![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=18653
Citaat:
Vind ik niet. Je moet kritisch zijn voor alle berichtgeving. Zie dus mijn eerdere post dat probeer ik helemaal niet.
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ware reden???
Diese Rede hielt Wladimir Putin gestern wirklich. Warum berichtet der Mainstream nicht? Citaat:
Citaat:
Hopelijk zie ik dat weer maar eens verkeerd.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 maart 2022 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
citaat Trouw: Hij wordt wel 'Poetins brein' genoemd. Wie Poetins drijfveren wil begrijpen, komt al snel uit bij de extreme en krijgshaftige ideeën van de Russische filosoof en socioloog Aleksander Doegin. Waar staat hij voor? Aan de basis van zijn denken ligt de overtuiging dat de wereld uit regio's bestaat, geopolitieke machtsblokken met elk hun eigen essentie en bijbehorend eigen waardensysteem. Daarom is de westerse overtuiging dat het individu rechten heeft, universele zelfs, volgens Doegin precies dat: een westerse overtuiging, waaraan geen universele pretenties mogen worden verbonden. Het liberalisme is de open zenuw van Doegin. Álles beter dan liberale eenheidsworst, want daardoor raken mensen niet alleen hun religieuze en nationale identiteit kwijt, het berooft hen ten slotte ook van hun genderidentiteit. Volgens Doegin zitten daar 'globalistische elites' achter, die slechts uit zijn op eigen gewin. Die verdienen weerwerk, waarbij Rusland het voortouw moet nemen en opkomen voor hiërarchie, orde en traditie. Het liberalisme is wezensvreemd aan Ruslands machtsblok, het communisme en fascisme hebben er afgedaan. Wat is het alternatief? "Ik stel daar een vierde tegenover dat die drie overstijgt." Dat 'overstijgen' heeft bij Doegin een bijzondere betekenis: hij is bepaald gevoelig voor mystiek, en kent aan de Russisch-Orthodoxe Kerk een grote plaats toe. Hij zou zich een 'christelijk-orthodoxe hegemonie' uitstekend kunnen voorstellen. Dat zal geen democratie zijn met verkiezingen zoals deze week in Nederland. Maar Doegin wil niets horen van het verwijt dat hij een dictatuur voorstaat. In een vraaggesprek met de Vlaamse krant De Morgen in 2019 vond hij dat 'ideologisch kolonialisme'. Hij nam landen als Saudi-Arabië ten voorbeeld. "Oppervlakkig gezien kun je dat dictaturen noemen, maar dat zijn het niet. In feite komt het erop neer dat het Westen ieder regime dat niet hetzelfde is als het zijne een dictatuur noemt. Ik noem dat racisme. Of imperialisme." Terwijl er niets mee mis is, als de bestuursvorm maar 'verankerd is in de lokale leefwereld'. Doegin heeft zijn ideaal uitgewerkt in De vierde politieke theorie (2009). Dat is een theorie met een nummer, maar nog zonder naam, dus laten we haar maar doeginisme dopen. Daarin draait het om nationale soevereiniteit, spiritualiteit en rechtvaardigheid. En, om het contrast scherp te krijgen, zonder ruimte voor globalisering en postmodernisme. Dat het tijdens een ontmoeting in 2018 klikte tussen Doegin en Thierry Baudet, hoeft dus geen verbazing te wekken. Doegin zag in hem een alternatief voor het 'liberale globalistische discours' dat in het Westen wankelt, en noemde Baudet 'een van de meest intellectuele denkers die ik ooit heb ontmoet', een 'ticket voor de toekomst'. https://krant.trouw.nl/titles/trouw/...s/1555574/30/1 Laatst gewijzigd door cato : 21 maart 2022 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 10:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje collateral damage dus, een of andere Rusissche korporaal krijgt een standje en een halvering van zijn dagelijkse vodka-rantsoen en dat is dat. A la guerre comme a la guerre. Bewaar je medeleven voor Mariupol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ale....het is een valse vlag of het wordt in Kiev gesitueerd in plaats van in Donetsk. De westerse media slaan blijkbaar alle kanten op in hun Walt Disney universum. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Artillerie-beschietingen natuurlijk wel (heen en weer, al jaren),maar ENKEL in de conflictzone, nooit tot in Donetsk stad dus. Enfin, het Oekraiense leger heeft wel andere dingen te doen dezer dagen dan Raketten afvuren op Donetsk, die claim is dus echt niet geloofwaardig. Het is uiteraard ook officieel door Oekraiene ontkend. Dus : waarom exact zou het russiche verhaal geloofwaardig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met 'keizerlijke allures' bedoelt dat het grootste deel van de bevolking terug naar dezelfde armoede-toestand gaat als ten tijde van het Russische Rijk, dan heb je gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als toemaatje: met een algemeen mentaal nog meer gedegenereerd Rossiya segodnya leiderschap.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 maart 2022 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe weet jij zeker dat het Oekrainse clustermunitie is? Wanneer is dat gebeurd? Waar is dat gebeurd? Daar zijn allemaal methodes voor om dat te verifiëren. Dat doe je niet, die verificatie. Je accepteert het gewoon als iemand zegt dat het op die plaats, op dat moment, door die dader is gebeurd. Niet echt kritisch. Ik snap echt niet dat je die claim gewoon op face value accepteert. Waarom accepteer je die video wel als bewijs vanuit een pro-Russische hoek maar aanvaard je geen video's als het Rusland-kritisch is? Nogmaals, uw "aanpak" om een breder perspectief te krijgen op de oorlog door "ter compensatie" dan onbetrouwbare nieuwsbronnen "van de andere kant" zomaar voor waar aan te nemen om wat balans te brengen tegen "Westerse propaganda" is fout. Er is een andere weg, die van onderzoek en verificatie. Als je écht wil weten hoe het zit, dan laat je je niet door je buik leiden, Bach, maar dan verifieer je claims, of ze eerder gunstig zijn voor Oekraïne of voor Rusland. Citaat:
Citaat:
Ik laat dit passeren. Leidt nergens toe. Het gaat niet om u en mij...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 21 maart 2022 om 18:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"het is een valse vlag" Hoe kom je tot die conclusie? Je moet toch iets van aanwijzing hebben, behalve loutere hineininterpreterung?
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg nu niet dat je de evidente link en conclusie niet kan maken. Wie er 100 afvuurt kan er ook 101 afvuren. Laatst gewijzigd door parcifal : 21 maart 2022 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een setup is weinig plausibel inderdaad; niet ondenkbaar, maar weinig waarschijnlijk. Een fout kan ook een mogelijkheid zijn (verkeerd doelwit, onnauwkeurig), van beide kanten trouwens. We kunnen eens proberen uitzoeken wat er gebeurd is (/zou kunnen zijn) met die informatie die beschikbaar is?...
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andere westerse media gebruikten dezelfde beelden even later om de doden aan Rusland te wijten zeggende dat scene zich in Kiev had voorgedaan. Ik ging daar uitgebreider op in in een eerder bericht. Uiteindelijk zijn die mensen wel dood. Een gruwelijke scene nu in mijn visueel geheugen gegrift. Zo zijn er veel ondertussen en allen veroorzaken ze een triestheid, ongeacht of het oekrainers, Russen, Palestijnen of Israëliërs betreft. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen gradaties van onrecht zijn. De goeden tegen slechten logica die meen ik vast te stellen dat velen hier hanteren verwerp ik echter. Dat is een recept voor eindeloos leed. Voor een cirkel van geweld. De omstandigheden maken de mens. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 20:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er on-mainstream aan de Kremlinberichtgeving? In Rusland is dat zelfde the only stream.
Het zou grappig zijn mocht het niet zo tragisch zijn hoe Bach e.a. hier het Kremlin napagegaaien onder de stelling dat ze voor vrije mening staan.
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik las ook ergens dat het over een neergehaalde rakket zou kunnen gaan. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
12.500 EURO kost dat frakske volgens de krant .... Hoeveel jaar moet de modale Rus daarvoor gaan werken... |
|
![]() |
![]() |