![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bovendien heb je het volgende probleem: niet iedereen is "gewillig". Er zijn luierikken, plannentrekkers, incapabelen, bleiters, zeveraars, bedriegers en zo voort he. En dan heb je bijzonder bekwame mensen. Alles gaat natuurlijk op de rug vallen van die bekwame mensen. En waarom zouden die zich uitsloven, voor exact hetzelfde als de plannentrekker van den overkant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die cruciale productiemiddelen betreft: ik had graag gezien dat wij hier in België de elektriciteitsproductie nog zelf in handen hadden ja. En ik ben ook erg blij met de NMBS, ondanks het gezeur hierover vanwege mensen die zulks het liefst afgeschaft zouden willen zien.
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat de meesten zouden willen ruilen met de USA waar er nog "minder overheid" is. De sociale zekerheid en de publieke gezondheidszorg zijn een zodanig succes dat enkel een kleine minderheid daartegen is. Wel moeten de fundamenten verzekerd worden, enerzijds door niet te verspillen, anderzijds door ervoor te zorgen dat de staat de economie blijft domineren in plaats van andersom. En nee, dat is an sich nog niet de aristocratie die nog beter zou zijn: daarvoor is inderdaad eerst een ethische 'ophoging' van de mens zelf nodig die mogelijk maar nog niet gerealiseerd is.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 december 2022 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met een basisinkomen. Als ze miljoenen, miljarden aan buitenlands beleid kwijt kunnen, kan het zeker maar ontbreekt het de politieke wil.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als communisme beter is dan democratie...
... waarom doen de communistische landen (grootmachten wel te verstaan) het dan beter dan democratische? ... en waarom is het dodentol van de democratie dan zo significant hoger?
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ideale bestuur is dus absolute despoot, waar je zelf de despoot bent, zou ik denken. Maar dan nog beter is om bemind despoot te zijn. Daar kan een theocratie bij helpen. Ik heb onlangs een documentaire over de Raelians gezien, ma foi, die vent heeft gelijk he, zo moet je leven, als beminde Profeet ![]() Ander volk dient om U te dienen he. Wat fundamenteel is in zo een visie is dat er uiteraard geen gelijkheid is, en dat je zelf de positie van despoot hebt. Want langs de andere kant is het minder leuk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of na een nachtelijke ondervraging in de bureaulamp te staren van een figuur van de geheime staats polizei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen het nooit weten.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef eens 1 voorbeeld van een succesvolle communistisch staat.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland is van armoede naar een topeconomie gegaan in circa 50 jaar. Wat is dat hier geworden na circa 50 jaar democraten? Ander volk dient om u te dienen, is geen communistisch idee a la Stalin? Mensen vergelijken communisme met die lieden, maar niet met die lieden van vandaag. Zoals Putin die van geld geld wist te maken. Die Raeilian zit nu in Japan, het is een demonische sekscult. Die leider ging moedwillig in tegen het christendom en was pedofiel.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn er verschillende keren geweest.
Moskou en St-Petersburg zijn moderne, propere steden, en de rand valt ook goed mee. Maar 50 km daarbuiten (wat voor een land ter grote van Rusland een pis ver is), zitten we terug in de jaren 50-60, met hier en daar de 21ste eeuw in de vorm van een smartphone of PC. 200 km daarbuiten is het terug naar de 19de eeuw. En het Sovjet Communisme was zo'n overweldigend succes dat een oligarchie de opvolger werd, en de mensen het in algemeen beter hebben dan onder het Politbureau. Geniaal, zo'n historisch gefaald voorbeeld als uw voorbeeld aan te halen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 februari 2024 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij gingen van armoede naar meer welvarend en de westerse landen gaan van welvarend naar armoede. Zelfs Afrika gaat het ganse westen inhalen op economisch gebied. Ik denk dat we beter afstappen van deze democratie en terug naar het boerenleven gaan. Ik wil geen communisme noch democrartie aan het einde van de rit hoor.
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou daar net wel rekening mee. Hoeveel Russen kent U persoonlijk?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze komen uit de put terwijl wij er dieper in zakken. Communisme overleefde, zal de democratie dat ook doen? Ik vrees ervoor, de smart city en "deskundigen" die beleid bepaalden, weergeven al reeds een technocratie en geen democratie. De Amish willen mij niet en ik krijg geen green card. De realiteit voor christenen en andere watchmen in het westen is eerder politiek asiel in Rusland. De Bijbel roept haar volgers ook op het Grote Babylon te verlaten.
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 12 februari 2024 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |