![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
da's toch niet meer dan logisch in zo'n plaatje? of weet jij misschien van buurten waar de villa's en andere kasten van huizen géén inbraakbeveiliging hebben?
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 22 december 2004 om 02:00. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Vreemdeling
|
Bij mijn weten is de enige plaats hier in vlaanderen waar ik al problemen ondervonden heb met migranten, Kuregem in Brussel.
Daar kan je echt wel over een ghetto spreken. We zijn er ooit een keer bekogeld geweest met stenen omdat de jongeren ginder vonden dat we er niet thuishoorden in hun wijk. Toen ik daar langskwam 2 jaar geleden, was 95 procent van de bewoners van allochtone origine. De situatie is hier wat mij betreft echt wel hopeloos. Voor de rest ben ik toch al veel in de "vreemde" straten geweest in Antwerpen, Gent en Brussel en heb ik nog nooit last ondervonden van de vreemdelingen. Ik ben dan ook vriendelijk tegen hen als ze mij iets vragen, of als ik hen iets wil vragen. Ik ga ze dus nooit uitschelden of zeggen dat ze terug moeten naar hun eigen land. Volgens mij lok je daarmee toch zelf je problemen uit. Ik heb ook 1.5 jaar gewerkt in een bedrijf met 50% turken die er werkten, buiten het feit dat ze af en toe in het Turks beginnen te spreken, heb ik er altijd graag gewerkt. Meestal waren ze veel vriendelijker dan de mensen die het een schande vonden dat er ook turken in dat bedrijf mochten werken. Geef mij maar verdraagzaamheid in plaats van haat tegenover vreemden. |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#64 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Hier heb ik meerder malen de autosleutels vergeten in mijn wagen op de oprit. Niks...geen probleem. Maar ja hier hebben we dan ook niet zoveel vreemdelingen, en zij die hier wonen zijn al wat ingeburgerd, ik durf zelfs zeggen dat er vriendelijke mensen tussen zitten.
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
de plaats waar ik het meest naar een sigaret gevraagd werd: Annecy, Frankrijk: prachtig, luxueus stadje tegen de zwitserse grens. nu ik eraan denk heb ik er nergens meer last van gehad dan in Frankrijk...
|
|
|
|
#67 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en mij maakt het eigenlijk niet uit in welke taal de vitrine van den bakker beschilderd is. zolang het brood maar lekker is. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over mierenneuken gesproken. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
dat hadden er enkelen in "man bijt hond" beter gedaan dan te zeggen "taggetig percent ofzoe? in ieder geval iel veul!"
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
Cursusje statistiek volgen.
Hoeveel percent van de bevolking zijn criminelen? Hoeveel moordenaars? Waarover maken wij ons dan zorgen? Wat 'n onzin! Laat ons kort en bondig lachen: HA!!!!!! |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom dat ik het een stomme vraag vindt, het hangt ook af waar de ondervraagde woont. In Borgerhout kan dat cijfer aardig in de buurt loggen denk ik. Zij het dan dat het geen Turken maar Marokkanen zijn. Strikvraag dus. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb er wel 'n beetje op gelet, aangezien ik zelf in een niet nader te noemen Euro-hoofdstad woon en bv. in het openbaar vervoer opschrik wanneer ik gewoon Frans (laat staan Nederlands) hoor. Ik kan me dus best wel voorstellen dat sommige provinciano's alhier niét dat gevoel hebben. |
|
|
|
|
|
|
#73 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#74 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#75 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
zelfs in een zeer klein stadje waar ik woon nemen iedere ochtend een tiental negers dezelfde trein als ik, uiterst storend. (omdat ze geen treinticket betalen, en voor geluidshinder zorgen, natuurlijk.) |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 |
|
Vreemdeling
|
nee, blijkbaar zit dat in hun ras, want de blanke studenten zijn een heel stuk rustiger.
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Negers horen thuis in Afrika. Wat heeft een ander volk hier te zoeken ? Niets. (behalve van onze rijkdom en sociale zekerheid profiteren) Hier zou een uitzondering op kunnen gemaakt worden voor bv. buitenlandse toeristen voor een beperkte duur met een maximum quota van X aantal toeristen in ons Eigen land. Laatst gewijzigd door Camulus : 22 december 2004 om 16:23. |
|
|
|
|
|
|
#80 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Afrika zou het rijkste continent zijn, als het niet werd leeggeroofd door de Europeanen. Citaat:
|
||
|
|
|