Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2022, 21:46   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Rusland mag zoveel raketten plaatsen als hij wil
Zinloos aangezien de nato niet aanvalt
NAVO heeft wel degelijk Joegoslavië en Libië gebombardeerd onder het mom van een no-fly-zone en NAVO-leden hebben al een massa landen binnengevallen en wapenleveringen gedaan, het is maar hoe je het bekijkt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 21:49   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat we over 2 verschillende zaken spreken.
De Russen hebben die dam afgebroken ?
Ik meen dat het gaat over een "dam" letterlijk.
Ja, deze dam, speciaal opgetrokken om water naar de krim tegen te houden

De Krim kampt met een nijpend watertekort. Na de Russische annexatie van het schiereiland in 2014 bouwde Oekraïne een dam in het kanaal dat de Krim van water voorzag.
https://www.trouw.nl/buitenland/oekr...r-af~b81adb60/

Russische legereenheden hebben in het zuiden van Oekraïne, in de regio Cherson, een betonnen dam opgeblazen om de watertoevoer uit de rivier Dnjepr naar de Krim te herstellen.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/i...a-1839851.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 21:52   #63
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
NAVO heeft wel degelijk Joegoslavië en Libië gebombardeerd onder het mom van een no-fly-zone en NAVO-leden hebben al een massa landen binnengevallen en wapenleveringen gedaan, het is maar hoe je het bekijkt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
Valt toch maar mager uit. Zeker de laatste 15 jaar.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 21:57   #64
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Skob, ik vind dat geen argument.
Een soeverein land zou zich mogen aansluiten bij wie of wat het wilt zonder bedreigd te worden.
Ik vind dit verschrikkelijk naïef. Het is volkomen logisch dat Rusland zich bedreigd voelt door uitbreiding van de NATO. Hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt ten tijde van Ghorbachev. En toen waren al die landen ook al soeverein. Je praat alsof dit gaat over voetballers die de vrijheid hebben om zich bij de club aan te sluiten waar ze het willen. Maar het cruciale verschil ligt bij het feit dat de groei van de NATO een bedreiging is voor Rusland. En elke grootmacht die zich bedreigd voelt, reageert. De USA doet al decennia niks anders.

Citaat:
Rusland is de agressor.
De uitbreiding van de NATO is de actie, de agressie.
Rusland geeft de REactie.

Als Rusland de NATO expansie tolereert, worden ze binnen de kortste keren met een flutexcuus aangevallen. Zoals de Amerikanen Irak binnenvielen op basis van "Ze bouwen een massavernietigingswapen".. wat uiteraard nooit gevonden werd omdat het een hoax was die de Amerikaanse invasie moest rechtvaardigen.

Het verbannen van RT, een kanaal dat ik 5 jaar geleden al volgde, lijkt me meer een poging om alle kritiek op Westerse propaganda monddood te maken. Ze zijn blijkbaar heel bang dat de berichtgeving van RT Europese mensen bereikt. Misschien zouden ze zich vragen beginnen stellen?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 april 2022 om 22:00.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:00   #65
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Valt toch maar mager uit. Zeker de laatste 15 jaar.
Ja uiteraard, NATO-landen hebben al massa's landen binnengevallen of gebombardeerd, ze zoeken echter wel een andere naam om onder samen te werken of doen het met een andere samenwerking zoals de VS in Irak en Yemen.

Maar OK, nee, het is NATO niet. Rusland was echter niet blij met de bemoeienis van NATO in Joegoslavië waar NATO het land effectief heeft opgesplitst om de oorlog met separatisten te stoppen. Ik vond het een goeie oplossing, maar waarom is de opsplitsing van Oekraine dan opeens zo'n probleem vraag ik me af. Maar goed, de vraag stellen is het antwoorden.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 14 april 2022 om 22:07.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:02   #66
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik vind dit verschrikkelijk naïef. Het is volkomen logisch dat Rusland zich bedreigd voelt door uitbreiding van de NATO. Hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt ten tijde van Ghorbachev. En toen waren al die landen ook al soeverein. Je praat alsof dit gaat over voetballers die de vrijheid hebben om zich bij de club aan te sluiten waar ze het willen. Maar het cruciale verschil ligt bij het feit dat de groei van de NATO een bedreiging is voor Rusland. En elke grootmacht die zich bedreigd voelt, reageert. De USA doet al decennia niks anders.



De uitbreiding van de NATO is de actie, de agressie.
Rusland geeft de REactie.

Als Rusland de NATO expansie tolereert, worden ze binnen de kortste keren met een flutexcuus aangevallen. Zoals de Amerikanen Irak binnenvielen op basis van "Ze bouwen een massavernietigingswapen".. wat uiteraard nooit gevonden werd omdat het een hoax was die de Amerikaanse invasie moest rechtvaardigen.

Het verbannen van RT, een kanaal dat ik 5 jaar geleden al volgde, lijkt me meer een poging om alle kritiek op Westerse propaganda monddood te maken. Ze zijn blijkbaar heel bang dat de berichtgeving van RT Europese mensen bereikt. Misschien zouden ze zich vragen beginnen stellen?
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:10   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
LOL, de TV is al gecensureerd dus ja, dit is het helemaal.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:13   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik vind dit verschrikkelijk naïef. Het is volkomen logisch dat Rusland zich bedreigd voelt door uitbreiding van de NATO. Hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt ten tijde van Ghorbachev. En toen waren al die landen ook al soeverein. Je praat alsof dit gaat over voetballers die de vrijheid hebben om zich bij de club aan te sluiten waar ze het willen. Maar het cruciale verschil ligt bij het feit dat de groei van de NATO een bedreiging is voor Rusland. En elke grootmacht die zich bedreigd voelt, reageert. De USA doet al decennia niks anders.



De uitbreiding van de NATO is de actie, de agressie.
Rusland geeft de REactie.

Als Rusland de NATO expansie tolereert, worden ze binnen de kortste keren met een flutexcuus aangevallen. Zoals de Amerikanen Irak binnenvielen op basis van "Ze bouwen een massavernietigingswapen".. wat uiteraard nooit gevonden werd omdat het een hoax was die de Amerikaanse invasie moest rechtvaardigen.

Het verbannen van RT, een kanaal dat ik 5 jaar geleden al volgde, lijkt me meer een poging om alle kritiek op Westerse propaganda monddood te maken. Ze zijn blijkbaar heel bang dat de berichtgeving van RT Europese mensen bereikt. Misschien zouden ze zich vragen beginnen stellen?
Het verschil is dat de NATO niet zomaar onschuldige burgers op straat in koelen bloede doodschiet of mishandelt (op z'n zachtst uitgedrukt), in tegenstelling tot wat Rusland nu doet.
Als landen zich veiliger voelen onder een NAVO paraplu dan moet dat kunnen. Ze hebben er hun redenen voor.
Uitbreiding van de NAVO kan je niet beschouwen als een vorm van agressie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:18   #69
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
LOL, de TV is al gecensureerd dus ja, dit is het helemaal.
Nee nee, Dit is wat vijf jaar RT volgen gedaan heeft met je.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:22   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Daarna ...



(Met alle respect voor Homer Simpson )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2022 om 22:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2022, 22:40   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Nee nee, Dit is wat vijf jaar RT volgen gedaan heeft met je.
Of 2 jaar corona-TV
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 12:34   #72
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het verschil is dat de NATO niet zomaar onschuldige burgers op straat in koelen bloede doodschiet of mishandelt (op z'n zachtst uitgedrukt), in tegenstelling tot wat Rusland nu doet.
Russen die ik persoonlijk ken, ontkennen dit.

Citaat:
Uitbreiding van de NAVO kan je niet beschouwen als een vorm van agressie.
Waarom is er dan enkele decennia geleden een top geweest onder Ghorbachev, waarbij de voorwaarden voor uitbreiding van de NATO uitvoerig zijn besproken in het kader van vrede?

Het was TOEN al een bedreiging, waardoor er afspraken zijn gemaakt. Anders was zo'n gesprek nooit nodig geweest.
Nu zoveel decennia later valt de EU ineens uit de lucht en wordt er ineens ontkend dat hetzelfde onderwerp van toen, een bedreiging vormt.

Was het niet Einstein die zei dat iemand die twee keer hetzelfde doet en een ander resultaat verwacht, een dwaas is?

De EU weet verdomd goed dat dit provocatie is. Men zoekt een oorlog. Ook de USA heeft vaak beweerd een oorlog te starten om humanitaire redenen (cfr Syrië). Achteraf bleek het altijd om strategische doelen te gaan. Niemand start een oorlog om wille van liefdadigheid.

Als ongevaccineerde wappie/complotdenker heb ik persoonlijk het vermoeden dat de technocraten dit conflict op de spits willen drijven tot de huidige inflatie volledig ontspoort. Het monetaire stelsel loopt op zijn einde vanwege torenhoge schulden, en enkel een speldenprik is nog nodig om die bom te doen barsten.

Wanneer ze barst en we allemaal failliet gaan, zie ik de staat nog redder spelen door onze eigendommen te privatiseren. By 2030 you will own nothing, zegt de stichter van de machtigste NGO ter wereld.

Ik hoop dat ik mis ben, maar enkel de toekomst zal het uitwijzen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 april 2022 om 12:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 16:00   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

NATO/NAVO

Wat is dat nu precies want ik heb soms de indruk ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 20:48   #74
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.717
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zit op huidig ogenblik aan de kust en wat mij opvalt is dat er met de regelmaat van de klok straaljagers voorbij komen.

Een oefening?

Of moet ik dat véél zwartgalliger zien?

p.s.

In het verleden gebruikte men toch bommen (naam van die bom vergeten) die alles wat op elektriciteit draaide gewoon lam legde en je u dan in een heel ander tijdperk waande.

Golfoorlog?

Was daar toen ook geen bom die alle leven uitschakelde maar voor de rest alle andere dingen liet staan? (Iran had toen van de veeg dacht ik)

Of was dat een test?

Een test zoals bij de Falkland-oorlog waar men twee bommen getest heeft de exocet en de seawolf.

Als die goed bevonden werden was de oorlog gedaan.


EMP bommen zijn dit ja, hiermee kan je een hele stad platgooien, alle spoelen branden door, all chips gaan kapot en reparatie kan niet.

verder geen doden en geen materiale schade.


kijk hier het is erger dan ik dacht: ook ziekenhuizen gaan permanent down
https://techprotectbag.com/what-is-a...ct-against-it/
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 20:53   #75
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.717
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

heel veel politieke leiders zijn psychopaten denk ik.

poetin is ziek, hij is de Antichrist 666???

Kan poetin in zijn eentje beslissen om 10 kernbommen af te vuren?? hoe werkt de commando structuur v Kremlin en Russische LEGER mbt hun Kernwapen inzet?? is er een protocol??


Griezelig morgenochtend al kan hele wereld vergaan zijn en de overlevenden lijden dan 1000 jaar in Nucleaire Holocaust.

Einde wereld is nu heel dichtbij.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 20:58   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja uiteraard, NATO-landen hebben al massa's landen binnengevallen of gebombardeerd, ze zoeken echter wel een andere naam om onder samen te werken of doen het met een andere samenwerking zoals de VS in Irak en Yemen.

Maar OK, nee, het is NATO niet. Rusland was echter niet blij met de bemoeienis van NATO in Joegoslavië waar NATO het land effectief heeft opgesplitst om de oorlog met separatisten te stoppen. Ik vond het een goeie oplossing, maar waarom is de opsplitsing van Oekraine dan opeens zo'n probleem vraag ik me af. Maar goed, de vraag stellen is het antwoorden.

.
Ach zo, Rusland heeft nog nooit een ander land binnen gevallen of gebombardeerd zeker ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 21:08   #77
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
NAVO heeft wel degelijk Joegoslavië e]
Omwille van een volkerenmoord, zoals in oekraine
Pleeg geen genocide en val natoleden niet aan, je bent veilig

Zoals gezegd
Er is maar 1 land verantwoordelijk dat al haar buurlanden lid vd nato willen worden, dat is rusland

Oekraine bewijst dit nogmaals
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 21:09   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Welke oude koe heb je nu nog uit de sloot gehaald?
“Oude koe” ??? Het was dan een koe die zomaar eventjes 44 jaar (bij sommigen 46 jaar) aangesleept heeft. Die landen werden niet bevrijd in 1945 maar wel pas in 1989. Ze kregen gedurende 44 jaar een communistische regeting door de strot
geramd. Vrije verkiezingen met meerdere partijen? Geen sprake van, Moskou’s wil was wet. Geen wonder dat na de implosie van het communisme die landen zo snel mogelijk bescherming wilden onder de NATO. De Oost-Europese landen zijn die onzalige sovjet-periode niet vergeten hoor!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 21:15   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Oude koe” ??? Het was dan een koe die zomaar eventjes 44 jaar (bij sommigen 46 jaar) aangesleept heeft. Die landen werden niet bevrijd in 1945 maar wel pas in 1989. Ze kregen gedurende 44 jaar een communistische regeting door de strot
geramd. Vrije verkiezingen met meerdere partijen? Geen sprake van, Moskou’s wil was wet. Geen wonder dat na de implosie van het communisme die landen zo snel mogelijk bescherming wilden onder de NATO. De Oost-Europese landen zijn die onzalige sovjet-periode niet vergeten hoor!
Hij weet precies niet wat zich in 1956 in Hongarije heeft afgespeeld ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 21:15   #80
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.735
Standaard

https://nypost.com/2022/04/15/ukrain...arrying-nukes/

Dat zal wel dat ze nucleaire wapens aan boord hadden van hun vlagschip.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be