Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2022, 18:11   #61
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen niet bezetten dan wel er een dwergstaatje van maken. En ja eventueel Oekraïne inlijven vooral dan op economisch gebied.
Wie gaat Oekraïene inlijven ? De Nato ? Succes ermee!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 18:26   #62
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En waarom is dat precies onrealistisch? Verschillende niet-NAVO landen hebben al een gelijkaardige garantie gekregen. En - hout vasthouden - tot hiertoe heeft dat in al die landen agressors buitengehouden.
Een garantie tegenover Rusland als mogelijke agressor? Kijk: hét spelbepalend element in heel dit verhaal - en vele andere - zijn kernwapens. Noch NAVO, noch VS willen in een oorlog treden met een kernmacht.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 maart 2022 om 18:27.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 19:38   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

10 dagen...

Dat is hoe lang de gepensioneerde Amerikaanse generaal B.Hodges (voormalige commandant Amerikaanse strijdkrachten in Europa) de Russen nog geeft.Dan zullen ze,naar zijn "assesment" doorheen hun nog inzetbare mankracht,en vooral hun munitie (verkwist op burgerdoelen momenteel) en voertuigen (evident) zijn.Nu al is het duidelijk dat Rusland hetgeen al in Oekraine bezig is amper kan versterken en slechts gebrekkig bevoorraden...

Ondertussen beelden uit de reeds een tijdje geleden gedenazificeerde stad Kherzon met zijn vliegveld....Blijkbaar zijn de Oekrainers er nog steeds niet mee akkoord dat Russische voertuigen dat daar als parking gebruiken,zonder vragen en zonder betalen....

https://www.youtube.com/watch?v=Gf5o3K5thT4

We zien nog een Russische tankje rijden ,en de rest zal te voet moeten vanaf nu want ze kunnen niet allemaal in de auto van de cameraman....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 maart 2022 om 19:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 19:44   #64
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
10 dagen...

Dat is hoe lang de gepensioneerde Amerikaanse generaal B.Hodges (voormalige commandant Amerikaanse strijdkrachten in Europa) de Russen nog geeft.Dan zullen ze,naar zijn "assesment" doorheen hun nog inzetbare mankracht,en vooral hun munitie (verkwist op burgerdoelen momenteel) en voertuigen (evident) zijn.Nu al is het duidelijk dat Rusland hetgeen al in Oekraine bezig is amper kan versterken en slechts gebrekkig bevoorraden...

Ondertussen beelden uit de reeds een tijdje geleden gedenazificeerde stad Kherzon met zijn vliegveld....Blijkbaar zijn de Oekrainers er nog steeds niet mee akkoord dat Russische voertuigen dat daar als parking gebruiken,zonder vragen en zonder betalen....

https://www.youtube.com/watch?v=Gf5o3K5thT4

We zien nog een Russische tankje rijden ,en de rest zal te voet moeten vanaf nu want ze kunnen niet allemaal in de auto van de cameraman....
Agit prop

Geagiteerde propaganda.

U vindt het gebruiken van burgers als menselijke schilden duidelijk geen enkel probleem.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 maart 2022 om 19:45.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 19:59   #65
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Agit prop

Geagiteerde propaganda.

U vindt het gebruiken van burgers als menselijke schilden duidelijk geen enkel probleem.
u vind het verspreiden van valse informatie zonder enig bewijs geen enkel probleem, is genoteerd

U weet toch dat zelfs de navo in servië geen enkel doel heeft gebombardeerd waar 'burgers' post gevat hadden ? blijkbaar geen issue voor de botoxboy
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 20:49   #66
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Een garantie tegenover Rusland als mogelijke agressor? Kijk: hét spelbepalend element in heel dit verhaal - en vele andere - zijn kernwapens. Noch NAVO, noch VS willen in een oorlog treden met een kernmacht.
De bedoeling van een garantie, is uiteraard dat je hoopt dat je hem nooit moet gebruiken. Maar het werkt alleen als hij, wanneer nodig, effectief gebruikt kan worden.
Als Rusland Polen zou aanvallen, zou de Navo zeggen, doe maar, wij komen niet tussen want we durven geen oorlog aan met Rusland? Geloof je dat nu echt zelf?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 21:02   #67
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
10 dagen...

(...)
De Amerikanen lijken doorgaans goed geïnformeerd in deze, én... ze geven deze info door aan de Oekraïners. Hun positie aan de onderhandelingstafel stijgt zienderogen.

Alleszins is de uitspraak "Oekraïne kan deze oorlog niet winnen" ronduit onzinning. Als men bedoelt met winnen, dat de Oekrainers er niet in zullen slagen Moskou te veroveren, dan klopt ze, maar net als de Vietcong nooit konden winnen van het Amerikaanse leger, de Moedjaheddien van het Sovjetleger, of de Algerijnse rebellen van het Franse, hebben deze toch allemaal hun slag thuisgehaald. De vraag is immers: hoeveel verliezen kan een regering/volk/legerleiding aanvaarden tot ze beseft dat het zo niet verder kan?
Oud 17 maart 2022, 22:22   #68
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn mening is en ik ben niet alleen is dat de NAVO Rusland gaat aanvallen eenmaal hun leger danig verzwakt en gedemotiveerd is. Beetje zoals men tijdens WO II heeft gedaan met het Duitse leger. Toen dat leger danig verzwakt was door de strijd in het immense Rusland zijn de geallieerden in actie gekomen
Hopelijk zie ik het verkeerd maar het zou me niet verwonderen dat het Westen Rusland eenmaal het op zijn tandvlees zit met volle kracht gaat aanvallen.
Laten we hopen dat ze dan eerst en op tijd hun nucleair arsenaal uitschakelen. Maar als het zo ver komt zal er toch nog hier of daar een nucleair gevecht plaatsvinden.
Daar is geen sprake van. Het absolute maximum is een tussenkomst in Oekraïne zelf en zelfs dat zie ik niet onder NAVO vlag gebeuren. Vergeet het maar dat het mogelijk is om het nucleaire arsenaal van Rusland uit te schakelen. Ze kunnen vanuit hun onderzeeërs gigantische schade aanbrengen.

Ik voorspel dat het Russisch offensief nog verder zal vastlopen. Dat het Westen achter en voor de schermen massale militaire steun blijft geven en dat Rusland uiteindelijk zal terugkrabbelen. De vraag is hoe Putin dit aan zijn thuisfront ooit verkocht gaat krijgen als een overwinning.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 22:31   #69
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn mening is en ik ben niet alleen is dat de NAVO Rusland gaat aanvallen eenmaal hun leger danig verzwakt en gedemotiveerd is.
Je mening is nergens op gebaseerd.

Trouwens, waarom zou de Navo Rusland binnenvallen ? Dan pas zou WO III beginnen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 22:43   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn mening is en ik ben niet alleen is dat de NAVO Rusland gaat aanvallen eenmaal hun leger danig verzwakt en gedemotiveerd is. Beetje zoals men tijdens WO II heeft gedaan met het Duitse leger. Toen dat leger danig verzwakt was door de strijd in het immense Rusland zijn de geallieerden in actie gekomen
Hopelijk zie ik het verkeerd maar het zou me niet verwonderen dat het Westen Rusland eenmaal het op zijn tandvlees zit met volle kracht gaat aanvallen.
Laten we hopen dat ze dan eerst en op tijd hun nucleair arsenaal uitschakelen. Maar als het zo ver komt zal er toch nog hier of daar een nucleair gevecht plaatsvinden.
Putin heeft zichzelf reeds vernietigd. Het is een paria geworden die intenationaal nergens nog een spreekbuis zal krijgen. Rusland verdiend beter, hopelijk sleurt hij Rusland niet mee in zijn ondergang. Een sukkel die als jonge KGB officier nu als oude president zijn revanche en wrok wil nemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 00:15   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oekraïne is geen NATO-lidstaat en het westen heeft niets te winnen met Rusland aan te vallen.

Een aanval van de NATO op Rusland ingezet in Oekraïne, is de Chinezen uitdagen.
De Nato zou dus niet enkel tegenover het Russische leger staan, maar ook tegen het Chinese leger en Noord-Korea zou een tweede front openen in Korea.

Trouwens, tijdens WWII, was de landing in Normandie een derde front tegen Nazi-Duitsland.

De geallieerden hadden de NAZI's al ingemaakt in Afrika, op alle eilanden in de middellandse zee en waren al in Italië strijd aan het leveren.

En de geallieerden leverde dan ook nog eens ondersteuning aan Stalin.
Zonder de paar miljoen ton voeding, hulpgoederen, voertuigen en wapens vanuit de VS en het VK, zouden de Russen het niet eens overleefd hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 08:02   #72
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Daar is geen sprake van. Het absolute maximum is een tussenkomst in Oekraïne zelf en zelfs dat zie ik niet onder NAVO vlag gebeuren. Vergeet het maar dat het mogelijk is om het nucleaire arsenaal van Rusland uit te schakelen. Ze kunnen vanuit hun onderzeeërs gigantische schade aanbrengen.

Ik voorspel dat het Russisch offensief nog verder zal vastlopen. Dat het Westen achter en voor de schermen massale militaire steun blijft geven en dat Rusland uiteindelijk zal terugkrabbelen. De vraag is hoe Putin dit aan zijn thuisfront ooit verkocht gaat krijgen als een overwinning.
Men kan zich zelfs de vraag stellen of het niet in ons eigenbelang is om Poetin gezichtsverlies te besparen. Maar het is bijlange zover nog niet.

Laatst gewijzigd door stab : 18 maart 2022 om 08:03.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 08:24   #73
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Agit prop

Geagiteerde propaganda.

Gerson is al ingenomen. Het zijn beelden die aantonen wat de gevoelens van de burgers zijn ten aanzien van hun bevrijders.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 08:25   #74
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Men kan zich zelfs de vraag stellen of het niet in ons eigenbelang is om Poetin gezichtsverlies te besparen. Maar het is bijlange zover nog niet.
Ge vergist U van wie ge wilt besparen. Putin dient vervangen, maar door krachten binnen hun eigen maatschappij enkel.
Ge kunt alleen hopen -diplomatiek- extremisten van zijn soort of erger, te helpen vermijden. Ik refereer naar de regen en de drop achteraf.
Maar het is uitsluitend hun intern Russisch prerogatief.
Wat zeker en in elk geval dient te worden vermeden is een Versailles scenario te krijgen opgedrongen zoals met Duitsland in 1918!
Verhofstadt & Co: zich onthouden op straf van de kogel!

Maar inderdaad: nog lang niet zover.
Oud 18 maart 2022, 09:07   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De Amerikanen lijken doorgaans goed geïnformeerd in deze, én... ze geven deze info door aan de Oekraïners. Hun positie aan de onderhandelingstafel stijgt zienderogen.

Alleszins is de uitspraak "Oekraïne kan deze oorlog niet winnen" ronduit onzinning. Als men bedoelt met winnen, dat de Oekrainers er niet in zullen slagen Moskou te veroveren, dan klopt ze, maar net als de Vietcong nooit konden winnen van het Amerikaanse leger, de Moedjaheddien van het Sovjetleger, of de Algerijnse rebellen van het Franse, hebben deze toch allemaal hun slag thuisgehaald. De vraag is immers: hoeveel verliezen kan een regering/volk/legerleiding aanvaarden tot ze beseft dat het zo niet verder kan?
De Afghanen hebben tijdens de jaren tachtig de Russki’s uit Afghanistan buiten geborsteld met hoofdzakelijk drie wapens: Amerkaanse Stinger raketten, Amerikaanse antipanzer granaten en zelfgemaakte bermbommen.
Oud 18 maart 2022, 18:25   #76
Den Ardennees

Standaard

en de koppen beginnen te rollen aan de Russische top. Een dictator in het nauw maakt rare sprongen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
“Poetin laat commandant van Nationale Garde arresteren”
(...)

De reden voor zijn arrestatie is nog onduidelijk: volgens een bron omdat Gavrilov “militaire informatie lekte die leidde tot dodelijke slachtoffers”, volgens een andere bron omdat de generaal brandstof had verspild.

(...)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220318_93504670
Oud 18 maart 2022, 18:37   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kort samengevat : hij begint door te trappen, en zijn delusies van grandeur plus een messiah-complex beginnen het over te nemen...

Begrijpt die man nog dat hij tegen zijn eigen bevolking zit te fulmineren ?
Twijfel jij er soms aan dat Poetin zijn eigen volk uitspuugt omdat hij Alzheimer heeft?
Oud 18 maart 2022, 18:40   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Putin heeft zichzelf reeds vernietigd. Het is een paria geworden die intenationaal nergens nog een spreekbuis zal krijgen. Rusland verdiend beter, hopelijk sleurt hij Rusland niet mee in zijn ondergang. Een sukkel die als jonge KGB officier nu als oude president zijn revanche en wrok wil nemen.
"Make Russia great again", is de bedoeling van Poetin.
Hij is bezig met het tegenovergestelde te doen.
Oud 19 maart 2022, 04:15   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Mannekes: met dank voor wat respect voor de honden van...
Oud 19 maart 2022, 06:28   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergat de hond van Hitler, Jay.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be