is. En nog veel en veel meer, nog veel en veel erger. Hoe meer brokken ze maken, hoe beter. Natuurlijk, met een slaafs volkje als Vlamingen moeten de brokken gigantisch zijn voor ze die aan een lantaarnpaal hangen he, dit is dus blijkbaar bijlange nog niet erg genoeg geweest. Er moet dus nog veel meer geklungel komen.
Een ding is zeker: het verbelzieken van de Vlamingen is fenomenaal goed gelukt. Maar één ding zijn de ziekmakers vergeten: van de jaarlijkse miljardentransfers merken de Vlamingen niet rechtstreeks iets in hun portemonnee, maar van de verdiensten van Vivaldi zoveel te meer.
Oud 11 februari 2022, 07:58   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is te hopen

ooit gaat het toch genoeg brokken maken dat mensen echt kwaad worden he...

Toegegeven, het is een heel teleurstellend volk.
Kwaad hoeft het teleurstellend volkske niet meer te worden. Dat volkske IS het al. En het ziet er niet naar uit dat daar de eerstvolgende twee jaar verandering in zal komen. Integendeel! De boosheid van dat volkske zal alleen maar toenemen. Je ziet, voelt en ruikt dat toch?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2022 om 08:17.
Oud 11 februari 2022, 16:57   #80
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
daar maak ik mij geen zorgen in.
Vivaldi als regering in lopende zaken (demissionair kabinet) lijkt mij geen slechte oplossing in het geval dat democratisch rechts wat zou tegenstribbelen.
Het ligt bij Wever...als hij zijn zottigheden wat imperkt kan Vivaldi snel vervangen worden.

Citaat:
Kijk, die stem is niet nutteloos. Die zorgt voor moeilijke regeringsvormingen, ingewikkelde coalities, en slecht(er) bestuur. En ik zag dat het goed was..
Die moeilijke regeringsvormin lijkt mij, zoals hierboven gezegd, geen probleem. Vivaldi in lopende zaken zolang NVA zot blijft doen.

Citaat:
N-VA had iets met de PS tot Wever naast zijn schoenen ging lopen.
Dus had Wever niet zijn zotheid in de kop gehaald om de MR te dumpen, het zou gemakkelijker geweest zijn.
Trouwens wat is moeilijk. Er was de vorige keer nog keuze....
En eens de dwarsligger Wever zichzelf overboord had gegooid, ging het gemakkelijk.

Citaat:
Negativisme als drijfveer...moet kunnen.
Ik bekijk het eerder positief. Wie blanco/ongeldig stemt die schept een vijver waar de machtspartijen uit kunnen vissen als ze voldoende goed besturen om die mensen (terug) te bekoren.
Dat is iets heel anders dan uw stem vergooien in de nutteloosheid van extreem rechts achter een cordon. En dan mee helpen hopen dat de boel om zeep draait.
Het is een mentaliteit dat negativisme...maar niet de mijne.
Ook helpen een maatschappelijke haatverspreidende partij als VB steunen is niet aan mij besteed.

Citaat:
Dat is uw negatieve zienswijze.
Deel ik hoegenaamd niet.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 februari 2022 om 16:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be