Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 13:01   #61
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
(...)
De normale gang van zaken om als zoogdier liefdesrelaties op te bouwen verloopt tussen een man en een vrouw. Dat is de biologie. (...)
Neen. Liefde is universeel.
Voortplanting daarentegen, is een zaak van man en vrouw. Dat is zo biologisch bepaald. En ja, de mens heeft ondertussen ook manieren gevonden om kinderen te verwekken zonder seksuele activiteit tussen man & vrouw, maar dat lijkt me een voordeel te zijn, voor zowel man als vrouw, hetero als homo. De enige bedenking die ik mij daarbij maak, is dat er voldoende mensen rondlopen op deze planeet en het daarom dus niet nodig is om allerlei mens-verwekkende technieken uit te vinden.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 21 februari 2022 om 13:05.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 13:10   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen. Liefde is universeel.
Voortplanting daarentegen, is een zaak van man en vrouw. Dat is zo biologisch bepaald. En ja, de mens heeft ondertussen ook manieren gevonden om kinderen te verwekken zonder seksuele activiteit tussen man & vrouw, maar dat lijkt me een voordeel te zijn, voor zowel man als vrouw, hetero als homo. De enige bedenking die ik mij daarbij maak, is dat er voldoende mensen rondlopen op deze planeet en het daarom dus niet nodig is om allerlei mens-verwekkende technieken uit te vinden.
Christus is universeel hetzelfde voor iedereen, liefde zonder waarheid is een hol begrip.
Ik geef die lgbqt niet mee als normaal neen. Die het ons zo fanatiek door de strot rammen veroorzaken het en forceren dan de gevolgen in een leugen.

Het is massa hysterie. Er wordt meer aandacht aan universele normen en waarden gegeven dan aan de traditionele, zoals het heterohuwelijk.
Laat vrouwen toch moeders zijn en mannen boeren.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 februari 2022 om 13:12. Reden: Belangrijke nuance want christendom is exclusief.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 13:26   #63
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christus is universeel hetzelfde voor iedereen, liefde zonder waarheid is een hol begrip.
Ik geef die lgbqt niet mee als normaal neen. Die het ons zo fanatiek door de strot rammen veroorzaken het en forceren dan de gevolgen in een leugen.

Het is massa hysterie. Er wordt meer aandacht aan universele normen en waarden gegeven dan aan de traditionele, zoals het heterohuwelijk.
Laat vrouwen toch moeders zijn en mannen boeren.
Of misschien moeten we mensen laten zijn wie ze willen zijn, en niet dwingen te zijn wat CUFI en zijn hersenspinsels van hen verwachten.

Doe zelf met jouw ingebeeld verleden (dat je niet eens durft te benoemen) wat je wil, maar laat de andere mensen gerust. Wie hier fanatiek van alles door de strot wil rammen zijn jouw idiote predikers.
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 13:32   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Of misschien moeten we mensen laten zijn wie ze willen zijn, en niet dwingen te zijn wat CUFI en zijn hersenspinsels van hen verwachten.

Doe zelf met jouw ingebeeld verleden (dat je niet eens durft te benoemen) wat je wil, maar laat de andere mensen gerust. Wie hier fanatiek van alles door de strot wil rammen zijn jouw idiote predikers.
Awel ja, stopt dan met seksualiteit uit te smeren in massa hysterie en laat mensen daar op individuele manier zelf achterkomen.
Drags for kids op de VTM is echt al wel een brug te ver. Er is teveel beleid rond lgbqt zodat het normale (hetero) steeds meer op de achtergrond verdwijnt.
Spreek ook niet van personen maar van mannen en vrouwen. Stop de verwarring/misleiding/verdeling van psychopaten in media die kinderen bereiken.
Als dat niet gebeurde moesten wij onze kinderen geen conversietherapie geven maar wisten we 100% zeker dat het aangeboren is. De invloed van media en haar stigma’s zijn enorm. Nephilim toestanden...
Oud 21 februari 2022, 13:36   #65
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel ja, stopt dan met seksualiteit uit te smeren in massa hysterie en laat mensen daar op individuele manier zelf achterkomen.
Drags for kids op de VTM is echt al wel een brug te ver. Er is teveel beleid rond lgbqt zodat het normale (hetero) steeds meer op de achtergrond verdwijnt.
Spreek ook niet van personen maar van mannen en vrouwen. Stop de verwarring/misleiding/verdeling van psychopaten in media die kinderen bereiken.
Als dat niet gebeurde moesten wij onze kinderen geen conversietherapie geven maar wisten we 100% zeker dat het aangeboren is. De invloed van media en haar stigma’s zijn enorm. Nephilim toestanden...
Ja CUFI, we weten het inmiddels, vroeger was het beter. We weten weliswaar niet wanneer het vroeger was, maar beter was het toen zeker.

Herlees jouw post eens, vol regeltjes die jij anderen wil opleggen op basis van jouw hersenspinsels.
relative to you
Oud 21 februari 2022, 14:08   #66
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een politiek thema, hoe meer homo’s die vergeten van waar ze echt komen, hoe meer stemmers.
wegens stemplicht gaan die nu ook al stemmen hoor

Citaat:
Het is een terroristische aanslag tegen de Wet van God en gaat daarom tegen de natuurlijke orde in.
waarom heeft uw god er dan voor gezorgd dat homoseksualiteit bestaat?
niet enkel bij de mensen trouwens

Citaat:
om daarop met propaganda zieltjes te winnen en die psychopaten van dotatie te voorzien.
homo's zijn psychopaten?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:14   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wegens stemplicht gaan die nu ook al stemmen hoor

waarom heeft uw god er dan voor gezorgd dat homoseksualiteit bestaat?
niet enkel bij de mensen trouwens

homo's zijn psychopaten?
Wat veroorzaakt homofilie? Als we de kern van het kwade vinden, vinden we de oorzaak en zullen we zien dat het door de mens zijn ongehoorzaamheid is.
Volgens mij piekt het aantal omhoog door hormoonverstoring en zelfs pfos.
Oud 21 februari 2022, 14:26   #68
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat veroorzaakt homofilie? Als we de kern van het kwade vinden, vinden we de oorzaak en zullen we zien dat het door de mens zijn ongehoorzaamheid is.
Hey CUFI: waarom hecht je niet zo veel belang aan de andere verzen uit Deuteronomium die ik postte?

Je doet wat aan cherry-picking hé. Enkel de verzen die jouw standpunt goed uitkomen, haal je er uit.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:27   #69
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hormoonverstoring, PFOS... problemen waar ook de oude Grieken al last van hadden.

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:37   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hormoonverstoring, PFOS... problemen waar ook de oude Grieken al last van hadden.

Griekse aristocraten deden ook aan rituele moorden om tot pharmakeia te komen. De duivel valt de mens niet alleen via deze politici aan hoor.

De Griekse aristocraten idealiseerde homoseksuele relaties en jongetjes die voorover bogen kregen speciale voordelen. Wederom, externe invloeden van psychopaten die een toon in the narrative zetten.

In classical antiquity, writers such as Herodotus,[1] Plato,[2] Xenophon,[3] Athenaeus[4] and many others explored aspects of homosexuality in Greek society. The most widespread and socially significant form of same-sex sexual relations in ancient Greece amongst elite circles was between adult men and pubescent or adolescent boys, known as pederasty (marriages in Ancient Greece between men and women were also age structured, with men in their thirties commonly taking wives in their early teens).[5] Nevertheless, homosexuality and its practices were still wide-spread as certain city-states allowed it, while others were ambiguous or prohibited it.[6] Though sexual relationships between adult men did exist, it is possible at least one member of each of these relationships flouted social conventions by assuming a passive sexual role according to Kenneth Dover, though this has been questioned by recent scholars. It is unclear how such relations between same-sex partners were regarded in the general society, especially for women, but examples do exist as far back as the time of Sappho.[7]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homo...ancient_Greece
Oud 21 februari 2022, 14:44   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit IS normaal.

Als individu, voel ik mij seksueel niet tot mannen (zelfde geslacht) aangetrokken, maar ik kan enigszins begrijpen dat er mannen zijn die dat wel zo ervaren. Of homoseksualiteit nu het resultaat is van goddelijke evoluties of van hormoonverstoorders en andere rotzooi in 't milieu, maakt in wezen niet uit. De situatie is zoals ze is en ieder heeft recht op zijn/haar leven. Ik heb ook geen nood mijn lichaam te laten verbouwen, indien anderen dat wel willen, prima.. ik kan alleen maar hopen dat ze er wel bij varen.
Verder heb ik ook geen behoefte om naar de vele verhalen te luisteren van homo's en anderen uit de LGBTXY??-kliek, dus stel me soms ook vragen bij de -ietwat- overdreven aandacht die de media er vaak aan lijkt te geven.. maar als dat nodig is opdat die mensen in onze samenleving kunnen leven en daarbij zichzelf kunnen zijn, zich goed kunnen voelen en zich als mens geaccepteerd kunnen voelen, dan is al die aandacht er met recht en rede.

Net zoals het nodig is dat Gaia aandacht geeft aan dierenleed en andere organisaties andere 'wandaden' in de kijker zetten.. Zulke oproepen zijn nodig, want niet iedereen beseft de ernst van die wandaden en zolang dat besef er niet voldoende is, blijft propaganda nodig. Natuurlijk is het van belang dat de wandaad voldoende ernstig is. In een gemeenschap die rookvrij is, blijven pleiten om niet meer te roken, tja, dat heeft eerder een averechts effect.
Heteroseksualiteit en heterofiele blijft de norm en homoseksualiteit is bijgevolg niet normaal. De normen dienen zich niet te modelleren op wat niet normaal is en zeker al niet door degenen die niet van de norm afwijken.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:47   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conversietherapie kan geen therapie zijn.

Er valt immers niets te genezen.
Dat is ook de mening van Michaël Maarten die zich keert tegen geslachtsverandering.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:48   #73
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hadden ook al last van "Drags for kids op de VTM", blijkbaar.
Citaat:
Zoek niet al te ver voor de kern van het kwade.
Kern van het kwade zijn mensen die in een fantasie geloven en die aan anderen willen opdringen. Dat zijn de echte "derde rijkers".
relative to you
Oud 21 februari 2022, 15:14   #74
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat veroorzaakt homofilie?
wat veroorzaakt dat jij als jongen/meisje geboren werd
wat veroorzaakt jouw grootte? jouw haarkleur
jouw ...

Citaat:
Volgens mij piekt het
de vraag is of het piekt
ik zou denken dat het nu ok is om gewoon uit de kast te komen.
ze kunnen gewoon samenwonen, trouwen, vader worden, ...

in de middeleeuwen riskeerde een homo vrij onaangename straffen als 'm uit de kast dierf komen

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 februari 2022 om 15:19.
Oud 21 februari 2022, 16:13   #75
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wat veroorzaakt dat jij als jongen/meisje geboren werd
wat veroorzaakt jouw grootte? jouw haarkleur
jouw ...

de vraag is of het piekt
ik zou denken dat het nu ok is om gewoon uit de kast te komen.
ze kunnen gewoon samenwonen, trouwen, vader worden, ...

in de middeleeuwen riskeerde een homo vrij onaangename straffen als 'm uit de kast dierf komen
Ge moet zelfs zo ver terug niet gaan
Oud 21 februari 2022, 16:35   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

de wraak komt er maar 1 toe, maar dat wilt niet zeggen dat we langs de zijlijn gaan toekijken en de zonde niet meer benoemen.
Er is maar 1 remedie, repent and turn to Christ the Lord.
Oud 21 februari 2022, 16:37   #77
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is maar 1 remedie, repent and turn to Christ the Lord.
en als de homo dat neit wil ...

wat opvalt is dat het in dit soort kwesties altijd draait om homo's en mannen
hoe vaak trekt de oerkatholiek zich af op lesbiennes?

o
Oud 21 februari 2022, 16:51   #78
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Homoseksualiteit is geen ziekte, er is dus geen genezing met een gemotiveerde patient. Goed dat dit gedachtengoed geen basis meer mag vormen voor gatachterlijke bezigheden als conversietherapie.
Ik stel voor dat gemotiveerde patienten daar zelf over beslissen.
Oud 21 februari 2022, 16:54   #79
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als mensen niet kunnen leven met hun geaardheid en voldoende gemotiveerd zijn hiervoor een conversie-therapie te volgen, vind ik dat prima. Net zoals ik het prima vind dat die mensen een therapie zouden volgen waarbij ze hun geaardheid leren accepteren en omarmen. Dat ieder maar voor zich uitmaakt wat al dan niet van belang is. Let wel: dit soort therapieën enkel voor mensen die dit zelf willen. Niet verplicht dus.

Waar echter wel onderzoek naar gedaan moet worden en van waaruit een verplichting van conversie-therapieën zou mogen voortvloeien, betreft pedofiele neigingen. Uiteindelijk is dat ook een vorm van geaardheid en twijfelachtig een keuze. Daar zou ik me als onderzoeker op botvieren.
Je kan mensen niets opleggen zolang ze niets strafbaars doen he, anders bied je een vrijgeleide om gedachten te controleren (wat binnenkort technisch mogelijk is) etc.
Oud 21 februari 2022, 16:56   #80
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens.
Omdat " het er niet mee kunnen leven" natuurlijk veel sneller gebeurt binnen samenlevingen of levensbeschouwingen die homoseksualiteit criminaliseren door het bijvoorbeeld gelijk te stellen aan pedofilie wat strafbaar is omdat het gaat over seks tussen ongelijke partners. Waarbij van keuze nauwelijks sprake kan zijn.
Of door het te stigmatiseren door het te omschrijven als ziekte. Dan zal iemand geen vrijheid voelen om jezelf te accepteren hoe je bent.
Waarom dan nog dat patroon van dwang erkennen als mogelijk terecht en legaliseren met een " therapie".?

Wanneer die persoon denkt hetero te zijn zal dat gedrag zich vanzelf stellen. En indien niet is daar niets mis mee.
Richt je onderzoek op de factoren die zelfaanvaarding belemmeren.
Het is perfect legitiem als mensen niet de nu dominante liberale mentaliteit huldigen. Daar heb jij niets over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 februari 2022 om 17:01.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be