Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2022, 09:01   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou niet weten voor wie in het westen dit positief was. Nog eens, wapenhandelaars hadden daar geen speciaal voordeel aan, zeker niet aan het terugtrekken, he.
Ze hebben voordeel aan de interventie gehad. Ze hadden nog meer voordeel als het allemaal nog langer had geduurd. Desalniettemin hadden ze er voordeel aan.

Ik hoef er toch geen tekening bij te maken?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 22:49   #62
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Analyse door Tucker Carlson van Tulsi Habbard en haar 'onvergefelijke zonde', het in vraag stellen van het permanente oorlog complex van de VS.

https://m.youtube.com/watch?v=qKgueSM1SdM
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 23:01   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Analyse door Tucker Carlson van Tulsi Habbard en haar 'onvergefelijke zonde', het in vraag stellen van het permanente oorlog complex van de VS.

https://m.youtube.com/watch?v=qKgueSM1SdM
Beweer jij nu dat Tucker Carlson het noun ‘analysis’ begrijpt?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 09:20   #64
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Beweer jij nu dat Tucker Carlson het noun ‘analysis’ begrijpt?
Vast wel. Het is geen dommekloot hee. En volgens mij kan hij zelfs - in tegenstelling tot jou - het woord "idiocracy" juist spellen.
vanderzapig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 09:25   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze hebben voordeel aan de interventie gehad. Ze hadden nog meer voordeel als het allemaal nog langer had geduurd. Desalniettemin hadden ze er voordeel aan.
Het lijkt mij toch dat dat voordeel "gewoon normaal" voordeel is en dat er daar geen uitzonderlijke opportuniteiten waren he. Dat zou helemaal anders zijn mocht men daar ganse exterminatie middelen hebben geleverd. Maar ik weet zelfs niet of er zoveel wapenrommel opgebruikt werd ginder, alles bij elkaar. De oorlog zelf was nogal snel voorbij, en nadien was het toch maar op een laag pitje dat er rommel verbruikt werd, nee ?

Het was vooral duur aan de lonen en kosten van kanonnenvlees he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2022, 09:26   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest iedereen zo denken zou men zich kunnen afvragen of de homo sapiens ooit verder geraakt zou zijn dan een holbewonersfase.
Het is precies omdat homo sapiens zo denkt, dat hij uit zijn holbewonersfase is geraakt. De eerste beschavingen waren gebaseerd op oorlogszucht he.
Oud 17 oktober 2022, 09:27   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u wil zelfmoord plegen stel ik voor dat u dat doet zonder anderen mee te trekken. Heb tenminste dat respect nog over.
Dat is het punt juist. Zelfmoord plegen en weten dat er anderen zullen verderleven is toch een onverdraaglijk idee, nee ?
Oud 17 oktober 2022, 09:31   #68
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het punt juist. Zelfmoord plegen en weten dat er anderen zullen verderleven is toch een onverdraaglijk idee, nee ?
Waarom? Als u gelooft dat alles toch maar een botsing van atomen is wat het u dan schelen wat er na uw dood gebeurt?

U bent een vat vol tegenstrijdigheden Patrick.
Oud 17 oktober 2022, 10:02   #69
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Miljarden mensen hebben geleefd voordat er van jou sprake was: heb je daar last van gehad?
Oud 17 oktober 2022, 10:37   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Miljarden mensen hebben geleefd voordat er van jou sprake was: heb je daar last van gehad?
Die dienden om mijn genot van vandaag te realiseren Ik wil het summum van evolutie zijn. Niet een onderdeeltje

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 10:37.
Oud 17 oktober 2022, 13:57   #71
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wil het summum van evolutie zijn.
En zit je op schema?
Oud 17 oktober 2022, 14:38   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zit je op schema?
Enkel als het na mij instort he
Oud 17 oktober 2022, 14:49   #73
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Enkel als het na mij instort he
Zelfs in dat geval moet je nog steeds het summum onder je tijdgenoten zijn. Anders ben je niet het summum van evolutie (geweest).
Oud 17 oktober 2022, 15:02   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs in dat geval moet je nog steeds het summum onder je tijdgenoten zijn.
Ah, maar het volstaat van zelf die perceptie te hebben he Men moet daar anderen niet van overtuigen, die zijn toch niet in staat om dat te begrijpen
Oud 6 november 2022, 04:39   #75
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Doorbordurend op jullie diepzinnigheden:

Citaat:
Zelfs in dat geval moet je nog steeds het summum onder je tijdgenoten zijn. Anders ben je niet het summum van evolutie (geweest).
Dat is wat effectief met de "democratie" anno 2022 gebeurt.
Neem nu die vrije verkiezingen, daar ben je vet mee, als de basis "sucks" omdat de kiezers idioten zijn zoals heden in (maar niet beperkt tot) de USA? Maar allez, de kiezer heeft beslist, dus alles gaat goed?

In de Real Time Show van verleden vrijdagavond schetste Bill Maher het naar mijn gevoel correct in zijn eindbetoog/statement HIER.
(Voor minder ongeduldige geïnteresseerden: Maher's volledige eindbetoog begint iets eerder.)

Disclaimer: bij de Ameirikontjes zou ik meer de onafhankelijke rangen positief evalueren met ietwat echte Republikeinse gedachte. Alleen: MIJN ding blijft dat ik weiger te stemmen voor een 'Partaai'
plus, gezien er nog steeds nergens iemand rondloopt het vertrouwen terzake waard....
Oud 6 november 2022, 07:31   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neem nu die vrije verkiezingen, daar ben je vet mee, als de basis "sucks" omdat de kiezers idioten zijn zoals heden in (maar niet beperkt tot) de USA? Maar allez, de kiezer heeft beslist, dus alles gaat goed?
Ik denk niet dat de bedoeling van een democratie is om "een goeie (laat staat de beste) oplossing aan maatschappelijke problemen" te vinden he.

De bedoeling van een democratie is, volgens mij, om de tevredenheid van een overwinning op het slagveld te bekomen, zonder de schade en kosten van een echt slagveld. Het is niks anders dan het "tellen van de troepen" en de kleinste groep die al op voorhand forfait geeft omdat hij TOCH op zijn bakkes zou krijgen als hij zich niet wil onderwerpen aan de grillen van de grotere groep.

Kortom, het tellen van de troepen (het uitvissen van de meerderheid) laat toe om de winnaar van het slagveld te bepalen zonder de schade van een oorlog moeten te voeren. We gaan dan direct over naar de overgave van de minderheid aan de meerderheid, zonder langs "oorlog" om te gaan.

Democratie is een manier om de dominantie en onderwerping die bij elke strijd op 't einde komt kijken, kunnen toe te passen zonder de schade van het gevecht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2022 om 07:33.
Oud 6 november 2022, 08:30   #77
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de Real Time Show van verleden vrijdagavond schetste Bill Maher het naar mijn gevoel correct in zijn eindbetoog/statement HIER.
(Voor minder ongeduldige geïnteresseerden: Maher's volledige eindbetoog begint iets eerder.)

Disclaimer: bij de Ameirikontjes zou ik meer de onafhankelijke rangen positief evalueren met ietwat echte Republikeinse gedachte. Alleen: MIJN ding blijft dat ik weiger te stemmen voor een 'Partaai'
plus, gezien er nog steeds nergens iemand rondloopt het vertrouwen terzake waard....
Eindbetoog....beetje grappig maar vol vooroordelen over waar de VS eigenlijk nu reeds voor staan. De schuld op Trump steken is de oorzaak ontkennen. Trump heeft de kiezer het gevoel nog iets te zeggen te hebben. Ondermijnen ze daarmee hun democratie? Maar nee.

Ook in Europa zal je die evolutie zien maar de 'proteststem'. Stem op een idioot desnoods omdat het toch niet uitmaakt. De proteststem ontmaskert het circus van tot wat een democratie verworden is.

Terug on topic. Tulsi stond mijns inziens te veel aan de kant van het echte hier en nu volk om in het circus te staan. Ze was te democratisch voor de Amerikaanse politiek.

Het volk is niet 'te dom'. Het is oogsten wat je zelf gezaaid hebt maar niet in staat zijn mea culpa te slaan en zelf misschien te dom zijn om dat niet in te zien en dus maar de schuld op een ander steken.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 november 2022 om 08:33.
Oud 8 november 2022, 02:26   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Pffft...Echte GOPjers old style moeten zich ook rot voelen met die aankomende bui!.

Citaat:

We weten nu bijna hoe groot de rammeling van de Dems tijdens de midterms gaat worden...
Liz C. moet echt opgezadeld zitten met een rotgevoel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be