Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2004, 01:59   #61
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Daar wil ik nu ook niet wonen. Vrienden van mijn vrouw wonen in zo'n reusachtig flat. De beveiligingen die zijn aangebracht zegt mij genoeg, voor men aan de voordeur van de flat staat heeft men driemaal een code moeten indrukken. (voordeur, deur naar traphal en de lift heeft ook een code.
Leuk in een fort wonen.
't is ook nooit goed, hé?

da's toch niet meer dan logisch in zo'n plaatje?
of weet jij misschien van buurten waar de villa's en andere kasten van huizen géén inbraakbeveiliging hebben?

Laatst gewijzigd door doggy : 22 december 2004 om 02:00.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:01   #62
tutifruti
Vreemdeling

tutifruti's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn weten is de enige plaats hier in vlaanderen waar ik al problemen ondervonden heb met migranten, Kuregem in Brussel.
Daar kan je echt wel over een ghetto spreken. We zijn er ooit een keer bekogeld geweest met stenen omdat de jongeren ginder vonden dat we er niet thuishoorden in hun wijk. Toen ik daar langskwam 2 jaar geleden, was 95 procent van de bewoners van allochtone origine. De situatie is hier wat mij betreft echt wel hopeloos.

Voor de rest ben ik toch al veel in de "vreemde" straten geweest in Antwerpen, Gent en Brussel en heb ik nog nooit last ondervonden van de vreemdelingen.
Ik ben dan ook vriendelijk tegen hen als ze mij iets vragen, of als ik hen iets wil vragen. Ik ga ze dus nooit uitschelden of zeggen dat ze terug moeten naar hun eigen land. Volgens mij lok je daarmee toch zelf je problemen uit.
Ik heb ook 1.5 jaar gewerkt in een bedrijf met 50% turken die er werkten, buiten het feit dat ze af en toe in het Turks beginnen te spreken, heb ik er altijd graag gewerkt. Meestal waren ze veel vriendelijker dan de mensen die het een schande vonden dat er ook turken in dat bedrijf mochten werken.

Geef mij maar verdraagzaamheid in plaats van haat tegenover vreemden.
tutifruti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:03   #63
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tutifruti
Bij mijn weten is de enige plaats hier in vlaanderen waar ik al problemen ondervonden heb met migranten, Kuregem in Brussel.
Daar kan je echt wel over een ghetto spreken. We zijn er ooit een keer bekogeld geweest met stenen omdat de jongeren ginder vonden dat we er niet thuishoorden in hun wijk. Toen ik daar langskwam 2 jaar geleden, was 95 procent van de bewoners van allochtone origine. De situatie is hier wat mij betreft echt wel hopeloos.

Voor de rest ben ik toch al veel in de "vreemde" straten geweest in Antwerpen, Gent en Brussel en heb ik nog nooit last ondervonden van de vreemdelingen.
Ik ben dan ook vriendelijk tegen hen als ze mij iets vragen, of als ik hen iets wil vragen. Ik ga ze dus nooit uitschelden of zeggen dat ze terug moeten naar hun eigen land. Volgens mij lok je daarmee toch zelf je problemen uit.
Ik heb ook 1.5 jaar gewerkt in een bedrijf met 50% turken die er werkten, buiten het feit dat ze af en toe in het Turks beginnen te spreken, heb ik er altijd graag gewerkt. Meestal waren ze veel vriendelijker dan de mensen die het een schande vonden dat er ook turken in dat bedrijf mochten werken.

yup yup.
Oud 22 december 2004, 02:08   #64
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tutifruti

En wat vragen ze dan? Heb jij een sigaretje voor mij?
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:14   #65
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
't is ook nooit goed, hé?

da's toch niet meer dan logisch in zo'n plaatje?
of weet jij misschien van buurten waar de villa's en andere kasten van huizen géén inbraakbeveiliging hebben?
Ja, waar ik nu woon, heb je het eigenlijk niet echt nodig.
Hier heb ik meerder malen de autosleutels vergeten in mijn wagen op de oprit.
Niks...geen probleem. Maar ja hier hebben we dan ook niet zoveel vreemdelingen, en zij die hier wonen zijn al wat ingeburgerd, ik durf zelfs zeggen dat er vriendelijke mensen tussen zitten.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:15   #66
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat vragen ze dan? Heb jij een sigaretje voor mij?
off topic over die sigaretten:
de plaats waar ik het meest naar een sigaret gevraagd werd:
Annecy, Frankrijk: prachtig, luxueus stadje tegen de zwitserse grens.
nu ik eraan denk heb ik er nergens meer last van gehad dan in Frankrijk...
Oud 22 december 2004, 02:15   #67
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel Vlamingen wonen dan nog in de handelstraat, de lange duinstraat, enz..ik doe een gok, 10 gezinnen per straat?

PS.
Handelstraat geen getto? Komaan laat me niet lachen, wat noem jij dan een getto? pas als ze elke autochtoon hebben buitengepest of wat?
Moest ik er nu wonen ik zou mijn kind er zeker niet buiten laten spelen.
Eigenlijk is het belachelijk dat de mensen nog naar het buitenland trekken om op vakantie te gaan, daar zijn ze onze taal zelfs machtig ( voor het geld weliswaar) , in tegenstelling tot de winkels aan de handelstraat en omgeving. Zelfs een Nederlandstallig opschrift is teveel gevraagd aan de vitrines.
als ik daar rondwandel, en kijk naar de passanten, dan zie ik toch nog vrij veel vlamingen. ik woonde in een zijstraat van de diepstraat, en daar woonde nog een pak autochtonen.

en mij maakt het eigenlijk niet uit in welke taal de vitrine van den bakker beschilderd is. zolang het brood maar lekker is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:22   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door doggy
d�*t is inderdaad een strikvraag, terwijl die van "man bijt hond" dat duidelijk niét was.

Schrijft iemand die schreef:
Citaat:

ooit eens in man bijt hond gezien, gevraagd aan de man in de straat:
"hoeveel % van de bevolking van Antwerpen zijn Turken?"

8)

plaaggeest (x2)

het verschil tussen één straat en een hele stad is hierbij zeker verwaarloosbaar?
maar al je 't niet kunt laten mag je gerust verder mierenneuken, hoor.
Ok dan, hoeveel % van de bevolking van Gent zijn Marokkanen ?
Over mierenneuken gesproken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 02:24   #69
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ok dan, hoeveel % van de bevolking van Gent zijn Marokkanen ?
Over mierenneuken gesproken.
ik durf eerlijk te zeggen dat ik het niet weet.
dat hadden er enkelen in "man bijt hond" beter gedaan dan te zeggen "taggetig percent ofzoe? in ieder geval iel veul!"
Oud 22 december 2004, 11:39   #70
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Cursusje statistiek volgen.
Hoeveel percent van de bevolking zijn criminelen? Hoeveel moordenaars?

Waarover maken wij ons dan zorgen?

Wat 'n onzin!
Laat ons kort en bondig lachen: HA!!!!!!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:05   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik durf eerlijk te zeggen dat ik het niet weet.
dat hadden er enkelen in "man bijt hond" beter gedaan dan te zeggen "taggetig percent ofzoe? in ieder geval iel veul!"
Geen schande, ik weet het ook niet. Meer nog ik denk dat niemand het eigenlijk juist weet.
Daarom dat ik het een stomme vraag vindt, het hangt ook af waar de ondervraagde woont. In Borgerhout kan dat cijfer aardig in de buurt loggen denk ik. Zij het dan dat het geen Turken maar Marokkanen zijn. Strikvraag dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 14:03   #72
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Eigenlijk is het normaal; Als je in een veld met madeliefjes een roos zet, dan valt die roos veel harder op.

Het moet lukken. Vorige week heb ik kennissen over de vloer gehad. Vader en zoon uit Molenbeersel ,het verre Limburg dus.
Die 2 mensen waren ervan verbaasd hoe anoniem iemand was en hoeveel vreemden er hier rondlopen, in Vilvoorde. En natuurlijk viel het direct op hoeveel hoofddoeken en hangjongeren dat zijn.

Resultaat, pa vroeg aan ons hoe we hier konden leven. Onze doodsimpele verklaring "we hebben geen keuze".
Ik was gisteren in een vlaamsche grootstad (?!) en mits UUUUREN wandelen heb ik welgeteld twee hoofddoeken gezien, beide keren een vrouw achter een kinderwagen. Ze vielen gewoon op, omdat er zo weinig van waren.

Ik heb er wel 'n beetje op gelet, aangezien ik zelf in een niet nader te noemen Euro-hoofdstad woon en bv. in het openbaar vervoer opschrik wanneer ik gewoon Frans (laat staan Nederlands) hoor.

Ik kan me dus best wel voorstellen dat sommige provinciano's alhier niét dat gevoel hebben.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 15:22   #73
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nee hoor, maar ze dachten dat ik een racist was omdat ik ze niet verstond.
Vanwaar haal je het? Zo'n belachelijk verhaal heb ik nog noooooit gehoord...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb daar 2 jaar gewoond. ik liep soms 's avonds over het de coninckplein, en heb er nooit problemen gehad. t was wel ni in ne minirok, sorry. en het was ook geen dagelijkse gewoonte, meestal liep ik langs het sint-jansplein. ook daar altijd probleemloos.
Nu ja, je hebt ook mensen met oogkleppen he...
Oud 22 december 2004, 15:26   #74
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Nu ja, je hebt ook mensen met oogkleppen he...
of met minder paranoia?
Oud 22 december 2004, 15:40   #75
Camulus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skorzeny
Hebben jullie ook dit gevoel ?
absoluut,
zelfs in een zeer klein stadje waar ik woon nemen iedere ochtend een tiental negers dezelfde trein als ik, uiterst storend.
(omdat ze geen treinticket betalen, en voor geluidshinder zorgen, natuurlijk.)
Camulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 15:46   #76
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camulus
absoluut,
zelfs in een zeer klein stadje waar ik woon nemen iedere ochtend een tiental negers dezelfde trein als ik, uiterst storend.
(omdat ze geen treinticket betalen, en voor geluidshinder zorgen, natuurlijk.)
wat je van een trein vol studenten natuurlijk nóóit kan zeggen
Oud 22 december 2004, 15:56   #77
Camulus
Vreemdeling

Standaard

nee, blijkbaar zit dat in hun ras, want de blanke studenten zijn een heel stuk rustiger.
Oud 22 december 2004, 16:12   #78
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camulus
nee, blijkbaar zit dat in hun ras, want de blanke studenten zijn een heel stuk rustiger.
Richt maar een partijtje op die ijvert voor een Eigen wagon voor het Eigen volk. Blanke sigarettenrokers zijn ook niet echt blank, hun longen vertonen immers wat bruine vlekken, dus weg met hen uit ons Eigen wagon.
Oud 22 december 2004, 16:23   #79
Camulus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Richt maar een partijtje op die ijvert voor een Eigen wagon voor het Eigen volk. Blanke sigarettenrokers zijn ook niet echt blank, hun longen vertonen immers wat bruine vlekken, dus weg met hen uit ons Eigen wagon.
Ik zou eerder ijveren voor een Eigen trein voor het Eigen volk.
Negers horen thuis in Afrika.
Wat heeft een ander volk hier te zoeken ? Niets. (behalve van onze rijkdom en sociale zekerheid profiteren)

Hier zou een uitzondering op kunnen gemaakt worden voor bv. buitenlandse toeristen voor een beperkte duur met een maximum quota van X aantal toeristen in ons Eigen land.

Laatst gewijzigd door Camulus : 22 december 2004 om 16:23.
Oud 22 december 2004, 16:27   #80
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
(behalve van onze rijkdom en sociale zekerheid profiteren)
Wat hadden ''jullie'' in Afrika te zoeken toen ''jullie'' hen leegroofden en van hun grondstoffen, ervan profiteerden, en die grondstoffen ook nog verspilden met ''jullie'' zinloze oorlogen.
Afrika zou het rijkste continent zijn, als het niet werd leeggeroofd door de Europeanen.

Citaat:
toeristen voor een beperkte duur met een maximum quota van X aantal toeristen in ons Eigen land.
Er gaan meer Belgen op vakantie, dan dat er mensen in België komen.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be