![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondertussen gaan de Russen aan Hongarije 2 kernreactoren leveren.
Orban houdt wel rekening met zijn volk. https://www.hln.be/buitenland/hongar...goed~a87e62a3/
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en er mag erust nog veel meer platgegooid worden
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een vreselijke optimist.
Wij gaan nu door een zeer dure en koude periode. Zo worden wij gedwongen om vlugger af te geraken van fossiele brandstoffen. En eens we daar vanaf zijn, moeten we geen eurocent meer afdragen aan zandbaklanden of gelijkaardige zoals Rusland. Ze gaan hun flatgebouwen in Dubai zelfs niet meer kunnen onderhouden, behalve die waar toeristen een beetje komen all in verpozen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had men naar die zotten niet geluisterd, dan waren wij ALLANG waar je met je optimisme hoopt op uit te komen... binnen 10 jaar of zo. Dat was nu eens exact de inhoud van mijn boek, in 2008. (nadien ben ik mij meer gaan toeleggen op genocides, omdat ik altijd een oplossingen-zoekend mens geweest ben...) Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2022 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat koud is, wil ik geen warme periode meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hoop was van dat idee tot een algemeen meerderheidsgedacht laten uit te groeien. Om tot een heel groot eindfeest te komen waar we elkaar allemaal uitmoorden in een enorme pret ? Bezerken is niet voor iedereen weggelegd dan ? Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2022 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit is dus zo dat een kleine minderheid wordt gesponsord met buit op overgrote meerderheid, en maar een kliek zodanig dat ze je gaan toejuichen. Boze mensen hoeven reklaam noch propaganda, die komen VANZELF. hun boosheid uiten. De vraag die dan nog over schiet is, valt het uitmoorden van een kliek onder de definitie van "genocide". Want met de kliek, valt de rest van de minderheid ook he. Religie is dus niet nodig. Welintegendeel, het is omgekeerd. Gelovigen die stoppen met Geloven. Er is geen "vervangende religie". Dan lopen de kerken van de Nazi's evengoed leeg als die van hun voorgangers he. Leeg, omdat er geen vervangend Geloof was he. Dat is ook hoe vroeger de ontdekking van de realiteit toenmalige Geloven onderuitschoot. Waarom de zon en niet de aarde als middelpunt beschouwen, godslastering werd genoemd. Waarom er Goden waren voor donder bliksem regen vuur enzovoort. Die fabeltjes werden door het ontdekken van realiteit onderuit geschoten he. Dit is hier niet anders. Maar je lijkt dat als een hele opgave te zien. Eet een zak chips, dat geeft energie, dan kun je die opgave aan. EDIT! Ik vraag me nu af of je met 5 zakken chips in berserk modus kunt raken. Bij mij vliegt na 3 zakken mijn haar in brand. Dus een natte muts opzetten, 5 zakken, en dan de bijl pakken. Moet lukken! De feestzalen zitten vol! Ambiance verzekerd!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 28 augustus 2022 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk gewoon vanuit welke 2 hoeken alle défaitistische oproepen komen, dat we Oekraïne aan zijn lot moeten overlaten, dat de Russen legitiem hun buurland aan het vernietigen zijn (zij gebruiken het Orwelliaanse begrip 'bevrijden'). Dat Oekraine moet 'onderhandelen' ? Over wat ? De terugtrekking van de Russen ? ![]() Ofwel zijn het vierkante koppen die hun eigen leefwereld (= het westen) haten en daarom Rusland idolatrie aankweekten, ofwel zijn het extreem-rechtse racisten die Poetin bewonderen omdat hij voor één of andere rare reden hun heiland is om Europa terug monogaam Blank te maken. En uiteraard speelt ook de bewondering voor de 'sterke leider' een belangrijke rol bij extreem rechts... ![]() Wat ook opvalt is dat veel van onze usual suspects van wie 95% van hun reacties draaien rond 'omvolkings' conspiracy verhalen steeds maar dieper en diepere krochten op het internet gaan opzoeken en met de meest groteske verhalen afkomen van op 'anti-spiegel' of andere duitse websites voor gecertificeerde nutcases, zoals Contra24. Helemaal spastisch begint het te worden als deze moderne versie van het Molotov-Ribbentrop zootje begint te meesmuilen 'dat het in ons eigen belang is, om te stoppen met sancties tegen Rusland'... Ze gaan dan godverdomme nog een 'Chamberlain' oefening er bovenop smijten... Duitsland probeerde het, op een eerbare manier, om via doorgedreven handel met Rusland een werkzame coexistentie en langdurige vrede in europa te bewerkstelligen. We kunnen enkel vaststellen dat het mislukt is... Bij het uitbreken van het conflict is Rusland direct begonnen met haar chantage politiek inzake bevoorrading mat gas. Nu capituleren is géén optie, europa moet dit nu volledig ondergaan en andere oplossingen zoeken. Rusland is géén handelspartner meer van de EU, en zal het in de komende decennia wellicht nooit meer zijn.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 augustus 2022 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Putin heeft ongelooflijk veel verloren. Zijn status wás redelijk na de val van het communisme. Ik heb wel eens geschreven, dat ik mijn petje afnam voor dat menneke door wat hij toch weer had bereikt.
Voor dat verlies komt ook wel weer iets terug gezien economische afhankelijkheden van sommige staten of door ideologie, maar de schade is onnodig, onzinnig en enorm. De hele wereld doorziet de politiek van dat land nu. En dat repareer je niet maar zo. Slechts 4 partijen binnen de VN zijn het eens met wat de Russen doen. Neutraliteit in deze in het onderhavige zegt MIJ niets. Neutraliteit is een gevolg van afhankelijkheid. Laatst gewijzigd door Gerard R. : 28 augustus 2022 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn dan toch wel misleide zieltjes want Poetin wilde vooral "denazifieren". Dat gaat niet echt in de goeie richting niewaar. Het is juist een van de redenen om niet te willen dat de Russen tot hier komen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2022 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestaande types van reactoren bouwen is geen technische uitdaging, in de VS bouwen ze serieel nieuwe reactoren voor bv nucleaire duikboten of vliegdekschepen. Daar is geen studiewerk voor nodig. Iets nieuws proberen te ontwerpen kost tien jaar, en dan nog tien jaar lang nutteloos gepalaver met controleinstanties en milieugroepen... ![]() Gewoon hetzelfde type reactor naast de bestaande reactor in de bestaande site plaatsen, en de oude uitfaseren lijkt me toch geen technisch huzarenstuk ? Dan zijn we weer goed voor 40 jaar of meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont ook het belachelijke troll-gehalte aan van enkele Stalinisten die hier steeds maar blijven 'dreigen' dat hun Russische idool géén verlies zal nemen en zich terugtrekken en dan maar kernbommen op europa gaat gooien. Dat is cafeepraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, DAT is nu net de taak & de uitdaging voor ons politiek niveau hee : grote kuis houden in de regeldrift, het is vijf voor twaalf dus géén gelul meer. Onnozele wetten & normen moeten ze gewoon schrappen. Het "scheurtjes" verhaal zou een wake-up call moeten zijn hoe zwaar de zotternij kan doorslagen. Het is gewoon fysiek onmogelijk om metaal te gieten, en daarna te smeden, zonder dat er wat ingesloten gasbelletjes inzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat de oude centrales zeker nog 10 tot 30 jaar meekunnen als ze waar nodig opgeknapt worden en tijdens deze tijd kunnen dan nieuwe gebouwd worden. Individueel kan per eenheid bekeken worden wanneer de definitief verouderde of onrendabele eenheid uitgeschakeld wordt. Een tijdslimiet zou ik er niet op plakken maar dat eerder overlaten aan de exploitant, die met kennis van zaken het meest gunstige moment kan uitkiezen binnen het vervangingsplan.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo goed als alle reactoren in de USA dateren van voor 1978. De uitzonderingen zijn: Twee 1 GW reactoren in de Vogtle centrale https://en.wikipedia.org/wiki/Vogtle...nerating_Plant waarvan de constructie in 2013 is begonnen en die in 2023 operationeel zouden moeten zijn. De meest recente centrale die in gebruik werd genomen, is inderdaad vrij recent: Watts Bar, in gebruik genomen in 2015.... maar de constructie ervan was in 1973 begonnen ! https://en.wikipedia.org/wiki/Watts_Bar_Nuclear_Plant Verder zijn er een aantal reactoren GEPLAND: Blue Castle project, met 2 reactoren https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Castle_Project dat in 2030 zou moeten werken Carbon free power project, met 5 reactoren van kleine omvang: https://en.wikipedia.org/wiki/NuScal...oyment_history En 3 andere reactoren die vaag gepland zijn, in Turkey point 2, en in North Anna 1. Concreet gezien kan je dus niet zeggen dat het ginder "vlotter" gaat he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt geen Bordeaux tappen uit een olievat. |
|
![]() |
![]() |