Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2022, 11:14   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
goed gestoord ok
nieuwe etnische probleemgroep erbij
en binnen korte tijd gaan deze getraumatiseerde en verharde oekrainers de Russen hier aanvallen om wraak te nemen ok, wacht maar af.

nieuw etnisch oekraine drama op komst

binnen hun regio kan je hen goedkoper opvangen en huisvesten,
eventueel nog assemblage industrie daar laten neerstrijken, licht industrieel werk he, krijgen ze flink loon in harde euro's.
Belet voor mij niet dat de echte vluchtelingen (ouderen, moeders en kinderen) wel degelijk niet alleen door Polen en andere buurlanden moeten opgevangen worden. Wij zijn dicht-genoeg-buurland wegens de massale vluchtelingenstroom die oorlogscrimineel Putin daar veroorzaakt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:15   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Staatssecretaris Sammy Mahdi wil ‘nooddorpen' inrichten voor Oekraïense vluchtelingen

Staatssecretaris van Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) wil de federale fase van het crisisbeheer afkondigen en met behulp van ‘nooddorpen’ de Oekraïense vluchtelingen opvangen. “Dat zijn grote opvangstructuren die heel veel mensen op korte termijn kunnen opvangen in alle provincies”, aldus Mahdi bij Radio 1.

Allemaal schoon en wel maar waar was Mahdi vorig jaar met de overstromingen in Wallonië?
Mahdi vergeet de Belgische bevolking.
Kent u de job van Mahdi niet ?
Ik ga je helpen:
Hij is Staatssecretaris voor Asiel en Migratie

De job die uwe copain Francken vroeger deed, weet je wel, de gast met de VISA ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:18   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Belet voor mij niet dat de echte vluchtelingen (ouderen, moeders en kinderen) wel degelijk niet alleen door Polen en andere buurlanden moeten opgevangen worden. Wij zijn dicht-genoeg-buurland wegens de massale vluchtelingenstroom die oorlogscrimineel Putin daar veroorzaakt.
Polen mag nu wel een steentje meer bijdragen. Van die 'gelukzoekers' hebben zij er in tegenstelling tot wij een pak minder opgevangen.
Hongarije kan in deze ook een inhaalbeweging maken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2022 om 11:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:12   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Polen mag nu wel een steentje meer bijdragen. Van die 'gelukzoekers' hebben zij er in tegenstelling tot wij een pak minder opgevangen.
Hoezo. De vluchtelingenstroom naar Polen is aanzienlijk.
En Moldavië dan. Daar weten ze niet wat hen overkomt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:13   #65
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Center Parcs in Peer en

Center Parcs in Lommel.

Daar staan enkele honderden comfortabele huisjes.
En geef ze dan ook een kaart om het subtropisch zwembad te mogen gebruiken.
De autochtone bevolking zal wel betalen voor deze zaken.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 23:45   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ja, waar was die?

Waarschijnlijk nog aan het zoeken naar die VB-ers die de brand gesticht hebben in Bilzen.
En nog altijd heeft hij hun namen niet bekend gemaakt bij het parket.
Hij kent ze nochtans want anders kan hij niet weten dat het VB' ers zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 09:12   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Om recht te hebben op het leefloon moet u aan volgende voorwaarden voldoen:

Citaat:
uw werkelijke verblijfplaats is in België
u hebt de Belgische nationaliteit, of u bent een burger van de Europese Unie of familielid van een burger van de Europese Unie, met een verblijfsrecht van meer dan drie maanden
vreemdeling ingeschreven in het bevolkingsregister
staatloze
erkende vluchteling
persoon met statuut van subsidiaire bescherming
BRON

Oud 25 maart 2022, 11:37   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Waalse nooddorpen voor Oekraïners liggen gevoelig

Het onderwerp "nooddorpen" zorgt in Wallonië voor nogal wat wrevel.

Waalse nooddorpen voor Oekraïners liggen gevoelig: "Na watersnood nog altijd geen goede woonst voor sommigen"

De Waalse steden en gemeenten vragen meer concrete hulp van het Waalse gewest en de federale overheid om Oekraïense vluchtelingen op te vangen. Maar het idee van nooddorpen ligt daar wel erg gevoelig, nu sommige slachtoffers van de overstromingen van vorige zomer nog altijd geen goede oplossing voor hun huisvesting hebben gekregen.

Bron: VRT NWS

Ik kan die slachtoffers van de overstroming enigszins wel begrijpen.
Eigen volk eerst ?
Oud 25 maart 2022, 11:45   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Waalse nooddorpen voor Oekraïners liggen gevoelig: "Na watersnood nog altijd geen goede woonst voor sommigen"

De Waalse steden en gemeenten vragen meer concrete hulp van het Waalse gewest en de federale overheid om Oekraïense vluchtelingen op te vangen. Maar het idee van nooddorpen ligt daar wel erg gevoelig, nu sommige slachtoffers van de overstromingen van vorige zomer nog altijd geen goede oplossing voor hun huisvesting hebben gekregen.

Eigen volk eerst ?
Ik bergijp de fustratie rond die nooddorpen.
Die is er niet alleen in Wallonië, maar ook in Vlaanderen.
En hoewel asiel een federale bevoegdheid is en de overstroming in Wallonië een provinciale bevoegdheid, is het onbegrijpelijk dat men vanuit het federale niveau niet meer doet voor de slachtoffers van de overstromingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 11:56   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik bergijp de fustratie rond die nooddorpen.
Die is er niet alleen in Wallonië, maar ook in Vlaanderen.
En hoewel asiel een federale bevoegdheid is en de overstroming in Wallonië een provinciale bevoegdheid, is het onbegrijpelijk dat men vanuit het federale niveau niet meer doet voor de slachtoffers van de overstromingen.
Ik begrijp die frustratie ook. Het resultaat geeft het gevoel alsof buitenlanders, ook al zijn het vluchtelingen, belangrijker zijn dan Belgische slachtoffers van een natuurramp.
Ik weet niet hoe Wallonië momenteel omgaat met die slachtoffers.
We kunnen ons de vraag stellen of die slachtoffers tevreden zouden zijn met het leven in een nooddorp. Ik vermoed dat ze momenteel bij vrienden of familie huizen.
Vluchtelingen komen naar hier met niets behalve wat ze aan hun lijf hebben. In de meeste gevallen geen vrienden of familie hier.
Of misschien heb ik te gemakkelijk praten.
Oud 25 maart 2022, 12:22   #71
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

die oekrainers brengen meer op dan die verzopen walen
Oud 25 maart 2022, 12:27   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp die frustratie ook. Het resultaat geeft het gevoel alsof buitenlanders, ook al zijn het vluchtelingen, belangrijker zijn dan Belgische slachtoffers van een natuurramp.
Ik weet niet hoe Wallonië momenteel omgaat met die slachtoffers.
We kunnen ons de vraag stellen of die slachtoffers tevreden zouden zijn met het leven in een nooddorp. Ik vermoed dat ze momenteel bij vrienden of familie huizen.
Vluchtelingen komen naar hier met niets behalve wat ze aan hun lijf hebben. In de meeste gevallen geen vrienden of familie hier.
Of misschien heb ik te gemakkelijk praten.
Veel van de slachtoffers van de overstroming hebben ook hun hele hebben en houden verloren.
Op dat punt is er dus geen verschil met de vluchtelingen.

Daarnaast zijn de meeste van de huidige oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne naar hier gekomen, juist omdat ze hier familie en vrienden hebben.
Dus ook daar zit er zeer weinig verschil.

Het verschil zit hem volledig binnen de politieke bestuurlijke bevoegdheid.
Zo haalde het Vlaamse Rode Kruis meer dan 20 miljoen Euro op voor hulp aan de slachtoffers van de overstromingen.
Maar dat geld staat nog steeds geparkeerd op een bankrekening.
Want het Vlaamse Rode Kruis mag niet aan hulpverlening doen in Wallonië zonder toestemming van haar Waalse tegenhanger.
Die Waalse tegenhanger zit onder de bevoegdheid van het Waalse gewest en het Waalse gewest mag niet aan hulpverlening doen, zonder dat de provinciegouverneur zijn bevoegdheid rond hulpverlening overdraagt aan het gewest.

De hulpverlening is Belgistan is zo'n ingewikkeld politiek kluwen, dat de Belgische krijgsmacht zelfs moest afdruipen bij voedselbedeling onder de slachtoffers om geen politieke rellen te veroorzaken tussen federaal en provinciaal niveau.
De Belgische watergenietroepen, die klaar stonden om te gaan helpen, mochten zelfs niet eens uitrukken.
Die hebben 5 dagen staan wachten op een vraag voor hulp van de civiele bescherming, terwijl de civiele bescherming niet eens werden opgeroepen voor hulpverlening, omdat de provinciegouverneur zijn bevoegdheden niet wou overdragen aan het gewestelijke of federale niveau.
Oud 25 maart 2022, 12:37   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
die oekrainers brengen meer op dan die verzopen walen
Nee, bij de Oekraïners mogen de gemeentes zelf bepalen wat ze doen en mogen de provincies en gewesten zelf bepalen wat en hoeveel ze aan ondersteuning geven.
Ze moeten daarbij geen rekening houden met de bevoegdheden van de andere politieke bestuurlijke organen.

De Antwerpse provincie kan zo beslissen om de verblijven in het provinciaal domein de Hoge Rielen ter beschikking te stellen van de Oekraïnse vluchtelingen, maar de Antwerpse provincie kon dat niet voor de slachtoffers van de overstroming, omdat ze dan een inmening doet in de bevoegdheden van een andere provincie en een ander gewest.
Het Vlaamse gewest kan beslissen om de BLOSSO-domeinen ter beschikking te stellen van de Oekraïnse vluchtelingen, maar kon dat niet voor de slachtoffers van de overstromingen zonder toelating van het Waalse gewest en de getroffen Waalse provincie en gemeenten.
Oud 25 maart 2022, 12:40   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
(...)
De Belgische watergenietroepen, die klaar stonden om te gaan helpen, mochten zelfs niet eens uitrukken.
Die hebben 5 dagen staan wachten op een vraag voor hulp van de civiele bescherming, terwijl de civiele bescherming niet eens werden opgeroepen voor hulpverlening, omdat de provinciegouverneur zijn bevoegdheden niet wou overdragen aan het gewestelijke of federale niveau.
Straf dat de geniakken niet eens mochten helpen. Je bedoelt toch de mensen van de Genie.
Het is het eerste wat ik ervan hoor.
Oud 25 maart 2022, 12:43   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kent u de job van Mahdi niet ?
Ik ga je helpen:
Hij is Staatssecretaris voor Asiel en Migratie

De job die uwe copain Francken vroeger deed, weet je wel, de gast met de VISA ?
Ik denk dat ik hem ken. O.a. De Standaard kent hem ook (een artikeltje van nog maar van eergisteren):

Citaat:
Asiel Gesloten centra
Sammy Mahdi begint plan van zijn voorganger uit te voeren

De federale regering zal de plannen van voormalig staatssecretaris Theo Francken (N-VA) rond de gesloten centra voor mensen zonder wettig verblijf eindelijk uitvoeren, maar ook uitbreiden. Er komen vier nieuwe centra.

Bart Brinckman

woensdag 23 maart 2022 om 17.00 uur
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220323_95681275

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 maart 2022 om 12:44.
Oud 25 maart 2022, 12:47   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gelukzoekers moeten niet opgevangen worden.
Die moeten teruggestuurd worden, wat helaas soms onmogelijk blijkt.
Blijft dan: wat je niet opvangt, moet je ook niet terugsturen.

Neveneffect: Polen en Hongarije mogen nu eens goed nadenken, of ze bij de club van West-Europa willen blijven horen - met alles er op en eraan -, dan wel of ze op hun eigen benen willen verder gaan.

Oud 25 maart 2022, 12:48   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
En geef ze dan ook een kaart om het subtropisch zwembad te mogen gebruiken.
De autochtone bevolking zal wel betalen voor deze zaken.
Ik ruik iets onaangenaams.

Oud 25 maart 2022, 12:55   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eigen volk eerst ?
Sorry, maar ik zal het iets te gepeperd zeggen:
eigen brandverzekering eerst.

Wie is "bevoegd" voor die ramp? De Waalse regering.
Wat kan zij doen? Bemiddelen, aanporren, juridische en praktische assistentie ... bij of tegen de brandverzekeringen van de mensen die getroffen zijn.

Maar als de koppige Ardenner zegt dat hij liever in zijn onbewoonbare en onherstelbare woning wenst te verblijven, in plaats van naar een noodwoning op x km van zijn huis te gaan (horror, misschien zelfs in Vlaanderen ..) ...

Oud 25 maart 2022, 13:07   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigen volk eerst ?
De kwestie is uiteraard dat diezelfde Waalse steden geen nooddorpen opgericht hebben voor de slachtoffers van de overstroming. Niets belette hen om dat te doen.

Overigens stel ik mij de vraag of die Waalse mensen wel in nooddorpen (met beperkt comfort) zouden willen verblijven. De Belgen zijn verwende mensen.
Oud 25 maart 2022, 13:11   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf dat de geniakken niet eens mochten helpen. Je bedoelt toch de mensen van de Genie.
Het is het eerste wat ik ervan hoor.
Zelfs de brandweerkorpsen van de omliggende zones mochten niet helpen.
Wie ging helpen deed dat als privé-persoon op eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.
De provincie-gouverneur van Luik heeft nooit het rampenplan afgekondingd en hoewel de federale regering de overstroming als een natuurramp heeft bestempeld, is het dus voor iedere instelling die bestuurlijk niet verbonden met het rampgebied, onmogelijk om er aan hulpverlening te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be