![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee het komt er op neer dat het massaal verpreiden van dieselpersonenwagens in Europa een grote leugen was. Lees de Franse links, of moet ik ze vertalen? Citaat:
En dit: Gevolg de extra doden: ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 08:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men wist al sinds de 18de eeuw dat grootschalig verbranden van koolwaterstoffen op beperkte oppervlaktes veel problemen opleverden. Dit heeft geleid tot hogere fabrieksschoorstenen, waardoor de rommel meer verspreid(en dus verdund) werd. Citaat:
En in de VS bekijken ze dat nog steeds zo. (ze waren wel de eerste met strengere emissieregels, maar met zoveel uitzonderingen dat het weerom een maat voor niks was) In de Europese Unie gaat men net het voorbeeld van de Sovjet Unie achterna, persoonlijk transport (en bezit) zoveel mogelijk ontraden, of zelfs gewoon onmogelijk maken.
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkel CO2 al: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mazout en diesel zijn veel betere toepassingen als door de woonstraten rijden, en-of met hun koude diesel 5-10-20 km rijden. Wat geschiedenis over de lakse invoering van Europese emssieregels: https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_emission_standard Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 09:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's een gedeeltelijke, technische oplossing voor een politiek gesteld probleem. Net zoals de sjoemelsoftware in diesels.
Citaat:
Citaat:
Dat CO2 doomdenken is een ander verhaal dat pas later is bijgebakken om mensen minder persoonlijke vrijheid te geven, met het gevoel dat ze iets goeds doen. Denkt u nu echt dat een doorsnee, als voorbeeld, Indiër wakker ligt van CO2, iets wat die niet kan zien, ruiken, voelen of horen? Citaat:
Citaat:
Ook koud rijden met een benzine,aardgas of LPG motor is niet ideaal.
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag met een benzine wagen + batterij binnen enkele jaren ook niet meer.
Bijgevolg blijkt het dus ook verder niet meer nodig om milieu regels verder op te schuiven want ze schuiven allemaal vanzelf in het afvoerputje. En de doden blijven maar komen. Uit de jaarlijkse overlijdens grabbelt ieder duizenden naar zich toe. De kanker Liga omwille van sigaretten natuurlijk. De groenen omwille van woonerven in steden en hun fietshandel. Kortom we hebben meer doden nodig want ze zitten al lang over het totaal.
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat toch, en die katalysatortechniek was er al heel lang. Citaat:
Citaat:
En nu hoor ze je overal in Europa bleiten dat China teveel voorsprong heeft op batterijtechniek en vele grondstoffen ingepalmd heeft voor hun talrijke batterijfabrieken. China kon ook niet anders door hun enorme smog. Zoals gewoonlijk lag bepaald Europa te slapen, nochtans waren er genoeg steden die in de verstikkende smog lagen tijdens inversieweer. De onnozele bestrijding van het symptoom was smog-90 kmu. (sinds 2007 kuch) ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 09:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb nog wat plaats.
![]() |
#68 |
|
![]() Volgens mij is het vandaag al veel duurder. Vergeet niet dat Belgen zowat het dubbele betalen voor hun stroom.
![]() |
#69 |
|
![]() Ik heb dat eigenlijk nog niet meegemaakt, iemand zien stikken in uitlaatgassen.
Jij al wel? Heeft er iemand ooit al iemand anders zien stikken in uitlaatgassen?
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Moe en va dienen dag en nacht te werken en indien nodig zelfs op verschillende arbeidsplaatsen. Lijkt me niet echt doenbaar met bus en trein. Een groot verstand gaat dat toch ergens moeten snappen? Flexibel zijn zonder eigen vervoer .... ze kunnen er misschien een wet voor uitvinden.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1.5 uur voor 15km....waarvan 20 minuten te voet vanwege te lang moeten wachten op een aansluitende bus.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 oktober 2022 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Heen en terug 90 km. Met het openbaar vervoer .... 4 uur onderweg om 4 uur te werken. Met onze kleinste , 2 uur onderweg om 4 uur te werken. Door de wet vastgelegde onkostenvergoeding voor de maandelijks afgelegde 2000 km ... 18 euro. Een mens kan met die 18 euro toch gemakkelijk de maandelijkse kosten dragen van een nieuwe E-wagen .... de verzekering .... onderhoud .... opladen .... Sorry dat ik het zo sterk uitdruk maar die groene idioten weten echt niet waar ze het over hebben.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Dat klopt ook enkel indien we iedereen gezond en fit kunnen houden tot op het ogenblik van een verplicht levenseinde. Iedereen uit het hospitaal en in het fabriek houden tot het moment van 'afscheid' is aangebroken. Het zou dan van eerbied getuigen indien je je manier van 'afscheid' zelf mag bepalen.
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, diesels geven eerder iets meer CO2-uitstoot bij dezelfde wagen (VW Golf). Serieuze studies genoeg, levenscyclus hé: Citaat:
Bron Duits milieuministerie en cijfers, waar ze hun naakte voertuigenpark vergeleken hebben met Nederland, die eerder een anti-diesel politiek voerde qua taxatie. Hun evolutie 2004 tot 2018. Links nodig? https://www.umweltbundesamt.de/theme...tworten-diesel 7e vraag en antwoord: Citaat:
En Japan toonde aan dat het nog beter kan dan Nederland. (grafieken post 63 zijn duidelijk) Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 11:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft nooit echt om co2 gedraaid.
Diesels zijn sowieso beter hierin dan om het even wat anders. 25 ?* 30% minder verbruik en uitstoot. Electrische cars daarentegen? Aan de andere kant berekent de ADAC een vrij hoge CO2-uitstoot van 579 gram per kilowattuur voor de productie van stroom voor elektrische auto’s. Deze is gebaseerd op de zogeheten Duitse vermogensmix Dus als het is om af te koelen zal het niet lukken met de EV. Ze maken de mensen serieuze bubbels wijs.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 oktober 2022 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar als diesel meer mensen doodt, dan moet ge bij de diesel CO2 balans ook het POSITIEVE effect tellen van het feit dat die doden verder geen CO2 meer zouden uitstoten he. Hoe meer doden je maakt, hoe positiever je CO2 bilan is, zou ik toch denken, want je hebt alle verdere potentiele CO2 uitstoot van die doden nu bespaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag van mij, en de paar die er in geslaagd zijn deden het ervoor.
Iets dat sommigen hier op het forum al hebben voorgesteld, de uitlaat in de passagierscabine van de wagen laten uitkomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat een goeie dieselmotor, die weliswaar duurder is in productie, met minder liters toe kwam, omdat diesel meer energie bevat per eenheid, dat was gewoon meegenomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het miljard+ Chinezekes die nog op het platteland volgens 16de eeuwse normen leven, daar ligt niemand wakker van, ook de desbetreffende Chinezekes niet. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 oktober 2022 om 15:13. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele verlegd de discussie naar een diesel discussie. Zijn vertrouwd terrein.
Maar het gaat over alle auto's met een motor in die uitgefazerd worden.
![]() |
#80 |
|
![]() Ik heb vernomen dat die westerse politici met hun bakfiets het werkvolk naar hun - al dan niet flexibele werkplekken gaat vervoeren.