![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef er toch geen tekening bij te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Analyse door Tucker Carlson van Tulsi Habbard en haar 'onvergefelijke zonde', het in vraag stellen van het permanente oorlog complex van de VS.
https://m.youtube.com/watch?v=qKgueSM1SdM |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was vooral duur aan de lonen en kosten van kanonnenvlees he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is precies omdat homo sapiens zo denkt, dat hij uit zijn holbewonersfase is geraakt. De eerste beschavingen waren gebaseerd op oorlogszucht he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
U bent een vat vol tegenstrijdigheden Patrick. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Miljarden mensen hebben geleefd voordat er van jou sprake was: heb je daar last van gehad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() En zit je op schema?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs in dat geval moet je nog steeds het summum onder je tijdgenoten zijn. Anders ben je niet het summum van evolutie (geweest).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu die vrije verkiezingen, daar ben je vet mee, als de basis "sucks" omdat de kiezers idioten zijn zoals heden in (maar niet beperkt tot) de USA? Maar allez, de kiezer heeft beslist, dus alles gaat goed? In de Real Time Show van verleden vrijdagavond schetste Bill Maher het naar mijn gevoel correct in zijn eindbetoog/statement HIER. (Voor minder ongeduldige geïnteresseerden: Maher's volledige eindbetoog begint iets eerder.) Disclaimer: bij de Ameirikontjes zou ik meer de onafhankelijke rangen positief evalueren met ietwat echte Republikeinse gedachte. Alleen: MIJN ding blijft dat ik weiger te stemmen voor een 'Partaai' plus, gezien er nog steeds nergens iemand rondloopt het vertrouwen terzake waard....
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedoeling van een democratie is, volgens mij, om de tevredenheid van een overwinning op het slagveld te bekomen, zonder de schade en kosten van een echt slagveld. Het is niks anders dan het "tellen van de troepen" en de kleinste groep die al op voorhand forfait geeft omdat hij TOCH op zijn bakkes zou krijgen als hij zich niet wil onderwerpen aan de grillen van de grotere groep. Kortom, het tellen van de troepen (het uitvissen van de meerderheid) laat toe om de winnaar van het slagveld te bepalen zonder de schade van een oorlog moeten te voeren. We gaan dan direct over naar de overgave van de minderheid aan de meerderheid, zonder langs "oorlog" om te gaan. Democratie is een manier om de dominantie en onderwerping die bij elke strijd op 't einde komt kijken, kunnen toe te passen zonder de schade van het gevecht. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2022 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ook in Europa zal je die evolutie zien maar de 'proteststem'. Stem op een idioot desnoods omdat het toch niet uitmaakt. De proteststem ontmaskert het circus van tot wat een democratie verworden is. Terug on topic. Tulsi stond mijns inziens te veel aan de kant van het echte hier en nu volk om in het circus te staan. Ze was te democratisch voor de Amerikaanse politiek. Het volk is niet 'te dom'. Het is oogsten wat je zelf gezaaid hebt maar niet in staat zijn mea culpa te slaan en zelf misschien te dom zijn om dat niet in te zien en dus maar de schuld op een ander steken. Laatst gewijzigd door Bach : 6 november 2022 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liz C. moet echt opgezadeld zitten met een rotgevoel. ![]()
![]() |