![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat een of twee keer per jaar is moet dat kunnen vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een kind ziek is en genoodzaakt thuis moet blijven krijgt de ouder al eens een ziektebriefje om voor het kind te kunnen zorgen.
Ooit heb ik eens aan een huisarts gevraagd of dit normaal is. Het antwoord was dat het belang van het kind primeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ogen van degenen die er iets aan kunnen doen, openen en het debat aanzwengelen is voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dit in mijn loopbaan heel dikwijls meegemaakt. Je kon zelfs voorspellen wanneer ze ziek werden. Bij een herstructurering van Ford Genk, ik meen in 2003, was 5 keer ziek op 2 jaar een reden om die personen op het schop te zetten. Geen vakbond die er tegen in kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest iedereen die niet goed kan stappen op de ziekenkas gaan staan ... Zelf heb ik ontzetten veel last gehad van mijne knie. Ik heb heel veel rondgelopen met een brise en met zo'n beugel liep ik minstens een jaar rond. Ik ben er nooit één dag voor thuisgebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om daarvoor een vals attest te maken, is daarom nog niet OK. Je hebt als ouder recht op 10 dagen familiaal verlof en je hebt snipperdagen. Als de dokter vindt dat u moet thuisblijven voor je ziek kind, dan kan hij een attest schrijven dat je aanwezigheid thuis vereist is. Je kunt nadien met je baas afspreken hoe jullie dat invullen; onbetaald familiaal verlof of verlofdagen inzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze is vlug gemaakt. Een ziektebriefje om twee dagen voor de kleine zorgen vraagt minder rompslomp dan een aanvraag tot familiaal verlof, en de ouder wordt bezoldigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel zou ook helpen als de sociale secretariaten ( loonberekening) en de werkorganisatie eenvoudigere oplossingen zouden aanbieden dan je ziek te laten schrijven door een dokter. Ik heb nog nooit van een doktersattest gehoord om op je ziek gevallen erfopvolging te passen als je zelf niet ziek bent. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 februari 2022 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op mijn werk kon ik niet zomaar eventjes gaan zitten wanneer de pijn te erg werd. Aangepast werk kon ook niet. Daarbij komt nog dat ik 2 slechte schouders heb. Ondanks ongeveer 65 sessies kiné, shockwave, infiltraties en barbotages verbetert de pijn niet. Welk werk zou ik dan volgens jou nog kunnen doen? Ik houd me alvast aanbevolen want ik mis "mijn" werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een alternatieve functie kan om te beginnen niet in elke sector. Dat je gaat werken ondanks een vorm van handicap is uiteindelijk uw probleem. Ik kan je zeggen dat ik liever heb dat ze thuisblijven omdat er veel gevallen gezocht wordt naar begrip voor de toestand. Daar wordt ik nerveus van. Iemand tijdelijk vervangen is in de meeste gevallen de beste optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zo'n houding een dikke schande. Ik heb zoiets nooit gedaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het belang van het kind wordt niet nadelig beïnvloed, als je dan een dag verlof of overuren kan en wil opnemen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN