![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe oud bent u moeten worden om die vraag te stellen aan iemand op het internet? Een "Wir haben es nicht gewusst" verdient ook in dit geval geen respect.
Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2022 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet , heeft België nooit een genocide gepleegd in Kongo. En ik spreek nu over België als koloniale staat. Maar misschien weet u meer en dan ben ik zeer benieuwd dit te vernemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Europa heeft nog steeds de gewoonte Afrika te onderdrukken. Om dan te gaan doen dat we Afrika helpen is triest. Van mij mag morgen alle 'ontwikkelingshulp' stoppen, als tevens de uitbuiting stopt. Hoeveel staatshoofden heeft Frankrijk niet vermoord? Hoeveel coups? Tot op de dag van vandaag. Stop de hulp en hoepel op....je zal ze rap zien terug krabbelen, bedelend om hulp te mogen geven! Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2022 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2022 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben wij al excuses en herstelbetalingen voor 1585 ontvangen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://belgiumbattlefield.be/nl/vel...rpen-1584-1585 Herstelbetalingen, ik denk het niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat die excuses zullen vallen onder de noemer wishful thinking...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Ow komt Spanje eindelijk over de brug...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Leopold II naar de Belgische staat was een relatieve verbetering, Belgisch Kongo volgde min of meer de toen geldende Europese normen, privé-bezit Kongo van Leopold II was zelfs naar normen van die tijd slecht....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien er toen geen goeie bevolkingsstatistieken / registers waren is het heel moeilijk om te gaan bewijzen hoeveel inlanders er zijn omgekomen bij acties tegen slavernij. (lees zanzibareese mensendieven die zijn negers kwamen pieken) ziektes al dan niet geimporteerd, plat branden van dorpen die niet wilden meewerken bij het oogsten van rubber of aanleggen van spoorlijnen. Heel slim was dat niet van er te veel te vermoorden want ze hadden die nodig voor allerhande handen arbeid . aanleggen van wegen, ontmantelen en weer opbouwen van schepen voor op de congo enz... enz.... De belgische staat heeft wel wat huisgehouden tijdens wat opstanden. Op een gegeven moment zijn ze (huursoldaten) wat dorpen gaan uitroeien maar dat was geen georganiseerde genocide. Den beau heeft wel Lumumba laten afmaken, maar ja hij was dan ook diep beledigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 december 2022 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Er zijn er die dat beter kunnen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atro...ngo_Free_State Daar ook een analyse over 'genocide'. Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2022 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() De Bourgondiërs (vandaag de Bourgogne-departementen in Frankrijk) mogen wat mij betreft in natura betalen voor de periode dat ze hier de baas waren.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuses? Waarom zouden we? We zijn niet verantwoordelijk voor wat er 100 jaar geleden gebeurt is.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |