![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het erge is, dat veel Vlamingen dat ook (nog) doen.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen krijgen al een Franstalige parochiekerk in Wemmel, maar dat is nog onvoldoende voor hen .Zij willen nu ook een Franstalige Mis in de Nederlandstalige parochiekerk van Wemmel . Waarom kunnen zij hun Mis niet in de Franstalige parochiekerk van Wemmel vieren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker niet want dan was WOI hen bespaard gebleven, want dan waren wij als onderdeel van Nederland neutraal gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat vermindert bij de jongeren zeer snel
,daar die allemaal Engels spreken maar veel minder Frans. En die verwachten dan ook dat een vreemdeling Engels praat, als zelfs de jonge Oekraïense vluchtelingen Engels spreken , waarom zouden de Walen dat dan niet doen? Antwoord van die jonge Walen ;"Parce que on est quand même en Belgique ici". Alsof gans België Franstalig gebied zou zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 augustus 2022 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijk kunnen zij een Engelse tekst een beetje begrijpen ,maar verstaanbaar Engels spreken dat is er voor de grote meerderheid te veel aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pot op, Hollanders.
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dan leest u dat ik schreef dat wanneer de Vlamingen uit de 19e eeuw de mentaliteit van Rode Willem hadden gehad het vandaag de dag niet best gesteld zou zijn met het Vlaams/Nederlands in Vlaanderen. Zij, de Vlamingen uit de 19e eeuw dus, zouden als makke schapen de verfransing hebben ondergaan en 'merci' en 'vive la Belgique' hebben geroepen. Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 5 augustus 2022 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goh. Ik denk er ook zo over. Jij bent ook een verdwijnende soort, de Hollanderhater. Ik moet niks van dat type hebben.
Laatst gewijzigd door Weyland : 5 augustus 2022 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben goed geprobeerd, maar het zijn nog altijd tweederangsburgers in Belgie. Het credo is nog steeds "vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst."
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plots is er dan niets verkeerd met xenofobie en haat.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen moeten Frans leren, ze hebben niets te zeggen en moeten zwijgen en luisteren. Maar zelfs de slavenmentaliteit van de Vlaming werkt al niet meer mee, de Vlamingen die afstuderen en een dictee in het Frans zonder fouten kunnen schrijven kunnen we op één hand tellen. Zelfs de leraar Frans kan dit nog niet meer. Over groeiende psychologische weerstand gesproken. En jij denkt dat deze evolutie gaat blijven duren zonder te ontploffen?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Holanderhaat? Niks mee te maken. Ik haat die mensen niet. Of ik er wil mee trouwen of samenwonen is een andere zaak.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Is wel zo. Ik ken meer Hollanders dan mensen uit la Flandre profonde. Mijn tijd in Gent vond ik verschrikkelijk en daar waren ook idd veel mensen met een afkeer voor Hollanders... Wat ik er het ergste vond was de onvrijheid, zeker in vergelijking met Antwerpen. Vooral West-Vlaamse medestudenten konden weinig van me verdragen en mijn Antwerpse directheid. Een assistent uit Leiden was ook gehaat in de klas, en ik snap nog steeds niet waarom... Die uit Deinze was veel strenger en zeurde meer. Op dit forum is het meestal: Limburger, Hollanderhater. Voor mij ook geen reclame voor Limburg, inderdaad. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 augustus 2022 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
La Flandre profonde is ziek en Antwerpen is de normale. Het is hoe het is, man. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 augustus 2022 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij ons hier in Frankrijk worden de Nederlandse Limburgers als de sympathiekste ervaren. Die doen er ook alles aan om andere "Hollanders" te mijden. Die laatste worden geschuwd wegens lawaaimakers, zattigheid en onrespectvol gedrag tegenover de plaatselijke bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat provinciale best raar. Je zou haast vergeten dat er ook normale mensen bestaan onder Hollanders en ook vervelende Limburgers. Conformatie-bias heet dit.
Zelf zou ik ook nooit op voorhand mensen uit bepaalde streken op voorhand anders behandelen, enkel na de bekrompenheid zich manifesteert. Dat die graag geziene Limburgers Hollanders mijden omdat ze Hollanders zijn (een bepaald soort zat toerist is uiteraard anders, maar die zie ik ook in Brabant, Zeeland en wss ook in Limburg) is geen goede reclame voor hen, maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Serieus, ik ken mensen uit de Randstad die veel aangenamer zijn en wars van al die onzin. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 augustus 2022 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |