![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Zeg dat tegen Poetin. Dat ze die maar rap door het raam gooien.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en dat was de correcte beslissing. De Jappen waren beesten die niet beter verdienden. Remember the Nanjing Massacre en de talloze andere gruweldaden. Die smeerlappen hebben hun verdiende loon gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijdt Poetin aan aspergersyndroom?
Even denken, wie had dat ook alweer... Ah, die groene klimaatactiviste Greta Thunberg ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige reden dat Poetin deze zinloze oorlog niet stopt is zijn eergevoel, blijkbaar is dat hem zo veel waard dat hij zijn eigen land nog liever vernietigt. Dat is nu juist de reden dat ik deze draad startte. Alle Russen zouden dictator Poetin NU de rug moeten toekeren, in de hoop te redden wat er te redden valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Financial Times”: Ondanks kritiek heeft Orbán de laagste gasprijs verkregen ![]() Orbán kijkt naar zijn eigen land/mensen wat vele anderen niet doen in de EU.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de nazi's andere landen binnenvielen, zou je dan ook hebben opgeroepen om vooral geen weerstand te bieden teneinde bloedvergieten te vermijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessant draadje over de gevolgen van het Oekraïens offensief:
https://nitter.net/noclador/status/1569056211676299269
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede omschrijving voor die gast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat ze een onderhandelingspositie aan het vastleggen waren maar dat lukt ze toch maar slecht. Wat een belabberd leger, na 10 jaar Syrië en de grote modernisatie had ik toch wat meer professionalisme verwacht. Blijkbaar is het zo corrupt als wat en kreeg Putin een te rooskleurige voorstelling van de eigen mogelijkheden. Het grootste probleem is waarschijnlijk de chain of command, het Amerikaanse systeem is veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was altijd al zo, de VS deed alsof Rusland veel sterker was om geld los te krijgen voor hun wapens. Nu is dat niet meer nodig omdat ze China hebben als grote vijand, Rusland mocht dus vernederd worden en als bonus deelt de EU in de economische klappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zijn redelijk complementair op veel vlakken (en vormen geografisch één zeer groot gebied). We zouden samen dus nr 1 kunnen worden. Natuurlijk lijkt het me eenvoudiger het beste systeem in te voeren tov het slechtste. Ik denk dat democratie (zelfs in de huidige vorm en met al zijn tekorten) verkieselijk is boven autocratie (ik denk dat ook de russen als ze er ooit de kans toe zullen krijgen dit zullen omarmen). Dus Rusland graag eerst democratisch aub, daarna zijn heel wat mooie dingen mogelijk. Op nog langere termijn naar één wereld waar universele grondwaarden/rechten voor ieder burger gelden. Met tevens oog voor onze aantallen die naar de juiste verhoudingen gebracht worden om het hier een hemel op aarde te maken voor zoveel mogelijk mensen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 12 september 2022 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Lukt nooit in geen 10 of 100 jaar. Er is een te groot verschil in cultuur en dan heb je nog godsdiensten die totaal verschillend zijn en ook hun eigen machtsstructuur hebben. Het zijn en blijven Russen, die kun je nooit betrouwen en hebben een heel andere gedachtegang, wat nu weeral bewezen is. De energie die ze de afgelopen decennia hebben geleverd aan Europa, was nooit door hen gezien als een samenwerking. Het was ons langzaam afhankelijk maken van hen en wat daarna zou volgen was het doodknijpen en heroveren van Europa. Poetin en zijn vazallen dacht dat de tijd ervoor gekomen was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achterlijke Kremlin losers. Beter dan cinema. |
|
![]() |
![]() |