Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2022, 18:57   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze konden maar proberen he, een blitz en in enkele dagen geven die Oekraïeners zich over, het had gekund.
Het was onrealistisch.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:09   #62
edwinp
Banneling

Standaard

willen we een IRL bebat organiseren tussen de pro's en de cons ? mét de vluchtelingen ?

wie heeft de BALLEN ??? van onze trolls ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:21   #63
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze konden maar proberen he, een blitz en in enkele dagen geven die Oekraïeners zich over, het had gekund. In het begin hebben er ook een pak soldaten zich makkelijk overgegeven.
Tot die werden neergemaaid door de extremere leden. Daar zijn zelfs beelden van maar Oekraine benoemde die slachtoffers dan als "vermomde Russen".
Je fantasie is echt wel op dreef, ongelofelijk.

Citaat:
Het is niet gelukt en ook de bedreiging van Kiev bracht geen soelaas dus zitten we aan plan C in het stappenplan, het Oosten innemen en het Oekraïense leger zo goed mogelijk demilitariseren en de extreemste groepen rond de Dombass elimineren.

Je kunt dat een vernederende nederlaag noemen maar het is wel exact wat de Russen eisten vanaf dag 1.
Dat is niet wat de Russen eisten, het gaat -vooral- om regime change dat heeft de BotoxTrol ook duidelijk en meermaals gezegd, dat is was "denazificatie" voor hem betekent (hoe dwaas ook in de realiteit).

Rusland had een groot plan, nu dat duidelijk gefaald is, zowel Plan A als Plan B, verkondigen ze dat het natuurlijk altijd al hun bedoeling was om enkel het Oosten en het Zuiden te bezetten

Die duizenden dode russen en honderden kapotte tanks en helicopters etc. nabij Irpin en Bucha en Hostomel, dat was dus maar een afleidingsmanoevre ofzo?

Als je dat gelooft, geloof je vast ALLES wat ze in de Russische propaganda verkondigen.

Deze tweet zegt het heel mooi : https://twitter.com/robhwilliamson/s...18183952064517

Citaat:
I have significantly reduced the effectiveness of my opponent's kneecap by repeatedly hammering it with my balls. I can now focus on the key objective of headbutting his boots while lying down.
"Ik heb mijn tegenstander hevig verzwakt door herhaaldelijk met mijn ballen tegen zijn knie te botsen. Ik kan nu verdergaan met mijn hoofdobjectief : stevig tegen zijn laarzen koppen terwijl ik op de grond lig".
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:29   #64
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
willen we een IRL bebat organiseren tussen de pro's en de cons ? mét de vluchtelingen ?

wie heeft de BALLEN ??? van onze trolls ?
Ik ben niet pro oorlog, het is gewoon dat ik vind dat Rusland op geopolitiek niveau en op koude oorlog niveau een goeie reden heeft om deze oorlog te voeren.

Voor ons is het natuurlijk shit, na Corona wordt alles nog eens duurder en de vluchtelingen worden al in de watten gelegd. Elke vluchteling kost ons bruto meer dan een gemiddeld loon, daar kan niemand blij mee zijn.

De VS is medeschuldig aan deze oorlog door Oekraïne te pushen en steunen bij het irriteren van de Russische beer, met als doel de Russen quasi te verplichten om de invasie uit te voeren zodat ze op kosten gejaagd worden. Daar is het om te doen.

De EU wist het en zag het aankomen maar die zijn hersendood, het apparaat is te log en kweekt hierdoor iedereen te lui en te dom om voor zichzelf te denken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:29   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze konden maar proberen he, een blitz en in enkele dagen geven die Oekraïeners zich over, het had gekund. In het begin hebben er ook een pak soldaten zich makkelijk overgegeven.
Tot die werden neergemaaid door de extremere leden. Daar zijn zelfs beelden van maar Oekraine benoemde die slachtoffers dan als "vermomde Russen".
Alweer een verhaaltje uit de grote gifkoekjestrommel van het Kremlin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:32   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Gezien het op dit eigenste forum al geruime tijd geleden werd geopperd, dat de russen de dnjepr niet willen oversteken, kunnen we dan stellen dat deze "conspiracy-theory" ook conspiracy-fact" wordt?
Op de kaart zie ik toch duidelijk dat ze al ten oosten van de rivier zitten: zowel bij Kyiv, bij Kherson als bij Mykolaiv.

Uw theorie is al lang door de feiten achterhaald.
Oud 31 maart 2022, 19:33   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet pro oorlog, het is gewoon dat ik vind dat Rusland op geopolitiek niveau en op koude oorlog niveau een goeie reden heeft om deze oorlog te voeren.
Welke reden zou dat dan wel zijn? Het EU-lidmaatschap pas over misschien vele jaren? Of het NAVO-lidmaatschap waarvoor Oekraïne tot op heden nog steeds geen aanvraag heeft ingediend?
Oud 31 maart 2022, 19:35   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS is medeschuldig aan deze oorlog door Oekraïne te pushen en steunen bij het irriteren van de Russische beer, met als doel de Russen quasi te verplichten om de invasie uit te voeren zodat ze op kosten gejaagd worden. Daar is het om te doen.
Waartoe werden de Russen dan wel verplicht tot die invasie? Wat was er dan wel zo imminen?
Oud 31 maart 2022, 19:35   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waartoe werden de Russen dan wel verplicht tot die invasie? Wat was er dan wel zo imminen?
Oud 31 maart 2022, 19:36   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De EU wist het en zag het aankomen maar die zijn hersendood, het apparaat is te log en kweekt hierdoor iedereen te lui en te dom om voor zichzelf te denken.
Onzin, er is de twee weken voor de inval hoog diplomatiek overleg gepleegd door verschillende leiders van EU-staten. Daarbij kregen ze van Poetin en entourage steevast te horen: "Neen, er is geen inval gepland in Oekraïne. Het zijn maar militaire oefeningen. Allemaal overdreven gepraat van die seniele Biden in Washington."
Oud 31 maart 2022, 19:38   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je fantasie is echt wel op dreef, ongelofelijk.

Dat is niet wat de Russen eisten, het gaat -vooral- om regime change dat heeft de BotoxTrol ook duidelijk en meermaals gezegd, dat is was "denazificatie" voor hem betekent (hoe dwaas ook in de realiteit).

Rusland had een groot plan, nu dat duidelijk gefaald is, zowel Plan A als Plan B, verkondigen ze dat het natuurlijk altijd al hun bedoeling was om enkel het Oosten en het Zuiden te bezetten

Die duizenden dode russen en honderden kapotte tanks en helicopters etc. nabij Irpin en Bucha en Hostomel, dat was dus maar een afleidingsmanoevre ofzo?

Als je dat gelooft, geloof je vast ALLES wat ze in de Russische propaganda verkondigen.

Deze tweet zegt het heel mooi : https://twitter.com/robhwilliamson/s...18183952064517

"Ik heb mijn tegenstander hevig verzwakt door herhaaldelijk met mijn ballen tegen zijn knie te botsen. Ik kan nu verdergaan met mijn hoofdobjectief : stevig tegen zijn laarzen koppen terwijl ik op de grond lig".
Ze geloven ook hun eigen propaganda, ze dachten als helden verwelkomd te worden door een deel van de bevolking, maar die is de oorlog gewoon zo beu als pap. Dus ja, dat deel viel tegen maar was het proberen waard om een oorlog te vermijden.

In het Oosten zijn ze alvast stevig met hun kloten tegen die knie aan het slaan. Hoe dan ook gaan de Russen dit gebied winnen, ze moeten wel, er is geen weg terug. Of ze het volledige kustgebied gaan innemen weet ik niet, dat wordt een lastige.
Oud 31 maart 2022, 19:38   #72
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin, er is de twee weken voor de inval hoog diplomatiek overleg gepleegd door verschillende leiders van EU-staten. Daarbij kregen ze van Poetin en entourage steevast te horen: "Neen, er is geen inval gepland in Oekraïne. Het zijn maar militaire oefeningen. Allemaal overdreven gepraat van die seniele Biden in Washington."
Nu zeg je zelf dat ze hersendood zijn
Oud 31 maart 2022, 19:39   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet gelukt en ook de bedreiging van Kiev bracht geen soelaas dus zitten we aan plan C in het stappenplan, het Oosten innemen en het Oekraïense leger zo goed mogelijk demilitariseren en de extreemste groepen rond de Dombass elimineren.

Je kunt dat een vernederende nederlaag noemen maar het is wel exact wat de Russen eisten vanaf dag 1.
Toch vreemd dat Poetin wel een pak andere zaken aankondigde op dag één van de invasie. Luistert u nog eens?

https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8
Oud 31 maart 2022, 19:42   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zeg je zelf dat ze hersendood zijn
Neen, hoor, nu zeg ik dat ze voortdurend bedrogen werden door die aartsleugenaar in het Kremlin.
Oud 31 maart 2022, 19:45   #75
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Water voor de Krim en in Donbas kregen de rebellen danig op hun kloten door nieuwe wapens en de nazi troepen. Als ze langer zouden wachten ging Oekraïne te sterk worden en die waren echt van plan Donbas en de Krim terug te nemen.
De Krim is voor Rusland gewoon te belangrijk.
Oud 31 maart 2022, 20:03   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Water voor de Krim en in Donbas kregen de rebellen danig op hun kloten door nieuwe wapens en de nazi troepen. Als ze langer zouden wachten ging Oekraïne te sterk worden en die waren echt van plan Donbas en de Krim terug te nemen.
Dit heeft dus niets met de EU, met de VS, met de NAVO te maken... Tot daar uw beweringen.

Wel met het imperialisme van Rusland dat bang wordt dat Oekraïne door Russen bezet Oekraïens land weer herovert.
Oud 31 maart 2022, 20:03   #77
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De krim is oekraine zoals antwerpen belgisch is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 20:10   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat Poetin wel een pak andere zaken aankondigde op dag één van de invasie. Luistert u nog eens?

https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8
Ik heb nu voor het eerst gekeken en die zegt quasi exact hetgeen ik hier zeg, dit zijn talking points die links hier ook decennia verkondigde, tot ze woke islamitisch werden. Putin zegt zelfs letterlijk dat ze het land niet willen innemen, blijkbaar horen wij verschillende zaken.
Oud 1 april 2022, 03:19   #79
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De krim is oekraine zoals antwerpen belgisch is.
Volgens Hoofdstraat hoort Antwerpen dan ook gewoon bij Nederland, eindelijk iets zinnigs
Oud 1 april 2022, 03:32   #80
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zegt alles over de staat van het voormalige continent der Wereldmachten, dat we de Russische invasiemacht van iets meer dan honderdduizend man indrukwekkend vinden, dat was niets bij bijvoorbeeld Stalingrad of Koersk...

Dat de Oekraïners fanatieker zijn tegenover zo'n overmacht snap ik ook wel, zij verdedigen hun vaderland.

En Rusland wil feitelijk bewerkstelligen dat heel Russischtalig Oekraïne zich uit vrije/'vrije' wil aansluit bij Rusland. In plaats van dat de internationale gemeenschap de status van de Russischtaligen in Oekraïne bekrachtigd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be