![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je dat onmens levenslang gratis eten en onderdak geven op kosten van de belastingbetaler ? Er bestaan veel onmensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook degenen die veroordeeld zijn voor lichtere feiten kunnen misschien overdag minder bewaakt werk doen buiten de gevangenis. Ik hoor dat er veel personeelstekort is in de zorg. Witteboordcriminelen zouden misschien kunnen worden ingezet als hulpjes in de rusthuizen?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan gevangenissen zoals Merksplas rijden de vrachtwagens aan en af. Ze leveren onderdelen die door gevangenen in elkaar gestoken worden. Ik heb er daar Euro-paletten weten in elkaar kloppen dat het zweet van hun dinges liep. Voor een paar centen in het zwart per uur.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al lang bezig eh. Pure uitbuiting.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zo kunnen de sukkelaars om de veertien dagen een pakske tabak betalen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heks had nooit vrij mogen komen. Ze is even schuldig, zoniet nog schuldiger dan Dutroux. ZIJ had die kleine meisjes kunnen redden van de hongerdood. Maar ja, aan sommige reacties hier te lezen moeten we vooral medelijden hebben met de daders.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet dat die Martin zich al jarenlang in't publiek begeeft en nog nooit een pak rammel gekregen heeft van vaders en moeders. Echt hè!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kreeg onderdak bij nonnen, dan bij rijke notarissen ed. Bij haar voorarrest verscheen ze wel met 'n blauw oog, iemand had haar dan toch te grazen genomen waarschijnlijk. Later bij haar vrijlating werd er met stokken op 't voertuig waar ze in zat, geslagen. Jammer genoeg werd zij niet geraakt. En al zeker met de arrogantie waarop ze meteen naar 'n dure kapper ging & flessen wijn als dank stuurde of bracht.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dakloze sukkelaar die nooit een vlieg kwaadgedaan heeft krijgt die luxe niet van gratis onderdak en 3 maaltijden per dag! Ik herinner mij ook nog goed hoe die heks bij een dure kapper ging....walgelijk! Ze is ermee weggekomen met wat ze gedaan heeft. Dat kan alleen hier in Belgie, schandalig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind 't nog steeds 'n schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan weer 'n dilemma. Levenslang onderhouden of vrij rondlopen. Ik ben er niet uit. Eigenlijk was ik altijd 'n hevige tegenstander van de doodstraf. Jong & naïef èh, "'t zou weleens de verkeerde kunnen zijn wiens leven genomen wordt"...en..."dan zijn we als maatschappij geen haar beter", woke praatjes, maar soms mag er al eens 'n uitzondering gemaakt worden. In vroegere tijden werd je gewoon uit de maatschappij; je stam, je gemeenschap, verstoten, en dat was meestal 'n doodvonnis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik weet niet wat voor iemand of wat je bent als je kinderen weet zitten in een kelder en ze laat verhongeren.
Haar man heeft ze ontvoerd maar zij heeft ze gedood, eigenlijk gemarteld door verhongering. Laatst gewijzigd door Deo : 15 mei 2022 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar verdedigers zullen haar wel zo wijs gemaakt hebben. En de rechter trapte er met open ogen in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is er nu met haar gebeurd? Waar is ze na haar vrijlating uiteindelijk terechtgekomen?
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2022 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs al had ze levenslang gekregen, ze had nu ook al buiten geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wel eens de verkeerde kunnen zijn ... in haar geval is het dat niet maar ik geloof dat er laatst in de VS nog iemand na jaren cel vrijgelaten is omdat die man zijn zaak een totaal verkeerde beoordeling gekregen had. Dat is een grove fout van zij die met het onderzoek belast geweest zijn? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |