![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedenk me net, wat als ik overvallen word? Misschien is het wijze gewoon niets te doen en niet dieper af te glijden na faillure. Maar faillure is de enige weg naar succes, leren ze mij. Ik wil zeker, maar weet echt niet of ik kan. Ge kunt er niet naast zien dat ik nogal anders omga met hoe de zaken op mij afkomen. Het perfecte scenario bestaat niet en als er iets verandert zoals het gepland stond; utter chaos. Ik ben zo eens verloren gelopen in mijn eigen stad dat ik moest bellen om te vragen mij te helpen oriënteren waar ik was. Als dat gebeurt met een vuur aan en veel geld op zak moet ik u de gevolgen niet nuanceren. Ik vroeg trouwens hulp, geen oordeel ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of daar uren aan gebonden zijn. Doorgaans staan die kippenkramen en dergelijke food marchands ergens op een privé terrein van iemand waar ze hun allicht wat geld voor geven. Dat mag altijd wel denk ik. Maar openbare plaatsen vrees ik van niet tenzij markten. Maar ook daar moet je toelating en standplaatsen zien te krijgen wat ook niet zomaar lukt. Ik denk ook dat je mogelijks een horeca toelating nodig zal hebben die je zichtbaar aan uw bakfiets zal moeten uithangen. Welke vergunningen heb ik nodig als horecaondernemer? Vergunning bestemmingsplan. ... Omgevingsvergunning (verbouwing) ... Omgevingsvergunning (brand) ... Milieuvergunning. ... Hygiënecode. ... Drankvergunning. ... Exploitatievergunning. ... Terrasvergunning. Allemaal eerst goed navragen dus. En ook welke verzekeringen en dergelijke.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 juni 2022 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Misschien ook even nagaan waaraan ge u 'voedselveilig-gewijs' dient te houden.. HAACP-normen en dat soort zaken.. een voedselvergunning heb je ook nodig + jaarlijkse bijdrage aan 't FAVV..
Unizo FAVV Edit: zoals Mambo hierboven ook aanhaalt.. alle vergunningen en dergelijke goed op voorhand onderzoeken, want zeker bij verkoop/bereiding van voeding komt wat kijken.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 11 juni 2022 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En natuurlijk uw betalingssysteem.
Want tegenwoordig komt ieder daar met eigen en ander betalingssysteem ook. Je hebt dus een terminal nodig die alle kaarten aankan en die u het liefst niet teveel kost. Sommigen nemen 6 of 7% van uw ontvangsten als handelaar.
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() het is zeker de moeite als je er op los foefelt
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah maar aan bankcontact begin ik niet zenne.
Crypto of cash
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crypto het slechtste.
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je op een dergelijke markt mikt zou ik overigens het idee van crypto betalingen uit je hoofd zetten. >99% van de (volwassen) mensen heeft een pinpas op zak (of een telefoon die fungeert als), in het uitgaansleven specifiek zal een groot deel ook nog wel wat cash hebben, maar hoeveel mensen gaan er stappen met een manier om bitcoins over te schrijven bij de hand?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 juni 2022 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() er zijn ook mobiele kaartlezers
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() Pas als CUFI over enkele maanden zijn zaak kan uitbreiden met extra personeel en filialen in elke grote stad, zal zo een kaartlezer renderen.. zolang hij een eenmanszaak draaiende houdt op een bakfiets is een kaartlezer belachelijk duur.. zelfs als hij zo een toestel huurt. Beter cash of evt. payconiq via smartphone.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zal zeker een standplaats vergunning moeten aanvragen.
Ook als je rondrijd mag je enkel stilstaan bij verkoop. Dus geen klant aan uw kraamafdeling is doorrijden. Ook hiervoor heb je een abonnement van de gemeente nodig.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor het al, ik zal een sociaal assistente moeten nemen om mij al dit papierwerk op a4 formaat in mensentaal duidelijk te maken.
Want het kotteke van de muur lopen om administratief ergens te komen is echt voorbij.
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je een ondernemingsgeest moet hebben om zo'n experiment tot een goed einde te brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks wat een keelschraapaccent niet goed maakt.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foodtruckmarkt is een miljoenenbusiness zonder winst’
https://www.foodlog.nl/artikel/kort/...%20aan%20over.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het concept en het seizoen is echter alles bepalend. Ik kan u verzekeren dat ik elke dag meer zou verdienen dan als ik voor een werkgever ga werken. Maar dan moet alles 100% lopen zoals de radarwieltjes nu geestelijk draaien. Als ik 150 op 1 dag neem, dan is daar al meer dan de helft pure winst. De investering is echt belachelijk goedkoop. Als ik het u zou uitleggen, zou je begrijpen hoe dit gat in de markt meteen een rij klanten zou trekken.
![]() |