![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga je helpen: Hij is Staatssecretaris voor Asiel en Migratie De job die uwe copain Francken vroeger deed, weet je wel, de gast met de VISA ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hongarije kan in deze ook een inhaalbeweging maken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2022 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Moldavië dan. Daar weten ze niet wat hen overkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kent ze nochtans want anders kan hij niet weten dat het VB' ers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om recht te hebben op het leefloon moet u aan volgende voorwaarden voldoen:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderwerp "nooddorpen" zorgt in Wallonië voor nogal wat wrevel.
Waalse nooddorpen voor Oekraïners liggen gevoelig: "Na watersnood nog altijd geen goede woonst voor sommigen" De Waalse steden en gemeenten vragen meer concrete hulp van het Waalse gewest en de federale overheid om Oekraïense vluchtelingen op te vangen. Maar het idee van nooddorpen ligt daar wel erg gevoelig, nu sommige slachtoffers van de overstromingen van vorige zomer nog altijd geen goede oplossing voor hun huisvesting hebben gekregen. Bron: VRT NWS Ik kan die slachtoffers van de overstroming enigszins wel begrijpen. Eigen volk eerst ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is er niet alleen in Wallonië, maar ook in Vlaanderen. En hoewel asiel een federale bevoegdheid is en de overstroming in Wallonië een provinciale bevoegdheid, is het onbegrijpelijk dat men vanuit het federale niveau niet meer doet voor de slachtoffers van de overstromingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe Wallonië momenteel omgaat met die slachtoffers. We kunnen ons de vraag stellen of die slachtoffers tevreden zouden zijn met het leven in een nooddorp. Ik vermoed dat ze momenteel bij vrienden of familie huizen. Vluchtelingen komen naar hier met niets behalve wat ze aan hun lijf hebben. In de meeste gevallen geen vrienden of familie hier. Of misschien heb ik te gemakkelijk praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die oekrainers brengen meer op dan die verzopen walen
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat punt is er dus geen verschil met de vluchtelingen. Daarnaast zijn de meeste van de huidige oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne naar hier gekomen, juist omdat ze hier familie en vrienden hebben. Dus ook daar zit er zeer weinig verschil. Het verschil zit hem volledig binnen de politieke bestuurlijke bevoegdheid. Zo haalde het Vlaamse Rode Kruis meer dan 20 miljoen Euro op voor hulp aan de slachtoffers van de overstromingen. Maar dat geld staat nog steeds geparkeerd op een bankrekening. Want het Vlaamse Rode Kruis mag niet aan hulpverlening doen in Wallonië zonder toestemming van haar Waalse tegenhanger. Die Waalse tegenhanger zit onder de bevoegdheid van het Waalse gewest en het Waalse gewest mag niet aan hulpverlening doen, zonder dat de provinciegouverneur zijn bevoegdheid rond hulpverlening overdraagt aan het gewest. De hulpverlening is Belgistan is zo'n ingewikkeld politiek kluwen, dat de Belgische krijgsmacht zelfs moest afdruipen bij voedselbedeling onder de slachtoffers om geen politieke rellen te veroorzaken tussen federaal en provinciaal niveau. De Belgische watergenietroepen, die klaar stonden om te gaan helpen, mochten zelfs niet eens uitrukken. Die hebben 5 dagen staan wachten op een vraag voor hulp van de civiele bescherming, terwijl de civiele bescherming niet eens werden opgeroepen voor hulpverlening, omdat de provinciegouverneur zijn bevoegdheden niet wou overdragen aan het gewestelijke of federale niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten daarbij geen rekening houden met de bevoegdheden van de andere politieke bestuurlijke organen. De Antwerpse provincie kan zo beslissen om de verblijven in het provinciaal domein de Hoge Rielen ter beschikking te stellen van de Oekraïnse vluchtelingen, maar de Antwerpse provincie kon dat niet voor de slachtoffers van de overstroming, omdat ze dan een inmening doet in de bevoegdheden van een andere provincie en een ander gewest. Het Vlaamse gewest kan beslissen om de BLOSSO-domeinen ter beschikking te stellen van de Oekraïnse vluchtelingen, maar kon dat niet voor de slachtoffers van de overstromingen zonder toelating van het Waalse gewest en de getroffen Waalse provincie en gemeenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het eerste wat ik ervan hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 maart 2022 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die moeten teruggestuurd worden, wat helaas soms onmogelijk blijkt. Blijft dan: wat je niet opvangt, moet je ook niet terugsturen. Neveneffect: Polen en Hongarije mogen nu eens goed nadenken, of ze bij de club van West-Europa willen blijven horen - met alles er op en eraan -, dan wel of ze op hun eigen benen willen verder gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ruik iets onaangenaams.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eigen brandverzekering eerst. Wie is "bevoegd" voor die ramp? De Waalse regering. Wat kan zij doen? Bemiddelen, aanporren, juridische en praktische assistentie ... bij of tegen de brandverzekeringen van de mensen die getroffen zijn. Maar als de koppige Ardenner zegt dat hij liever in zijn onbewoonbare en onherstelbare woning wenst te verblijven, in plaats van naar een noodwoning op x km van zijn huis te gaan (horror, misschien zelfs in Vlaanderen ..) ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens stel ik mij de vraag of die Waalse mensen wel in nooddorpen (met beperkt comfort) zouden willen verblijven. De Belgen zijn verwende mensen.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie ging helpen deed dat als privé-persoon op eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. De provincie-gouverneur van Luik heeft nooit het rampenplan afgekondingd en hoewel de federale regering de overstroming als een natuurramp heeft bestempeld, is het dus voor iedere instelling die bestuurlijk niet verbonden met het rampgebied, onmogelijk om er aan hulpverlening te doen. |
|
![]() |
![]() |